"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, October 27, 2008

Debat: Mat Semanggol Ni Nak Datang Ke?

Khairy Jamaluddin menegaskan debat terbuka yang dicadangkannya bagi calon-calon yang bertanding merebut jawatan ketua pergerakan itu bukan bermaksud untuk bercakaran tetapi bagi menjelaskan prinsip perjuangan masing-masing.

Khairy turut mengucapkan terima kasih kepada seorang lagi calon bagi jawatan itu, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo kerana telah menyahut cabaran beliau untuk berdebat secara terbuka.

"Debat akan dijalankan secara gentleman, saya cuma minta diberitahu tempat, masa dan tarikh, saya akan datang," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Rumah Terbuka MIC sempena sambutan Hari Deepavali di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, Isnin.

Aku teringat masa PRU12 lepas... mat semanggol ni jugak la yang sibok dok cabar Che'gu Bard untuk debat terbuka... diakhir cerita, Che'gu Bard termanggu sekor-sekor tunggu mat semanggol ni tak datang-datang sampai ke sudah...

Adakah Khir Toyol bakal menjadi mangsa seterusnya?

Tungguuuuuu...

1 comment:

JAKA said...

elok la main payung terjun... mana tau tk kembang satu masa.