"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, June 03, 2010

KJ, Sam, Tantawi, Anthony & Anak Muda

Desakan untuk memasukkan nama Kontroversi dalam Pemuda UMNO Malaysia iaitu Ketuanya Khairy Jamaluddin dalam Kabinet baru KERAjaan Malaysia semakin kuat akhir-akhir ini. tapi sampai waktu ni, di pihak Pimpinan tertinggi UMNO lebih-lebih lagi PM Najib masih tiada respon.

Tak mustahil untuk menarik sokongan golongan pengundi-pengundi baru dalam PRU-13 nanti yang terdiri dari anak-anak muda yang dilihat "dekat" dengan Khairy, nama Khairy akan tersenarai juga dalam Kabinet baru PM Najib, walaupun secara "terpaksa".

Bagi aku, tak de hal kalau Khairy tersenarai dalam barisan Kabinet baru PM Najib sebab secara peribadi, aku tengok Khairy ada kekuatannya yang tersendiri. seburuk mana pun Khairy, kita terpaksa mengakui bahawa Ketua Pemuda UMNO ini adalah seorang yang kuat bekerja, punya karisma tersendiri dan bukan jenis "cakap tak serupa bikin" (kecuali dalam isu himpunan BERSIH dulu).

Lain-lain, memang Khairy sendiri ada buat banyak program-program mendekati anak muda walaupun kebanyakan program-program anjuran Khairy kita nampak macam program "buang masa".

Kita kena akui jugak, walaupun geng-geng "budak-budak mat rempit" sangat-sangat rapat dengan Khairy (mat rempit dipandang hina oleh kebanyakan ahli politik sempit), sekurang-kurangnya mereka-mereka ini dah pasti akan mengundi UMNO/BN atas usaha Khairy merapatkan diri dengan golongan ini melalui program-program "buang masa" anjurannya.

Yang tu pada aku bagus untuk UMNO/BN. cuma nasib Khairy agak kurang bernasib baik sebab tidak mendapat sokongan penuh Pemuda UMNO. kalau Khairy dapat sokongan penuh Pemuda UMNO, alamatnya sangat tak baik untuk Pakatan Rakyat.

Atas "nasib Khairy yang kurang baik itu", kekuatan Pemuda UMNO pada waktu ini hanya berada pada tahap 50% daripada kekuatan sebenar Pemuda UMNO.

Yang ni Pakatan Rakyat nak kena study balik. Pakatan Rakyat ada Pemuda PAS, Pemuda DAP dan juga Angkatan Muda KeADILan. 3 sayap penting dalam Pakatan Rakyat. nampak macam hebat, tapi realitinya - ke 3-3 sayap penting Pakatan Rakyat masih gagal menandingi Pemuda UMNO yang pada tahap ini boleh kita katakan sebagai "lembik'.

Kalau dah Pemuda UMNO lembik, 3 sayap utama Pakatan Rakyat kita nak panggil apa..? mungkin lemau sangat-sangat sesuai.

Apa yang aku nak bangkitkan dekat sini ialah kekuatan 3 sayap utama Pakatan Rakyat.

Pemuda PAS

Setakat ni aku tak nampak kekuatan Pemuda PAS dibawah pimpinan Ustaz Nasruddin Hassan At Tantawi. kalau tengok gambar memang nampak brutal, ada sikit-sikit iras The Rock, terutamanya kalau korang tengok gambar Nasruddin masa tengah mandi manda dekat air terjun (yang ni korang kena tanya Ali Bagan Utama).

Bab penampilan memang bergaya sangat-sangat, tapi kalau ambik dari segi Pimpinan, memang bagi aku - hancur sangat-sangat. lepas tamatnya pemilihan terakhir yang mana Ustaz Nasruddin dipilih sebagai Ketua pemuda PAS Pusat, aku tak nampak sebarang tindakan atau gerakan daripada pemuda PAS yang boleh menggerunkan Pemuda UMNO.

Setakat ni aku tak nampak pun Pemuda UMNO rasa tercabar dengan apa-apa tindakan dari Pemuda PAS. ada 3 kemungkinan bagi aku:
1 - Pemuda UMNO memang tak risau dekat Pemuda PAS.
2 - Pemuda UMNO tak tahu kewujudan Pemuda PAS.
3 - Pemuda PAS memang tak buat apa-apa.
Yang tu korang kena fikir balik betul atau tak betul anggapan aku. macam biasa... nak terima, Alhamdulillah, tak nak terima - aku tak kisah.

Realitinya ialah, dalam keadaan Pemuda UMNO dan Ketuanya Khairy Jamaluddin "bukan sape-sape" dalam politik Malaysia, Pemuda PAS lagilah entah apa-apa dalam politik Malaysia. ibarat "melukut ditepi gantang".

Ada persamaan antara Pemuda PAS dengan Angkatan Muda KeADILan. tapi bagi aku, Angkatan Muda KeADILan levelnya lagi teruk dari Pemuda PAS. kalau pergi dekat ceramah-ceramah atau program-program anjuran PKR, AMK lebih kedepan sebagai "pengawal VIP-VIP atau Pimpinan PKR".

Pakai T'Shirt smart-smart, spek hitam, lepas tu cekak pinggang keliling pentas. dekat baju tertera Angkatan Muda KeADILan. punya la cikai AMK ni. PAS sekurang-kurangnya ada Unit Amal yang bagi aku levelnya tinggi sikit dari PDRM kalau bab jaga dan kawal lalu-lintas dekat program-program Pakatan Rakyat.

Kalau buat demonstrasi pun sama, aku tengok geng-geng Unit Amal lebih kedepan daripada geng-geng AMK dan juga Pemuda PAS. kalau tak de Unit Amal, Pemuda PAS terutama Ketuanya Nasruddin Tantawi pun kecut perut nak turun padang.

Geng AMK pun aku tengok banyak yang dok selindung belakang Unit Amal kalau pergi demonstrasi. FRU serang je semua hilang, tinggal Unit Amal basah kuyup dok bertahan walau kena tembak dengan watercanon dan jugak gas pemedih mata.

Selalunya lepas semburan atau tembakan pertama, kita dah susah nak kesan geng-geng AMK. yang ni memang selalu aku, geng-geng wartawan dan jugak blogger-blogger perati. kalau ada geng-geng SAMM pimpinan Chegubard, geng-geng ni je la yang tinggal dengan Unit Amal.

Balik pada AMK. sampai hari ni, aku boleh cakap - AMK dibawah pimpinan Ketuanya Shamsul Iskandar cuma pandai buat report polis sahaja. tak de program-program untuk tarik anak muda mendekati AMK (kecuali dekat Sibu hari tu ada la lebih kurang program tengok bola dengan anak muda).

AMK dibawah pimpinan Shamsul Iskandar hari ni terlalu jauh dengan para pengundi muda. Ketua AMK lebih berminat untuk berada "hampir" dengan Pimpinan Tertinggi PKR daripada berada dekat dihati anak muda Malaysia.

Shamsul memang rajin turun padang berdemo dan Shamsul juga sangat-sangat cekap menghilangkan diri dari berdemo bila kelibat polis datang.

Lain-lain Shamsul sebagai Ketua AMK cekap dalam membuat laporan polis. aku tak tau berapa banyak dah report polis yang Shamsul dah buat, tapi aku 100% yakin tak de 1 pun report polis yang Shamsul buat boleh menarik sokongan anak muda untuk mengundi Pakatan Rakyat dalam PRU-13 nanti.

Anak muda era baru tak minat dengan kerja-kerja buat report polis beb... nak pimpin anak muda dengan report polis..? apa sangat la "kewibawaan" yang anak muda nampak dekat diri tukang buat report polis ni..? adik-adik kita yang bawah umur pun boleh buat report polis Sam... tak payah jadi Ketua AMP Pusat pun kalau nak buat report polis.

Belajar tinggi-tinggi sampai jadi lawyer tak kan la setakat tu je kemahiran lu beb..? seBANGANG-BANGANG KJ pun, lagi ramai anak muda nampak "Karisma"nya tu... kalau Mahdet tak jadi kepala burukkan KJ dulu, aku dok rasa Azmin Ali pun bungkus kalau jadi pesaing KJ.

Dalam hal Pemuda PAS dan AMK ni, 2-2 nak kena perbetul balik "line" korang. carik balik apa yang korang patut buat sebenarnya. yang penting - anak muda. nak menang PRU-13, kena ada sokongan padu dari anak muda. kalau gagal tarik anak muda untuk sokong Pakatan Rakyat dalam PRU-13, jangan mimpi nak tawan putrajaya...

Jangankan Putrajaya, Hentian Bas depan Kompleks BERJAYA pun belum tentu korang dapat tawan..!

Untuk sessi akan datang, kalau KJ tersenarai dalam Kabinet baru PM Najib dan ke 3-3 sayap utama Pakatan Rakyat masih ditakuk yang aku sebut tadi, alamatnya cerah masa depan untuk Pakatan Rakyat bungkus.

Alasan paling kuat ialah, KJ bagi aku seorang yang sangat-sangat bijak dalam mengambil peluang dan kesempatan. kalau dah duduk dalam Kabinet, lagiii banyak program KJ boleh atur untuk dekati anak muda. bila dah jadi macam ni - Shamsul akan jadi makin pendek, Nasruddin pulak bakal menyusul. korang lawan sape paling pendek.

Pemuda DAP pulak agak kurang menonjol sebelum ni, tapi sejak akhir-akhir ni dah nampak perubahan. sepanjang yang aku tau, anak muda berbangsa Cina bagi sokongan padu pada DAP sebab Ketua Pemuda DAP rajin bekerja, rajin mendekati anak-anak muda berbangsa Cina dan banyak atur program untuk anak muda.

Pada AMK dan jugak Pemuda PAS, mintak tolong sangat-sangat perbanyakkan program-program dengan anak muda, cuba dekati anak-anak muda seboleh mungkin. program politik cuma dapat tarik minat anak muda sebanyak lebih kurang 20% sahaja. jangan cuba sogok anak-anak muda untuk minat berpolitik.

Cara paling baik, sediakan beberapa program bukan politik yang dapat tarik minat anak muda, lepas tu pandai-pandai la pikir selebihnya... tak kan semua aku nak kena guide..? aku buka Ketua Cabang atau Pemuda mana-mana parti.

Aku salah sorang dari anak muda yang nak tengok Malaysia berubah dibawah Pakatan Rakyat.

50 comments:

I help you, you help me wakakaka... said...

Satu lagi n3 menarik dari ko TP.

Aku rasa ada kelainan sikit Perisik Rakyat ni...apa ada hal.

KJ bagi aku dia agresif menarik minat golongan muda mengikut rentak umno yang nampak Islam tapi judi boleh halal...wakakaka

Jujur aku kata aku pun tak tahu siapa sebenornya pemimpin pemuda PR ni.

Macam kata ko kalo KJ dalam kabinet demam la sikit PR jadi PR kena la buat homework ya...wakakaka

PoolahKJ said...

Yang lain semua kau cakap tu sangat betul kecuali tang KJ... jauh panggang

I help you, you help me wakakaka... said...

Betul sangat aku cakap pasal KJ tu agresif macam mat rempit gak sampai boleh mandi dalam kolam kat surau dengan minah rempit...wakakaka

Itulah trend anak muda melayu tak boleh mandi dalam kolam surau boleh mandi buih kat dalam kelab.

jangan lupa gambar KJ dalam kelab...wakakaka

Adha paham kaa

Anonymous said...

Apa hal ni ... lemahnya jiwa kau... dah puji KJ pula... itulah... Melayu Mudah Lupa... harap-harap ahli PAS jgn lupa KJ pernah menghina TG Nik Aziz masa PRU 12 dulu... jgn berkompromi langsung dengan UMNO ni... mereka ni macam Yahudi juga,bukan boleh percaya....

LANTaiping said...

Betul tu bro... aku pun rasa begitu, puak UMNO tak bole percaya. Kalau ikut hati aku, demontrasi anti Israel esok pun UMNO dan Perkasa tak payah join kita, biar mereka buat berasingan, jangan campur dgn orang fasik,

MERINDUI KEPIMPINAN SOLAHUDDIN said...

PEMUDA PAS HANYA MASA ZAMAN SOLAHUDDIN AYUB SAJA... SEKARANG HANCAI.... KADANG2 AKU PUN MALAS NAK IKUT PROGRAM PEMUDA PAS ZAMAN TANTAWI NI....

Anonymous said...

ahahahaahhahaa macam2..... tapi aku suke bab yg kata program umno kat pemuda tu program "buang masa".. ahaha

yng aku dengar la..yg puterinya poco2..yg jantannye konvoi..dah tu basuh kete.. ahahahaha

dah tu blogging..letak la nama canggih2..macam power rangers.. ahahahahaha..yg aku tk leh tahan..

PANGLIMA PERANG CYBER!!!!! ahahahahahahaha dah macam katun 3d melayu yg kat tv1 tu je dah..

I help you, you help me wakakaka... said...

Haaaa...ada yang paham pon

wakakaka...tarian poco kan bess

wakakaka...pas tu boleh kocak kocak lak

Jadi AMPR kena la buat homework...

Kotuo UMNO Bahagian APCO said...

wakakakakakaka tak tahan den baco komen2 kalian sumo lah.. wakakakakaka

jangn pulak aktiviti baru diorang hantuk palo kek dinding yo!!!!!!

wakakakakakakakakakaka

bekas pemuda pas(skg dah tua da) said...

entah kenapa 2 kali ana baca artikel ini dan bersetuju benar dengannya kecuali KJ tu ana rasa tuan terlebih sikit.

sewaktu ana jadi pemuda pas sewaktu zaman mahfuz dan sallehuddin,semangat kami lain macam sebab punyai ketua yg aggresif,berilmu,pro,idea yg kehadapan dan penting sekali dapat menarik perhatian orang ramai dalam program2 mereka.
tantawi ni lain macam sikitla.

I help you, you help me wakakaka... said...

Yes Mahfuz dan Sallehuddin memang bess...tapi...nape kurang ditonjolkan

Anonymous said...

pemuda PAS dah jadi auww..auwww...

he he gelinya aku..

nak jugak tengok pemuda PAS kat bot-bot yang pergi ke Gaza.. nilah namanya anak jantan yang ada telor..12 orang Malaysia yang terselamat semuanya pemuda UMNO.. PAS..PKR mana ye.. main telur jelah

...auwww....auwww

teratailiar said...

anon 10:33...
geli ati aku tengok komen hang...
kut suka hang la nak syok sndiri...
aku tak mau kacau.
setuju dengan Azam Din...
setuju dengan TP...
poyo semacam jer sekarang ni...

Panglimo Porang Cirit! said...

alahai...yo ko orng umno?? ado den kisah ko...kalau poie bona bejihad..tapi judi bola sepak sokong gak..buek apO???

ingat beb..syahid pun kalau bohutang tak jadi do.. wakakakakakaka

Anonymous said...

KJ? tu suma wayang je mamat tu je beb!..haha..
toksah la korg ingat rakyat malaysia ni terbuai dgn puji2an ko kat KJ la wei..dia la beban BN dulu dan skrg ni..kalu dia baguih sgt, ape kata korg ajak dia masuk PAS/PKR?

ketua AMK keadilan kencing dalam suar tu bagi aku pun lagi teruk wayang dia..cuma aku puji dia ni sbb penyabar..masih sanggup tunggu "turn" walaupun di mata NUAR mamat ni cuma balaci bodoh dia je..tp mamat ni bijak buat fitnah..sifat inilah yg cukup sesuai kepd pemain politik persepsi mcm PR skrg ni..

pemuda pas tantawi tu mmg selalu menyerlahkan kebodohan dia..main redah/hentam je kalu setiap kali buat kenyataan..mamat ni kepala mereng kot? but kekuatan PAS terletak kpd ketaksuban PAS kpd nicky ajis..aku suka si TB/TP ni jadi ketua PEMUDA PAS..pantas, tuntas dan TELUS..hehe

anti-firaun

Anonymous said...

memang tepat sekali ulasan tentang pemuda pas dan pkr.janganlah pandang serong pada mat rempit,tariklah mereka,kerana disebalik kenakalan mereka ada sesuatu kekuatan positif yang boleh kita bangunkan daripada terbiar sebagai sampah dimata.pergilah dengar ceramah muslimat dimana mana kita akan dengar berjela jela hadiths dikeluarkan atas tajok menambah keahlian.hadith tetaplah hadith akn tetapi dimana modes operandinya untok menarik minat orang menjadi ahli?jauh sekali anak muda.biasa kedengaran penceramah akan memberi kata aluan "kita bermula dari adik beradik anak anak serta jiran"kalaulah ini modes operandi dari ketua pemimpin muslimat,memang lumatlah dikerjakan oleh wanita dan putri umno.sama setaraflah dengan keadilan,tahapnya lunyai.kalaulah tak percaya dengan apa yang saya tulis rajin rajinlah pergi dengar ceramah pas atau pkr itu pun kalau ada.pru13 tidak jauh lagi kalaulah mereka ini masih tidak peka pas/pkr/dap akan dibakul sampahkan nanti.

Anonymous said...

Lawak sungguh aku baca cerita ini. Tapi apa pun janganlah dok jack sangat KJ tu. Dia bukan pandai sangat. Setakat belajaq kat oxport tu aku pun boleh.

Yang paling lawak tu apa dah jadi dengan generasi baru reformasi tu. Takkan tengok belatan polis depa dah cabut. Kami masa dulu tak takut polis, cari peluang saja nak hanyun polis. Sebab depa pun bukan berani sangat dengan puak reformasi tu.

Tapi selagi puak PR tak rasuah macam Parti umco, aku rasa PR masih selamat. tapi aku rasa kena ada satu lagi pakatan parti yang ketiga selain PR dan BNUmco.

Tengak apa yang dah jadi kat UK. Konservatif, Labour dan liberal demokrat. Labour tungging macam buah nangka. kalau di malaysia macam ni alamatnya, nyawa parti BNUmco dah lama di panggil sakratul maut maka tergoleklah mat monggol.

Elok sekarang ada pemimpin mendaftar satu kumpulan pakatan parti lain sebagai check dan balance kepada parti2 PR dan BNUmmco.Dengan harapan mat monggol boleh dihalau terus keluar dari malaysia secepat mungkin.

Anonymous said...

INI POTONG STIM


JANGAN SERTAI PERHIMPUNAN ESOK – KETUA POLIS KUALA LUMPUR - melayau

Orang ramai dinasihatkan supaya tidak menyertai demonstrasi yang dijangka diadakan di beberapa tempat di sini selepas solat Jumaat esok bagi membantah serangan Israel atas kapal bantuan kemanusiaan ke Gaza.

Ketua Polis Kuala Lumpur,Muhammad Sabtu Osman berkata, polis telah menerima maklumat mengenai perhimpunan akan diadakan oleh pertubuhan tertentu, ahli politik dan badan bukan kerajaan.

Pihak polis tidak menerima sebarang permohonan untuk mengadakan perhimpunan dan menyifatkannya sebagai perhimpunan haram, katanya dalam satu kenyataan.

"Perhimpunan ini juga dikhuatiri akan membahayakan keselamatan awam dan mendatangkan unsur keganasan,” katanya.

KAH KAH KAH…

woit… INI MESTI IKUT NASEHAT DARI APCO…. kah kah kah..

woit… APCO KATA APA ?.... kah kah kah..

kah kah kah… ATAU MEMANG SUDAH DI PROGRAM OLEH AJEN ISREAL…kah kah kah…

woit… MASA ZIONIS ISREAL NAK TEMBAK KAPAL ITU… ADA MINTA PERMIT DARI PDRM TAK…. kah kah kah..

woit… ATAU … BUAT BUAT TAK NAMPAK… KERANA SUDAH MASYUUUUK….. kah kah kah…

nota:
perhatikan kenyataan ini.
demo belum mula tapai malaoan ini
kata akan mendatangkan unsur
keganasan.

mana malaon ini tahu?

ini mesti geng malaoan ini
sendiri yang akan bersikap ganas
kalau tidak macam malaon ini tahu

tak kan malaon ini nujum kah kah kah

Anonymous said...

penjilat bontot kera hitam jgk npknya kau ni poji.....nak jadi balaci KJ ker wei...hahahahhahahah

amik la PR kl nak KJ tu...

pok jib xbrani nak lantik Kj jadi mentri sbb dia tahu rmi org umno sendri menyampah dgn kera hitam dan TundOLL tu...

kl pok jib lantik kera hitam tu jgk jd mentri alamat menempah maut je...

lurus said...

memang kj tu sampah dlm umno terutama lepas rasuah pemilihan ari tu. bagi aku apa yg kita mesti rasa tercabar mcmana dia tarik anak muda. itu cabaran kita. jgn ingat kelemahan si kj jer tp mesti mau ingat dia punya kelebihan...ok.
anyway bro TP aku sokong sesangat ko buat perbandingan mcm ni. harap2 diaorang bukak mata....

lurus said...

utk anon 7.43am. aku pun pelik lah dgn PDRM. ni perhimpunan dari org islam buakn dari satu parti politik. ni suara majoriti rakyat yg beragama islam x kira parti. ni lah yg susahnya nama jer Polis DIRAJA MALAYSIA tp report kt KERAjaan yahudi umco. xkan lah kitaorg nak gi pecahkan harta awam. kita bukan marah dgn rakyat malaysia tp marah dgn yahudi. anyway congrat tu pemuda umno dgn wira perkasa atas pendirian mereka kali ni....harap2 mereka akan terus sedar akan tanggungjawab sebagai org islam bila islam diperlekehkan,

Anonymous said...

wakakakakak...

kata pr ni anti rasuah n korupsi...


tp sokong si kera hitam yg menjadi raja segala rasuah dan korupsi di mlysia ni...


aper citer pr ni????

Anonymous said...

aduhhhhhh....TUNDA...TUNDA....TUNDA..... TUNDA....TUNDAA...TUNDAAA..

tak habih2 nak mintak TUNDAAA si PEGUAMTUNDA NUAR ALJUBURIT ni..

SUH SI MAK JAH BERSUMPAH yg SI NUAR TU TAK PERNAH SODOMY DIA LA senang...

FOR SURE SI PEGUAMTUNDA TAK BLEH NAK TUNDA LAGI..

LAPORAN CLINICAL vs LAPORAN CHEMICAL..haha, kalu korg bodoh, laporan mana yg lebih TEPAT?

SI NUAR KO MENGAKU JE LA KAU LIWAT SAIFOOLL..TAKKAN Nak tunda SAMPAI PRU13 KOT? PUAK2 PR, KORG TAKNAK TAU KEBENARAN KA? APA KATA Korg PAKAT suh HAKIM JGN BENAR TUNDA KES?

Anonymous said...

mcmana x tunda. statement asyik spin jer mcm ko...kejap sokong islam kejap sokong yahudi....

joostspring said...

konspirasi memasukkan air mani aljuburi ke lubang jubo sepul...

awat si sepul tu lancap pelir aljuburi ke wei dan amik air mani aljuburi n ltk dlm jubo sepul...

ke polis yg paksa si aljuburi melancap n amik air mani si aljuburi dan mskkan ke dlam jubo aljuburi...


mcm banggang pencacai2 aljuburi mainkan isu pasal air mani aljuburi yg kat dlm lubang jubo sepul tu...g putar dgn laporan yg xlenkap pasal tiada kesan luka kat jubo tu....

bkn nak keluarkan fakta dan hujah utk bls pasal air main aljuburi kat lubang jubo sepul...asyk nak timbulkan persepsi dan harapkan kesilapan teknikal je...

ke pencacai aljuburi nak tggu 3gp ori aljuburi tgh meliwat bru nak percaya...mse tu tak ckup tanah puak2 pencacai aljuburi nak sorokkan muka

joehan said...

hahaahah..topeng berak puji melangit si kj tu..ade ape2 ke..ke taktik nk tarik kj msk pr...amik la..org2 umno pon xbrape hingin kt kj tu..hahahaha...

klaka la karpal sigh..kate ade bukti alibi nuar juburi duk kt unit kondo lain time meliwat tu..tp die apply utk perbicaraan terttp plak..btul ke bukti alibi tu..hahha..pakar2 hkl dh sahkn ade dna dln jubo saiful...mmg xde ksan penetrasi sbb gune ky jely...terer nuar ni dlm bab2 liwat ni..tanpa meninggalkn kesan..hahaha..nuar juburi blh jd duta ky jelly..hahahaha.

ASRI said...

TK atas artikel kau...cuma kalau boleh lepas ni senaraikan apa program yg blh pemuda PR buat untuk anak2 muda khususnya..

Mgkn pemuda PR syok sendiri skrg ni...mereka perlu ditegur

Pastikan UMngok BN terlungkup dalam PRU-13 nanti

Anonymous said...

aku suggest TP/TB bukak satu artikel pasal recent findings dlaam kes NUAR JUBURIT..pastu meh kite discuss ramai2 kat sini..

kalu tak buat, maksudnya tak brani..ataupun takut boss dia marah..sepatutnya jadi topic hangat, but TB/TP sibuk citer menda yg bkn hot topic mcm selalu..

Saiful JUBURIT said...

wakakakakakakaka

liwat tak de kesan...terer siot anwar..

wakakakakakakakaka

tak pun sepol pakai minyak gamat...

wakakakakakakakaka

korang yg jantan2 ni tk nk blaja ngn anwar ke camne liwat ke rogol tapi tak de kesan???

wakakakakakakakkaa

adoiiiii epol..anjal betul dara burit ko..

wakakakakaka

ini apa kes umno tendang KJ ni??

wakakakakakakaka

KJ dah dipariahkan kawan2 dia dah..

wakakakakaka

mahkamah tunda kes penyokong sepol yg marah..

wakakakakka

sepol???cool je..

wakakakakakakakka

joostspring said...

smkn hari smkn kantoi aljuburi...

dan pencacai2 aljuburi pun semakin hari smkin xbrani nak bercakap pasal kes jubo aljuburi ni..


suka sama suka ke...paksa rela ke...dua2 bersalah ke..dua2 kena hukum ke..tu semua reverse psycology yg digunakan oleh pencacai2 jubo aljuburi..

yg penting skrg ni dan org nak tahu aljuburi tu spesis main jubo ke tak...

kl tak buktikan dgn hujah n fakta bhwa air mani dlm jubo si sepul tu bkn milik aljuburi..

kl specimen dna dr rambut,air liur leh lagi nak kelentong ckp org curi...ni specimen dna air mani pun xkan nak kelentong lagi ckpa ada org curi dan letakkan dlm jubo si sepol tu..

ntah2 ajijah kot yg curi air mani aljuburi masa dia tdo n bg kat sepol...sapa lagi org yg ada access selain jijah tuk dptkan air mani aljuburi...wakakakakakkakakaka..

I help you, you help me wakakaka... said...

wakakaka...dah ada DNA report sapa punya semen.

wakakaka...joostspring jubor punya kot

I help you, you help me wakakaka... said...

wakakaka...kalau itu macam punya kes..semen ada dalam jubor tapi burit tak koyak apa mau tunggu lagi kasi penjara la Anwar.

wakakaka...bodoh bodoh...semen dalam jubor tapi burit tak koyak

Saiful bukhari Azlan Sidek said...

wakakakakakakaka

ada budak tu bela tu caya sangt anwar meliwat

wakakakakaka

aku tanya dah tngok ke burit sepol..

wakakakakaka

sume diam tk nak jawab..nk reverse sikologi la plak

wakakakakaakak

air mani dalam burit sepol tk leh kelentong kata dia..

wakakakakakaka

kalau la rambut ko kata leh kelentong...air mani pun sama la bodo...

wakakakaka

tak balajr biologi nk bising

wakakakakakakkaa

apa lagi??? bawak la masuk katil tu dalam court..

waakakakaakakakkaak

sampai jijah2 skali disebutnya..apa la tk bemalu masuk cmpur hal ehwal rumah tngga orng

wakakkakakaka
eh dak2 umno mmg cam tu..

wakakakaka

perangai serupa joyah

wakakakakakakaka

joostspring said...

pencacai aljuburi..

lu nak curi macm mana dokk air mani aljuburi?????

lu igt bleh main perah aper???

ke sepol curi masa aljuburi tgh tdo kat ofis n si sepul lancap pelir aljuburi sampai terkeluar air mani..lpas tu mskkan dlm jubo dia...

sah2 la jijah ni yg curi...kahkahakhakah

jubo sepul dah rabak...dah xde dara..mcm mana nak pecah...lagipun tu bkn kejadian pertama...tak pun pelir aljuburi besar jari kelingking...sbb tu xda kesan...

wakakakakakak...

air

joostspring pembela saiful said...

wakakakakakakaa

tk mustahil yg air mani tu pun tipu..

wakakakakaakaka

rilek la..kes masih bejalan...tangguh punya tagguh..sepol cool je..korang je yg lebih..

wakakakakakaa

kesian aku tengok...maklum la..pakwe dah kena liwat kan??

wakakakakakakakakakakaakak

mcm ko kata la..leh kelentong kan???

wakakakakakakaa

tak heran yang suma tu kelentong..

maklumla..sepol pun kata doktor bohong..

wakaakakkaakakakakaka

reverse sikologi..

waakakakakkaa

tengok tu ....

wakakakakaka

tau je cara lancap la apelah..

wakakakakakakaa

umno mmg taunye melucah aje la..

wakakakakakakakakakaa

joostspring said...

nik ajis ckp xper ckp huduh dan melucah...fitrah manusia...

wahahhahaha..

asyk duk tangguh je kes ni...selesaikan cepat2 tu tak..dah jadi mcm drama bersiri la pulak..

hbt betul mlysia ni...air mani pun leh reka...wakakakakka...

pembelas saiful sampai kiamat said...

wakakakakakakakakaka

duk melucah pun agak2 la..nk cite dalam umah ke..ngn bini ke...

wakakakaka

smpai ko melucah nk jatuhkn air muke orang.....mmg fitrah manusia gakkan>>

wakakakakakakakaka

cam aku kata...sepol rilek je...ko yg kecoh...

wakakakaka

pakwe kena liwat..maklumla kan..

wakakakakakakaka

buakn air mani yng direka...air mani sepol pun ada...

wakakakak

dokumennye tu leh diseleweng..

wakakakakakakakakaa

well..mungkin ye la anwar liwat cam ko kata kan...

wakakakakaka

apa yg pasti..dara burit sepol mmg elastik..

wakakakakakakakkaa

joostspring said...

wakakakkaka...

jadi kau stuju la nuar jenis main jubo..

liwat suka sama suka..bab kata azmin..

bg gua dua2 je humban dlm dlm lokap...hbs crita..

mcm mana tak elastik..dah konek aljuburi besar jari kelingking tambah lak si aljuburi pakai kj jely spti didakwa...lpas tu nak slahkan sbb xde tusukkan..pelir kecik tu buat la cara pelir kecik...

wakakakakaka..

joehan said...

nuar juburi mmg bebal..kalo dh tau sume bukti2 tu konon2 direka..angkt la sumpah laknat..ni x...angkat sumpah laknat penakut....suh bicara tunda smpai 2 thn...pebenda la ko ni nuar...mn lg ko nk lari haaa!!dh liwat ank org pastu xngaku plak..nuar2..nuar juburi harus bertaubat..selesai la cpt nuar juburi oi kes ko kt mhkmah tu...buat menyemak mahkamah je ko n kawan2 n penyokong2 taksub ko..ko duk asyik tunda je kes ko ngape..takut dgn bukti2 yg ade ke...poyo la lu nuar juburi!!!!

lawan tetap lawan-ni dlu2...
tunda tetap tunda-zaman skrng..hahahaha..nuar juburi bodo!!

Unspinner pun bela saiful said...

adohai...

wakakakaka

slalu sngt kata orng bodoh tk leh diajar..

wakakakakaka

skarang leh tngok diri sapa bodoh tk leh diajar..

wakakakakakaka

sndiri tk leh pikir..

wakakakakakaakakaka

aku tnye lagi skali..

wakakakakaka

korang dah tengok lom jubo pakwe korang tu???

wakakaka

sepol kata doktor bohong...

wakakakakakaka

korang leh la jadi doktor skang..

wakakakakakakakaka

Anonymous said...

aku maleh nak citer byk..

nah....

http://analisakumbang.blogspot.com/2010/06/liwat-tangguh-lagi-kebodohan-pkranwar.html

pencacai2 PR, kalu inginkan kebenaran, buka mata hati dan minda baca artikel tu..

kalu korg ade persoalan jugak..
meh taruk sini..takpayah doktor pakar nak terangkan, aku pun boleh..haha..

MEMANG DASAR PETUNDA KES!..

anti-firaun..

Anti-firaun.. said...

aku pun malas nak cakap banyak

wakakakakakaka

kat penjubo2 sapol ni..

wakakakakaa

kes tangguh saiful rilek je..

wakakakaka

yang penyokong dia..

wakakakakakkaa

macam ke naik setan marah..

wakakakakkaka

maklumlah...

wakakakakakakkaka

pakwe kene liwat la katakan..

wakakakakakaka

dah check ke lom jubo sepol tu woi??

wakakakakakakkakaa

Anonymous said...

poji dah dibayar kj utk bg kredit pd kj..sial ko kutuk shamsul amk...kalau ko nak duit mai lah jumpa khairul anuar, amk selangor..kami ada byk duitlah nak bayar ko..sial ko poji, turun kl siap ko....kami amk sedia menunggu sial!!

Anonymous said...

poji tu nak jek je suruh org BN sokong KJ jd menteri..dgn harapan, BN tumbang next PRU nanti.

Anonymous said...

aku tak kisah pasal saifool..

aku kisah apa pasal kasi peliwat tegar tu bebas ke sana ke mari menjaja fitnah mcm org tak bersalah? ape yang aku kisah, aku taknak korg asik kena kencing si NUAR tu..AKU NAK KAN KEBENARAN BERDASARKAN BUKTI, bukan PERSEPSI..

APA PASAL NUAR YG mendakwa DIA DItuduh MELIWAT tidak ingin mempercepatkan kes yg dapat MEMULIHKAN IMEJ DIA, sekiranya dia mempunyai BUKTI & ALIBI yg KUKUH utk deny kes liwat ni..

APE PASAL BILA KES2 yg MELIBATKAN ORG2 PR, PENCACAI2 PR tak menyuarakan langsung supaya perbicaraan dipercepatkan?

BUKTI DAN JELAS, korg nak cakap ape lagi?

anti-firaun..

Anonymous said...

jek kepala butoh bapak ko...
ko ingat adake pemimpin2 umno nak baca blog sampah ni...

porrraaaaahhhh...

Firaun peliwat tegar.. said...

wakakakakakakakaka

alahai...aku nak tanya ni kat korang ni

wakakakakakaka

kes liwat dulu tu berakhir cam ne??

wakakakakakaka

takkan tak simpan surat khabar utusan yg lama2..

wakakakakakaka

gi tengok kat arkib pih..

wakakakakakakakakaka

cepat gi check cepat..

wakakakaka

camne ko leh kata peliwat tu peliwat tegar??

wakakakakakakaka

cepat jawab..

wakakakakakakakaa

amk bawah... said...

AMK HANCUR!!!!

APKONEK said...

wa setuju lu cakap tu bro.

hang kuala said...

aku x nk komen psl kj. tapi psl tantawi ni mmg aku setuju sgt.pakaian mcm dahsyat.nama mcm hebat tapi bila bercakap mcm org dungu.pas dah xde org muda ke yg cerdik sikit.kenapa angkat org x cerdik ni jadi ketua? amk pun sama. xde ke yg tinggi sikit nk jadi ketua? puteri tengok pun xde selera.dahlah bodoh pastu bantut pulak.kalau anwar ada sibuk lah sibantut ni.kalau anwar xde dia pun tidur.cabang pkr panggil wat program buat bodo je.setakat wat laporan polis tu tak payahlah.org pun tau mmg xde tindakan.jgn la buat kerja bodoh tu sam ooii.bard nk lwn dia pun nk.jadilah mr u turn.pastu ckp bukan u turn tapi t junction.lahabau punya ketua amk.ingat org ramai ni otak bantut mcm dia agaknya. u turn dgn t junction pun x tau.nk perbodoh org pulak.ptuii..