"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, April 04, 2010

UMNO Singapura Pun Bergaduh Sesama Sendiri

NOTA EDITOR: Rupanya bukan setakat UMNO di Malaysia sahaja yang bergasak sesama sendiri, budaya tersebut ada di UMNO Singapura juga. Sepatutnya UMNO Singapura berjuang melawan PAP dan Lee Kuan Yew, mereka ambik keputusan berlawan sesama sendiri.

Perebutan Presiden PKMS (UMNO Singapura) adalah kerena sesiapa mengawal PKMS akan mengawal bangunan PKMS di Singapura.

Oleh kerana bangunan PKMS berada di tempat yang strategik, maka mereka mendapat banyak wang dari sewa yang diberikan kepada peniaga2 di bangunan tersebut. Bangunan tersebut adalah bangunan yang dibina oleh UMNO Singapura sewaktu UMNO ditubuhkan dahulu di sana.

Juga, ada khabar angin, pemegang jawatan PKMS ini mendapat elaun dari UMNO Malaysia. Jadi, sekarang ini keseluruhan perjuangan UMNO Singapura adalah untuk menguasai kepimpinan PKMS. Ini suapaya mereka dapat mengawal pentadbiran bangunan PKMS yang berada di kawasan yang strategik di Singapura

Sebelum ini, saya pernah menulis berkenaan betapa Melayu telah pupus di Riau, sekarang ini UMNO Singapura pun tak lebih dari sebuah pertubuhan untuk berebut kekayaan sesama sendiri.

Padahal hak istimewa orang Melayu termaktub dalam Perlembagaan Singapura. Seharusnya PKMS berjuang untuk hak2 orang Melayu yang termaktub itu. Bukan sebuk bergaduh sesama sendiri. Pada waktu yang sama, PAP telah mengupah beberapa "ekor" orang Melayu Singapura untuk bercakap mewakili orang Melayu dalam PAP.

"Boneka2" MP Singapura ini lah yang telah bangkit "menentang" segala usaha untuk mengembalikan hak istimewa orang Melayu di Singapura seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Singapura.

Pokoknya, perjuangan Melayu adalah perjuangan sia-sia. Mereka yang menjadi "pejuang" Melayu lebih suka berjuang untuk kepentingan diri mereka sendiri semata-mata. Inikah perjuangan yang PAS hendak "berpadu?

Tulang Besi
Barisan kepimpinan PKMS perjelas pucuk pimpinan yang sah
By Azahar Mohd

BARISAN kepimpinan Persatuan Kebangsaan Melayu Singapura (PKMS) yang kini diketuai presidennya, Encik Osman Hassan, dan timbalannya, Encik Ali Asjadi, adalah pucuk pimpinan yang sah.

Malah Mahkamah Rendah dan Mahkamah Tinggi telah menolak tindakan guaman dengan kos yang diambil mantan presiden, Haji Borhan Ariffin; Encik Ramli Mohamad dan Cik Nor Lella Mardiiiah Mohamed terhadap pucuk pimpinan sekarang.

Barisan kepimpinan PKMS yang diketuai Encik Osman, Encik Ali dan Setiausaha Agung PKMS, Encik Malik Ismail, berkata demikian sewaktu sidang akhbar yang diadakan di PKMS bagi menjelaskan laporan akhbar tentang pergaduhan kelmarin dan laporan tentang perebutan kuasa dalam pucuk pimpinan parti.

Menurut Encik Malik, tidak timbul isu mengenai dua pasukan - pasukan baru atau pasukan lama - dalam PKMS.

'Laporan akhbar adalah tidak benar. Kepimpinan PKMS sekarang ialah pucuk pimpinan yang sah. Malah Mahkamah Rendah telah menolak tindakan guaman yang dikemukakan Haji Borhan, Encik Ramli dan Cik Nor Lella dan mengarahkan mereka membayar ganti rugi sebanyak $800 kepada kami.

'Namun mereka masih tidak berpuas hati dan mengemukakannya di Mahkamah Tinggi. Mahkamah Tinggi juga telah menolak saman mereka dan telah mengarahkan mereka membayar kos kepada kami sebanyak $2,500 dan pembayaran $575.40 pada Julai lalu kepada PKMS. Sehingga kini kami belum menerima sesen pun daripada mereka,' ujar Encik Malik.

Beliau berkata demikian ketika mengulas pergaduhan di luar bangunan PKMS yang mengakibatkan empat orang dirawat di hospital, dengan salah seorang dirawat di unit jagaan rapi kerana keretakan di kepala.

Polis juga memberkas 21 orang, termasuk dua wanita, kerana merusuh dengan senjata merbahaya.

Keempat-empat yang yang cedera itu ialah Encik Ramlan Mohamad (retak di kepala), Mohamed Salleh Mohamed Said, Encik Mohamad Yusof Jaffar dan Encik Azhar Ali.

Dalam pada itu Encik Malik turut mempertikaikan dakwaan Cik Nor Lella bahawa pihaknya menggajikan pendatang haram.

'Itu tidak benar sama sekali. Malah keanggotaan Cik Nor Lella telah digantung kerana dia pernah mengubah kepala surat untuk membekukan akaun PKMS,' dakwa Encik Malik pula.

Mengenai insiden pergaduhan yang berlaku kelmarin, Encik Malik berkata hanya sembilan anggota PKMS yang terlibat - bukan 15 hingga 20 seperti yang dilaporkan beberapa akhbar.

'Di pihak kami, kami amat menyesali kejadian yang berlaku. Kami juga sedih dengan kecederaan yang dialami Encik Ramlan, terutama dalam bulan Ramadan ini.

'Kami difahamkan dua kereta ronda polis sedang berada dekat dengan bangunan PKMS. Sepatutnya mereka menghentikan pergaduhan berdarah itu,' dakwanya lagi.

29 comments:

mankeldai said...

adik beradik umno malaysia , sepupu zionis israel!

Anak Hulu Selangor said...

Memang dasar Perasuah...
Sampai nak berkempenpun utk PRK Umno terpaksa rasuah....tak semena2 projek itu lah...projek inilah.....janji itu lah....janji ini lah.....macam duit tu duit UMNO.
Sedangkan hakikatnya duit tu memang duit rakyat....tapi...telah dipendam dan ditenggelamkan oleh umno. Inipun kerana PRK....kalau tak PRK...alamat duit tu diguna ditempat lain lah....atau...senyap2 masok kocok sendiri.

Yang hairannya mana perginya SPRM...terang2 UMNO merasuah rakyat.

Mana perginya PDRM.....terang2 berkempen ...boleh pulak bagi permit.?

Mana perginya SPR....belum waktu berkempen...tapi....UMNO dah dapat advance berkempen?

Memang HAPRAK ketiga2 badan ni.

Anonymous said...

Janganlah cemburu braderr.. memanglah duit rakyat dan untuk rakyat. Apa yang nak di hebohkan. Bagi salah, tak bagi pun salah. So, PKR nak offer apa di hulu Selangor? Takkan nak berceramah saja. Itu semua orang boleh buat. Hentam kerajaan pusat memanglah senang. Itu kerja kat kedai kopi..

Anonymous said...

janganlaa cemburu braderr. PR nak janji apa di hulu selangor? Takkan gitu-gitu je.

BN sure menang kat H.S. Kompom.

Anonymous said...

BN boleh janji apa2 je kat rakyat sebelum PRK tapi lepas PRK, janji tinggal janji baik kalau memang apatah lagi kalau kalah...

Anak Hulu Selangor said...

Nampak sangat tak ikhlasnya puak2 Umno nak membantu rakyat. Bila tiba PRK barulah nak dijanjikan projek inilah...projek itulah. Apa sebelum ni....tak pernah terpikirkah nak buat projek kat tempat kami ni? Kenapa nak tu8nggu PRK baru nak nak tunjuk muka manis....pemurah??? Apa....kamu ingat kami di Hulu Selangor ni bodoh sangat kah sampai tak tahu nak menilai perangai kamu semua ni kah???

Woiiii...puak2 UMNO,
Jangan lah nak memperdaya rakyat dengan janji manismu. Style kamu ni tak ubah seperti di zaman 70'an dan 80'an....dimana masyarakat kampung ketika tu di sogokkan dengan kain pelikat, gula dan beras untuk dijadikan umpan mengundi calon Umno-BN.

Zaman tu dah berlalu....rakyat dah dapat menilai siapa kamu wahai penyangak2 UMNO. Entah2 duit yg hendak di tabur kepada kami ni adalah duit royalti Kelantan & Terengganu yang di ROMPAK kemudian kemudian dijadikan harta UMNO dan UMPAN untuk mengumpan pengundi di tempat kami.

Memang cilaka perompak2 ni....Siapa Kepala PEROMPAK...kalau bukan UMNO.

Anonymous said...

BN menang nanti. Percayalah...

Anonymous said...

Apa yang PR boleh janji?? Dulu sebok kata boleh ambil kerajaan pusat. Tapi sampai sekarang terhegeh2. Kelentong lebih. Tak boleh pakai. Modal gigi dgn air liur je.

Anonymous said...

Dah tiba masa pengundi PRK Hulu Selangor, bungkuskan PKR dengan kain kapan..kalu kita akan merana sekali lagi... puhhhh dah letih dgn PKR

Anonymous said...

Kesian orang Melayu Singapura kena tindas dengan Abang DAP di Singapura, Dengar kabar di Singapura meliwat dah di halalkan. Kalau Anuar meliwat di Singapura dah tentu tak kena dakwa. Orang DAP Singapura memang simpati dengan nasib Bang Nuar. Singapura ni baik sungguh dengan Negara yahudi.

Anonymous said...

umno malaysia pun baik dengan yahudi zionis takat ambil sebagai penasihat lagi! apco tu syarikat yahudi kan?


matgitarrok

Anonymous said...

Sorry Brother,
Ni bukan ditindas, ni dihalau keluar.Dulu kawasan2 seperti Geylang Serai & Seri Kembangan berada di tangan UMNO, apa macam sudah lari ke PAP. Itu pun UMNO masih menjadi kerajaan persekutuan.
Saya tak bersetuju dengan Tulang Besi pasal PAP. Othman Wok & Rahim Ishak memanglah pemimpin2 melayu PAP berkaliber.
Terimalah hakikat bahawa sebuah parti macam PAP masih disukai oleh orang2 melayu tempatan. Cuba tengok perlembagaan Singapura, tak dak berubah pasal 153, ni menunjukkan parti ni berpegang kepada prinsip rule of law
Pak Samad, Bapak Nuirani kenna halau dari Singapura pada akhir 50an. Tapi, dia dibenarkan balik.....Ni berperikemanusiaan......Tengoklah UMNO ada benar Chin Peng balik ke Setiawan. Islam kah? Fikir2kan lah.
Saya memang sukakan Zubir Said punya lagu......Cantik, bermakna.....Nilah makna Malaysian Malaysia yang sebenar. Dan Rakyat yang dijadikan tuan, Cuba baca lirik

Mari Kita Rakyat Singapura/Malaysia,
Sama2 menuju bahagia,
Dengan Cita2 yang Mulia,
Berjaya Singapura/Malaysia
Marilah kita bersatu,
Dengan Semangat yang Baru
Semoga Kita Berseru
Majulah Singapura/Malaysia x2

Takdak isu kalimah Allah....Semua untuk rakyat

Anonymous said...

ahahahahaha...

apalah..macam la tak de orang melayu dalam PAP.... ahaha

melayu ditindas konon... ahahahhaa

cilipadi said...

Sdr TB,

PRK Hulu Selangor bukan setakat menguji kekuatan dan populariti BN atau PR tetapi juga medan menilai keikhlasan Geng Perpaduang.

Agak2nya, Nasha & The Geng akan bantai tak UMNO/BN di Hulu Selangor?

Anak Hulu Selangor said...

Kami lebih selesa berada di bawah PR dpd berada dibawah penyangak2 UMNO. Kau orang boleh lihat dan nilai sendirilah gaya kehidupan pemimpin2 UMNO. BAru setahun jadi wakiil rakyat rumah makin tinggi....kereta makin besar....bini kiri-kanan....hidung makin tinggi.

Berpuluh tahun kami di bawah Umno-BN, Wakil rakyat silih berganti...PERANGAI mereka yg kejar kekayaan utk diri sendiri tak ubah2. Isi dilahapnya TAPI kulit ditabur pada rakyat.

Itulah perangai peminpin2 Umno-BN.

Anonymous said...

akhbar & portal pakatan pembangkang pakar cerita kelintong@putarbelit@putar alam@putarMalaysia seperti ular hitam macam sivakumar..

~akhbar@portal ni termasuk harakahdaily yang dipegang sahamnya 100% oleh para alim ulamak jika nak tengok dan baca fitnah adudumba tuduhan tanpa asas ngumpat ramalan seperti ramal nombor ekor u all akan jumpa diharakahserakah macam m faqih bodoh macam lembu tu.. hahaha

joehan said...

lawak,bodoh n bebal tol la TB ni..smpai xde isu nk wt..siap kaitkn dgn umno sngpore plak..hahaha..yg pasti rakyat hulu selngor dh sediakn telo busuk utk baling kt muke pemimpin PR yg hanya pndai ckp tp xreti laksanakn..lbh2 lg pemimpin agung korng yg geng yahudi n kaki liwat tu..saudara nuar berahi..dtgla kalo brani..kompem kne baling telo..hahahaha..PR bungkus la kt Hulu selangor.

joehan said...

suare keadilan dh ngaku die wt fitnah n mntak maap kate MB perak xdpt msk US sbb nm dlm list pengganas.hahahahah.bodo punye suare keadilan.tau takut..MB perak nk saman 100 juta.trus ketar lutut sme org suare keadilan.hahahaah.media PR mmg lucu cam badut bodo yg nk mampos.hahahaha.

Anonymous said...

bagi kome kata rasuah rakyat..kalau tak bagi kome kata menzalimi rakyat..abaikan rakyat..serba tak betul jadinya..yang betulnya macam mana?
cuba citer sikit apa kebagusan dan kecemerlangan PR..dan utk PRK HS ni..apa pulak janji PR..?

joehan said...

otak2 penyokong PR sume cm man keldai..xtau ape2 psl fakta..cume tau bg ayat2 bodo je cm komen die kt ats tu..hahaaha..keldai bodo..ko msti geng mat rempit yg nuar berahi upah suh g mahkamah aritukn..hahaha..PR leh bungkus..ko sorng2 je lg skong PR..keldai mmg sng kne suruh n arah..

joehan said...

kalau korang baca komen aku..
aku pun bodo jugak komen aku kan..
sbb aku ni suka dan kuat main jubo najib..tu yang aku tak pandai sangat
cerita pasal singapura aku cerita pasal hulu selangor..bodohkan aku kan..?

joehan said...

aik..mankeldai menyamar jd aku plak..hahaha..sudah2 la nipu puak2 PR yg bodo oi..buat skt ati rakyat je..xyahla gune taktik nyamar ni..bes siot bg komen kt blog bodo ni..br ade thril..

joehan said...

aku lagi bodo dah tau ni blog bodo aku sudi gak datang baca blog bodo ni..hahahaha blog gomo tu pandai tapi lucah nanti mak aku suka plak tengok..hahahahaha..aku ni bodo sbb dah tau bodo lagi aku baca dan aku bodo

joehan said...

org bodo kne diajar..bkn biarkn org tu dlm kebodohan..mak ko ske bc blog lucah ke..kesian kt mak ko..aku xtuduh..tp ko yg ngaku sndri..jgn marah aa..rilek aa bro..kate kebebasan bersuare..gentleman la skit..berhujah..xpayh la nk nyamar2..kalo cmni la bdk2 PR..mmg lingkup la neg kalo menang PRU..hahaha.kalo tkt dgn kebenaran xpyh la nk nyamar2..

joehan said...

aku juga dalam kebodohan kerana membincangkan perkara di luar tajuk en3..hahah aku memang bodo

joehan said...

dasyat jgk aku..br bg komen2 cmni dh ade follower sorng..siap nm pon nk tiru aku..mslhnya bkn aku xnk bincng tajuk en3 ni..tp tajuk ni bodoh sgt..cm xde isu je dh..pkms kt sngapore plak korang cbukkn..nape xwt negara india ke..afrika ke..xde kne mngena pon pkms sngapore dgn umno skrang ni..xde kne mngena dgn situasi politik mlysia skrng ni..tula..aku ckp korang bodo korang mrh..tp ternyata bodo..hahaha..

joehan said...

dasyat gak budak bodoh cam aku..ramai peminat..aku harap peminat aku ni gay..boleh aku liwat

joehan said...

bahaya btul bdk pr yg nyamar jd aku ni..tula..kwn lg dgn nuar berahi..dh ske liwat2..ish3..insafla wahai 'joehan'.

joehan said...

aku nak insaf sbb rosmah slalu main kote aku