"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, July 17, 2008

Mesej Kepada Ahli UMNO & Penyokong BN

email dari : zainal abidin abu bakar

Assalamu'alaikum kepada para REFORMIST dan warga PerisikRakyat....

Tidak cukupkah peristiwa 1998 dan perbicaraan DSAI yg didakwa atas kes liwat telah membuktikan bahawa beliau ternyata dianiaya. Dakwaan tersebut terbukti fitnah untuk membunuh karier politiknya dan menjahamkan keperibadian beliau di mata masyarakat.

DSAI dijatuhi hukuman penjara 6 tahun BUKAN atas kesalahan meliwat tetapi atas kesalahan rasuah (menyalahgunakan kuasa).

Pada zaman pemerintahan TDM dulu, hanya DSAI shj yg berani menyuarakan bangkangan terhadap TDM samada dlm mesyuarat kabinet mahupun dalam mesyuarat majlis tertinggi ameno (sesiapa di sini yg mempunyai akses, sila semak rekod ameno be end).

Pada pandangan saya, kes liwat terbaru ini yg didakwa melibatkan si SiFool Sodom (pembantu peribadi DSAI di ibupejabat PKR) juga semata-mata suatu tindakan kotor politik ameno be end untuk menghentikan perancangan dan perlaksanaan rencana Pakatan Rakyat dengan melencongkan tumpuan umum daripada terus memberi perhatian dan sokongan kepada gagasan Pakatan Rakyat yg diterajui DSAI.

Cuba kita perhatikan sejenak beberapa isu lain seperti:- PAS dikatakan bersetuju bergabung dgn ameno untuk kepentingan dan perpaduan melayu, TKM 1 PP dikatakan meletakkan jwtan krn tidak dpt bekerjasam dgn KM PP - Saudara Lim Guan Eng, memperlekehkan MB Perak dari PAS yg dituduh ada perjanjian sulit dgn DAP hanya untuk mendapatkan kerusi MB tersebut....

Berbalik kepada isu tuduhan liwat yg dikenakan ke atas DSAI ini, saya ingin bertanya kepada ahli0ahli ameno, penyokong-penyokong be end di sini. Tidakkah kalian tidak dapat melihat dan menilai susur galur perjalanan perbicaraan kes yg terdahulu? Tidakkah ada sekelumit rasa kasihan atau simpati ke atas seorang TPM yg diperlakukan sebegitu rupa? Tidak pernahkah terfikir difikiran waras saudara/saudari/tuan/puan/dato'/datin sekalian bhw jika seorang TPM boleh diFITNAH, dipecat, bekalan elektrik air diputuskan serta merta, ditangkap umpama seorang penjenayah kejam atau mafia dan dibicarakan di mahkamah secara songsang dan tidak adil, dinafikan segala bahan bukti pembela...apakah tidak mungkin perkara itu terjadi kepada diri kita!

Ini bukan hanya perjuangan untuk batang tubuh DSAI semata-mata tetapi natijahnya amat bahaya kepada negara Malaysia tercinta ini jika kita berterusan menerima FITNAH sebegini sebagai kaedah untuk menjatuhkan atau menjahanmkan hidup seseorang. Tatacara penangkapan DSAI pd tengahari smlm shj sudah menunjukkan betapa PDRM memungkiri pernyataannya sendiri dan DSAI. Kejadian di Parlimen juga menjelaskan lg betapa MP ameno be end menjerit melolong mahukan DNA TEST segera dijalankan ke atas DSAI. Mereka berdegar-degar bercakap ttg sikap berkecuali dan professional yg tinggi PDRM dalam melaksanakan siasatan. Ya! Professionalisme PDRM hanya untuk ameno be end shj! Bukan untuk bersama-sama menjaga keselmatan dan keharmonian rakyat!

Kes rogol menjadi-menjadi! Kanak-kanak hilang tidak selesai lagi makin bertambah! Kes rompakan semakin kerap berlaku terutamanya beberapa minggu selepas kenaikan harga minyak! Penyeludupan diesel dan khazanah negara terus berlaku tanpa ada rasa ragu!

Perhatikan dengan mata hati dan minda terbuka.... isu kenaikan minyak ini ialah isu berangkai.... Mungkin ahli-ahli amneo be end dan penyokong-penyokongnya terlalu kaya raya atau mempunyai stok simpanan minyak yg banyak atau mendapat bekalan makanan percuma sehingga tidak merasakan keperitan rakyat terbanyak. Oleh itu, PDRM wajib memainkan peranan lebih efisien meredakan tekanan rakyat dengan memantau, menangkap seterusnya mendakwa penjenayah-penjenayah sebenar bukannya menjadi pak turut kepada ameno be end mengadakan sekatan-sekatan jalanraya mencari dan menangkap penyokong-penyokong Pakatan Rakyat!

Saya ada soalan kepada ahli-ahli ameno dan penyokong-penyokong be end yg bekerja dengan jabatan-jabatan kerajaan terutamanya PDRM, TENTERA, KASTAM, IMEGRESEN, BPR di sini:- Menurut pengalaman dan pengetahuan saya, seseorang kakitangan atau anggota kerajaan tidak kira apa jawatan yg disandangnya itu, hendaklah digantung perkhidmatannya dan tugas-tugas rasminya buat sementara waktu (atau mengambil cuti rehat) pada jangka masa tertentu sekiranya seseorang kakitangan atau anggota tersebut berada dalam siasatan melibatkan masalah displin atau siasatan yg melibatkan perundangan. Ini adalah perlu agar seseorang itu diyakini tidak mengganggu perjalanan / proses siasatan itu berlangsung serta diyakini dapat memberikan kerjasama kepada pegawai penyiasat berkenaan. Jika benar, mengapa Najib, Musa Hassan dan Gani Patail masih bebas ke sana ke mari menjalankan tugas-tugas rasmi sebagai penyandang jawatan sekarang? Adakah mereka ini ada keistimewaan dan kekebalan tersendiri di segi undang-undang Malaysia?

No comments: