"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, March 31, 2010

PENDEDAHAN: Dokumen Perjanjian APCO-UMNO

NOTA EDITOR: Ada 3 perjanjian yang Tulang Besi terima. Setakat ini Tulang Besi hanya akan mendedahkan satu perjanjian sahaja antara Kerajaan Malaysia (baca UMNO) dengan APCO, sebuah syarikat pelobi pro Zionis. Perjanjian ini ada 9 muka surat. Diharap dapat membaca setiap muka surat dengan teliti. Nanti Tulang Besi akan dedahkan hubungan APCO dengan Ehud Barak pula yang telah membuahkan idea "1Israel". Klik perjanjian ini untuk melihat dengan lebih jelas.

Syukur alhamdulillah "kerajaang perpaduang" tidak jadi. Kalau tidak PAS nanti terpaksa berpadu dengan Yahudi-Zionis pula. Entah-entah idea Kerajaang Perpaduang ni datang dari APCO. Bukan ke Israel salah satu contoh "Kerajaang Perpaduang" yang diberikan oleh Presiden tempohari?
HARAKAH: Boleh Dato' Seri kemukakan contoh-contoh apa yang dikatakan "Unity Government" yang dipakai di mana-mana? Image

PRESIDEN: Konsepnya mesti berubah dan bukan apa yang ada pada hari ini. Sebagai contoh, di Indonesia yang saya sebut tadi. 'Unity Government' di Indonesia berlaku pemisahan kuasa dengan 'SPR' atau Pemilu di Indonesia dengan badan politik. Pemisahan kuasa dengan badan kehakiman, sehingga badan kehakiman di Indonesia boleh menyeret Suharto ke mahkamah, boleh menyeret Perdana Menteri dan Menteri-menteri ke Mahkamah jika melakukan kesalahan. Ini kita (PAS) hendak bersihkan negara.

Di Israel sebagai contoh, Perdana Menteri Israel pun boleh dibawa ke mahkamah dan disiasat. Ini 'Unity Government' dan pilihan raya di Indonesia adalah pilihan raya yang berubah. Di mana Barisan Nasional tidak ada hak memonopoli TV termasuklah semua parti boleh menggunakan TV".
Sekian








20 comments:

Anonymous said...

aku da cakap mamat TB ni Puak Nuar..Edrogan or negrohugan ke peduli ape..tp yg aku tau si TB ni geng peliwat tegar nuar..dia tak pernah hentam si NUAR..but haji hadi presiden PAS & Haron Din byk kali di terjah nye..

dia hentam puak2 PAS yg terlibat dgn UG kerana sekirnya ia berlaku, org yg paling takut adalah ANWAR dan yg pastinya si NUAR ni akan PUPUS..

TB bayar yuran kat PKR, tu sbb kat rekod PAS, takde rekod TB bayar yuran..

anti-napoleon..

Anonymous said...

wahai hamba ALLAH anti napoleon, aku nak tanye kau satu soalan..ada tak kau nampak yang ANWAR IBRAHIM melakukan LIWAT? kalau kau menuduh tanpa bukti seolah2 kau menempah ROH KAU KE API NERAKA JAHANAM..TAUBAT LE SEDARA...

Anonymous said...

"ada kau nampak anuwar meliwat" apa punya bodoh kau ni. ada kau nampak mak kau bersetubuh dengan bapak kau. macam mana kau tahu kau anak bapak kau.

Anonymous said...

video

http://www.youtube.com/watch?v=eBQfzKoiL-s

http://www.youtube.com/watch?v=cruPYXvkQeU

http://www.youtube.com/watch?v=NBofbbg7YE0

http://www.youtube.com/watch?v=z2xl8bIx9vk

Anonymous said...

anom pokemon 11.19am

sbb tu org nak tgk aljuburi dibicarakan di mahkamah..nak tgk segala bukti2 yg bakal didedahkan....ni tak, asyik duk menyalak dlm blog ckp xbersalah dan jual surat akuan doktor yg diputar belitkan tu...dlm mahkamah xnak pulak kemukakan surat tu depan hakim,dgn rakyat seperti anom 11.19 tu leh r nuar nak kelentong...

Anonymous said...

dan ini lagi bukti resit umno bn beli arak.... hidup umno !! hidup israel!!! buat perjanjian ngan israel lapas tu beli carsberg celebrate....

http://2.bp.blogspot.com/_zlgGqXKrios/S7LBSjDv0VI/AAAAAAAABE8/PGbHF914gW0/s1600/resit+arak.jpg

Anonymous said...

Wahai Tulang Butoh, dokumen yg hang dedahkan tidak mengandungi apa-apa perkara yg boleh dijadikan bukti sbg pencerobohan maklumat oleh APCO. Tulang Butoh, hang ni nak dedah tapi tak pandai. Pada aku dokumen yg hang paparkan itu hanyalah dokumen biasa diantara pemberi dan penerima kontrak. Itu saja. Terms of refrence pun dinyatakan sekali. Ini adalah kerja-kerja professional yg diambil utk mempromosikan hubungan positif diantara dua kerajaan. Mana ada kenyataan atau maklumat atau nota atau apa apa butoh yg mengaitkan kerajaan Malaysia, kerajaan Amerika dan kerajaan atau orang perseorang Israel. Mana ader??? Butohlah hang TB..perisik kepala babi bapak hang..spesis tak tahu dek untung, kecik2 tak nam mampos, dah tua bangka menyusahkan negara....khaaaaaak pptuuuuuuuihhh!!!

Anonymous said...

aku maafkan anon 11.19pm..

biasenye kalu org dgr sblah pihak dan teramat taksub and jumud sure pintu kebenaran tertutup. tu sbb dia tulih camtu..moga diberi petunjuk dan hidayah..

anon 11.48: nice one! but a bit too harsh..but kpd yg masih tak paham or tak mahu paham, bukti sperm DNA anwar tu adalah bukti dia..juga kalu nak check yg korg tu betul2 ke anak mak bapak korg, guna DNA..

kalu sibuk citer pasal bukti laporan doktor tu, gali2 la lagi byk blog2 citer pasal laporan tu dan sejauh mane ia boleh digunakan utk menidakkan kehadiran air mani anwar tu..jgn asik baca TB punye blog aje..

anti-firaun/napoleon..

Liza said...

Anom ko melalak tak puas hati tu sebab ko kena liwat dengan anti napeleon ko? tulis tu biar ada akal sikit... tahulah ko tu karat UMNGOK!!! jangan jadi bangang! kalu ko nak melalak gi ke GOMOK dak pun Merapu Pari tu... kat situ memang untuk goBlogger pesakit jiwa... sila2.

Anonymous said...

xkisah la sebab nak promosi ke komunikasi ke, sbg negara islam dan pengerusi pertubuhan negara islam, xsepatutnya kita membuat sebarang perjanjian dgn israel atau company yg ada kaitan. tp nak wat camne, yg wat perjanjian ni bagi dia melayu no 1, islam no 2.. yg dok sibuk pasal air mani anwar 2, hangpa try tak berak 2hari lebih, boleh ke x boleh.. byk ckp betul.. bodo pnya org, tau nak duit je. anta komen kat sini pas2 copy link anta pej umngok utk claim payment..

Abu said...

Puak BN ngan PR sama jer bodohnye...PUAK PR ckp ANWAR konpem x liwat...puak BN ckp konpem ANWAR liwat..puak BN ckp puak PAS bodoh sbb taksub Anwar..puak PAS ckp puak BN bodoh sbb anjing government...

klu minda melayu msih mcm ni, smpai bila pon xkan maju...

I'm not an Ibrahim Ali paranoid follower yg nk kan melayu bersatu..i mean, i dont care if melayu fighting each other for their the future good..whats wrong with that rite? but please use the brain fellas..

nk taksub x salah bai...tp x semua bnda kna agree dgn parti...

anyway, aku x salahkan korang sbb jd cmni..i blame the fucking government for this shit..they fucked up the media..they mindfuck the peoples...x bg peluang rakyat berfikir..rakyat yg bodoh percaya bulat2..

Anonymous said...

ape punye bukti da...tulisan kecik cam siput.....ntah surat pe ntah yg ko letak nie....pah tue kecoh kte p'janjian umno-upco....ni ke penyokng parti yg kononnye islam....memfitnah....al fitnatuasyadduminalqot sedare....

Anonymous said...

anon march 31 (11.19)
ko nie komen nmpak lansung x reti undang2 islam
ko pegi balik buku teks agama islam balik laa
maluu jerr

Anonymous said...

sorry2 bkan anon 11.19
anon 11.48

matngocok said...

tempoh najib menjadi pm akan berakhir tak lama lagi, cayelah!

joehan said...

hahahah..klaka la ayat2 komen kt blog bodoh nih...xde fakta langsung..memaki2 je lbh..sdh2 la tu TB oi...buang ms ko je skong nuar al juburi tu..kalo ko kate apco berkaitn dgn org yahudi..ermm..TESCO kn ade kt klate..tu org yahudi punye..rm214 juta cukai klate thn lps..sumbangn yg ke2 terbesar adlah dr tesco..tu kn syrikt berkaitan yahudi gak..n.ajis bangge tu dgn TESCO..so ape ko nk komen dr tu aaa wahai geng2 nuar al juburi wal liwati..bodo la korng ni..still percykn nuar tu..xberkualiti langsung komen2 kt cni..sm cm penyokong blog sampah ni...hahaha..TB..kalo brani jgn buang komen aku..hahaha

Anonymous said...

menanti isu apco kuar tv...kuar ker ar?

Anonymous said...

menanti isu apco kuar tv...entah kuar ke idak....

Anonymous said...

APCO APCO!
Anwar Peliwat Cetek Otak Asyik Pusing Cakap Orang!

Begitulah juga pengikutnya.....

"Anwar Ibrahim harus bertaubat" - Karpal Singh

Anonymous said...

kah.. kah.. kah.. nk tgk video anwar meliwat orang ke? Tanye le kat Mat Sabun, dia kan dh mendahului zaman. Wikileaks pun baru tau perangai anuaaww, MatSabunleaks dah lama tau dah... Kah.. kah.. kah....