"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, June 08, 2010

"Boikot Israel" Tapi Benar Buka Kilang Di Malaysia

Syarikat Coca-cola menyokong ekonomi Israel secara terbuka maka mereka bersekongkol dengan regim Zionis yang tidak diiktiraf oleh Kerajaan Malaysia (kecuali oleh proksinya iaitu UMNO). Membenarkan kilang syarikat Coca-cola beroperasi di bumi Malaysia boleh memberi implikasi merestui regim Zionis yang bertindak sebagai negara penyangak yang tidak pernah akur kepada undang-undang antarabangsa dan menghormati hak asasi rakyat Palestin.

Rakyat yang sedar seharusnya malu dengan tindakan hipokrit regim dalam membenarkan pelaburan berjumlah RM1 billion oleh Syarikat Coca-Cola di Malaysia. Syarikat Coca-cola akan mendirikan kilangnya di atas tanah yang dibeli daripada TH (Tabung Haji) Properties di Nilai, Negeri Sembilan dan upacara pecah tanahnya telah disempurnakan oleh YAB Perdana Menteri, Dato' Seri Mohd Najib Bin Tun Hj Abdul Razak pada 15hb. Mac, 2010.

Lebih meresahkan lagi perkembangan ini berlaku di saat-saat Masjid al-Aqsa dikepung dan pihak Zionis Israel terus mengancam keselamatan Masjid al-Aqsa dengan mengumumkan perasmian kuil Hover di persekitaran kejiranan Masjid. Tika seluruh dunia mempertingkatkan tekanan terhadap Zionis Israel, Malaysia pula dalam keadaan munafik mengundur kebelakang.

Mungkin orang ramai akan bertanya apa hubung kait di antara pembukaan kilang Coca-cola di Malaysia dengan ketegangan yang berlaku di Baitul Maqdis timur dan di Masjid al-Aqsa. Dua perkembangan ini saling berkaitan kerana Syarikat Coca-cola telah dikenal pasti sebagai penyokong kuat kepada ekonomi Israel dan kewujudan entiti haram Yahudi Zionis yang merampas negara Palestin dan mengusir rakyatnya keluar.

Sebagai sebuah negara yang merdeka dan berdaulat, Malaysia berhak untuk menentukan dasar dan pendiriannya tanpa di pengaruhi oleh mana-mana pihak yang berkepentingan. Namun Malaysia kononya telah mempertahankan dasar luar yang konsisten terhadap penubuhan negara haram Israel sejak mencapai kemerdekaan iaitu tidak akan mengiktiraf entiti haram tersebut, meskipun Israel adalah negara anggota penuh PBB namun dalam wajah yang lain kita sebenarnya munafik/hipokrit.

Berdasarkan kepada hakikat ini, tindakan membenarkan Syarikat Coca-cola melabur dan membina kilang pembotolan produk minumannya di sini adalah sesuatu yang bercanggah dengan prinsip yang kononnya dipertahankan sekian lama. Lebih dari itu sebenarnya dalam muka yang lain Regim pemerintah Malaysia pada tahun 1994 telah meluluskan melalui parlimen satu kebenaran khas untuk membenarkan hubungan dagang dengan Israel.

Oleh kerana Syarikat Coca-cola menyokong ekonomi Israel secara terbuka maka mereka bersekongkol dengan regim Zionis yang kononya tidak diiktiraf oleh Kerajaan Malaysia.

Sokongan Coca-cola kepada Israel bukanlah berdasarkan dakwaan semata-mata bahkan terdapat dokumentasi lengkap mengenai penglibatan Syarikat Coca-cola di dalam membangunkan ekonomi Israel sejak tahun 1966.

Pada tahun 1997, misi ekonomi Kerajaan Israel telah memberi penghargaan kepada Syarikat Coca-cola dalam majlis Penganugerahan Perdagangan Israel atas sokongan berterusan syarikat itu terhadap Israel selama 30 tahun dengan mengabaikan seruan boikot Israel oleh Liga Arab.

Pada tahun 2002 Syarikat Coca-cola membuka kilang di atas tanah rakyat Palestin yang dirampas di Kirvat (Qiryat) Gat dalam negara Palestin yang dijajah. Berita ini dilaporkan di dalam akhbar rasmi Israel Ha'aretz pada 19 Julai 2002.

Seperti yang dilaporkan oleh akhbar Ha'aretz pada 18 Oktober 2005, Coca-cola meningkatkan pelaburannya di Israel dengan menguasai 51% saham dalam Tavor Winery, sebuah syarikat pembuat arak di Israel. Ini hanyalah sebahagian dari rekod cemerlang Coca-cola di dalam menyumbang kepada kemakmuran ekonomi Zionis Israel.

Fakta-fakta ini adalah hakikat yang tidak mungkin disanggah tentang betapa eratnya hubungan yang terjalin di antara Syarikat Coca-cola dan entiti haram Israel.

Rakyat harus bangkit mendesak Regim UMNO/BN Malaysia mengkaji semula keputusan untuk membenarkan Syarikat Coca-cola melabur dan membuka kilang operasinya di Malaysia.

TH (Tabung Haji) properties juga seharusnya tidak melabur atau terbabit dengan transaksi perniagaan yang meragukan kerana Tabung Haji terlibat secara langsung di dalam menjana pendapatan untuk urusan pengendalian jemaah Haji rakyat Malaysia. Tabung Haji seharusnya lebih prihatin dengan perkara ini kerana secara simboliknya ziarah, umrah dan ibadah haji ke tanah suci Makkatul Mukarramah tidak sewajarnya membawa kepada keruntuhan satu lagi tanah suci, masjid al-Aqsa al-Haram as-Syarif di Baitul Maqdis.

Seharusnya seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira keturunan, bangsa dan agama menyahut seruan boikot barangan Israel yang kini sedang berkumandang di seantero dunia. PACE menyokong kempen BDS (Boikot, Divestment and Sanctions - Boikot, pengalihan pelaburan dan sekatan) ke atas Israel yang dilaungkan diseluruh dunia. Malaysia juga melalui perbagai pertubuhan termasuk pemimpin regim kononya menyahut seruan ini tetapi perkembangan membenarkan pemilikan hartanah atas nama Coca - cola amat memalukan.

Inilah punca Israel terus berani dan Zinois terus mengganas kerana ramai pemimpin dunia hipokrit. Israel dan Zionis sememangnya diketahui dulu, kini dan selamanya ganas dan jahat tetapi yang bersekongkol dengan wajah munafik menentang di muka yang lain lebih jahat dan kianat lagi.

-CheguBard

28 comments:

Anonymous said...

coca cola? 1 bilion sudah masuk..

ehehe

jangn lupa seluar levis korang tu... eeehehehheh....

Anonymous said...

jgn lupa kat kelantan pun ada TESCO

joehan said...

hahaha...jgn lupe jgk..produk2 microsft..microsft opis yg korng gune tu..windows..mcd..tesco kt klate yg pok nik banggekn tu..rokok2 yg korng isap tu..asal boleh mesti korng nk kait dgn kerajaan ek..tp diri sendri gune jgk produk2 buatan org yahudi..erm..politik xmatang btul bdk2 pr ni..cmni la senang ckp..korng xyah la sibuk2 duk cr slh org lain..kite sm2 la bg sumbngan dgn boikot brng2 keluaran yahudi tu..tp mslhnya korng ni ckp je pndai..tp gune jgk..xgitu topeng berak...hahahaahahahaha..pastu sibuk2 cr slh org lain.hahaha..tp sumbngn dr diri sendri xde..hampeh!!

Anonymous said...

jngn lupa najib langgan apco..

joostspring said...

anom 5.54

siot lu derr buat fitnah kat negeri nik ajis...

lu fikir r der..xkan nik ajis nak benarkan tesco yg dimiliki oleh yahudi tu beroperasi di kelate..fitnah besar lu ni der

negeri serambi mekah tu der...

nanti kalu dia doa pecah perut..tup2 trus meletup perut lu der..

joehan isap rokok yahudi said...

wakakakakaak

joehan ngaku pakai barangan yahudi..

wakakakak

microsoft dia kata yahudi...

bill gate bukan yahudi la...

wakakakakak

kat mana ko belajar bill gate tu yahudi???

wakakakakaka

ko penah tanya dia ka...

wakakakakakakakakakaka

TESCO kat kelantan....?

ko nka salahkajn sapa???kerajaan kelantan ke???

bukan ko kata ke

"asal boleh mesti korng nk kait dgn kerajaan ek"

wakakakaka

tak matang politik la joehan ni..merengek je...nyampah la..

wakakakakakakaka

joehan pakai microsoft...

wakakakakakaka

joehan..ko tak jawab lagi joehan soalan aku..

nape KO KATA ARAB KRISTIAN KAT SAUDI ARABIA DIBENARKAN PAKAI KALIMAH ALLAH SBB RAJA ARAB TU GENG NGN AMERIKA???

wakakaka

jawab joehan..jngn melalak je kat sini...

wakakakaka

joehan said...

laaaa..mamat mangkuk wakakakaka ni aku rs sengal la....xpon ade mslh mental.bile plak aku ckp ARAB KRISTIAN KAT SAUDI ARABIA DIBENARKAN PAKAI KALIMAH ALLAH SBB RAJA ARAB TU GENG NGN AMERIKA???

haahaha..sengal la budak wakakaka ni..dh la..komen2 ko sume taraf jamban..hahaha

joostspring said...

wakakakaka...

yg tok nik ajis berbangga dgn adanya tesco kat kelate per citer bhai..

bias oooo bias..........

lord reid said...

MODAL INSAN VERSI UMCO

PENDIDIK DIAMBIL DR KALANGAN SPM GRED 3 ATAU REJECT TAK DAPAT MASUK UNI.

BUDAK RESULT CUKUP MAKAN LAYAK KERJA KILANG MEMENUHI IPT BUAT DEGREE ATAU DIP KONON PTUI.

REJECT DEGREE HOLDER DIBERI KURSUS JD CIKGU BAYAR GAJI MAHAL UTK HASILKAN PELAJAR REJECT JUGA.

LAHIRLAH SAMPAH INSAN UMCO...

Anonymous said...

bodoh nye joehan...

bill gate org US lar...kristian budan bangsa yahudi!!!...

joehan jamban daun ketum said...

wakakakakaka

joehan dah kena checkmate..tak leh jawab...

wakakakak kalau nak tau...

wakakakkaa

komen jamban joehan apa tau...

"abistu ko nk harapkn raja arb saudi tu ke..hahahaha..sahabt baik amerika tu ke.."

koemn jamban joehan yang lama...

wakakakakakakakakaka

joehan mmg mat jamban..

wakakakakaka

dah tak leh jawab..ko pun gelak..dah tu mengarut ke jamban..

wakakkaa

Anonymous said...

lord reid.... cikgu2 jgn maen... kalu benar tuduhan ko tu... maknanya sume cikgu2 yang ada xlayak ngajor.... so jadilah mcm lord reid... xberkat ilmu...

mankeldai said...

yahudi yang menguasai ekonomi dunia hari ini! apa yang boleh kita buat hanya membeli barang keperluan sahaja pada takat minima.

Manager Tesco Kulai,Johor said...

uik...aku mai balik joehan tak kasi komen pun..woi joehan..ekau poie ko mano..

wakakakakakaka

pegi tuisyen ke...

wakakakakaka

skolah tak habis nak cite politik..

wakakakakakakakakaka

ada ke dia kata Raja Arab benarkan arab kristian di arab saudi guna kalimah Allah sbb raja arab saudi tu geng ngn Amerika???

wwakakakakakakakaka

woi johen...

gi mana ko...alah...

rilek la..kawan2...

wakakakakakakakakaka

ko gi tesco ke tuisyen joehan???

wakakakakakaka

Anonymous said...

duit bill gates tu yg kasi duit kat israel beli senjata bunuh Palestin..bodoh ke bangang korg ni..

Anonymous said...

nah..! amik...

http://theunspinners.blogspot.com/2010/06/muktamar-pas-ke-56-sapo-nate-luluh-44.html

joehan said...

mamat wakakakak ni buduh btul xphm ayat aku...bile ms aku kate kristian arab saudi dibenarkn gune kalimah Allah sbb kwn baik dgn amerika....

ayt aku tu mksud die ...xkn ko nk harapkn arab saudi shbt baik amerika tu plak yg nk bela kalimah Allah kt malaysia ni...hahahahaha..bodo budak gelak wakakakakakaak..gelak je byk..bhsa melayu pon xphm..bodo nk mampos!!

ko blk umah g blaja pemahaman bm la budak wakakaakk bongok..hahaha..

Joehan bagi duit kat umno dah tu bagi duit kat apco dah tu bagi duit kat israel.. said...

wakakakakakakak

tengok nk berdalih..

wakakakakakakakaka

kalau dah cam tu maknanya arab saudi benarkan lah kan?????

tol ke tak skang???

wakakakakkakaa

nk spin lak..

tu la unspinner sangat...

wakakakakkaka

serupa keling la lu joehan....

wakakakkakaakakaka

duit bill gates bagi kat Israel..

wakakkakakaa

ko penah jadi pengurus kewangan bill gates ke???

wkakakakaka

kalau cam tu sama lah kat malaysia..duit rakyat bagi APCO..

APCO bagi kat Israel..

wakakakakakkakakaka

bodoh bangang....

kesian la dak2 umno ni..

wakakakakakakkaa

joehan tk tuisyen ke hari ni...

wakakakakaka

pendek je jawab..

wakakakakakakakakaka

penjelasan ko satu pendalihan la...

wakakakakaka

Aku said...

Boikot aje Israel JAHAMAN!!!

Kapal bantuan Malaysia disekat dan ditawan oleh israel mmg tersangat-sangatlah kejam betul..

Didapati ada kapal-kapal dari israel jahaman masuk di Malaysia…
Dari itu kita perlu mengusulkan, yang kapal-kapal perniagaan dari israel juga perlu diboikot untuk melakukan sebarang perniagaan di Malaysia…

Kerajaan pun perlu ambil tindakan pada kapal-kapal company Israel daripada masuk diperairan Malaysia…

Contoh Kapal : searching ” ZIM Line “

017-6147306 said...

apa la korang ni...korang p dngar ckp joehan tu buat ape...dia tu tong kosong pastu bacul lak tu.....spin joehan jgn x spin....

Anonymous said...

bro Aku. aku rasa skrang memang xdapt buat camtu sbb wakil KERAjaan Malaysia si Najib tu dh upah APCO sbagai penasihat. APCO tu cnfrm yahudi so macamana nak buat. golongan wakil KERAjaan Malaysia tu semua takut yahudi walaupun Allah SWT dah laknat kaum tu. anyway aku ada satu cadangan kita tolak BN masa pru13. pastu kita paksa PR tolak yahudi2 tu semua...

Allahuakbar...Allahuakbar....Allahuakbar...

MALAYSIABARU said...

malaysiabaru.com said,

KAMI MELANCARKAN BOIKOT SYARIKAT UMNO

nak join ...?

p.s setakat ni dah berhasil .cimb dekat ampang point nampak dah nak kena tutup?

petikan

www.malaysiabaru.com

Anonymous said...

Patutnya Mesia kena buang semua pelabur asing...biaq semua anasir anasir asing nie labur kat lain negara.

Cuma dibenarkan kilang kepunyaan tempatan yang sahaja dikuasai oleh kuasa kuasa besar seperti UMNO, MCA dan MIC beroperasi. Maka tiadalah susah payah nak lawan parti liPAS, DAPig dan Pakatan Rasuah nanti.

Umno patut menjadi pengawal ekonomi negara dan mejadi teraju utama keselamatan negara.

Umno bodo said...

idea paling bodoh aku penah dengar

budak anon atas ni.. wakakakaka

PusPusPus said...

"Patutnya Mesia kena buang semua pelabur asing...biaq semua anasir anasir asing nie labur kat lain negara.

Cuma dibenarkan kilang kepunyaan tempatan yang sahaja dikuasai oleh kuasa kuasa besar seperti UMNO, MCA dan MIC beroperasi. Maka tiadalah susah payah nak lawan parti liPAS, DAPig dan Pakatan Rasuah nanti. '

Satu lagi projek Barisan Nasional dengan idea idea bernas dari Umno....Korang kata idea nie bodoh....kalau bodoh takan Umno boleh memerintah 50 tahun........Untuk baccan setrusnya sila layari laman:

http://forum.mykmu.net/

umno bodo2 said...

umno 2 kali ganda bodo..

wakakakakakaka

yang pegi singapura hari tu najib ckp apa tak temgok tv ka???

wakakakaakakakaka

nk menipu agak2 la...

idea budak2 study grup je la wei..

wakakakakakakakakakakaka

baccan...wkakakakaka makan belacan je tau tu yg bangang...

wakakakakakakakakaka

sapa la nk baca forum budak2 sakai tu.. wakakakkaa....berpolitik hebat...buat bende merapu pun hebat gak...

wakakakakakakka

apasal najib tk umum tadi kat RMK 10???

wakakakakakakaka

Anonymous said...

jgn lupa skrg nie judi bola sudah di luluskan....aduhyai byk la org islam kat mlysia nie berjudi nnti....huhuhu

nato said...

Assalammualaikum kita sama-sama Islam jangan gado-gado bagi pendapat yang bernas. Pasai nak boikot barang israel tu aku rasa tak payah la baik sokong saja pasai semua barang canggih ni israel yang buat. Facebook hangpa guna sapa yang design, rokok yang hangpa isap kilang tembakau tu sapa yang labur, maxis, digi, celcom yang hangpa guna selalu sampai abih duit gaji bergayut siang malam sapa pelabur dia, hangpa siasat ka? Prosessor yang hangpa dok guna selalu kamera digital yang dok tangkap gambaq selalu, duit gaji yang hangpa dengan aku dengan dok suap kat anak bini makan ada buat kajian ka sapa yang banyak melabur kat dalam malaysia. Kalau masa dulu-dulu kita pandang ke timur dengan timur tengah pasai apa la ni kita dok tengok ke barat. Pastu bangga dok cakap inggeris jawab telepon pun dok hallo dulu bukan nak bagi salam dulu. Pastu bangga pulak malaysia ada kilang arak besar kat Shah Alam. Nak rasa suasana perit orang pelestin konon baru susah sikit setengah hari tak makan duit tak bawak dah jadi malas nak buat keja.Buat tok-tok imam dengan ustaz-ustaz ceramah dok marah kat budak-budak muda tak mai masjid nak tanya ada depa ambik tau macam paderi kat gereja masalah budak-budak muda la ni? Bila ceramah hentam budak-budak muda tak hormat orang tua la budak-budak muda menyusahkan lah. Balik nak boikot barang israel tu kita ada pikiaq ka barang makanan, barang guna seharian kita dari kilang sapa yang melabur? Kilang-kilang dalam malaysia banyak dari mana, pelaburnya sapa? Ada kita siasat ka benda-benda ni semua. Kalau nak boikot nak tanya sikit boley ka kita buat dan pikiaq macam ahli-ahli pakar-pakar israel buat? Hangpa ada tau ka israel la ni dah rancang dah depa boley lalaikan umat islam diluar palestin, untuk depa takluk bumi palestin. Aku tak mau cakap banyak laaaaa tapi pikiaq la sendiri guna otak kepala bukan guna otak lutut. Kita jangan gadoh-gadoh lagi la pasai kita dah sama-sama lalai dah pasai bola piala dunia dah mai dah ooooooooooooooiiiiiiiiiiii.
wasalam dari aku.