"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, June 23, 2010

Jemaah Islamiah Adalah Perancangan Jahat UMNO/APCO

Oleh sebab UMNO/BN tak pernah bertimbang-rasa dalam melakukan semua perkara yang melibatkan rakyat dan juga Pakatan Rakyat, maka aku sebagai rakyat pun terpaksa mengikut "arus perdana" iaitu apa-apa yang datang dari UMNO/BN atau "kuncu-kuncu"nya akan ditafsir tanpa timbang-rasa. apa sahaja yang datang dari UMNO/BN atau "kuncu-kuncu"nya, pasti tersembunyi "agenda jahat".

Ini jugak berlaku dalam mentafsir kenyataan terlewat KDN tentang wujudnya apa yang dipanggil "Gerakan Terorisme" di pusat-pusat pengajian tinggi dan ianya dikatakan mempunyai rangkaian dengan Jemaah Islamiah (JI) dan juga ajaran Wahabi, salah 1 ajaran yang rapat dikatakan banyak dipelopori oleh kegiatan Pengganas.

Bukti..? "belum ada bukti"... tapi kita "yakin" ianya wujud. kenyataan "cerdik" - tak nampak taik, tapi yakin ada taik. dari dulu, kini dan selamanya, tahap mentaliti Pemimpin Negara Malaysia pun tahap "taik" je bagi aku. sebab tu makin hari, negara makin hancur.

Mana ada negara lain yang ditadbir oleh taik..? sebusuk-busuk jamban pun pentadbirannya bukan taik.

"Dakwaan" - Serampang 2 Mata, Ada Udang sebalik Batu

Dakwaan yang KDN keluarkan bagi aku bersifat "serampang 2 mata". ada "plan 1" dan ada "plan 2" dan "plan 3"... kemungkinan besar ada "Master Grand Plan" sekiranya ke 3-3 plan tersebut gagal dilaksanakan, apa "Master Grand Plan"nya tak sampai ke pemikiran aku lagi.

Plan 1 ialah cubaan mewujudkan keadaan tidak stabil sesama agama di Malaysia. sebab itu kenyataan pertama yang keluar ialah "adanya gerakan bawah tanah" yang sedang merancang serangan keatas 2 Pusat Aktiviti Agama iaitu kuil Dewi Kuan Yin (Budha) di Air Itam serta berhala Dewa Murugan (Hindu) di Batu Caves.

Memacakkan berita didada akhbar akan adanya rancangan dari pihak pengganas untuk menyerang 2 Pusat aktiviti agama ke-2 teramai di Malaysia pasti akan menimbulkan "persepsi" yang kurang baik sesama penganut agama "sekiranya" para penganut 3 agama utama negara ini "kurang bijak".

Kalau tak kena gaya, Hindu pandang Islam semacam, Budha pun pandang Islam semacam. tiba-tiba Islam yang selama ni kita tahu ialah agama yang dijunjung dan juga agama rasmi di Malaysia, jadi 1 agama jahat, agama pengganas, agama ekstrimis.

Kenyataan yang dibuat oleh KDN langsung tak de beza dengan kenyataan-kenyataan ejen-ejen Zionis sebelum ini iaitu - Islam agama Pengganas. mengambing-hitamkan agama sendiri demi survival politik adalah 1 perbuatan paling "Iblis" dalam dunia ini. tergamak seorang penganut agama Islam, menggunakan agama demi survival parti politiknya iaitu UMNO/BN.

Hishamuddin Tun Hussein Onn kena jawab "keiblisannya" terhadap agamanya sendiri di akhirat esok dan kita di Malaysia patut bersyukur kepada Allah atas kurnianya yang Esa memberikan kita penganut-penganut agama masing-masing baik Budha, Hindu dan lain-laian yang bijak, tidak seperti penganut *kepercayaan "UMNO".

p/s - *Kepercayaan "UMNO" ialah 1 kepercayaan khurafat yang telah subur di Malaysia sejak peristiwa 13hb. Mei, 1969 dimana penganut-penganut kepercayaan ini percaya dan "taksub" bahawa dalam apa-apa pun hal baik dunia mahupun akhirat - hanya UMNO sahaja yang mampu dan penganut kepercayaan khurafat "UMNO" ini juga ditagih supaya "bersyukur" kepada UMNO atas kehidupan, kesenangan dan semua yang baik di Negara Malaysia.

Plan 2 ialah timbulkan kekacauan di 2 Negeri utama yang menjadi "Lubuk Duit" atau "Pusat Ekonomi" Semenanjung Malaysia.

Kenapa "pengganas" pilih Selangor dan juga Pulau Pinang..? untuk pusat aktiviti agama Hindu mungkin kita boleh paham "pengganas" akan bertumpu di Batu Cave dan "kemunasabahan" tu ada la sikit (nak capai tahap "munasabah" kena pakai kepala hotak UMNO... lagi bagus kalau pakai "kepala lutut").

Yang herannya, kenapa "pengganas" tak pilih untuk serang Patung Sleeping Budha tak pun Patung Budha Bersila tak pun Patung Budha Berdiri dekat Kelantan yang lebih jadi tumpuan penganut agama Budha..? kalau pakai "kepala otak jumud" ataupun "kepala lutut UMNO", tempat-tempat tu memang nak dihapuskan sebab kata UMNO, ianya "mencemarkan" Serambi Mekah.

Jawapan paling mudah ialah - *"pengganas" tak pernah rancang untuk serang mana-mana pusat aktiviti agama tersebut. yang *"pengganas" rancang ialah "merampas kuasa" macam yang pernah berlaku di Perak. rampasan kuasa boleh dilakukan melalui pengisytiharan "Darurat", nak isytihar "Darurat" tak susah, timbulkan isu sensitif contohnya "pengganas nak serang Tok Kong"...

Sekali lagi kita di Malaysia patut bersyukur kepada Allah atas kurnianya yang Esa memberikan kita penganut-penganut agama masing-masing baik Budha, Hindu dan lain-laian yang bijak, tidak seperti penganut *kepercayaan "UMNO".

p/s - *Kepercayaan "UMNO" ialah 1 kepercayaan khurafat yang telah subur di Malaysia sejak peristiwa 13hb. Mei, 1969 dimana penganut-penganut kepercayaan ini percaya dan "taksub" bahawa dalam apa-apa pun hal baik dunia mahupun akhirat - hanya UMNO sahaja yang mampu dan penganut kepercayaan khurafat "UMNO" ini juga ditagih supaya "bersyukur" kepada UMNO atas kehidupan, kesenangan dan semua yang baik di Negara Malaysia.

Selangor dan jugak Pulau Pinang ialah "pusat ekonomi". "Pengganas Pusat" dah nak mampos esok lusa sebab duit dah nak habis kena bedal dekat anak-anak iblis. talian hayat *"pengganas" ialah sumber kewangan dari 2 negeri tersebut. nak harap sumber kewangan dekat Sabah dengan Sarawak memang tak boleh sebab kepala iblis Sabah dan Sarawak tak nak kongsi dengan *"pengganas" dari Semenanjung.

Silap hari bulan kalau *"pengganas" mintak lebih-lebih, kepala iblis Sabah dan Sarawak akan isytihar keluar dari BN. jawab dia makan taik je la *"pengganas" Semenanjung.

p/s - *"Pengganas" merujuk kepada KERAjaan Pusat UMNO/BN.

Ke 2-2 plan dekat atas nampak gaya tak jalan (setakat hari ni) jadi Plan ke-3 ialah kaitkan Ulama-Ulama Parti Pembangkang dan juga yang tidak sealiran dengan KERAjaan Pusat dengan aktiviti-aktiviti "pengganas".

Antara nama-nama Pimpinan Parti Pembangkang yang disebut-sebut mempunyai pertalian hubungan dengan Jemaah Islamiah (JI) ialah Presiden PAS - Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang.

UMNO/BN sedia maklum bahawa pengaruh Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang cukup besar di Terengganu khususnya di Marang. ingat apa yang berlaku di Memali bila Tuan Guru Ibrahim Libya diberitakan akan ditahan atas alasan terlibat dengan kegiatan "pengganas"..?

Yang ni aku tak nak ulas panjang-panjang, cukup kalau aku cakap - tak mustahil kalau khabar angin bertiup "kununnya" Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang akan ditahan, semua penyokong Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang PASTI akan berkampung di Marang sepertimana penyokong Tuan Guru Ibrahim Libya lakukan dahulu.

Hasilnya, TAK MUSTAHIL tragedi Memali akan berlaku di Marang dan inilah yang ditunggu-tunggu oleh UMNO/BN. "operasi lalang II" akan menyusul dan semua Pimpinan Pakatan Rakyat akan menikmati "hari-hari indah" menjadi "tahanan ISA".

Semua perancangan diatas dari Plan 1 hingga yang ke-3 dibuat semata-mata untuk "survival" politik UMNO/BN di Malaysia. keadaan politik di Malaysia sekarang amat-amat tidak menyebelahi UMNO/BN. tarikh untuk mengadakan PRU-13 semakin hampir tetapi apa yang berlaku sejak akhir-akhir ini amat-amat merugikan UMNO/BN.

Paling akhir ialah penderhakaan yang telah dilakukan oleh UMNO/BN melalui Syarikat Proksinya Red Carpet Worlwide (bila sebut "Worldwide" terus teringat dekat APCO Worldwide...) terhadap YMM Pemangku Raja Kelantan Tengku Mahkota.

Perancangan Jahat Pasti Ada Kelemahan

Rancangan jahat KERAjaan Pusat tersebut pasti ada kecacatannya walaupun khidmat nasihat atau pihak "consultant" datang dari syarikat bertaraf "dunia/worlwide" seperti APCO. kecacatan paling nyata dalam rancangan jahat mengaitkan Ulama-Ulama Pembangkang dan yang tidak sealiran dengan KERAjaan Pusat ialah apabila mereka mengeluarkan kenyataan bahawa "pengganas" sedang merancang untuk menyerang 2 pusat aktiviti agama Budha dan juga Hindu.

Mungkin ramai yang tak perasan kecacatan dalam rancangan ni. aku tak nak jawab tapi aku nak bagi 3 soalan yang jawapannya jelas menunjukkan kecacatan dalam perancangan jahat KERAjaan Pusat.
  1. Kenapa Jemaah Islamiah (JI) merancang untuk menyerang pusat aktiviti agama Budha dan Hindu..?
  2. Sejak bila Jemaah Islamiah (JI) menjadikan agama Budha dan Hindu sebagai sasaran serangan mereka..?
  3. Kenapa dalam "rancangan serangan" Jemaah Islamiah (JI), tiada rumah Ibadat Kristian tersenarai sedangkan 1 dunia tahu sebelum ini Jemaah Islamiah hanya menyerang kawasan tumpuan penganut agama Kristian..?
p/s - ni "rancangan" Jemaah Islamiah (JI) atau UMNO/BN..?

22 comments:

Anonymous said...

Serangan UMNO kpd PAS terutama nya sudah masuk fasa baru. Fasa serangan isu kerajaan perpaduan dan kalimah Allah yg hampir membarai ceraikan PAS telah berlalu. PAS hampir kecundang dengan strategi serangan UMNO yg belakang nya dirancang oleh APCO.

Saya tak rasa UMNO sebijak ini menyusun strategi sedemikian rupa kalau tidak perunding APCO yg berotak yahudi itu yg merancang nya untuk mereka.

UMNO mengharapkan hasil dari permainan isu fasa terbaru ini, rakyat bukan Islam melihat PAS itu adalah pengganas, ekstermis dan pelampau Agama. Maka sokongan bukan Melayu kepada PAS akan merudum dengan drastik sebelum PRU ke 13.

Cara mengatasi nya, buat kajian mendalam tektik Israel dan kumpulan Al Fatah membendung pergerakan Hamas di Palestine.

Saya rasa APCO akan guna teknik yg sama dan kita bolih agak bagaimana nak counter balik.

joostspring said...

shahidan kassim hak dikaitan jgk tu org mana poji wei....

pdi mu alih cerita poji..

meta kisah sbnar pasal kelate fiesta kena bukak dah...hahahahahahh

kejaan nak nipu pah cerah mu ni poji..

senduk selagi ada said...

Bila aku dengar berita JI nak serang Batu Cave dengan Tokong terus aku ketawa terbarai sebab aku anggap ini semua propaganda aje.

JI ni selalu lanyak orang yang berkait rapat dengan yahudi nape tetiba boleh alih bangsa lain ni...kah kah kah

nak kelentong pun biarlah bertempat logiknya ini nak serang Batu Cave dan Tokong Kuan Yin...apa barang kah kah kah

kalau betul ada JI ni dah tentu dia gelak ramai-ramai...kah kah kah

baghal betul la Munkee Govt ni


oittt...apo pekdah eh kalau sorang Batu Cape dongan Tokong cino...kah kah kah

Anonymous said...

1.Kalau dalam dunia akademik!penulisan oleh yang mereka-mereka yangberpangkal prof.saja yang boleh boleh diterima pakai!boleh dijadikan fakta!
2.Penulisan oleh mereka-mereka seperti TP ni boleh dijadikan sumber hiburan jee!!pendapat yang penuh dengan persepsi jee!!lagipun TP ni ada gelaran prof. ka!Pass apa ke entah!!!ngaji diU mana entah!!
3.Tenguk kes Kelantan Fiesta!!dah agak dulu!!rupanya penganjur adalah puak pas jugak!!
4.Dari raut wajah!penampilan TP dah tau taraf mentaliti dia!!!

lord reid said...

ALOOO BEWAK ANON 7.03, PROF AMENO PON PROF KANGKUNG QUATA MELAYU SAJA KIH KIH KIH, BAIK TULISAN TP NI BERANI DAN TERUIH,,

PROFESSOR KANGKUNG TU PON TAIK AMENO NAK COVER,,

RESULT SPM MACAM SAMPAH DI KUTIP BAWA MASUK IPT BUAT DEGREE, BUAT DIPLOMA, BUAT SIJIL,,

PI LA CHECK RESULT BUDAK2 MASUK IPT TU KALO TAK CAYA BUAT ORANG GELAK SAJA,,

AMENO CUMA NAK MENEGA,, TAPI XDAK UNTUNG BUDAK2 NI KLUAQ PEMBAYAQ CUKAI JUGA TANGGUNG,,

DEGREE ENGINE, JADI CIKGU KPLI, DEGREE SYARIAH LAW, JADI UST JQAF, DIPLOMA ENGINE, JADI JURUTEKNIK, SIJIL IT, JADI PEMBANTU AM RENDAH KAH KAH KAH,,

NI KUALITI AMENO KAH KAH KAH

KOREK LUBANG TUTUP LUBANG,,, ADA AKAI KA AMENO???

Mat Teropong said...

UMNO + APCO = YAHUDI

Perangaipun macam Yahudi.

Anonymous said...

umno = melayu yahudi

anti-firaun..

p/s: yahudi pernah lari dihalau firaun

jit_tontoya said...

haluuuuuuuuuuuu.....

poji....x kn fahaman wahabi jer nk dikerjakan...fahaman hadari aper cerita. pada aku fahaman hadari lebih jauh sesat dari fahaman wahabi...
fahaman wahabi diakui dan diamalkan oleh penganut islam di negara lain....tpi fahaman hadari masyaalah...dulu...kini dan selamanya...SESATTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT


khaktuih...

teratailiar said...

poji...
aku tok leh jawab soalan tu

sama gak le, aku tak tau nak jawab bila orang tanyer...

1. kenapa sirul dan azilah bunuh altantuya?

2. kenapa altantuya datang malaysia?

3. kenapa razak baginda x mau buat report polis bila dia diugut berkali2 oleh penyiasat upahan Altantuya; dan lepas laporan polis oleh sepupu Altantuya berkenaan kehilangannya.

faridshah said...

hasil usaha kerjasama UMNO-ACPO!

bayar juta2 utk burukkan/rosakkan agama..demi kuasa dan harta.

pegi jahanam UMNO!

Anonymous said...

@jutspring ape la sgt shahidan kasim di mata UMCO, berbaloi utk dikorbankan demi survival UMCO..

POLITIK PECAH PERINTAH WARISAN PENJAJAH said...

PAS, DAP DAN PKR BOLEH SAMA2 BERSETUJU DLM BAB2 YG MEMBERI MANFAAT KPD MASYARAKAT (TERMASUK DUNIA) SPRTI ISU GAZA/PALESTIN DAN JUGA BOLEH TIDAK BERSETUJU DGN HAL2 YG MEMUDARATKAN MASYARAKAT SPRTI JUDI BOLASEPAK PIALA DUNIA...

PEMUAFAKATAN PKR-PAS-DAP SGT2 MERBAHAYA KPD SURVIVAL PARTI UMNO/BE END...

KALU DULU2 TAHUN 1948-1960, ISU KOMUNIS DAN DARURAT MENJADIKAN UMNO-MCA-MIC DIJADIKAN HERO PENYELAMAT OLEH PENJAJAH BRITISH DI TANAH MELAYU...MAKA...

DI CIPTALAH 1 ISU OLEH APCO/YAHUDI UNTUK MENJADIKAN UMNO-MCA-MIC SEBAGAI PENYELAMAT/HERO KPD RAKYAT MALAYSIA...ISU JI SERANG KUIL DAN TOKONG...

SHAHIDAN KASSIM PULA SEBAGAI KAMBING HITAM UTK MENUNJUKKAN KPD MASYARAKAT MALAYSIA BAHAWA JIKA KERAJAAN BERTINDAK, DIBACA UMNO:BE END, KERAJAAN TIDAK MEMILIH BULU... ALASAN YG SAMA DIBUAT MASA OPERASI LALANG DULU. NAK TUNJUKKAN KPD DUNIA DAN ORG2 CINA DAN INDIA PERKARA INI SERIUS DAN BUKAN BERMOTIF POLITIK-ANTI PEMBANGKANG.

Anonymous said...

Teori taik dari Poji ganja..andaian2 yg tak masuk akal yg datang dari satu pemikiran dan mentaliti low class. Satu pemikiran hipotetikal yg tidak mempunyai apa2 bukti kukuh yg boleh disabitkan...hahaha mentaliti taik, itulah kelas mentaliti yg ada pada Poji ni...

Anonymous said...

bakar kuil dengan tokong??
rasa2 sapa yek.. nak kata JI x jugak,
nak kata geng2 ketuanan melayu.. boleh jadi.. hahahaha..

FaridShah said...

alahai si bangang June 24, 2010 5:30 PM..

kalau hang tak puas hati, dok maki2 jgn dok menyibuk dan menyemak kat sini.
pi melalak kat tmpt lain lar!

gamaknya..geng pijak kepala lembu kot yg nak pi bakar tue..

Anonymous said...

Apsal ini tokong sama kuil selalu jadi sasaran yer ?

Tokong sama kuil tak der pi kacau sama orang lain, apsal itu orang lain mau kacau sama tokong sama kuil ?

Ada jeales ker ?

Anonymous said...

Lupa ke sejarah Kerling, Kuala Kubu Baru? Orang melayu dinegara ini memang senang jadi militan. Kumpulan melayu jadi pengganas komunis pun pernah wujud. Begitu juga kumpulan Ma'uanah dan Ibrahim Libya. Dalam dunia islam yg sibuk mengganas tidak mustahil negara ini dijadikan kawasan buka cawangan dan rekrut ahli baru. Ramai yg dah dapat latihan pun. Biarlah polis buat keje dia menjaga keamanan.

Afif said...

Umno xde bezanya dengan Israel..

Umno lebih hina dari Israel kerana Neraka bagi orang munafik adalah Jahannam, lebih dalam dari neraka orang2 Yahudi...

Edyes said...

aku setuju sangat dengan komen no 1.

mereka yang desprete untuk terus berkuasa, akan gunakan pendekatan baru bila mana talian hayat gabungan UMNO-PAS sudah semakin samar.

Kepada yang mengatakan tulisan TP berlandaskan persepsi, perlu diingat bahawa politik negara hari ini ialah politik persepsi. dengan persepsi ini juga, badan bertanggungjawab boleh ambil langkah berjaga-jaga utk pertahankan Tuan2 Guru. Jgn jadi blogger pondan yang sibuk jaga persepsi blogger lain!

Tumpang Sekaki said...

ni la bahane amik yahudi jd penasihat.....

judi hampir2 d lesenkan.....
menyokong sekatan kat Iran yg mrupakan satu2nye negare Islam yg tros terang mlawan Israel....
ni nak kate ade JI plak kat sini.....
lpas ni ape plak daaaaaa????

parah2.....

lordreidbabi said...

Mungkin akan lahir IBRAHIM LIBYA JR yang akan menjadi kebangaan PAS.
Tidakkah diketahui bahawa Pertemuan TGNA dgn LEE KUAN YU adalah untuk membuka tapak perjudian terbesar setanding dengan MARINER BAY !
TGNA "THUMB UP" tanda sokongan.
Lee Kuan YU adalah bapak ZIONS dan penyokong GAY terhebat diASIA !

Anonymous said...

umno lah pengganas sebenar anak didik pengganas yahudi Israel