"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, March 04, 2010

Ribuan Sambut Kepulangan Baginda Sultan Kelantan

Sultan Kelantan Sultan Ismail Petra berangkat pulang Ke Kota Bharu hari ini setelah berada di Singapura sejak Mei tahun lepas untuk menjalani rawatan perubatan di Hospital Mt Elizabeth di Republik itu.

Tuanku Baginda, yang ditemani Raja Perempuan Kelantan Tengku Anis Tengku Hamid, kelihatan sihat dan sentiasa tersenyum kepada para Pimpinan Kerajaan Negeri Kelantan dan juga Kerabat di Raja yang hadir menyambut kepulangan Tuanku Baginda.

Sultan Ismail Petra, yang berpakaian baju lengan panjang dan berseluar hitam dan berkerusi roda, kemudiannya dibawa menaiki kenderaan pelbagai guna (MPV) ke Istana Mahkota, Kubang Kerian.

Baginda dan Raja Perempuan menaiki Pesawat Khas Kerajaan Malaysia dari Lapangan Terbang Changi, Singapur ke Kota Bharu sementara Tengku Mahkota Mengiringi Baginda Tuanku dengan Pesawat berasingan.

Turut menghantar Tuanku Baginda di Lapangan Terbang Changi, Singapur ialah Anggota Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah, yang juga Kerabat di Raja Kelantan.

Baginda dimasukkan ke hospital itu pada 24 Mei 2009 untuk mendapatkan rawatan susulan sakit jantung.

Hampir 3,000 rakyat jelata berpakaian T.Shirt kuning, biru dan Putih,orang perseorangan, Pertubuhan termasuk rombongan Persatuan Pemandu Kereta Sewa dan Teksi Kelantan menyambut kepulangan Tuanku Baginda di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, Pengkalan Chepa dengan berbagai banner dan kain rentang.

Baginda dan rombongan Istana tiba pada pukul 12.30 tengah hari yang disambut Timbalan Menteri Besar Datuk Ahmad Ya'akob, semua EXCO Kerajaan Negeri Kelantan dan beberapa Pimpinan Pembangkang.

Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dilaporkan tidak sihat dan tidak dapat hadir sama menyambut keberangkatan pulang itu.

16 comments:

Anonymous said...

"Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dilaporkan tidak sihat dan tidak dapat hadir sama menyambut keberangkatan pulang itu"

aikk? da masuk IJN balik ke? agaknye kempunan tak dapat lepaskan pelumba basikal ltdl kot? tu yg demam..aritu bkn main sihat lagi..sila lihat gambar dalam blog ni..

http://ruangbicarapriamalaya.blogspot.com/2010/03/gambar-sekitar-siri-jelajah-asia-le.html

anyway, syukur rakyat kelantan telah menerima berita gembira kepulangan Sultan mereka..

anti-firaun..

Anonymous said...

sakit ko buat2 sakit nate ajis ni....

maklum la dah ada ura2 kata sultan nak panggil org tua tak sedar siri tu ngadap sultan hari sultan blk..

kl buat sakit kan buleh sakit sunggoh pade muko....

Anonymous said...

duo2 anon nate bengong blako, kecek po hidup dok mati....

Anak Bugis said...

Sedara Ibrahim Ali tengah fikir-2 camner nak dapat restu Raja Kelantan sebagai penaung Perkasa.. hehehe

sasaudengo said...

Raja Katak sedang mengatur strategi memasang "air-con" bukan pakai kipas dah skrg... standard biasa Raja Katak Froghim ALi Wal-Biawaki

Anonymous said...

relax..relax..

ok ok, semoga nik aziz cepat sembuh ya..diminta rakyat kelantan dan PR khususnya, mendoakan kesihatan nik aziz sebagaimana rakyat kelantan mendoakan kesihatan sultan kelantan..jgn wat doa "pecah perot" sudah..

anti-firaun..

Anonymous said...

marah wei anom pokemon tukang jilat taik nik ajis...

nate nik ajis ni sehari dua sblm tu sihat walafiat...ble sultan nak blk jah tbe2 sakit...

bljr dgn aljuburi jgk ko nik ajis wei...

perut nik ajis ko nak pecah dulu ni...

Anonymous said...

Nik Aziz kelihatan bersusah payah dan letih namun dikuatkan juga semangat dan tenaga semasa menghadhiri perbicaraan AL-juburi tempoh hari. Tak kesahlah "exhausted" ke apa ke janji mesti nampak muka utk keuntungan peribadi dan politiknya, nak pulak depan mata tuannya si DAP Lim Kit Siang. Kehadhirannya pada ketika itu amat penting baginya
Lain pulak ceritanya apabila KDYMM Tuanku Sultan berangkat pulang. Dia boleh menghilangkan diri atas alasan tak sihat. Nik Aziz lebih taat dan setia pada Al-Juburi dan DAP serta Lim Kit Siang dpd KDYMM Sultan. Sudah terbukti jelas sikapa dan perilaku Nik Aziz ini menunjukkan bahawa beliau memang seorang penderhaka bukan saja pada agamanya, malah kpd KDYMM Sultan yg menjadi tunggak pemerintahan Negeri Kelantan. Inikah ciri-ciri seorang ulamak? Kpd mereka yg masih taksud dgn Nik Aziz, sedar dan insaflah. Nik Aziz ialah seorang opportunis yg selama ini telah merosakkan agama Islam, dia yg selama ini telah menipu rakyat Kelantan dan dia telah bersekongkol dgn kafir-kafir dari DAP untuk menjahanamkan Islam sekali gus utk menjahanamkan negara ini. Ketepikan Nik Aziz ini. Ketepikan Nik Aziz jauh-jauh supaya kesucian dan keutuhan islam dan bangsa negara ini dapat dipelihara dan diselamatkan...

Anonymous said...

Bro Anon 9:02,

x payah lihat/nilai keburukan org. lihat dulu pada diri sendiri.

Anonymous said...

anon 9.14am

"x payah lihat/nilai keburukan org. lihat dulu pada diri sendiri"

aku setuju ayat ko ni..ayat ni pun ditujukan kat kau jugak..so kite pikirla sama2..

Sape BN/Pakatan Rakyat yang nak besar dan panjangkan zakar? said...

alhamdulillah

Anonymous said...

anti-firaun.. = anti-PR

ingat 5 perkara,
sebelum datang 5 perkara..!

hari ini sihat, besok mgkn sakit.
hari ni hidup, besok mgkn akan mati..!

Anonymous said...

anon 12.26pm

betul tu..kite same2 renungkan..

anti-firaun..

Anonymous said...

halo,bro anon 9.02...cermin diri sendiri seblum nak kutuk org lain...mu tu bagus sgt keeerrr???klu mu braso mu bgus sgt,meh la ganti tmp tok guru ngajar kat kb ni...nak tengok muke mu ore ramai lepar taik babi cuba laaarrrr....

Mengkudu said...

Fullamak......Raja Katak pun ada.
Memang katak ni jenis kulit tebal...
Jenis tak malu....

Kau orang nak tahu...dalam ceramah dia masa perasmian Sayap Pesaka si Raja Katak kata apa?
"Dia kata....THNA yg cari dia utk jadi calon masa PRU-12 tu"

kah...kah...kah....
Dalam dewan tu boleh la dia menipu.....sebab apa...yang denar tu semuanya jenis2 melayu karat....katak lompat masuk mulut pun telan sampai kenyang"

Ha...ha...ha...
Bodohnya melayu karat tu....di bodohkan oleh raja katak.

perantau said...

Apa yg anon 9.02 tulis aku sokong.
Kenapa Tg Ismail petra balik Nik Aziz tak sambut sebab dia takut sultan panggil kerana rampasan kuasa tak menjadi.
Belum pernah terjadi dlm sejarah politik tanah air seorang MB hendak mengulingkan kerajaan dgn menggunakan kuasa perundangan.
Tetapi Nik Aziz ulamak pas yang maksum ni berani melakukannya.
Dia buat apa tak berdosa dan bersalah dimata pengikutnya yg tunggul kayu sebab Nik Aziz kan maksum tak boleh disentuh.