"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, August 17, 2008

Putar Belit Itu Kerja Aku...!!!

Salam semua....

Sekali lagi isu di mainkan media apabila memutar belitkan kenyataan Tok Guru Nik Aziz mengenai si seyey fool yang bersumpah...klau kita lihat media cetak seperti SINAR,STAR & NSTP menyatakan Tok Guru secara jelas mengatakan sumpah yang di buat oleh seyey fool salah & dia tak setuju langsung....

Media Mingguan Malaysia serta Berita Minggu (utusan meloya & berita hairan) melaporkan pula versi seolah2 tok guru setuju & menyalahkan Anwar dalam isu sumpah...sehinggakan Tok Guru menafikan laporan akhbar tersebut di dalam harakah di Ipoh ketika Muktamar PAS ke-54 berlangsung....

Kenyataan Tok Guru Nik Aziz

IPOH, 17 Ogos (Hrkh) - Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Aziz Nik Mat menafikan laporan yang dipaparkan dalam akhbar arus perdana hari ini, bahawa Saiful Bukhari Azlan bersumpah dengan cara Islam.Dalam sidang media sempena Muktamar PAS di Stadium Indera Mulia dekat sini, Ustaz Nik Aziz menegaskan, sumpah menggunakan al-Quran bercanggah dengan Islam.



Katanya, apa yang dibuat Saiful dua hari lepas, menyamai apa yang dilakukan oleh orang-orang Kristian yang bersumpah menggunakan Bible.Tegasnya, Islam hanya menerima sumpah dengan menyebut Wallahi, Wabillahi, Watallahi



Menteri Besar Kelantan itu juga menempelak Umno yang mempercayai bersumpah dengan cara menggunakan al-Quran.



Katanya, sumpah juga tidak perlu dibuat dalam masjid kerana ianya sama seperti ajaran Kristian yang bersumpah di gereja.



Katanya, orang Islam tidak perlu bersumpah di masjid, sebaliknya boleh bersumpah di mana-mana sahaja asalkan ianya sumpah yang menepati Islam.



Beliau juga hairan mengapa Umno menerima sumpah Saiful dan terikut-ikut dengan amalan agama yang bercanggah dengan Islam.



Ustaz Nik Aziz juga mempertikaikan motif sebenar Saiful bersumpah menjelang hari penamaan calon Permatang Pauh, yang katanya mempunyai maksud yang tersirat.



Beliau amat berharap pengundi-pengundi Melayu yang beragama Islam tidak terpengaruh dengan propaganda media yang memanipulasi sumpah Saiful.



"Saya berdoa dan berharap Dato' Seri Anwar diberikan kemenangan," ujarnya



Kenyataan Tuan Guru Haji Hadi



16 Ogos (Hrkh) - Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menganggap tindakan bersumpah yang dilakukan oleh Saiful Bukhari Azlan bagi mempertahankan kebenaran dirinya terhadap kes liwat membabitkan Ketua Umum KeADILan,Dato' Seri Anwar Ibrahim adalah suatu kebodohan.



Menurutnya, lebih malang lagi ia melibatkan mereka yang terdiri daripada kalangan cerdik pandai agama. "Ianya suatu kebodohan dan lebih malang lagi melibatkan golongan yang memakai jenama Islam," katanya pada sidang media di Muktamar Tahunan PAS ke-54 hari ini



Kenyataan Datuk Harun Din



16 Ogos (Hrkh) -Isu liwat yang membabitkan Penasihat KeADILan, Dato' Seri Anwar Ibrahim dengan bekas pembantunya, Saiful Bukhari Azlan merupakan suatu keganjilan.



"Apa yang berlaku dalam konteks Saiful Bukhari bersumpah memperlihatkan keganjilan,bilamana sepatutnya yang bersumpah adalah pihak yang kena tuduh,tetapi apa yang berlaku adalah pihak yang menuduh," katanya.



"Mendengar Saiful melibatkan memohon kepada Allah melaknatinya beserta keluarga dan keturunannya tanpa menyebutkan berapa lama seolah-olah sampai ke hari kiamat,mana ada sumpah yang meminta Allah melaknati keturunan?"



"Tidak sepatutnya keturunan yang akan mewarisi kita dilaknati Allah bersama atas permintaan kita sedangkan mereka (keluarga) tidak melakukan kesalahan," ujarnya. Beliau turut mempertikaikan dalang di sebalik majlis angkat sumpah semalam oleh Saiful.



.....Kenapa la media nih tak habis2 nk putar belit fakta....hampa tak takut ka dengan azab ALLAH S.W.T?hampa fitnah berapa juta orang yang tengok....?hampa ingat apa yang hampa buat nih buleh terlepas macam tuh saja....



-malaysiabiz-aloha

No comments: