"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, April 27, 2008

Wanita Melayu Bodoh?

Assalamualaikum...

aku nak tanya semua pembaca,betul ke WANITA MELAYU BODOH?WANITA MELAYU SAHAJAKAH YANG BODOH?KENAPA WANITA MELAYU JADI BODOH?sebab selalu ditipu?kenapa WANITA MELAYU?


Kita pergi kepada perkara pokok.Dalam satu kehidupan bergelar "Rumahtangga" : "Rumahtangga" aku,"Rumahtangga" engkau,"Rumahtangga" dia,"Rumahtangga" korang..."Rumahtangga" kita...SIAPA "KETUA" DALAM SEMUA RUMAHTANGGA?"Ketua" tu ape? - BOSS,MAJIKAN,YANG MEMERINTAH tu ketua la!tu pun tak tau ke?nak kena bagi tau jugak?macam mana nak jadik ketua kalau makna KETUA pun tak tau!hampeh la korang ni...kalau dalam keluarga aku,aku la ketua(sebab aku dah kawin).sape-sape yang belum kawin tu...BAPAK korang la ketua keluarga,ketua rumahtangga.

Cerita pasal ketua keluarga pulak...korang paham tugas ketua keluarga?bukan tugas la...tugas ni kira macam kerje la pulak...TANGGUNGJAWAB!apa tanggungjawab korang sebagai ketua keluarga?STAKAT NAFKAH BATIN SAMPAI PAT LIMA ROUND satu malam tu x de maknenye...budak sekolah skarang boleh bikin lagi bagus!ni nak gi tau kasi terang!kalau tak terang lagi biar aku suluh dalam mata tu ngan lampu neon STADIUM MELAWATI biar sampai bergemerlapan trus kepala ngan mata tu!

Sebagai ketua keluarga,apa yang korang buat untuk megharmonikan rumahtangga korang?(ni aku hantam sama2 lelaki ni...ah...peduliklah...kenyataan ape!).memang aku salahkan lelaki dalam hal ni.sebab korang "KETUA"!ada sape-sape berani nak tegur kalau bini nak kuar rumah tak pakai tudung,tak tutup aurat?adeee......(dorg jwb dlm hati-aku tau...).yang tak tegur pun adeee...(aku tau la...).sebab apa tak tegur?lawa tak pakai tudung?lawa tak tutup aurat?(hehehe...ooo...gelak dlm hati e...)ada jugak SPISIS YANG TAK LEH TEGUR LANGSUNG BINI SENDIRI.sebab apa hang tak tegoq bini hang tak tutup aurat tu?...pssst...x leh...gaji dia besaq dari gaji aku...lagipun aku dah banyak makan duit gaji dia...kang tegoq kang dia ungkit bab duit tu tidoq Luaq la aku malam nih!...ooo......gitu...

ni lagi satu hal!mase bujang-bujang dulu(sekarang dah jadi trend)carik calon bini,nak yang gaji besaq,keta besaq,keja baguih,anak orang besaq,rumah besaq,*TUT* pun nak besaq!pendek kata carik calon bini bukan ikut akal,tapi ikut nafsu!last-last hang jadik pencacai pencuci pinggan ja kat umah.AMIK KAU NAK SANGAT YANG BESAQ-BESAQ!orang pompuan ni satu sikap dia...kalau hang tak leh nak jaga dia,tak leh nak jalan tanggungjawab dia,dia akan survive sendiri.ini kenyataan.jarang sekali orang pompuan yang disia-siakan hidupnya mengharap pada orang lain!kebanyakan dorang akan cuba jugak berdiri atas kaki dorang sendiri!cuma langkahnya kadang-kadang tersilap!(sesuai la sebab dorang ni insan yang lemah)

jadi kita sebagai ORANG LELAKI@JANTAN PERKASA@TERMINATOR@SUPERMAN,OTROMAN,GABAN,BLA BLA BLA(hero kan majoritinya "lelaki")apa fungsi kita sebagai ketua dalam melindungi insan yang lemah ni?tengok aje?(ade tu yg jawab - ala......bukan anak beranak aku pon...)amboih...lan...ape ko cakap tadi?biarkan dorang sebab dorang memang bodoh?eloklah tu...ko yang cerdik tu jadik lagi bodoh sebab biarkan orang bodoh.ngko nye ceredik tu ko nak wat ape?sok-sok anak beranak ko kene baru ko tau!

ni ada lagi satu spisis.SPISIS KAYA RAYA TAK HENGAT DUNIA.anak i tu...saje i bagi kebebasan penuh kat dia biar dia belajar kehidupan kotaraya.sebagai ketua keluarga...cara ngko tu NAK NGAJAR ANAK KEHIDUPAN KOTARAYA KE NAK PERANCHOR HIDUP ANAK NGKO?(aku menjerit nih!)betul ke cara tu?macam mak ayam...biar anak ayam lintas jalan sendirik pas tu bila kene langgor lori hantu mula la sebok beketak sana sini,silap-silap lori hantu tu kene pangkah!ngko sendiri yang salah ngko nak KAMBING ITAM kan orang lain pulak!pokok pangkalnya permasalahan ni memang salah "LELAKI".

tak betul ke aku cakap?aku punya suke la!

Jadi...BAPAK-BAPAK yang mana baca komen ngan ulasan aku ni cuba korang fikir(nabil cakap - LU FIKIR LA SENDIRI!)kat mana sepatutnya korang berada dalam hal ni...patutnya tempat isteri tu kat rumah je...jaga badan,tunggu suami balik.kita ni tanggungjawab kita besar.cari nafkah.usaha,tulang empat kerat tu ada.korang hengat tuhan suke-suke je bagi anggota badan korang tu cukup?korang hengat suke-suke je tuhan bagi badan korang kuat?Lelaki skarang ni lemah...lemah sangat-sangat...tanggungjawab pada keluarga sendiri pun tak mampu nak buat...yang wajib sekali didikan agama.penting sangat-sangat tu.ada yang cakap - aku sendiri pun tak reti agama,camane aku nak ajar anak bini aku?belajar la sikit-sikit.banyak bahan bacaan ada(surf internet carik gambo "bugel" reti la pulak!).kita ni yang dah tak berape reti hal-hal agama takkan nak biarkan anak bini kita pun macam kita jugak?sekurang-kura ngnya usaha jangan sampai mereka merasa kesusahan yang pernah kita rasa dulu.kita sendiri pun tak tahan dengan kesusahan apalagi insan yang lemah macam mereka?

cukuplah...kenape isteri nak kene kuar rumah cari rezeki?sebab gaji tak cukup?usaha la...usaha kene lebih...rezeki tu ada dimana-mana.kita ni lelaki.malu la kat "insan yang lemah" kalau mende small matter macam tu pun x leh nak buat.usaha bukan sebab malu...USAHA SEBAB TU MEMANG TANGGUNGJAWAB KITA!aku ulang balik...LELAKI SEKARANG MEMANG LEMAH,LEMBIK,BACUL,PONDAN@AGAR-AGAR,DODOL,LEMAU DAN YANG SEWAKTU DENGANNYA.tak setuju?mana la korang nak mengaku KELEMAHAN DIRI KORANG!(aku pun sama).

ni baru sikit-sikit contoh aku bagi nih...ikot ati panas aku ni mau abis dakwat PC aku nih aku taip!!!korang fikir sendiri la silap siapa...tak yah la nak tuding-tuding jari kat sape-sape dah...kambing itam pun dh x de dh...sme dh abis kene boking masa awal-awal tajuk ni kuar.kenyataan dan hakikatnya jelas - LELAKI SEKARANG LEMBIK & LEMAH.

* Firman Allah "Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu, dan perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar) . Cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah maha pengampun lagi maha mengasihani" (Al-Ahzab : 59)

No comments: