"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, August 14, 2008

Tok Bijan Meghapu...Bagi Panadol Cepat..!

Tok Bijan buat gila babi lagi...aku tak paham macam mana orang yang ada penyakit gila babi buleh ada dalam kabinet Malaysia dah tu pegang jawatan ke-2 tertinggi lak tuh..!

Sah yang pilih dia ni bukan takat gila babi,tapi dah tahap babi gila...

Smalam Tok Bijan cakap - "Satu dunia mengalami kenaikan harga minyak, jadi tidak logik kalau kita nak turunkan harga minyak dengan menggunakan keuntungan daripada Petronas," katanya.

Aih...aku ingat Pak Halod je yang kuat tido, rupa-rupanya Tok Bijan ni lagi kuat tidonye...ape la punya baghal Tok Bijan ni...

1 dunia dah tau rege minyak dah turun dah paling rendah buat masa ni USD113 setong...

Tok Bijan ni tak ambik tau perkembangan ke?ke sibok dok reka sample bom baghu pulak..?mana la tau kot-kot dah standby awal-awal kalau-kalau jalan nak pi dok kerusi PM tu banyak sangat gheba...lancaq teghuih la bom baghu nih...Bijan buleh..!

Lagi 1 nak bagitau Tok Bijan...smalam Tok Bijan cakap - kerajaan akan mengumumkan "buah tangan" untuk rakyat pada pembentangan Bajet 2009, 29 Ogos ini.

"Ada buah tangan untuk rakyat. Kita faham rakyat tertekan dengan keadaan sekarang. Kerajaan Barisan
Nasional dengar masalah rakyat," katanya.

Ni lagi satu statement tahap tapir hutan...Oi bongok..!KERAjaan nak naik rege minyak, on the spot naik tak de nak kaji dah apa-apa kesan ke, mekanisme ke apa ke...ni rege minyak dunia dah turun puaka-puaka bongok ni meghaban lagi ceghita minyak dunia naik...

Naik tak yah kaji, bila turun baghu nak kaji...kaji kejadah??? kaji poket anak beghanak?

Khak Ptuih..!

"Buah Tangan" 29 Ogos...sudah la Bijan...aku boleh baca dah "buah tangan" tu...stakat ngko nak isytihar kakitangan KERAjaan dapat bonus baik tak payah la...ngko ingat 1 Malaysia ni semua rakyat kerja ngan KERAjaan ke???KERAjaan dengar masalah rakyat???

Kalau dengar, kenapa tak turunkan terus rege minyak sekarang..?

Baghal..!mampuih cepat-cepat tak mo..!

No comments: