"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, July 09, 2011

BERSIH 2.0: Polis Serbu Hotel Sekitar KL..!

Sebelum korang baca artikel penuh gua, gua harap lu orang dapat singgah dekat sini, sini, sini, sini, sini, sini, & sini sebagai bahan rujukan terpenting untuk abad ini.Mekasih...

Operasi 2.0 namapkanya dah bermula sebaik saja masuk pukul 12:00 tengah malam tadi. Gua dapat SMS dari geng-geng yang menyewa hotel sekitar kawasan Kuala Lumpur, masing-masing melaporkan bilik hotel mereka diserbu Pihak PDRM.

Ada yang bukak pintu dan ada yang tak bukak pintu. Yang mana tak bukak pintu melaporkan, Polis yang ketuk pintu masih setia mengetuk dan menendang-nendang pintu, budak-budak ni layan tidur atas tilam empuk dan air-conditioning...

Hahaha...

Jadi pada mana-mana yang dok dalam bilik tu, kalau dapat online, sila layan Facebook anda, bukak blog-blog untuk update dari masa ke semasa. Gua dapat tau ada lebih dari 50 orang blogger sedang berkampung di sekitar Kuala Lumpur untuk bersama-sama ke Stadium Merdeka esok.

Bagi geng-geng yang duduk dekat hotel, gua harap esok korang semua dapat lepas keluar dengan selamat sebab gua dapat info yang pihak Polis dah bersedia untuk mengangkut mana-mana individu yang disyaki menyokong BERSIH 2.0 sebaik saja korang keluar dari Hotel.

Pengangkutan kelas 1 iaitu Black Maria dah siap siaga di depan hotel... Cilakak betul.

Nasib baik gua lepak bawah jambatan dekat Bus Stand Klang. Polis ni tak mengantuk ke..? Daripada korang tercegat depan pintu bilik-bilik hotel tu, baik la korang balik tidur dengan anak bini.

Apparaaa..! Lu ikut telunjuk BikMama lu dapat lepak depan bilik Hotel, BikMama dapat Cincin Berlian RM24.4 juta. Berbaloi ke kerja korang megabdikan diri dekat BikMama..?

3 comments:

Anonymous said...

memg btoi cilakak pnya pak turut...

Anonymous said...

Kalau perhimpunan Bersih kali ni tak memuaskan sebab KL sudah kena tutup,apa macam kita buat perhimpunan 2 bulan sekali bagi abang polis ni penat hingga tak ada kerja lain.Kalau nak syok lagi buat disetiap ibu negeri yang ada Sultan untuk serah memorandum,serentak pada satu hari.Biar polis mengelabah nak agih anggota.Apa yang berlaku dewasa ini menunjukkan kerajaan UMNO/BN amat gerun dengan Bersih.Sudah dapat kelemahan Najib dan Hishammuddin.

Anonymous said...

MEMANG SEBIJI MACAM ANJING.
SEMOGA ALLAH LAKNAT DAN SUSAHKAN KEHIDUPAN ANJING2 INI PULAK KERANA MENYUSAHKAN ORANGA2 YANG MAHUKAN KEBENARAN.

YA ALLAH YA TUHANKU MAKBULKANLAH DOA KAMI YG INGINKAN KEBENARAN DAN BALAS LAH DGN BALASAN YANG SETIMPAL PADA ANJING2 YANG MENENTANG KEBENARAN INI.
AMIN...AMIN...