"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, April 16, 2010

Berita Dari Hulu Selangor 16 April 2010..

Saya telah menghubungi beberapa rakan yang aktif berkempen di Hulu Selangor sekarang ini. Antara yang saya dapat sedikit-sebanyak maklumat adalah:
1.0 Secara umumnya, kita masih terkebelakang dari BN tapi tak berapa jauh. Dalam 4-5% sahaja. Namun, kalau kita kerja keras, kita mampu mengatasi defisit ini.
2.0 Sambutan pengundi Melayu terhadap kempen Pakatan Rakyat agak baik. Tiada kedengaran pengempen Pakatan Rakyat atau PAS (kerana PAS menjaga kawasan Melayu) dihalau atau diusir dari kampung.
3.0 Ceramah-ceramah dapat diadakan di tengah-tengah perkampungan Melayu yang totok UMNO. Ini satu perkara yang amat luar biasa sekali. Dahulunya, nama kata nak buat ceramah pun tak boleh kerana tiada tuan rumah yang berani memberi ruang.
4.0 Untungnya ramai penyokong-penyokong tegar UMNO ini rupanya bukan fanatik UMNO. Mereka cuma tidak pernah mendapat maklumat dari pihak yang bukan UMNO selama ini. Maka ramai juga orang tempatan yang hadir dalam ceramah-ceramah kita.
5.0 Walau bagaimanapun, ini tidak bermakna kita selesa dikalangan pengundi Melayu. Tetap dan wajib kita berusaha keras untuk menaikkan undi Melayu kepada calon Pakatan Rakyat.
6.0 Ini kerana setelah berpuluh-puluh tahun diasak dengan propaganda UMNO, maka ia akan memakan waktu yang agak panjang untuk menghilangkan daki-daki UMNO itu dari pemikiran mereka.
7.0 Isu calon PKR tidak menjadi isu langsung. Zaid Ibrahim adalah bekas menteri kabinet serta MP UMNO. Maka, ramai orang UMNO lebih menyukai beliau berbanding calon MIC yang tidak dikenali oleh majoriti orang Melayu di Hulu Selangor. Tetapi, ini bukan jaminan yang majoriti orang Melayu akan mengundi PKR. Masih perlu usaha yang gigih dan banyak.
8.0 Isu anak tempatan pun tidak menjadi isu kerana calon MIC pun bukan anak tempatan di situ.
9.0 Calon PKR juga amat disukai oleh pengundi CIna. Sememangnya Zaid Ibrahim telah lama popular di kalangan pengundi CIna semenjak beliau dalam Barisan Nasional lagi. Adapun Kamalanathan pula tidak dikenali oleh sesiapa pun dari kalangan pengundi Cina.
10.0 Pengundi India juga perlu dikhuatirkan. Ini kerana sentimen calon bangsa India akan dimainkan oleh MIC sehingga hari mengundi nanti. Pada 2008 pun, undi India masih majoriti pergi ke Barisan Nasional dan Palanieval. Dalam pilihanraya kecil ini saya jangka tiada penambahan undi India kepada Pakatan Rakyat. Kalau dapat sebanyak 2008 pun dah kira baik.
11.0 Ezam Soros akan turun ke Hulu Selangor dan akan meminta maaf kepada semua orang kerana mempertahankan Anwar dalam isu liwat. Beliau seterusnya dijangka akan menuduh Anwar meliwat Azizan dan Sukma Darmawan. Beliau akan kata beliau sebenarnya tahu hakikat perangai Anwar yang suka jantan tapi sengaja berbohong kerana mempertahankan bos beliau.
12.0 Jentera UMNO dan BN nampaknya baru nak mula gerak. Manakala, jentera PR dah lama bergerak. Tapi, BN ada media dan surat khabar, maka walaupun jentera mereka slow, mereka masih berkempen melalui media perdana.
13.0 UMNO nampaknya masih bersedih kerana calon UMNO tidak bertanding. Namun, kita bukan boleh percaya diorang ni. Nanti bila dah kena hulor, semangat diorang tu datang semula la.
14.0 Apa pun, pilihanraya ni akan menampakkan keputusan yang amat rapat. Jadi, tiada masa untuk berehat dan bersantai. Apa yang kita boleh sumbangkan kita wajib sumbangkan. Masa, tenaga, kederat malahan kalau mampu sedekah pensel sebatang pun takpa.
15.0 Bekas wakil2 PKR yang telah melompat akan turun berkempen. Tapi, rasanya mereka dah takda kredibiliti untuk dipercayai. Kalau Zul Nordin turun, pastikan kita ramai-ramai baling dia dengan batu.
16.0 Minta kita semua berdoa semoga Allah SWT memberi kita kemenangan di Hulu Selangor.
Amin

Tulang Besi

23 comments:

Anonymous said...

ezam soros.. ahahahahahaha....

Anonymous said...

go PKR!! goo!!

joehan said...

usah ckp byk la bdk2 pkr..parti kelentong rakyat pasti tewas..adun n mp pkr pakat kuar rmai2..bdk2 hingusan cm korang je skong lg nuar al juburi tu..xmalu ke wei duk dlm parti yg ske wt fitnah..fitnah najib n atlantuya cm zul nordin n mp wangsa maju dedahkn aritu..smlm adun bkr arang ckp pemimpin pkr lidah bercabang..tu sume ckp org penting dlm pkr tu..korang ni penting ke..setakat melalak je lbh pertahankn nuar al juburi tu..tp korng bkn tau ape2 pon psl pkr sbnrnye..tula..kecik2 xnk blja..dh besar bodoh nk mampos..
lg satu..rakyat dh semakin muak aa dgn pkr..asal adun or mp pkr kuar n jd bebas je kate dieorg kne rasuah laa..kejar jawatan la..alasan basi n bodoh..cr alasan lain la wei..kunun2 bersih sgt la pkr tu...tepi2..aku nk ludah..haaakkkk ptuih..aa..tepat kne muke nuar al juburi..hahaha

joehan dan maleh nak menaip.. wakakkaa said...

aik joehan...apo ekau copy and paste ajo..dah tak bemodal laie ko.. wakakakakakaka

kunun...wakakakakaka

dah la buat ayat p ramlee... wakakkaa

umnobodo said...

saiful akan menunjukkan bontot secara live di atas pentas umno kepada umum Hulu Selangor bahawa wujud "penetration" seperti di dakwa. semua pencacai2 umno dijemput hadir untuk menunjukkan sokongan. Nasi bungkus ngan rokok benson diberi percuma selain dapat melihat bontot saiful secara telus. umno luv u saifull.!!

tuan komrad said...

ahaksss..joehan terlalu keciwa nampaknya.....

sehinga mengatakan pkr sebagai parti klentong rakyat...tapi

mat sembab yang kaki kelentong..nak calon tempatan,alih2 dapat orang rawang..mic plak tuh

umngok dah kena kencing ngan mat sembab dan jibon..sammy vello tumpang sekaki..kencing beramai-ramai..hahahahahahahahah

lpas kencing menipu lagik,perangai ikut yahudi sungguh....

hahahahahahahaha..hawauuu..

tuan komrad said...

jibon pegi amerika sebab nak cium buntut obama....

dah jadi balaci yahudi.pegi sekat eksport gasolin ke iran..

memang sah umngok dan bn yahudi...

pr boleh wat modal pasal benda ni kat hulu selangor...

Anonymous said...

x payah la nk ckp besar oii..
kempen mcm mna pon pasti kalah..
mcm bagan pinang tu ari..
hahaa..PKR da x relevan la weii
org2 muda smua tolak PKR
Parti kencing rakyat

Unknown said...

pakatan go...go... pakatan go..gooooolllllllllll!!!!!!!!!!!!!

dap lebih relevan daripada umno apa? said...

tak relevan la sbb ko yang cakap tak relevan..aku pun boleh kat umno tak relevan..so apa yang relevan..dap kot.. wakakakkaa

Anonymous said...

1.0 Secara umumnya, kita masih terkebelakang dari BN tapi tak berapa jauh. Dalam 4-5% sahaja. Namun, kalau kita kerja keras, kita mampu mengatasi defisit ini.

Sekarang memang tak berapa jauh sebab jentera BN baru tengah warm up. Akan lebih jauh lagi bila full swing nanti.

BN akan menang di Hulu Selangor. Kompom.

Org Hulu Selangor said...

Org luar yang hanya pandai komen di blog , tweeter dan facebook sepatutnya datang dan tanya org melayu tentang apa persaan mereka bila Hulu Selangor di kekalkan calon MIC . Empat penggal , batang hidung Palani hanya nampak pada hari penamaaan calun dan jika ada lawatan pemimpin aje.Kamalanathan ni pun kita orang tak kenal . Maaf lah , undi aku dan keraba-kerabat aku bagi pada orang melayt Islam . Aku nak tengok setakat mana MIC masih relevan disini !

Anonymous said...

Orang PAS nak ke undi Calun kaki Todi walaupun Melayu ?

umno kompom main pom pom said...

aku bukan apa..ada kemungkinan pkr kalah...sobab eh si zaid ni..ramai yang kata nak badrul amin..tapi ye la..penamaan calon pun belum lagi kan?? kot2 orang lain la last2 minute pkr taruk..mana la tau..tu la..pkr gi awal2 letak calon buat apa..yang lagi satu..kalau dia ni kaki todi pun..mungkin dia dah berenti kot..tak baik cakap cam tu..najib lagi la kat us..susah nak carik air halal kat sana...tak tau la majlis nuklear summit tu diorang letak jus oren.. wakakakakakak

Anonymous said...

Selamat berjuang! Jangan bagi can rakyat kena tipu lagi.

Anonymous said...

'Saya telah menghubungi beberapa rakan yang aktif berkempen di Hulu Selangor sekarang ini....'

Eleleh si TB wat analisis depn komputer jer...Juborla ko pegi turunla sendirik, jgn nak korek sumber2 khabar anginko tu jer..

anoni umno yang berkempen said...

nak tau gak woi sapa budak yang bekempen yang in contact ngn ko tu..ntah2 gomo jugak kan?? wakakakakaka

I help you, you help me wakakaka... said...

Kah kah kah...tangan bau taik...wakakakak

Anonymous said...

secara keseluruhan,.nampak benar PKR ni takut kat undi Melayu,.apsal ha?????

umno pembela melayu,negara melayu,dan kroni yang melayu said...

secaro kosoluruhan..ekau umno memang takut pongundi cino .. wakakakkaa

wirautama said...

apalah TB menjatuhkan image PR dan diri sendiri.. apa hal mangkut hayung ni.. mana ada lagi ceramah.. yg ko kata ceramah2 bilanya ada ceramah, malam ni baru start ceramah.. penipu besar..

I help you, you help me wakakaka... said...

secaro koseluruhannyo konapo mat sombab takut kat samy...wakakaak

Anonymous said...

ALAH BDK2 PKR,PAS,DAP NI MMG DR DULU TAKDE IDEA LAIN NAK JAHANAMKAN BN/UMNO..BALIK2 ISU SAMA,TIAP2 KALI ADE PRK ISU TU JUGAK YG DIMAINKAN..KALAU BDK2 TADIKA@BUDAK2 BWH UMUQ BLH LER KORANG ESPECIALLY TUAN PUNYE BLOG NI JAJA CITER CAMTU.RAKYAT SKARANG DH TAU TEMBELANG PKR,PAS,DAP NI.TIME NAK PRK NI LER SERTA-MERTA NGAKU DH BERTAUBAT,NGAKU DH TAK MINUM ARAK,NGAKU TAK MAIN JUDI.NNTI DH LPS PRK,TP DH ABIS WAT BLK SEMUA TU...APE SUSAH,BILA2 MASA BLH TAUBAT,BUAT2 LER KECOH SATU DUNIA PERGI MEKAH BERTAUBAT DPN KAABAH..ITU ALLAH BLUM TURUNKAN BALA LG,TU SBB BRANI NGAKU DAH TAUBAT.NNTI ALLAH TURUNKAN BALA BARU KORANG TAU SAPE LAGI BESAR...

SI TOPENG BERAK NI PUN AKU TAK TAU NAK CAKAP KO NI MUNAFIK KE @ KAFIR FIRAUN KE SEBAB KEBENARAN DH DITUNJUKKAN SATU PERSATU TP KO MASIH JUGAK NAK BELA SI KAKI LIWAT,SI KAKI TODI,SI KAKI JUDI...APE NAK JADI KO NIE,KO NI SOLAT 5 WAKTU PENUH KE TAK,NGAM2 MASUK WAKTU KO SOLAT KE @ DEKAT2 NAK ABIS WAKTU BARU TERHEGEH2 NAK SOLAT???TU PUN NTAH2 SOLAT SECARA TERTIB KE @ SOLAT EXPRESS RAKYAT,TOMAKNINAH SEMUA KO LANGGAR..KALAU SETAKAT KO SOLAT EXPRESS,AKU RASA MMG PATUT PUN KO SOKONG SI JAHIL ANWAR N THE KRONI2 TU...MUKA KO PUN AKU TAKDE NMPK CAHAYA @ NUR...YG KO TAU SEMUA SOKONG BN NI KAFIR LAKNAT,KO BUAT LER FATWA SENDIRI,JATUH HUKUM SENDIRI...BERTAUBAT LER TOPENG,JGN KO CUBA NAK JADI ALLAH SWT PULAK DALAM HAL JATUHKAN HUKUM-HAKAM NI..CUKUP-CUKUP LER DOSA FITNAH YANG KO DAH TABURKAN SELAMA NI..