"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, June 21, 2010

2 Kali "BANGANG"...

Ops... kalau sekali pilih jadi bangang, mungkin sebab "silap", kalau 2 kali pilih jadi bangang, orang panggil "tak belajar dari kesilapan"... harap-harap jangan sampai jadi 3 kali bangang sebab kalau dah sampai 3 kali jadi bangang, memang sah orang tu "BANGANG".

Yang ni berkenaan dengan artikel BatuApi @ FirStone - Topeng Perak singkirkan Tulang Besi dari Perisik Rakyat.

No 1 nak bagitau, website ni, aku yang punya... aku nak add sape, aku nak terajang sape, itu aku punya hak. yang tukang baca termasuk BatuApi @ FireStone, setakat ni aku tak pernah claim untuk baca website ni. nak baca boleh baca, tak nak baca pun aku tak kesah... terpulang dekat diri masing-masing.

Bab "singkir-menyingkir"... sini aku nak bagitau dekat BatuApi @ FireStone... (kalau aku tau nombor henpon ngko, tak de la aku nak buang masa nak taip artikel ni... buat semak je...)...

Memang betul, bermula pada pertengahan bulan lepas, Tulang Besi dah dikeluarkan dari listing penulis tamu dalam website ni. untuk pengetahuan ngko jugak, bukan Tulang Besi sahaja yang dikeluarkan dari senarai penulis tamu, tapi SEMUA PENULIS TAMU telah dikeluarkan dari senarai Perisik Rakyat.

Mereka-mereka ialah:
  1. Tulang besi
  2. Zainul Faqar
  3. Ali Bagan Utama
  4. Pengliporlari
  5. Sakaratul Maut
  6. Alfa200
  7. Cuping Merah
  8. Hasbullah Pit
Sebabnya aku terperasan, mungkin ada antara email penulis tamu telah di"hacke" oleh pihak-pihak tertentu (email aku pun ada kemungkinan jugak) dan telah mengakibatkan komen-komen dalam posting-posting bertarikh 21hb. Mei, 2010 dan sebelum-sebelumnya dipadamkan sepenuhnya.

Jadi untuk sementara waktu dan untuk keselamatan, aku remove je semua penulis tamu dari list Perisik Rakyat. maklumat yang BatuApi @ FireStone dapat tu aku tak tau lah dia dapat dari mana... mungkin dia dapat masa tengah hisap gam.

Ni nak bagitau jugak, selama ni Tulang Besi berada dalam Perisik Rakyat hanya sebagai penulis tamu dan bukannya "editor"... maknanya Tulang Besi cuma boleh buat posting dalam Perisik Rakyat, tapi tak boleh nak edit apa-apa dalam Perisik Rakyat.

BatuApi @ FireStone dah dapat maklumat yang salah... dah 2 kali bangang.

Semua "kemungkinan" yang ngko tulis dalam posting ngko tu 99% salah. yang betul cuma Tulang Besi disingkirkan dari Perisik Rakyat (atas sebab yang aku bagitau dekat atas tu dan bukannya macam yang ngko "dibagitau"... ngko ni kuat betul la "khayal"... kurangkan sikit penggunaan gam tu kalau tak boleh nak berenti terus...)

Bab nasihat dari blogger-blogger tu 100% salah dan fitnah semata-mata, bab YB Husam tu lagiiiiii la salah 100% dan fitnah semata-mata... eish... agak-agak kalau dalam seminggu ngko tak buat fitnah tak boleh ke..? kuat betul "aura setan" ngko ni... bawak-bawak mengucap beb... malu PAS Terengganu ada blogger "gila' macam ngko neh...

Nak ulas yang ni sikit"
Saya tidak dapat mengesahkan sumber ini 100% benar . Adalah lebih baik pembaca bertanyakan sendiri dengan Topeng Perak yang mana no. telefon ada tercatat pada blognya atau berhubung terus dengan email dan Facebooknya.
Ni apa punya BANGANG... no telipon aku ngko tau, email aku ngko tau & Facebook aku pun ngko tau... apesal ngko tak contact aku sendiri untuk dapatkan pengesahan betul ke tidak berita ni..? call je lah... nak rakam sekali panggilan pun tak de hal... jadilah anak jantan beb... nama punya ganas "BatuApi @ FireStone", tapi "batu"nya tak de...

Aperla punya BANGANG ngko neh...

*ni last artikel aku layan blogger BANGANG BatuApi @ FireStone... lepas ni malas dah aku nak layan, ngko nak tulis apa-apa pun ngko tulislah... bab dosa pahala tu ngko jawab sendiri dalam lubang kubur esok...

Harap-harap dapat jumpa ngko dekat pintu syurga, kalau sama-sama dapat masuk, kira bagus, kalau ngko dapat masuk dulu, lagiii la bagus, kalau time aku masuk, ngko dok kena bakar lagi... yang tu kurang bagus...

Lu fikir la sendiri mana satu lu nak... nak masuk sama-sama ke, nak masuk dulu ke atau nak masuk "kemudian"...

29 comments:

merbok said...

elok la tu bro.. jgn dilayan bebudak "batuapi" yg terencat akal ni.. kang tak jadi kerja pulak.. fokus beb.. fokus. PRU dah dekat ni hehehe

blogenstarz said...

Apakejadahnya kita sebangsa MELAYU asyik gila meroyan , memaki hamun , kutuk mengutuk,benci membenci sesama sendiri dengan tujuan entah apa2.Kalau setakat penat tangan menulis dan berbuih mulut tanpa mendapat apa2 faedah , lebih baik hentikanlah kerja2 yang tak sopan tu.
Aduh....... Lee Kuan Yu tengah mencari tapak rumah yang baru ditepi pantai....... yang banyak pokok kelapa.....

Anonymous said...

Apa masalah sebenar batuapi tu?

Dari dulu sampai sekarang tak habis2 buat artikel hentam keromo macam tu. Dia dok belasah fitnah TP, TB dll tu apa sebab dia sebenarnya?

Kalau blogger macam Parpukari tu tulis sebab dapat upah, cari makan, boleh diterima juga la. Batuapi ni rasanya bukan macam pencacai UMNO,tapi....takkan tulis untuk sedapkan hati sendiri? Orang dah bagitau dia salah pun dia masih ulang lagi fitnah yg serupa.

Tak faham aku la....orang jenis apa si Batuapi ni..

- Mat Gelengkepala

dewatawanberapi said...

cibai lu...

Tulang Besi said...

Assalamualaikum,

Ada orang yang salah guna nama saya kat atas.

Poji, al maklumlah diorang ni semua bloggers pondan.

Sebab tu diorang bebas sebar fitnah

BatuApi @ FireStone said...

Terima Kasih.
Susah nak faham bahasa tersirat.
Saya akan jawab semula.

Permainan dalam "gemes" yang makin menarik. Lihat siapa akan terkena nanti. Jangan mudah anggap sesuatu itu menguntungkan kita, kerana banyak yang tersirat tidak dapat dicapai kepada bekas penganut "Black metal"

Edyes said...

tak payah jawab lagi la bhai... lu kalau dah 2 kali bangang tu, bangang jugak laa... takkan nak sampai 3 kali bangang kot??

lenkali, jangan duk kata orang lain bangang, kan dah kena diri sendiri... siap kena bangang berganda lagi...

lu dah sampai tahap fitnah husam, dan buat cerita tak betul fasal blogger... aku rasa, ada baik lu bunuh je la TP tu, daripada lu tabur fitnah jahat kat dia... sama je dosanya..

sonduk solaie ado said...

Jangan banyak berkhayal nanti jadi bangang.

matkambing said...

banyak pengkomen yang menyamar gunakan nick orang lain! awas pencacai pondan, anda sedang diawasi!

Anonymous said...

relax la mael xpdc aka TP..

per salahnye si Batu api tu nak glamer ngan kaco blog ko nih..takkan ko sorg je nak glamer..publisiti tuh..

anti-firaun..

p/s: ape citer isu parlimen batu tian chua? takde citer ke TP?

al-khattab said...

TPU, lu jangan layan dh..biar dia main game lwn komputer sendiri2! kite fokus keje kita...fullstop!

SearchForHeaven said...

hehehe...
fitnah tu..

betul laa bro edyes cakap tu..
baik bunuh je.. jgn buat fitnah..

baik lu bunuh je TGHHA tu..
lagi baik daripada buat cerita merapu.. wakakaka..

Anonymous said...

yang best nyer,...batu api publish kat TKO..
mcm ngam sngt jer nga WM....
betul la kata org...bloggers PS mcm batu api....dah mcm UMNO...
geng perpaduang xabis lg ker...

lord reid said...

KAH KAH KAH PANAS2 JANGAN KITA BERGADUH SAMA KITA SUDAH LA,,

AMENO PEBODO MELAYU,,

GURU2 DIAMBIL DARI SPM GRED 3, TAK PAS SPM (GURU PJ), REJECT UNIVERSITI,,

GURU BODO MACAM MANA NAK AJAR ANAK MURID JADI PANDAI????

BILA RAKYAT DAH TAU, DEPA BUAT PENIJAZAHAN GURU,,,

AMBOI SENANGNYA NAK DAPAT IJAZAH KAT MALAYSIA NI,,,

ITULA KEJA AMENO KOREK LUBANG TUTUP LUBANG,, ADA AKAI KA AMENO?

Koleksi Resepi said...

salam bloggers,

lawan tetap lawan...

koleksi resepi masakan

Edyes said...

SFH,

kalau diikutkan, kita tak kesah pun apa yg si batu api tu nak blogging... cuma biarlah kenyataan yg keluar tu punya maklumat tepat, tak kira la dia nak tembak sapa pun...

masalahnya, apa yg batu api cakap, semua di'counter' oleh TP dengan bernas dan fakta. btw, batu api yang sentuh TP terlebih dulu. TP pun bersikap terbuka dgn mengajak batu api berusaha utk perkara yg merebahkan musuh!

ok

SearchForHeaven said...

hehe.. betul ke batu api tu.. orang PAS terengganu??
itu fakta atau teka-teka?? hehe..

wa rasa bukan masalah sape mula serang sape..
hehe..

bukan ke blog ni selalu sebut geng terengganu laa.. geng stopa ali laa.. hehe.. geng UG laa..

takkan dek kene serang oleh blogger batuapi yang entah mana asal usul pun tak tahu (pondan ka).. dah melenting..

sape jolok organisasi yang dia orang dokongi..
mesti laa ada orang attack balik..

itu prinsip mudah bro..

macam lu hentam UMNO..
takkan takde orang UMNO back up??

macam lu serang yahudi..
takkan yahudi buat2 tak tahu.. wakaka..

siapa yang mula2 hentam jemaah kononnya atas nama nasihat??

kata nak berjuang dlm politik demokrasi..
tapi prinsip jemaah dalam demokrasi pun tak tahu.. wakaka..

standard laa.. lu orang berperang dengan anonymous.. wakaka..

takkan sunnah alam tak faham kot?

Anonymous said...

1.Sama-sama banggangla oiii!!
2.Satu kapai pun tak sehaluan!!
3.memang sah!hangpa ni!masuk Pas kerana kot-kot masuk syurga free!!
4.Hangkata dia isap gam!!dia kata hang isap ganja!!
5.Hangpa semua derjah berapa!!tadika lagi kot!!!

Edyes said...

SFH,

aku tetap tegaskan, tak kesah kalau batu api nak tembak sapa pun... TP ke, TB ke... itu dia punya hak... tapi jangan la jadi bangang sampai dua kali... camana nak lawan UMNO kalau asyik kena bangang je..?

Anonymous said...

aku perasan blog2 pembangkang selalu main safe, but pantas menyambut sesuatu isu bila ianya dilihat menyebelahi PR..

Bila Blogger2 BN counter balik the same issue, diorg ni dok senyap seribu bahasa..takde plak nak counter balik, lagipun mmg takde point pun nak counter..telling a lie and half truth, how to counter wei..so jd cam nuar, ngelat, divertkan isu..

but bila blogger BN mulakan sesuatu issue tu, blog2 PR buat dek je, langsung taknak sentuh isu2 yg tak menyebebelahi mereka..pastu divertkan kepada isu2 lain pulak..lebih nak lari daripada nak discuss sesuatu issue yg hangat dibincangkan ..ini yg aku cakap blogger PR mcm pondan..asik nak main safe..

isu pasir dok senyap je dari dulu..tp bila citer pasal altantuya, laju je blogger PR..blog2 BN nyahut dan counter balik..takdehal punye..

pastu pulak ade sorg mangkuk ayun ni cut & paste comment2 dia kat blog lain then main redah je masuk kat blog2 lain..name mangkuk ayun ni si lord reid..mmg mangkuk mamat nih..

blogger2 PR, gentle la sikit la brader

anti-firaun..

CUPING MERAH said...

aku ucapkan terimakasih kerana bertindak awal daripada ko terkena serpihannya...ada percubaan untuk menjahanam blog aku...kira nasib baik aku dapat settlekan ...ruangan sembang forum terus aku tak dapat gunakan..dalam ertikata..jamed

sonduk solaie ado said...

aku perasan blog2 pembangkang selalu main safe, but pantas menyambut sesuatu isu bila ianya dilihat menyebelahi PR..

Bila Blogger2 BN counter balik the same issue, diorg ni dok senyap seribu bahasa..takde plak nak counter balik, lagipun mmg takde point pun nak counter..telling a lie and half truth, how to counter wei..so jd cam nuar, ngelat, divertkan isu..

but bila blogger BN mulakan sesuatu issue tu, blog2 PR buat dek je, langsung taknak sentuh isu2 yg tak menyebebelahi mereka..pastu divertkan kepada isu2 lain pulak..lebih nak lari daripada nak discuss sesuatu issue yg hangat dibincangkan ..ini yg aku cakap blogger PR mcm pondan..asik nak main safe..


anti-firaun..

June 21, 2010 6:31 PM

-----------------------------------

halo antu firaun ngoi

bukan senyap seribu bahasa tapi korang yang tak faham bahasa. Dah bagi fakta dan perkara yang dibangkitkan terang terbentang salah korang cuba nak tegak gak benang yang basah.

Dari korang sibuk nak tegak benang yang basah untuk pemimpin pemuka yahudi ko ada baiknya ko tegangkan joystick ko tu lagi baik.

Isu pasir berapa nilainya ngoi nak dibandingkan dengan isu PKFZ?

Yang gampangnya baru satu hari jurugambar pornstar MCA diangkat jadi kabinet esok terus declare kes PKFZ patut ditutup...

akai adaka atau pemuka yahudi ni dah baghal

admin radio said...

Salam,

semua blogger kena bersatu...

Layan Radio Online.

mosabit said...

ni hang semua ni bloger ker broker??....

baik korang baca komek ultraman....

kah kah kah kah kah kah ....

Anonymous said...

kah kah kah senduk..

comment ko ni sebijik macam nuar juburi..

bila nak dedah datok Seri?

- Kes PKFZ ape tindakan? kes lingam ape tindakan? kes eurocopter, ape tindakan? bla bla..

masalah nye skrg, datuk seri zahrain cabar datuk seri bukti RM2 juta tu?

- haaa..skrg sy cabar RTM..hang brani dedahkan kah?

masalahnye skrg, datuk seri zahrain kata, datuk seri ade kata yg datuk seri ade video elizabeth makan aiskrim..

- sy tak tgk, itu mmg dia (zahrain) punye keje(tgk video tu.) ..sy bertanya kat kamarudddin, video tu takde, takde bukti, kalu ade bukti kite amik tindakan..

jadi, bila nak dedah?

- inilah media UMNO yg merosakkan pemikiran kita ni..menteri hang lagi sopan bertanya..

soalan saya, bila nak dedah?

you shut up moth*R FuK8er!

anti-firaun

p/s: lain yg ditanya, lain yg dijawab..kah kah kah

senduk selagi ada said...

kah kah kah...komen kau pun macam menteri umnoapco.

bila dah dedah takde tindakan atau pun belum muktamad...

kalau ada kes pun orang dah boleh agak akan lepas bebas...kah kah kah

antu firaun...ini orang punya barang. dia suruh tunggu jadi tunggu la.

dari bagi kes ini pada SPRM dan hakim untuk menghakimi lebih baik kes ini didedahkan dekat-dekat PRU 13 nanti sebab masa tu rakyat jadi hakim.

kah kah kah...jangan cepat melantun kalau tak dapat tengok hak orang.

SearchForHeaven said...

hehe..

ni wa ajar apa yang wa nampak..

apa yang dilontarkan batu api.. hanyalah umpan..
umpan itu disambut oleh topeng perak.. hehe..

hasilnya...
topeng perak dah dedahkan..
hehehe..

lu ada faham??

apa dia pendedahan tu..

1. kaitan YB Husam.. alhamdulilah, TP kata tak terlibat..
2. Hubungan2 blogger perisik rakyat..
3.hehe.. banyak lagi...

hahaha.. kalu nak berperang.. hati mau tenang..
emosi perlu disembunyikan..
bila emosi tak terkawal..
lawan mudah kawal dan duga next move..

wakaka..

selamat berpolitik!!!

sonduk solaie ado said...

kah kah kah...betul tu betul

kalau nak perang hati mau tenang...

so jadilah macam united munkee ni...anwar sergah sikit dorang melantun lebih-lebih...

yang melantun pulak tu pencacai umno dari RTM...sedar-sedar rakyat mula ingat balik kes-kes yang belum selesai...

kah kah kah...itu pun pemuka yahudi umno ni tak paham-paham

baghal baghal

Rahwana said...

Caya bro..dah marak api..batu duk rilek jadi penonton je..