"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, June 02, 2010

Nabi Muhammad (s.a.w) Dalam Kitab Hindu

Seorang professor penyelidik pakar bahasa India dari Universiti Alahabad, dalam buku hangatnya, telah menerbitkan buku mengenai Kalki Avatar bererti Pembimbing Agung. Beliau mendakwa bahawa gambaran mengenai Kalki Avatar yang terdapat didalam kitab suci Hindu yang sebenarnya adalah Nabi Muhammad s.aw.

Di India adalah merupakan factor benar bahawa sejurus selepas sesuatu buku dilancarkan akan menjadi suatu bahan bualan dan gossip seluruh negara. Jikalau sekiranya pengarang buku ini, seorang muslim, sewajarnya dia akan ditangkap dan atau beliau akan dibunuh dan semua buku bukunya akan ditarik balik dari berada dipasaran. Hingga ketahap dimana ianya akan tidak dibenarkan untuk diulang cetak.

Tunjuk perasaan dan keganasan akan tercetus terhadap insan muslim yang tidak berdosa dengan pertumpahan darah dimana mana. Yang menakjubkan bahawa pengarang buku ini adalah seorang yang berfikiran sederhana dan professor khusus yang secara kebetulan adalah seorang Hindu.

Nama beliau ialah Mr. Pandit Vedaprakash Upadhal, manamakan tajuk bukunya sebagai "Kalki Avatar. Pengarang adalah penyandang sami berugama hindu Brahmin berasal dari Bengali. Penyelidik sekular.

Menurut kepercayaan penganut hindu, ada digariskan gambaran dan panduan tentang pemimpin yang bernama Kalki Avatar , ia sangat bertepatan hanya dengan Nabi Muhammad s.a.w. Jadi penganut hindu diseluruh dunia tidaklah perlu menunggu lagi akan kedatangan Kalki Avatar (semangat/roh) yang dimaksudkan.

Sewajarnya mereka segera menerima kenabian nabi Muhammad s.a.w Bin Abdullah sebagai pesuruh Allah (Kalki Avatar) yang dimaksudkan oleh kitab suci hindu mereka itu. Fakta fakta dan penemuan mengenainya telah disahkan oleh lapan pandit sami kanan hindu yang lain yang mengatakan penganut hindu selama ini menghanyutkan diri mereka dalam penantian yang tidak berpenghujung, sedangkan pesuruh tersebut telah pun muncul dan telah pun wafat 14 abad yang lalu.

Pengarang mengemukakan bukti yang kukuh saperti dibawah yang digali dari kitab Vedas serta buku buku suci ugama hindu yang lain bagi membuktikan kebenaran hujah beliau:

1. Didalam ramalan Prophecy Hindus Purana (Buku suci hindu) telah dinukilkan bahawa Kalki Avatar adalah pesuruh tuhan yang terakhir dimuka bumi ini untuk pertunjuk bagi seluruh dunia dan seluruh manusia dialam ini. Alqur'an telah memberitahu bahawa Nabi Muhammad s.a.w. adalah nabi yang terakhir buat pertunjuk seisi alam termasuk Jin dan manusia.

2. Menuruk ramalan ugama hindu, kelahiran Kalki Avatar akan berlaku disuatu tempat menyerupai pulau (negeri dikelilingi padang pasir) dan mengikut ugama hindu ianya di kawasan bumi Arab.

3. Didalam buku hindu, nama bapa dan emak Kalki Avatar dikenali sebagai VISHNUBHAGAT dan SUMAANI. Jika kita lihat makna bagi kedua nama tersebut, akan kedapatan sesuatu yang menarik untuk direnungi. Lihat, VISHNUBHAGAT = Vishnu beerti tuhan + Bhagat beerti hamba, diterjemah dalam bahasa arab, tuhan itu ALLAH + hamba itu Abdul = Dicantumkan akan menjadi ABDULLAH (bapa kepada Nabi Muhammad s.a.w) Manakala SUMAANI beerti aman atau tenang yang didalam bahasa arab AMINAH (nama emak Nabi Muhammad s.a.w).

1. Dalam buku buku ugama hindu, dinukilkan bahawa bahan makanan asas Kalki Avatar ialah buah korma dan zaitun. Beliau merupakan seorang yang amanah lagi jujur dan paling dipercayai seluruh masyarakatnya. Tak dapat disangsikan bahawa makanan asas Nabi ialah buah Korma dan zaitun. Nabi Muhammad s.a.w juga mempunyai akhlak sebegini tinggi dan dipercayai oleh setiap orang dan masyarakatnya.

2. Dinukilkan juga dalam Vedas, bahawa kelahiran Kalki Avatar akan berlaku ditengah tengah kalangan keturunan yang dihormati. Ini bertepatan dengan dimana Nabi Muhammad dilahir dari golongan Quraish yang terkenal sangat dihormati oleh masyarakat ketika itu.

3. Dalam buku tersebut juga dinukilkan bahawa Tuhan akan mengajar Kalki Avatar melalui malaikat didalam Gua. Bertepatan dimana Allah telah mengajar Nabi Muhammad s.a.w dengan memerintahkan Malaikat Jabrail untuk mengunjungi serta mengajar nabi berupa Wahyu didalam gua yang bernama Gua Al Hira.

4. Juga dinukilkan bahawa tuhan akan memberi kenderaan yang pantas buat Kalki Avatar untuk mengembara keseluruh alam maya serta naik kelangit hingga kelangit ke 7. Ini bertepatan dengan apa yang dialami oleh Nabi Muhammad s.a.aw dalam peristiwa Isyra' dari masjidi haram diMekah ke masjidil al aqsa diPelestin Dan Mi'raj nabi kelangit ke 7 dengan menunggang seekor Burak dalam satu malam.

5. Dinukilkan juga dalam buku tersebut bahawa Kalki Avatar akan diberikan pertolongan yang luar biasa oleh tuhan, ini terbukti jelas bahawa Allah telah memberi bantuan luar biasa kepada Nabi Muhammad s.a.w didalam peperangan Uhud dan yang lain lain.

6. Yang menakjubkan dinukilkan juga bahawa Kalki Avatar akan dilahirkan pada 12 haribulan. Ini bertepatan sekali bahawa Nabi Muhammad s.a.w telah dilahirkan pada 12hb Rabiulawal (kelendar Islam).

7. Dinukilkan juga dalam Vedas bahawa Kalki Avatar adalah merupakan seorang penunggang kuda yang baik dan ahli main pedang yang cekap, ini bertepatan dengan Nabi Muhammad s.a.w yang terkenal dalam bidang berkenaan. Lagipun pengarang mengajak penganut ugama hindu berfikir bahawa zaman kuda dan pedang telah berlalu dan kini manusia menggunakan senapang dan roket. Adalah sesuatu yang dangkal mengharapakan datangnya Kalki Avatar yang ditunggu tanpa penghujung, walhal ia telah pun muncul 1400 tahun yang lalu.

Dalam alqur'an telah diceritakan tentang ciri ciri dan tanda tanda mengenai Nabi Muhammad s.a.w dengan jelas dan bertepatan apa yang dinantikan oleh penganut hindu terhadap Kalki Avatar. Pengarang telah memberi hujah hujah yang mengatakan Kalki Avatar yang dimaksudkan itu adalah Nabi Muhammad s.a.w dan kepada yang masih lagi menunggu akan kedatangan Kalki Avatar? sewajarnya berfikir semula dan renungilah akan kebenarannya.

-FAKHTA...BFS131

21 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Mr Joker said...

2 komen BANGANG 1 dari anti firaun dan 1 dari Anon aku delete sebab BANGANG...

Yang lain jangan jadi Bangang MACAM 2 ekor Racist BANGANG yang aku delete komennya tadi.

Harap maklum...

Anonymous said...

anti-firaun..

cuba explain detail siapa dia *icky *j**.

Bukan Bangang said...

Menarik.

Anonymous said...

salute TP,

Ur the best blogger.
Fight the bangang Team.

Sy sudah baca ..tadi memang bangang dan "anti firaun" tu orang Islam ke kafir?

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

June 2, 2010 7:12 PM
anon ..
dah mengaku bangang ..bagus2
elok tuh
tapi komen masih bangang lagi ..hu2
apa nak buat memang dah bangang.
itulah blogger amco

Anonymous said...

saya pun pernah baca beberapa blog yang mengkaji kitab-kitab lama hindu dan buddha. Artikel ini sama penerangannya dengan blog2 yang saya telah baca tu. So, maksudnya, kitab-kitab ini ini di tulis sebelum kedatangan Nabi Muhammmad. Kitab-kitab daripada Buddha dan Hindu semuanya merujuk kepada Nabi Muhammad sebagai nabi akhir zaman tetapi kitab-kitab ini telah di seleweng oleh sami-sami untuk kepentingan mereka. Nanti saya emailkan link untuk penerangan kitab lama buddha pula yang merujuk kepada perkataan Gautama Buddha semasa ia hendak mati yang menyatakan bahawa akan ada lagi buddha (orang suci) selepas dia yang merujuk kepada Nabi Muhammad.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
poji anak luar nikah said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

aku kesian la tengok komen2 bodoh lagi tak mau diajar yang aku rasa dari penyokong buta tuli UMNO APCO...

setahu aku posting ni berkaitan dengan kenabian Muhammad SAW dan tak dak sangkut paut dengan politik pun...

dengan artikel menarik ni, aku rasa orang mengharapkan komen2 ilmiah untuk dibincangkan, bukannya hujah-hujah bodoh yang biasa didengari di media mainstream gomen. stupid racist!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

hek eleh..delete lagi komen aku..

poyo la ko poji

anti-firaun

Mr Joker said...

Hoi beruk... kalau ngko tak nak aku delete komen ngko, tolong komen berdasarkan artikel dekat atas, bukan ikut kepala beruk mak bapak ngkau..!

Kalau rasa tak puas hati, kau bukak blog kau sendiri, lepas tu kau boleh merapu ikut suka mak bapak beruk ngkau..!

Anonymous said...

hahahaaa...ko nak aku komen pasal artikel kat atas tu kan, ape kata ko siarkan balik comment aku tuh..pastu meh aku terangkan satu persatu kenapa aku kata comment aku tu bersangkut paut dgn artikel ko kat atas tu..amcam?

aku takde la comment mcm pencacai2 PR kat sni yg tulih mencarut marut..agaknnye comment2 pencacai PR ie pukim*k, but*h, lobang bur*t etc tu suma tu berdasarkan artikel ko yg suka mencarut marut kot, tu sbb ko tak delete..

aku cuma taknak generasi akan datagn menerima Islam yg telah diseleweng dan diubah2..sedangkan kitab hindu menceritakan tentang bakal kewujudan kalki alvatar (iaitu Nabi MUhammad),kenapa penganutnye tidak menyembah ALLAH dan rasulnya sedangkan ianya telah lame wujud dan perkara yg sama diceritakan dlm alquran..pasti ade penganut2 mereka yg telah menyesatkan ajaran ini sehingga tercipta agama2 lain selain islam..ajaran islam sebenarr perlu dilindungi, spy generasi akan datg dpt menyambung kesinambungan ini..

http://theunspinners.blogspot.com/2010/05/nik-aziz-orang-yang-sesat-tok-guru-ayah.html

ko nak delete komen aku ni ko punye pasal la..blog ko kan?

anti-firaun.

p/s: "ulamak terompah" - anwar

Anonymous said...

Memang anti firaun ni lahanat punya orang (@ syaitan berupa orang) komen ko hanya layak ada kat blog di negara Yahudi sahaja..

Mr Joker said...

anti-firaun...

Islam yang diseleweng dan diubah-ubah ialah Islam bawaan UMNO...

Islam UMNO menghalalkan Judi dengan pemberian lesen judi...

Islam UMNO menghalalkan perhubungan secara langsung dengan Yahudi laknat melalui pemberian kontrak bernilai RM77 juta.

Islam UMNO berhubung secara terus dengan Yahudi laknat dengan melantik Syarikat Yahudi Laknat sebagai penasihat Imej kepada Islam UMNO.

Kalau Islam UMNO itu tidak diseleweng, kenapa Islam UMNO tidak mengguna pakai Al-Qur'an untuk membina imej yang baik sebaliknya sanggup memnayar jumlah yang besar kepada musuh Islam iaitu Yahudi Laknat..?

Adakah Islam UMNO lebih mengiktiraf Yahudi Laknat lebih dari Al-Qur'an..?

Islam UMNO juga mengamalkan ajaran Yahudi laknat dari segi pemakian. lihat saja bagaimana isteri-isteri pembesar Islam UMNO berpakaian.

Tudung cuma sebagai perhiasan - tutup kepala dengan tudung, tetapi "pangkal mangkar" terdedah pada umum.

Amalan biasa isteri-isteri pembesar UMNO - tudung sebagai "tutup kepala' dan bukannya "tutup aurat".

Cukup yang tu dulu...

Nak tanya jugak... kenapa tiba-tiba Yahudi "bela" Kerajaan Islam UMNO ya..?

I help u, u help me ke..?

Anonymous said...

woi beruk... malu la....
asyik delete komen je....
da x reti nak jwb ke....
ke nak lindung kebenaran.....

Anonymous said...

Topeng,

aku setuju kalu ko cakap Agama Islam diseleweng UMNO jika:

(i) UMNO meluluskan lesen judi utk org Islam yg apply..dgn kata lain, menghalalkan org islam bermain judi..

(ii)Umno melarang pemakaian yg menutup aurat

(iii) UMNO menjalinkan hubungan diplomatik dgn israel

(iv) UMNO mengharamkan hukum hudud,

(v) UMNO melarang majlis2 agama, juga tidak memberi peruntukan utk pembinaan masjid2 tetapi peruntukan agama2 lain diberi

(vi) UMNO melarang sambutan yg diraikan org Islam

(v) UMNO menghalang rakyat malaysia mengerjakan haji

(vi) UMNO memperjudikan kuasa kepada org yg bukan islam dalam memelihara Islam

(v) UMNO mengkafirkan PAS

(vi) UMNO bersekongkol dgn syaitan utk mencapai cita2

(vii) UMNO dipergunakan oleh org bukan ISLAM utk menindas org islam yg lain..

(vx) UMNO memberi ruang kaum kafir berceramah di masjid..

(vxx) UMNO memberi official rights kepada agama2 lain menggunakan kalimah ALLAH..

(vi) UMNO meminda perlembagaan dimana agama islam bukan lagi agama rasmi.

(viiI) UMNO menyokong org islam yg murtad..

(viix) hak2 fakir miskin dinafikan..

(vxxx) menyokong kempen keganasan israel..

(x) mengadakan perhimpunan besar2an utk mendoakan yg buruk kepada org islam yg lain, dan mendewakan org kafir dgn gelaran khalifah..

dan byk lagi..gile byk aku nak sebut..

anti-firaun..

p/s: bila kite mensyukuri nikmat ALLAH, fikirkan semua pemberiannya, bukan menyesali dan kecewa ape yg tidak diberikan kepda kite, kerana dgn limpahan kasih sygNYA, kite masih mampu melihat, berfikir, bergerak, merasa, menghidu, mencari rezeki etc..bygkan sekiranya ALLAH tarik salah satu nikmat ini daripada kita..

Anonymous said...

Aku mintak maap banyak2 la TP..

anti-firaun..

p/s: aku nak bertaubat lepas ni