"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, April 13, 2010

Kami Sudah Ditipu... Anda Bila Lagi...???

Pertama - sebahagian daripada penipuan yang telah berlaku ketika PRK Bagan Pinang yang lepas adalah janji UMNO/BN untuk memberi peruntukan sebanyak RM25 juta bagi pembinaan 150 unit rumah PPRT di Ladang Siliau yang pada hakikatnya, projek ini telahpun dijanjikan pada 10 tahun yang lepas.

Ini bermakna, mereka (UMNO/BN) sentiasa mengulangi janji yang sama setiap kali Pilihanraya Umum atau Pilihanraya Kecil berlaku.

Kedua - mereka berjanji untuk memberi tanah seluas 1 hektar bagi pembinaan sekolah yang dijangka siap dalam tempoh hanya 1 tahun bagi menggantikan sekolah SRJKT Ladang Sungai Salak yang selama ini beroperasi dalam Premis Kedai 2 Tingkat di Ladang Sungai Salak. sampai ke saat ini, masih tidak kelihatan bila ianya akan bermula atau dimana lokasi pembinaannya.

Ketiga - janji UMNO/BN untuk membantu semua penduduk miskin yang berpendapatan rendah dibawah RM700 layak untuk mendapat bantuan dari JKM (Jabatan Kebajikan Masyarakat). hakikatnya sehingga ke hari ini, janji terdahulu sebanyak RM300 juga masih tidak terlaksana.

Ini hanya sebahagian dari janji-janji yang telah ditabur oleh UMNO/BN dalam Pilihanraya Kecil Bagan Pinang tetapi sehingga ke hari ini, "Janji Tinggal Janji"... kini UMNO/BN galak pula menabur berbagai janji di Hulu Selangor pula...

Kata para penduduk Bagan Pinang yang tertipu - "Kami sudah tertipu... anda bila lagi..?" sinis...

Kemarahan yang selama ini disimpan, diluahkan dengan kata-kata amaran daripada sebahagian penduduk-penduduk kawasan estet yang terlibat.
Wakil Kaum India - Estet Ladang Siliau sedang memberi penjelasan dan bukti penipuan KERAjaan UMNO/BN terhadap penduduk-penduduk keempat-empat estet dalam jajahan DUN Bagan Pinang.
Saufi selaku Pemangku Ketua AMK Telok Kemang sedang ditemuramah oleh salah seorang wartawan yang hadir bagi menjelaskan tujuan demo bantahan ini diadakan.

Sumber asal - AMK teluk kemang

TPU - aku pun nak tegur sikit orang Bagan Pinang yang dok berdemo ni... "Yang korang percaya sangat dekat UMNO/BN tu apasal..?". Undi anda adalah penentu masa depan anda... sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian...

Tengok balik keputusan Pilihanraya Bagan Pinang Peti Undi Siliau, siapa yang korang pilih..? sekali lagi - "Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian..."

11 comments:

Anonymous said...

http://kumanddieaf.blogspot.com/2010/04/perjanijian-iblis-malaysia.html UMNO? NO... MIC?? YES YES

Anonymous said...

Dah dapat RM masa prk hari tu, kira cover untuk 3-4 tahun. Kalu ada PRK lagi, pasti puak-puak ni pangkah dacing berkarat tu.

Anonymous said...

Pertama:

150 rumah PPRT = 150 keluarga x average 4 org dalam satu family = so sepatutnye ade 4 ribu org berkepentingan dalam PPRT ni, pesal tak sampai 20 org yg terase terjejas?


Kedua:

Sekolah, same jugak mcm kat atas, bukan 20 org je yg berkepentingan dalam projek sekolah ni, pesal ciput je yg buat demo?


ketiga:

Penduduk miskin kat bagan pinang ade 20 org aje ke yg berpendapatan rendah? itu sudah bagus, janji BN utk mengurangkan miskin tegar terlaksana..tp pasal tertinggal 20 org ni?


APA PASAL YG TERTIPU HANYA SECIPUT JE, MANA PEGI RAKYAT BAGAN PINANG YG LAIN? TGH SYOK TGK ULANGAN AF KE KAT RUMAH?

kesimpulannya: ini la sejumlah kecil pengundi2 PR yg tertipu dgn dakyah PR pastu diperalatkan..ni kalu dlam politik org kata "taktik berkempen dari luar"..

anti-firaun..

p/s: aku rase diorg ni dah lupe diorg vote sape kot mase bagan lalang tu, tanye diorg balik, sape yg berjanji dan sape yg menunggu janji? yg kuat berjanji pastu tak laksanakan slalunye PR, sape yg janji ngan hangpa kalu hangpa tak pernah pegi kempen BN?

mankeldai said...

he,he...........pencai umno dah bangun!

Anonymous said...

Kepada anti-piraun ....
kenapa la ko bengap sesangat ko tengok tak gambar-gambar ko baca tak apa yg ditulis ko nampak tak perkataan "sebahagian" ini bermakna mereka-mereka ini adalah wakil penduduk di ladang siliau ini baru kat bagan pinang kat tempat lain cam mana dulu kat manik urai kata nak buat jambatan tapi sampai sekarang janji tinggal janji...itu la APCOUMNO .. Untuk ko anti-piraun baik ko jangan mencacai kat sini lagi ko gi la komen kat blog GOMO tu...

Anonymous said...

sebahagian? setakat banner tulih "sebahagian" tu yg ko nak kecoh..ape pasal tak tulih "kami mewakili suma penduduk bagan pinang" aje? confem pencacai2 PR pecaya kat banner tu..

nak buat demo, nak protest kena la buat muka ganas sket..ini mcm kena paksa pegang banner je aku tgk..

tp penduduk bagan pinang ni pandai, pegang banner je lepas barang dapur seminggu..yg bodohnya org PR..

anti-firaun..

Anonymous said...

Haa haaa... Bagan Pinang sudah cerita lama la bhai... sudah kalah. Apa mau cerita???

Anonymous said...

aku suka tenguk wartawan pakai jean ketat sambil bertudung..hehe

teratailiar said...

suka dengan komen anon 12:56,
nampak bodo dan poyo...
bangga bila dapat menipu.

Anonymous said...

hahhhaaaa... teratai,, janganlah marahh... saja ikut jejak langkah anuar ibrahim yang kelentong kata akan ambil alih kerajaan 16 sept tuu.. Kaki kelentong camtu punn boleh jadi ketua pembangkang. Siapa yang ikut dia lagi bodo dan poyo. Lagi bodoh dari beruk mat yeh. hahahhaa.

Anak Lenggong said...

Aku tengok mamat yang jadi ketua AMK telok kemang tu serupa muka mamat kebal yang kata kena tetak tapi baju je yang koyak dibagan pinang dulu kah kah kah...

Ramai tul yang buat demo tu ..angkut daripada estate mana tu..ramai sangat laa..tak cukup duit nak bayar upah kut sebab tu yang datang cuma setakat 20 orang sahaja...yang lain dah dapat kemudahan kut...

orang miskin ke tu bila tengokkan keadaan rumah cat baru..lain laa dok kat reban ayam..apa2 pun minag ronggeng pakai sendat tu boleh layan baik punya laa....