"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, September 23, 2010

Zaman Kebangkitan Era Baru Bermula...

Kumpulan Pro-Mahasiswa Universiti Putra Malaysia (UPM) menggesa pihak pentadbiran univerisiti tersebut supaya tidak menghalang mahasiswa untuk hadir mendengar keputusan perbicaraan kes 'bini puaka' di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur esok.

Sebaliknya, pengerusinya Syed Syafiq Syed Hashim berkata pihaknya bersedia menghantar seramai mungkin mahasiswa universiti itu ke mahkamah tersebut untuk memberi sokongan moral kepada tertuduh.

"Pagi tadi, kami dihubungi wakil timbalan naib canselor Bahagian Hal Ewal Pelajar (BHEP) melalui telefon, meminta kami tidak menghantar mahasiswa untuk mendengar keputusan perbicaraan (esok).

"Pro Mahasiswa UPM ingin menyatakan pendirian bahawa kami akan terus menghantar mahasiswa UPM ke Mahkamah Jalan Duta esok.

"Kami berpendapat bahawa BHEP tidak mempunyai kuasa untuk menghalang mahasiswa mendengar keputusan perbicaraan di mahkamah," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Sehubungan itu, pihaknya menyeru agar mahasiswa supaya turun beramai-ramai untuk memberi sokongan moral kepada lima orang mahasiswa yang dituduh dalam kes tersebut.

Sementara itu, jurucakap Pro-M Universiti Islam Antarabangsa (UIA) berkata pihaknya juga ke mahkamah esok untuk tujuan tersebut.

Ketika dihubungi Malaysiakini, sumber berkata, kira-kira 50 mahasiswa akan hadir memberi sokongan kepada tertuduh.
TPU - Awas KERAjaan... apabila Mahasiswa/wi mula bangkit mengatakan pendirian mereka dengan tegas, ini bermakna era pemerintah Beruk-Beruk tua sudah sampai ke penghujungnnya. Negara ini tidak memerlukan binatang-binatang yang tidak berakal sebagai pentadbirnya. anak-anak muda ini akan mengambil alih pentadbiran Negara yang mereka cintai mengikut acuan mereka sendiri.

Apa yang perlu KERAjaan dan beruk-beruk tua lakukan hanyalah berundur jika majoriti berkehendakkan sedemikian... apa yang perlu KERAjaan dan beruk-beruk tua buat ialah memberi seluas-luasnya peluang kepada anak-anak muda ini mencorak Negara ini mengikut acuan mereka.

Anak-anak muda zaman ini bukan bodoh... anak-anak muda zaman ini bukan BANGANG... anak-anak muda zaman ini juga bukan BONEKA yang boleh KERAjaan dan beruk-beruk tua yang gila kuasa pergunakan semahu-mahunya.

Sampai masanya untuk anak-anak muda menzahirkan keinginan mereka. jangan fikir mereka tidak mampu sebab kamu tahu mereka mampu dan kalau benar seperti yang beruk-beruk tua katakan bahawa anak-anak muda ini tidak mampu dan tidak tahu apa-apa...

Kenapa kamu menghalang mereka seboleh-bolehnya..? Takut pada KEBANGKITAN ERA BARU...???

4 comments:

Anonymous said...

1.Berapa u yang dikuasai puak pro pas!!
2.Majoriti studen u sibuk mengaji!!dapat 3.00 keatas!!
3.Puak pro pas!!puak bidang agama atau sastera!!puak kelas tiga jeee!!!!!

Anonymous said...

Politik sepatutnya membina ilmu siasah dan mematangkan fikiran, namun cerdik ilmu saja tanpa boleh memanfaatkan ilmu akan jadi sia - sia, kosong. Cerdik tak boleh ditumpang.. buat malu orang kampung aje ...

Anonymous said...

kebangkitan era baru berlatarbelakangkan mahasiswa yang mempunyai pendirian yang teguh bukan menjadi hamba perjuangan politik luar. tak perlu berkata mahasiswa bukan bodoh, mmg x bodoh pun tu sbb masuk u.tp yg bodohnya mengikut jejak langkah politik luar dgn alasan hak kebebasan diperjuangkan.

auku tidak menganggu gugat pun hak mereka ttpi mereka yng mengaggngu gugat auku itu sndiri. lagi satu mereka ni hnya nk jd MP (MINTA PERHATIAN)

Anonymous said...

JH Yip Management Sdn Bhd
Suite 3.43, Kompleks Desa, Jalan Kepong,, 52100, Kuala Lumpur, WP Kuala Lumpur, 51200 Phone:03-6274 5352
Ketua Belia MCA Gombak YIP JIUN HANN,
Berkenaan bapa U (YIP KUM FOOK, MCA GOMBAK) bertiga, Empat Isteri dan kaya, itu hal U sendiri,
Mengapa U cuba Menbangkitkan Nama NABI MUHAMMAD S.A.W. bagi menburukkan nama kebaikannya. U cuba ingat memalukan Muslim?
Yip Jiun Hann, U bukan Muslim kami harap jangan menyetul hal Agama Muslim dan kebaikan NABI MUHAMMAD S.A.W.
Kalau tidak kami akan ajar U seperti perkara yang terjadi di U.S.A

Kami Yang Benar,
RAKYAT GOMBAK