"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, February 25, 2010

Kelantan Anjur Diskusi Khas Royalty Minyak

Kelantan akan menganjurkan satu Majlis Penerangan Khas Diskusi Tuntutan Royalti dari Perspektif Undang-undang di sini, pada 6 Mac ini.

Pengerusi Jawatankuasa Penerangan, Pembangunan Maklumat dan Teknologi Negeri Dr. Mohamed Fadzli Datuk Hassan berkata ia sebagai respons kepada penjelasan Kerajaan Pusat berhubung wang ihsan yang akan diberikan walaupun yang dituntut oleh Kerajaan Negeri ialah Royalti.

“Kami harap dengan adanya diskusi ini ia akan akan dapat merungkai persoalan yang menimbulkan tanda tanya rakyat berhubung isu Tuntutan Royalti Minyak yang diperjuangkan Kerajaan Negeri,” katanya kepada pemberita di Kota Darulnaim di sini, hari ini.

Menurutnya majlis itu yang akan diadakan di Pusat Perdagangan Kelantan (KTC) menghimpunkan beberapa pakar dalam bidang undang-undang dan Pegawai Tinggi Petronas sebagai anggota panel.

Sumber - GEGAR

5 comments:

Sape BN/Pakatan Rakyat yang nak besar dan panjangkan zakar? said...

Hidup najibb

Anonymous said...

1.nak diskusi apa lagi!!
2.tak belajaqq dari kes ganu ka oii!
3.Kalau galak sangat nak duit royalti atau wang ehsan tu!pilihanraya nanti!pakat-pakat pangkah pas la oii!!
4.tu!! bendang boleh hasil kaa taun ni!!motong getah dulu la oii!kumpul duittt!!lepas ni!pi U!tak payah galak nak pakai duit PPTN!!
5.Bab duit!duit ehsan pun hangpa ghemmbatt!!duit PPTN !hangpa ghembattt!!

Anonymous said...

Diskusi demi diskusi diadakan, namun hasilnya tidak diketahui.
PAS Kelantan nampak terlalu berkeras mengenai isu wang ihsan ni. Daripada pengamatan saya, PAS nampaknya tidak terlalu kisah dengan wang tersebut tetapi sengaja menimbulkan masalah.
apa yang cuba ditegakkan oleh PAS? Apa yang saya boleh katakan ialah rakyat Kelantan yang menjadi mangsa atas pertelingkahan yang langsung tidak membawa apa-apa keuntungan ini.

Anonymous said...

bengong mengong umngok nie
duit ptptn jadik isu
ko ingat duit ptptn tu duit umno punya ker
klau tu pon umngok persoal
mmg parti tkdek demokrasi
tk kenal demokrasi umngok nie
tak caya tgk anon 9.09 a.m.
bangang
total bangang
ingat org umngok jer bayar cukai
spesis ..........

Anonymous said...

1.nampak!!!betui tak!!bab pitih!bab duit!!depa bagi berbagai alasan!!duit pptn bukan duit umno la!!
2.Sapa yang buat pptn oiii!puak umnola!bila puak umno yang buat!maknanya duit umnola!sapa yang pegang kjaan bn!!umno la!!bukan pas!!
3.aku tak main dengan duit pptn tu!!sebab aku tak sokong umno!!
4.Hangpa pun tak payah main dengan duit pptn tu!!kalau hangpa ada prinsip hidup laa!!