"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, June 02, 2008

Sinar Harian - Media Alternatif Terbaru.

Assalamualaikum...

Ini bukan promosi tetapi kenyataan.siapa antara pembaca yang pernah mendapatkan Sinar Harian sebagai bahan bacaan & sumber informasi anda?saya telah mengikuti perkembangan akhbar Sinar Harian semenjak ia mula diterbitkan pada tahun 2006 di Terengganu & Kelantan.pada masa itu saya bekerja di Kemaman & sehingga kehari ini saya masih menjadikan akhbar Sinar Harian sebagai media informasi saya selain laman-laman web & blog.

Tak dinafikan akhbar tersebut menepati kehendak saya tetapi bukan bermaksud ianya hanya menyiarkan berita dari sebelah pihak sahaja ataupun hanya dari parti pembangkang sahaja tetapi ianya amat menyeluruh bagi saya.banyak yang didedahkan.bagi saya akhbar Sinar Harian adalah satu-satunya akhbar yang amat rasional didalam penyampaian berita & maklumatnya.

Hari ini kita dihidangkan dengan satu berita pendedahan dari kerajaan & keesokan harinya atau 2-3 hari selepas itu kenyataan dari pembangkang pula akan mengisi ruang akhbar sebagai kesinambungan berita.ada tuduhan & ada penafian.ini amat bertepatan dengan etika kewartawanan bagi saya.semua pihak diberi ruang untuk menyatakan pendirian masing-masing & pembaca boleh menilai setiap berita itu dengan amat matang.berbeza dengan media perdana yang sudah dianggap "senior"...hanya pandai menyiarkan berita dari sebelah pihak sahaja & pembaca pula terpaksa bersusah payah mencari kesahihan berita tersebut.

Kita mengharapkan agar akhbar Sinar Harian terus bersikap profesional dan menjadi media informasi yang amat berguna bagi seluruh rakyat Malaysia tanpa memikirkan keuntungan semata-mata dan semoga Sinar Harian tidak akan berpihak kepada mana-mana parti baik kerajaan mahupun pembangkang didalam menyampaikan sesuatu berita.

Ingat - Maklumat Benar,Rakyat Sejahtera.

Semoga Sinar Harian terus gah menjadi media informasi rakyat Malaysia & diharap akhbar ini tidak akan tersenarai didalam list "BOIKOT MEDIA" satu hari nanti.

No comments: