"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, September 16, 2010

Kemaskini: 1,110 Keping Dirham Terjual Dalam Masa Hanya 2 Jam..!

[Kemaskini 3:17 am] Sekolah Agama Maahad Saniah Pasir Putih hari ini mencatat rekod peribadi penjualan Matawang Syariah Dirham Perak Kelantan apabila berjaya menjual sebanyak 1,110 keping Dirham Perak Kelantan dalam masa tidak sampai 2 jam semasa ketika Majlis Aidilfitri dan Pelancaran Dana Pembangunan Maahad Saniah siang tadi.

Majlis yang turut dihadiri oleh ADUN Limbungan Drs.Zainuddin bin Awang Hamat, EXCO Kerajaan Negeri Kelantan yang juga ADUN Salor Dato' Paduka Haji Husam Musa, Ahli Parlimen Pasir Putih Haji Muhammad bin Husin dan juga Tuan Guru Menteri Besar Kelantan Dato' Bentara Setia Nik Abdul Aziz Nik Mat yang tiba sedikit lewat kerana memenuhi undangan menghadiri majlis 1 pernikahan sebelumnya.

Majlis Aidilfitri dan juga Pelancaran Dana Pembangunan Maahad Saniah, Pasir Putih siang tadi menjadi lebih menarik apabila pihak pengurusan Maahad Saniah mengambil keputusan untuk menjadikan Dirham Perak Kelantan sebagai tarikan utama kepada para pengunjung membeli sambil menyumbang kepada Dana Pembangunan tersebut.

Lelongan awal Dirham bernilai RM50 bagi 1 Dirham yang mana baki nilainya akan dimasukkan kedalam Tabung Dana Pembangunan Maahad Saniah berjaya dijual sebanyak hampir 100 Dirham manakala selebihnya pula berjaya dijual dengan harga antara RM20 sehingga RM18 bagi 1 Dirham.

Dalam majlis yang sama juga, sepasang pengantin baru dari Pasir Putih, Kelantan juga telah bermurah hati mendermakan Mas Kahwin mereka sebanyak 2 Dinar kepada Tabung Dana Pembangunan Maahad Saniah manakala seorang anak Kelantan yang bekerja di Kuala Lumpur dan pulang berhari raya pula telah mencatat sejarah (mungkin sejarah dunia) sebagai pembeli Dirham terbanyak berjumlah lebih dari 200 Dirham dan kesemua Dirham tersebut telah didermakan ke Tabung Dana Maahad Saniah.

Sertai Sahabat Facebook Dato' Paduka Haji Husam Musa di - Official Supporters Page of Husam Musa

Sumber - :: Husam Musa ::

16 comments:

Anonymous said...

org islam memang suka dgn 2D ni (dinar dan dirham) tp org meLayu umco x suka diaorang lg suka 4D dgn 6D....ha...ha...ha...

Anonymous said...

1.Belilah hangpa banyak mana pun!!kan puak kelantan dah sinonim dengan mas!!
2.Jangan lupa bayaq zakat barang kemas noooo!!!!!

Anonymous said...

salam bro, linkkan semula blog kami..hehehhe..tq

Anonymous said...

meniaga emas da skrg..dasat tul la negeri kelantan

balak ngan emas mane lebih kayo? tettttt..salah!

jawapan nye...


jeng ..

jeng ..

jeng ...


royalti minyak!

kah kah kah!!!!

matkambing said...

umno kelantan dah kantoi kerana menyangka dinar dan dirham kelantan tidak akan mendapat sambutan. umno kelantan melawan najib kerana menyokong perkasa. kalau begitu beri braheng alkataki bertanding atas tiket umno pada pru 13 nanti! pada mata rakyat kelantan umno dah tak releven lagilah, cepat jadi pelupa ke?

Maisara said...

Utk beruk2 UmnoNgok yg pelupa, banyak2kan lah makan kismis dan buah kurma. Jangan lupa pulak membaca salawat sebelum nak makan tu.
Jangan terus melantak aja sampai tak ingat dunia....

Maklum lahhhhhhh.....aku tengok makin hari2 tua Umno ni....makin nyanyok pulak nampaknya beruk2 ni.

Kes-1:
Mula2 dulu bila Kelantan nak mulakan matawang dinar...UmnoNgok yng menentang. Bila krisis ekonomi melanda, Si Mahadhir cepat2 galakkan guna dinar mas termasuk lah si Awang Adek tu. Aleh2 bila perkara tu senyap, tiba2 Kelantan nak mulakan dinar mas tu, maka puak2 (beruk2 Umno) ni juga yang menengtangnya pulak.

Kes-2:
Dulu DSAI dan PR menonjolkan 16 Sept. sebagai cuti Malaysia. Tiba2 beruk2 Umno nilah yang menentang dan mengutuk apa perlunya cuti 16 September. Bermacam2 komen yang buruk keluar dpd mulut beruk2 Umno ni pasal cuti 16 Sept. TAPI....alih2 di tahun ni aku pulak yang terkejut beruk, rupanya beruk2 Umno ni lah pulak yang mempromosikan cuti pada 16 Sept.

Berbuih2 mulut hampa wahai beruk2 Umno mengutuk tindakan PR.....Alih2...hampapun teringin nak buat jugak?

keh...keh...keh....

Beruk2 hampa kat kampung pun terkejut tengok perangai pemimpin2 beruk (UmnoNgok)ni .

Sape nak tengok barang baeekk punya? said...

fuiyooooooooohhh. dirham ni perak ke?

Anonymous said...

bertambah kaya la husam ya,dia ada kepentingan dalam pengeluaran dirham/dinar tu.ingat umgok saja yg kroni2 nie pas,pis pus,nie pon sama juga.

Anonymous said...

orang UMNO,MCA,MIC jom kite bersatu lawan pakatan rakyat nanti pade pilihan raye ke-13

CWK said...

Mau lawan boleh,

Itu Penang GERAKAN tetap angkat punya..

Mr Joker said...

Beruk x de nama (anonymous) yang komen jam 1:47 PM tu sah setan yang UMNO/BN bela...

Kau tak sembahyang Jumaat ke..?

lalalala said...

hahaha..x g smayang jumaat. .. kantoi ..

Anonymous said...

KAHKAHAKAHKAHAKHAAHK...

PAKAT BELI LA BYK2 DINAR dan DIRHAM TU...

KO BYK ORE BELI..KO KAYA HUSE MUSE & ARIF FAHMI...hahahahahahahha

lembu maisara...

sah mu ni lembu sebab bodo bila mu ulas pasal kes 1 tu...putar belit kenyataan ore jah mu pandai..

pasal kes 2 tu..mu tak MEMBONTOTI aljuburi ke putrajaya ko 16 hb ari tu?? ahahahhahahahahah

Anonymous said...

tahniah dato' husam dan rakyat kelantan!!!
hancurkan ekonomi kapitalis!!!

Maisara said...

TP,

Beruk mana tau sembahyang....
Depa bukan kenai hari Jumaat...

Yg depa pandai main lompat2 dan huhahuha dalam hutan ja...

Anonymous said...

HIDUP BN !!!!
HIDUP BN !!!!HIDUP BN !!!!
HIDUP BN !!!!HIDUP BN !!!!
HIDUP BN !!!!HIDUP BN !!!!
HIDUP BN !!!!HIDUP BN !!!!
HIDUP BN !!!!HIDUP BN !!!!
HIDUP BN !!!!HIDUP BN !!!!
HIDUP BN !!!!HIDUP BN !!!!
HIDUP BN !!!!