"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, August 03, 2009

UMNO Sendiri Lahir Dari Demonstrasi/Perhimpunan Haram

Berkokok semua pimpinan UMNO seluruh pelusuk negara bahawa demonstrasi menentang ISA yang diadakan semalam adalah bertentangan dengan kepentingan awam dan merugikan negara.

Tapi tahukah mereka sekiranya tiada demonstrasi, Malaysia mungkin tidak merdeka dan UMNO mungkin tidak lahir? Nampaknya, UMNO masih tidak habis-habis dengan sikap "Mengata Dulang Paku Serpih" mereka.

UMNO Sendiri Lahir Dari Perhimpunan Haram

Perhimpunan2 menentang Malayan Union adalah menjadi penyebab kepada lahirnya UMNO.

Sejarah telah merakamkan bahawa setelah orang Melayu keluar beramai-ramai dan berdemonstrasi menentang Malayan Union, mereka telah berkumpul dan menubuhkan UMNO. Sekiranya orang Melayu pada masa itu menunggu permit polis dari Kerajaan British, nescaya Malayan Union tidak dapat dihalang dan UMNO tidak akan wujud.

Malaya akan tetap dibawah British. Jadi demo dan himpunan rakyat untuk menyatakan ketidak puasan hati adalah budaya kita sejak dulu, budaya UMNO, budaya PAS, budaya NGO dan sebahagiaan mereka yang berprinsip dan bangun mewakili rakyaat majoriti.

Mengapa UMNO dengan tiada segan dan silu kerap kali mengungkapkan perkataan Perhimpunan Haram bagi melabel tindakan rakyat Malaysia berhimpun dan menyatakan sikap mereka? Adakah UMNO “mengata dulang paku serpih”?

Sedangkan sudah berapa kali UMNO, MCA dll NGO berdemo atas isu antarabangsa serta tempatan malah dalam filem Hati Malaya yang saya tonton video klip promosinya, dipaparkan sejarah rakyat yang celik dan berani bangun menentang kezaliman penjajah. Yang tidak mahu berdemo selain kerana keuzuran adalah mereka dari golongan pengampu, penakut dan dayus.

Malah di Kelantan himpunan anjuran UMNO didalangi Annuar Musa dalam percubaan UMNO untuk menabal sultan lain selain dari Sultan Kelantan yang ada sekarang. Mengapa UMNO boleh melakukannya sedang orang lain tidak? Jangan buat2 lupa. Himpunan rakyat mencerminkan masyarakat madani.

Kini dua hero rakyat lahir dari kegelapan UMNO/BN. Hero dari Parlimen Cameron Highland YB S.K.Devamany dan YB dari Penang. Mereka sekurang2nya meminta pimpinan UMNO/BN melihat dan mengkaji mesej yang dihantar oleh para pen ‘demo’ dan rakyat yang berhimpun, bukat mengugut.

Peristiwa 1946 dibahasa di DUN Kelantan

Hujjah tentang demo dan himpunan menentang British di atas ini juga digunapakai oleh YB Nasaruddin Daud dalam Perbahasan Titah Sultan dalam Sidang Dewan Undangan Negeri Kelatan sebelum ini. Ia telah menyebabkan wakil-wakil rakyat UMNO seperti terkejut (sebab menafikan sejarah). Itulah sikap hipokrit dan tidak cerdiknya mereka.

Berbagai-bagai alasan tidak cerdik telah cuba digunakan oleh wakil-wakil rakyat UMNO bagi membenarkan sikap “double standard” mereka. Tidak hairanlah juga antara mereka ada seorang YB yang masih tidak cukup umur dan cukup akal. Masih duduk dalaam khayalan zaman kanak2 dimana kaki dan tangan jadi senjata bila kalah berhujah. Kesian, YB itu patut masuk PASTI untuk mula balik belajar akhlak dan kemahiran bertolak ansur.

Hujjah yang mengatakan Perhimpunan 1946 bukan perhimpunan haram kerana waktu itu tiada undang undang adalah dangkal dan buta sejarah. Mana ada negara yang tiada undang2 meskipun dijajah. Jika British menjajah, undang2 yang digunapakai adalah undang-undang British, jika pada zaman Jepun, undang2nya undang2 Jepun.

Jepun lagi keras, kejam dan tidak bertolak ansur, tapi datok nenek kita dulu bangun berdemo dan berhimpun ramai2 untuk nyatakan perasaan. Kerana apa? Kerana penjajah atau pemerintah yang ada tidak mendengar dan menafikan keluhan dan ketidak puasan hati rakyat.

Hujjah yang menyatakan Demonstrasi sekarang ini tidak dibenarkan kerana ianya membawa kepada keganasan juga tidak berpijak dibumi nyata. Kalau sejarah 13 Mei yang dijadikan sandaran, ramai orang sudah tahu fakta sejarah bahawa yang menyebabkan peristiwa 13 Mei adalah kerana provokasi melampau dari penyokong2 UMNO dan faktor ketidak adilan sosial dan ekonomi padaa masa tersebut.

Selepas itu ’Bloody Sunday” yang terkenal, mereka yang cedera parah adalah para demonstran kerana campur tangan dan provokasi polis. Bayangkan rakan2 antara bangsa saya rasa sangat kelakar bila ada demonstran yaang dikasari kerana demonstrasi membantah kenaikan harga barang. Tak logik betul polis Malaysia ni.

Peristiwa Batu Burok pula bukan program demo tetapi ceramah di laman rumah individu yg tak perlu permit. Berpuluh kali dah ceramah diadakan disitu tanpa sebarang insiden. Jelas kepada kita bahawa demo dan perhimpunan menjadi ganas hanya apabila berlaku campur tangan serta tindakan biadap pihak polis terhadap ahli berkumpulan. Apabila tiada campur tangan pihak polis, semua perhimpunan tersebut menjadi aman.

Hujjah seterusnya,Perhimpunan tersebut menjadi haram kerana tiada permit (yakni bertentangan dengan undang-undang negara). Ia tiada permit kerana UMNO/BN tidak mahu memberi permit tanpa alasan yang kukuh. Hanya kerana perhimpunan-perhimpunan ini merugikan UMNO dari segi politik sahaja dan ia juga mendedahkan kebobrokan, kepincangan dan kemungkaran UMNO dan BN kepada rakyat.

PM Malaysia pun sama, dia hanya mahu dengar yang muluk2 sahaja. Tutup mata, tutup telinga. Yang dia dengar cakap menantu, anak dan menteri penyangak macam Nazri tu. Cuba sekali bagi permit, misalnya untuk himpunan bersih di negeri2, kami akan buktikan kemahiran kami mengawal ahli dan penyokong2 kami dengan syaarat tiada provokasi SB yaang terancang.

Salah seorang pimpinan UMNO mengatakan bahawa perhimpunan Bersih itu adalah anjuran parti politik dan bukannya anjuran rakyat Malaysia. Adakah ahli dan penyokong parti pembangkang ini bukan rakyat Malaysia? Ada pula yang cabul mulut menyatakan tiada siapa yang akan keluar ramai2, ada yang kata 2-3 puluh ribu pendemonstran tidaak mewakili rakyat.

Cuba baca tulisan Zainul Arifin (NST 28 Nov muka 13). Jika berpuluh ribu boleh digerakkan untuk turun kejalan raya, apalagi beratus ribu, boleh dikatakan dengan yakin bahawa jumlah ini sebenarnya mewakili beberapa kali lipat. "The silent majority” yang sering disebut2 sebenarnya duduk kem mana? Keputusan pilihanraya membuktikan sokongan kepada BN? Itulah yang Bersih pertikaikan.

Harus diingat bahawa permit diberikan oleh Polis manakala Polis diletakkan di bawah Kementerian Dalam Negeri yang dikawal oleh UMNO/BN. Sekiranya pihak polis menolak permit mana-mana pihak bererti ianya adalah penolakan dari UMNO/BN.

Polis Adalah Alat Barisan Nasional Untuk Terus Berkuasa


Pihak Polis di Malaysia tidak lebih dari biro di dalam UMNO, bertanggung-jawab mengekalkan kuasa Barisan Nasional di Malaysia. Mereka hanya mengikut arahan UMNO dan bertindak dengan begitu rakus menggagalkan sesiapa sahaja yang dikhuatiri merugikan Barisan Nasional.

Ini dibuktikan dalam soal siasat terhadap tahanan2 ISA. Yang ditanyakan soalan2 politik dan pimpinan politik parti2 selain BN, soalan2 tentang keselamatan negara langsung tidak popular.
Pihak Polis lebih sanggup menjalankan sekatan-sekatan jalanraya di dalam usaha menggagalkan perhimpunan rakyat berhari2 dari berusaha mencegah jenayah.

Tidak pernah lagi kita dengar polis menyuraikan himpunan Mat Rempit yang merempit di kala rakyat Malaysia hidup dalam ketakutan angkara penjenayah serta perogol. Sampai sekarang pembunuh kejam Nurin belum ditangkap. Devamany budak India 9 tahun pula jadi mangsa. Mengapa tak kerah seluruh kekuatan polis untuk menangani jenayah yang makin menggerunkan?

Polis sanggup menumpukan tenaga dan usaha mereka ke arah menjayakan agenda politik Barisan Nasional, tapi tidak bersungguh untuk jaga keselamatan rakyat. Jelas kepada kita bahawa Polis Diraja Malaysia sudah hilang komitment mereka kepada rakyat Malaysia. Biarlah perogol adik Nurin terus menerus memangsa kanak-kanak, tidak apa asalkan tugas mereka menjaga kepentingan Barisan Nasional dan UMNO tidak terhalang.

Penutup

Kasihan rakyat Malaysia seolah-olah tiada tempat lagi untuk berteduh dan berlindung. Kerajaan dan pihak berkuasa hanya mahu melindungi kepentingan dan kekayaan beberapa kerat kroni dan UMNO Putra dan rakyat terpaksa bersusah payah dan menderita. Apabila rakyat bersuara tidak puas hati, Polis digunakan untuk bertindak kasar dan zalim kepada rakyat. Media pun sama, sanggup jadi pelacur murah yang melacurkan habis etika kewartawanan mereka.

40% pegawai atasan boleh didakwa keranaa hidup mewah melebihi pendapatan, perlantikan hakim yang diatur melalui panggilan talipon, pesalah rasuah yang masih bergelar YB dalaam DUN dan Parlimen, Jenayah yang masuk dalam rumah dan kejiranan kita, harga barang dan sara hidup yang berlipat kali ganda naik, bangunan yang bocor dan runtuh. Rumah, masjid, surau, kuil rakyat yang diroboh pihak penguasa atas nama pembangunan.

Saya tidak tahu bagaimanakah nasib anak-cucu serta keturunan saya selepas ini jika UMNO/BN terus menipu, memerintah dan menghancurkan Msia. Sekarang rakyat kena cepat bertindak dan lakukan apa yang betul bukan ikut nafsu yang hanya pentingkan keselesaan diri dan keluarga masing2 sahaja. Ramai yang perlukan pembelaan anda.

127 comments:

Tok Ketua said...

Assalamualaikum..
Bro tolong check video dekat web ni..dikatakan rakaman video macc semasa siasatan keatas teoh beng hock..

http://www.advocateviews.blogspot.com/

zali said...

budaya umno ke budaya pas ke yang
penting kita tahu menilai baik
buruknya...takkan semua benda kita
nak kata boleh buat hanya kerana
orang dulu boleh buat?

pro pr sengaja jalan kebelakang
untuk menghalalkan sarkis yang
mereka buat.

ekonomi negara akan lemah jika
terus-terusan sarkis ini di buat
yang akhirnya akan memusnahkan
negara.

jangan terlalu sempit dalam kotak
pemikiran jumud yang berpaksikan
'orang dulu boleh buat'

x said...

buat apa nak check. semua boleh diubah suai dizaman IT nih.

siTPU kate tak bolih klon.

tapi testing x2..

zali said...

KUALA LUMPUR: Tiga pemimpin utama
parti pembangkang antara 11
individu yang akan dipanggil dalam
tempoh terdekat selepas dipercayai
menjadi dalang dalam perarakan
serta perhimpunan haram di sekitar
ibu kota, kelmarin.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa
Hassan, berkata individu terbabit
adalah Penasihat Parti Keadilan
Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar
Ibrahim, Presiden Pas, Datuk Seri
Abdul Hadi Awang, Penasihat DAP,
Lim Kit Siang serta Pengerusi
Gabungan Mansuhkan ISA (GMI), Syed
Ibrahim Syed Noh.

Selain itu, turut dipanggil adalah
Setiausaha Agung Pas, Datuk
Mustafa Ali, Naib Presiden Pas
Pusat, Datuk Mahfuz Omar, Exco
Pas, Mohamad Sabu, Ahli Parlimen
Machang, Saifudin Nasution, Ketua
Pemuda PKR, Shamsul Iskandar Mat
Akin dan Ketua Pemuda Pas Wilayah
Persekutuan, Kamaruzaman Mohamad.

“Jika terbukti mereka dalang utama
perhimpunan itu, polis tidak
teragak-agak untuk mengambil
tindakan undang-undang dengan
mendakwa mereka di mahkamah.

[isa kan saja penganjur sarkis
serakah nih!...baru aman malaysia]

Anonymous said...

Orang umno ni bukan mudah lupa tapi bengong buat2 lupa..Umnolah bapak demo sebenarnya.Bezanya Demo umno dijaga polis dan PR pula dikucar kacirkan polis..

Anonymous said...

Demonstrasi dulu utk survival bangsa termasuklah utk mak bapak atuk nenek dan korang sendiri yg dah senang lenang sekarang. Kerana dah aman, dah bebas, dah senang, korang dah banyak lemak, naik kepala. Siap boleh demonstrasi plak tu. Tapi demonstrasi sekarang ni kerja orang bodoh. Hanya utk penjilat jubur DSAI kononnya utk keadilan. Mangkok PR/PKR ni memang bangang tahap ultra tak boleh nak membezakan zaman dulu dan zaman sekarang. Memang bodoh sombong tak boleh diajar lagi. Bodoh piang!

tuan-komrad said...

woi zali..ko pon nak melalak kat sini ke macam pemimpin umno yang wat kenyataan bodoh kat tv ke??

ahmad maslan cakap demo tu dibuat atas dasar politik...abis tu,kalo bukan orang politik yang tak kedepan,takkan nak harap askar plak yang buat..atau suruh bomba??nak harap pemuda umno kecut telor semuanya...

zambry mb haram plak cakap demo tu unsur anarki...hahahahah..ni sorang lagi mamak barua tak sedar diri..umpama seorang mamak cuba mengajar anaknya menebar roti canai la plak dia ni..woi cermin diri dulu la mamak ...

kl takkan jem kalo polis tak wat roadblock...orang ramai takkan menyorok dalam premis niaga kalo tak disembur water canon dan pemedih mata..keadaan akan aman kalo polis fru tak hentam penunjuk perasaan...tapi kesian kat abang2 polis sebab terpaksa menggangu ketenteraman awam ari tu..masa demo,bleh plak wat sekatan jalanraya,tapi nak banteras mat rempit hujung minggu punyalah payah...

kerugian dijangka rm200 juta...hahahaha... ni kerugian ke atau duit perbelanjaan nak bayar overtime polis dan fru nih???
nak menipu pon padan2 la...bodoh bongok ketara jelas pada kenyataan2 pemimpin umno dalam tv...nasihat aku,nak bodoh pon,biarlah bodoh sorang2...

Anonymous said...

Demontrasi sekarang untuk kesenangan korang jugak lah bengong..utk masa depan rakyat semua.Kalau tdk takde pekdah nak buat semua tu..tido kat rumah lagi bagus..lantaklah minyak naik,tol dinaikkan,cukai dinaikkan,melayu murtad,tahanan mati dipukul,rakyat kebulur ke apa nak peduli buat apa dak,aku senang lenang lantak pi lah orang lain tu..kalau tak protes,nak harapkan sapa tolong rakyat?

Meor Paya Jaras said...

Salam.Aku dapat address blog ni dr. Respect Group yg dilinkkan ke email. Aku tak pernah menulis dlm mn2 blog cukup sekadar membaca sahaja tapi hari ni aku nak katakan kekecewaan aku atas apa yg berlaku pd diri dan keluarga aku serta ketidakpuasan hati aku.Membaca komen2 dlm blog ni aku tahu yg korang kata aku pencacai pd kerajaan BN.Maaf aku sokong mn yg baik samada drp BN atau PR.Undi aku tengok calon janji yg baik dan berkhidmat utk rakyat.Aku bukan ahli mn2 parti pun.Aku mengundi di DUN Paya Jaras dan tahun ni aku undi YB Bushro pasal dia memang baik berbanding calon PAS, Khairudin yg hanya muncul masa pilihanraya. Pilihanraya dulu aku undi calon PAS. YB Bushro memeng diakui baik dan berkhidmat utk rakyat kalu tak percaya tanyalah org2 di Paya Jaras..Bukan sebab aku penyokong BN tetapi pada aku calon yg baik harus dia sokong. YB ni sebelum masuk waktu Subuh dah ada kat masjid sama solat. Itu yg aku respek gila kat dia...jd aku nak maklumkan bahawa tak semua org UMNO ni jahat dan tak guna. Ada sebahagian tu yg memang baik.

OK..berbalik kpd ketidakpuasan hati aku.Semlm aku terpaksa melawat bapa saudara aku yg masuk hospital di GH.Aku cakap kat mak aku nak pegi hari ni tapi mak aku nak pergi juga jd terpaksalah pasal bapa saudara aku dah agak nazak.Aku kena ambik mak aku di Pantai Dalam melalui Federal Highway. Aku sangkut dlm 'jammed' pasal korang buat demonstrasi...Lepas ambil mak aku kami cuba lari nak elak masuk KL tetapi tak boleh nak elak juga pasal GH memang kena lalu pusat bandar.Bayangkan perjalanan aku semlm daripada jam 10.00 pg sampai di Hospital pukul 6 petang sebab sangkut dlm jammed...

Ketidak puasan hati aku ialah cuku2lah buat demonstrasi dan kerja2 bodoh ni pasal akan menyusahkan org ramai.Aku tengok lepas demonstrasi tak ada apa pun kesannya. Yg aku heran apasal korang tak buat kat Stadium Melawati ke? Jgnlah disusahkan kami rakyat kerdil dgn perkara2 yg menyusahkan org ramai ini.Habis jln jammed dan org meniaga terpaksa tutup kedai. Korang ingat baik ke menyusahkan org dan tutup rezeki org ni!!!!!

Maaflah, Suka hatilah apa yg korang nak kata kat aku tapi inilah luahan hati aku yg memang sampai bila2 akan aku ingat. Korang ni dah menyusahkan aku dan keluarga aku!!!!!!!!

Anonymous said...

rasuah meningkat...saya sokong...
orang kena bunuh dalam tahanan polis...saya sokong
harga tambang awam naik..pon saya sokong
rakyat kebulur nak beli beras..mesti saya sokong...

(kata2 dari pengikut bongok umno)

woi zali,aku nak tanya,pendapatan tahunan ko setahun ada dapat rm100,000 tak??kalo tak dapat,jangan bangga la nak jadi orang melayu umno...yang kaya sekarang tu,pemimpin umno amik rasuah rm20,000 sebulan,kaya sekelip mata..ko nak bayar ansur kereta pon terketar2 ketar,ada hati nak melalak kat sini...pegi jahanam la ko zali...

Anonymous said...

aku nak tanya la,jalan sesak sebab ape yek??sebab pendemo pegi tahan kereta kat jalanraya atau bakar tayar tengah jalan @ polis wat roadblock??

hahahaha..sapa2 yang masih bodoh bengap tu,fikir2la terutama penyokong umno...hahahahaha

Samwan said...
This comment has been removed by the author.
Tulang Besi said...

Orang yang kata demonstrasi ni kerja bodoh nampak sangat dia bodoh.

Kalau takda demonstrasi, alamat Malayan Union dah lama terpraktis di Malaysia ni.

Ada faham?

Samwan said...

Salam,

Ada pun saya terbaca kisah soal-jawab Rasulullah SAW dengan Iblis. Dan ini adalah pesanan Rasulullah SAW kepada para sahabat yang turut mendengar dan setelah pemergian Iblis.

Maka sabda Nabi - "Bermula tiang dunia ini ada 4 perkara:-
1. Dengan ilmu sekalian Ulama.
2. Dengan adil sekalian raja-raja.
3. Dengan kemurahan orang-orang kaya.
4. Dengan doanya sekalian orang-orang fakir.
Maka sekiranya di dunia ini tiada ulama, nescaya binasa sekalian orang yang jahil.
Dan sekiranya tiada adil sekalian raja-raja, nescaya memakan manusia setengah atas setengahnya seperti harimau mengusir dan memakan kambing.
Sekiranya tiada kemurahan orang kaya nescaya binasa sekalian fakir miskin.
Dan sekiranya tiada doa fakir miskin nescaya runtuhlah langit dan bumi.


Apabila salah seorang dari kamu mengatakan yang satu pihak lagi kafir. Maka, salah seorang dari kamu telah kafir.

Ingatlah syaitan memang musuh manusia yang nyata. Ramai antara kita menjadi pengikut syaitan dalam tidak sedar.

Bumi Malaysia sudah menyaksikan begitu ramai pengikut syaitan. Bagi yang berfikir menggunakan "akal yang waras" mungkin dapat membezakan.

Petunjuk dari Allah tidak semuanya jelas didepan mata. Kecuali bagi mereka yang bersyukur. Memeluk Islam bukan satu paksaan, tetapi yang Islam wajib mentaati perintah Allah dan bukan perintah manusia.

Jangan pula lupa, penubuhan Polis yang dibayar gaji, merupakan salah satu dari petanda kecil kiamat yang ramai orang sudah lupa bahawa kiamat sudah dekat.

Semuanya alpa dengan urusan dunia yang bertuhankan duit dan kebendaan. Kemiskinan dibisikkan ke telinga mereka supaya mereka takut miskin. Tapi apabila kaya dan mewah bertukar menjadi bongkak.

Sedarlah bahawa anak keturunan kita bakal menjadi mangsa. Iman tak dapat diwarisi, tapi ilmu (Islam) dapat dipelajari.

muhammad said...

Zali,

Tak payah tengok masa dulu pun..Sekarang ni pun sama je double standard tu.

Bila penyokong umno, dikatanya 'demonstrasi aman'.Kalau PR, 'perhimpunan haram'.

Saya nak tanya, yang buat road block tu siapa?

Yang arahkan kedai tutup tu siapa?

Yang arahkan stesen LRT tutup, siapa?

Yang guna water cannon dgn tear gas tu siapa?

Yang menyusahkan rakyat, siapa sebenarnya?

Anonymous said...

SALAM DEMO,

UMNONGOK NI MEMANG TAK SEDAR DIRI
DI DAH BUAT DULU KATA ORANG LEBIH-LEBIH .
DASAR TAK SEDAR DIRI UMNONGOK NI

DR 1221 said...

salam

saudara,antara perhimpunan menentang malayan union dan perhimpunan menentang isa banyak perbezaanya.

Tulang Besi said...

Apa bezanya? Dua2 perhimpunan haram

zali said...

penganjur sarkis 1 ogos :

Penasihat Parti Keadilan
Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar
Ibrahim
Presiden Pas, Datuk Seri
Abdul Hadi Awang
Penasihat DAP,
Lim Kit Siang
Pengerusi
Gabungan Mansuhkan ISA (GMI), Syed
Ibrahim Syed Noh
Setiausaha Agung Pas, Datuk
Mustafa Ali
Naib Presiden Pas
Pusat, Datuk Mahfuz Omar
Exco
Pas, Mohamad Sabu
Ahli Parlimen
Machang, Saifudin Nasution
Ketua
Pemuda PKR, Shamsul Iskandar Mat
Akin
Ketua Pemuda Pas Wilayah
Persekutuan, Kamaruzaman Mohamad

ISA kan mereka!

Tulang Besi said...

Pengajur Sarkis 1946:

Dato Onn Jaafar

soundderek said...

SAMEKOM

DR 1221 said...

perhimpunan menetang malayan union dari british, kalau tak sekarang tulang besi dok atas pokok lg. itu bezanya

soundderek said...

nk tanye kat penyokong demo jalanan ni....
nape ade satu bangsa je yg berjalan ramai2 semalam?????
pelik kan.....tu pun ade yg x perasan lg....
asyik kene guna je la korang....
x sedar diri langsung.....kalau meeting kat tempat best2 ade korang dijemput...jgn harap....
pikir2 kan la.....

Anonymous said...

dr 1221...macam mana ko tau kalo tak tentang malayan union,orang malaysia sekarang dok atas pokok...ko bleh tilik nasib kaaa???

Anonymous said...

Tok Ketua...Assalamualaikum...Dengan Nama Allah... itu bukan 'rakaman video macc semasa siasatan keatas teoh beng hock'.. Tolong jangan nak keruhkan suasana..Tak baik buat macam tu.
I'm not an UMNO member...nor penyokong PR.. or Orang MACC... I know it because I know it....And I have my own reason for it.

Anonymous said...

woi sounderek...oooo kalu demo orang melayu yang ramai ko marah...

tapi bila jom heboh,konsert,af..orang melayu yang majoriti ko taknak bising???

kaki penagih kat pusat serenti ramai yang melayu ko taknak marah???

pegi mampus la ko..cakap tak serupa bikin ada hati nak melalak kat sini...

CUPING MERAH said...

halal haram ZALI yang tentukan kat dunia nii..

kalau ZALI kata makan babi tu tk haram...maka ramai orang umngok makan babi...

ZALI kata berjudi tk haram tu yang berpusu2 puak umngok main judi tuuu..

klau berdemo ZALI kata haram ..haramlah dan begitu sebaliknya..

fakta tak perlu dikeluarkan untuk tatapan puak2 umngok ni ..tak perlu..mereka tkkan percaya..

mereka ada jawapan dan fatwa sendiri..

sedangkan ayat yang allah turunkan pun mereka tk percaya apa lagi ngan kita2 nii..

Anonymous said...

brani nak isakan pemimpin pakatan rakyat???

langkah mayat rakyat dulu la zali woi...

DR 1221 said...

kita boleh membaca daripada mana2 sumber berkaitan org putih. memang dasar diorang hanya mementingkan kaum dia saja. yg kata melayu malas siapa ? diorang awal2 lg dah letakkan melayu ni level paling bawah.

btw, ahchong & muniandy mana ? taknampakpun diorang. kenapa kita terhegeh2. sepatutnya diorang yg terpengaruh dengan kita !!

soundderek said...

ko nin x paham soalan kot....aku tanye kenape org melayu je yg berusaha semalam mane yg lain...ko x pelik ke??ko ni bodoh ke ape...ko x sedar ke korang ni digunakan...sedar la sikit....pakai la otak tu..
korang berasak2,tp ade yg sedang ketawa tgk korang...pikir2 la

Dee said...

Salam Semua. .
Umno lahir dari demontrasi? Umno berdemo masa tuh utk menentang Malayan Union demi masa dpan melayu di tanah tumpah darahnya sendiri. Bagaimana kalauMalayan Union terlaksa pa masa itu pd ketika hidup melayu serba kekurangan dan daif? Maka hingga ke hari ini juga lah melayu akan terus ketinggalan dan tersisih hidup daif terpelosok di ceruk kg pendalaman. .

Bagaimana dgn PKR?? Seperti kita ketahui PKR lahir di saat kehangatan demontrasi dlm suasana huru hara...Nmpk jelas Anwar menubuhkan PKR atas perasaan membalas dendam bkn atas dasar kepentingan rakyat. .

muhammad said...

sounderek, dr 1221, dan sesiapa yg rasa ini isu perkauman:

Kenapa semua isu mesti dilihat dr kacamata kaum sahaja?

Ok. kalau pun kita melihat dar sudut itu, sebabnya mungkin kerana ramai yg di ISAkan itu pun org Melayu.

Seperti yg disebut oleh anon sebelum ini, org Melayu ramai tgk konsert, menagih dadah, merempit, agak2 ada x yg ketawa? Yg tu korang x rasa salah ke?

Apa yg dah umno buat?

Aku Mat Dispatch said...

SALAM SEMUA.BERKATA BENARLAH SEKALI PUN PAHIT.JGN DISUSAHKAN RAKYAT DGN AGENDA POLITIK YG BOLEH MEMECAH-BELAHKAN RAKYAT!

KALAU BENARLAH NAK BUAT PERHIMPUNAN KENAPA TAK DIBUAT DI STADIUM.JGN SUSAHKAN RAKYAT.POLIS MENJALANKAN KEWAJIPAN MEREKA ANGKARA KEBODOHAN PUAK2 YG BUAT DEMO NI....

JGN SEBARKAN BERITA2 PALSU LAGI.TOLONGLAH JAGA KEAMANAN BUMI TERCINTA INI!

Anonymous said...

sounderek..ooo..wat je demo,orang melayu dipergunakan...kalo cam tu tak salah jugak la kalo aku kata ko ni hanjing umno..dipergunakan menjilat buntut pemimpin umno yang kebanyakannya suka melalak kat tv,,tapi disuruh berdebat mengelak...belakang kita,diam2 amik rasuah rm20 ribu sebulan..pemimpin cam nih ke ko nak sokong...terbukti ko ni racist..aku nak tanya,dalam isa tu,berapa ramai orang melayu yek???dan aku nak tanya,betul ke tak ada sorong pon cina dan india masa demo tuh???..ko pegi ke ari tu atau dok kat umah je sambil tgk cite hindustan kat tv3??...

laxmana said...

Gua Cabar lu Zali...

P habaq kat menteri2 lu, ISA-kan 11 pemimpin yg lu sebut kat atas tu...

Kitorang sume tengah tunggu saat lu sume ambil tindakan tu...

Kalau lu betul berani, gua cabar lu... Buat ape yang lu cakap, ISA-kan 11 orang tu, dan lu akan saksikan sesuatu yang lebih dahsyat....

Anonymous said...

polis sepatutnya mengawal keadaan..apa salahnya kitaorang nak wat demo secara aman???ini jadi polis suruhan umno..yang pm ngan tpm melalak lalak dalam tv kutuk demo tu..guna polis brani la korang...

aku taknampak pon polis kena pukul...ada tak orang baling molotov,bakar tayar tengah jalan..belasah peniaga dalam kedai,rosakkan signboard atau trafficlight??tak ada kan...

ni belom apa2 dah kena pancut water canon,pemedih mata,kena kejar,kena hambat...
nasib baik orang malaysia ni baik2 lagi,kalo tak,dah lama polis dan fru kena belasah tau tak....

Anonymous said...

pemimpin umno bacul...berkokok kat tv bleh la....guna polis bleh la..takde telor ke??

berani nak tangkap dan ISAKAN pemimpin PR..cubala...kalo nak perang saudara berlaku kat malaysia nih...

laxmana said...

Atau... sebenarnye lu xde access nak jumpe menteri2 teloq lu tuh?

zali... apa cita?

Anonymous said...

zali mana ade telor..pemimpin borek,pengikut pon jadi rintik la..hahahhahahah zali..ko memang bodoh piang...

rakyat media club said...

mcm mana kalau PRU 13 nie PR amik alih kerajaan pusat dan tahan sang Zali, dr1221 dan pemimpin UMNO yg korup dlm ISA. Camana hangpa rasa relevan ke x ISA nie.. bila org kata bodoh, buta perut hangpa marah tapi gitula hakikatnya.

Anonymous said...

orang melayu ni ramai yang jadi juara...

juara rasuah..juara jadi penipu..juara penindas...juara melalak-lalak kat tv pon lagi la ramai terutama umno...hahahahahah

satu lagi..juara takde telor...sape yek??

1 malaysia la katakan.....

pegi jahanam sama umno...

Anonymous said...

telorr dia bagi boss dia tolong simpan...huhuhu

tengala said...

UMNO declare rugi RM200juta..ini baru sehari..sebulan 30 hari so RM200juta x 30 = RM6000juta sebulan
Jadi setahun RM6000juta x 12 = RM72000 juta.
Kalau camnie rakyat msia semua jadi jutawan.Ini baru pendapatan sekitar Lembah Kelang jika 1Malaysia woiii....tak cukup tangan nak kira
Memang dasar UMNO penipu....
Biarkanlah penyokong UMNO sahaja yang ditipu dalam Msia....

KROMOK said...

Kesimpulannya adalah gunakan semua talian hayat yg ada supaya tidak kehilangan kuasa,persetankan suara rakyat.

Anonymous said...

Oiii..Zali keris karatt..yg waktu hangpa riuh rendah melalak kat KOMTAR dulu demo kat Lim Guang Eng..apa kejadahnya pulak..tu bukan demo..mangkuk..tak dak sorang pun dlam demo tu kena tangkap kena belasah dengan polis...bodoh tak dak aki punya UMNO!!

KROMOK said...

Jangan terlalu sempit dalam kotak
pemikiran jumud yang berpaksikan hanya utk menjaga periuk nasi sendiri,40% pegawai atasan boleh didakwa keranaa hidup mewah melebihi pendapatan, perlantikan hakim yang diatur melalui panggilan talipon, pesalah rasuah yang masih bergelar YB dalaam DUN dan Parlimen,kadar jenayah yang berleluasa,harga barang dan sara hidup yang naik berlipat kali ganda.Amalan rasuah dlm pentadbiran negara telah menjadi budaya.

Anonymous said...

wei meriam..tu rugi 200 juta bukan sebab rugi kehapa,,tu nak bayar ot buat abang2 polis dan fru...bayar trak water canon n peluru pemedih mata lagi...duit sapa???duit rakyat jugak yang habis....

madkrie said...

demo lain kali kita bawa meriambuluh kasi lawan sama polis...

Anonymous said...

babilah korang..nak buat demo buatlah kat stadium..menyusahkan aku je..PR ni memang babi lah!

ghostWRITER said...
This comment has been removed by the author.
Lin said...

SALAM MOHON MENCELAH:

BANYAK SAYA NAK ULAS BALIK DAKWAAN SONGSANG TULANG BESI NI SEBAB BANYAK FAKTA TAK BETUL DAN ULAS IKUT NAFSU DAN PERASAAN YANG TIDAK STABIL (PANDANGAN SATU PIHAK)...

BACA DI BAWAH...

Tb - Kalau sejarah 13 Mei yang dijadikan sandaran, ramai orang sudah tahu fakta sejarah bahawa yang menyebabkan peristiwa 13 Mei adalah kerana provokasi melampau dari penyokong2 UMNO dan faktor ketidak adilan sosial daan ekonomi padaa masa tersebut.

TL - WAHAI TB, KAMU NI TAHU KE SEJARAH 13 MEI ATAU KAMU DENGAR CITER DAP... KAMU TAHU TAK MACAM MANA ORANG MELAYU YANG SEDANG MENONTON WAYANG DIKURUNG DAN DISEMBELIH MACAM POTONG BABI... PEREMPUAN MENGANDUNG DIBELAH PERUTNYA DAN SEORANG LELAKI MELAYU DIPUKUL SAMPAI MATI DI PULAU PINANG DAN PELBAGAI INSIDEN SEHINGGA MEMBANGKITKAN KEMARAHAN ORANG MELAYU... JANGAN NAK BODOHKAN ORANG LAIN WAHAI SI MUNAFIK...

TB - Selepas itu ’Bloody Sunday” yang terkenal, mereka yang cedera parah adalah para demonstran kerana campur tangan dan provokasi polis. Apabila tiada campur tangang pihak polis, semua perhimpunan tersebut menjadi aman.

TL - KAMU TAHU ATAU TIDAK TUGAS POLIS DAN PERUNTUKAN DALAM PERLEMBAGAAN PERKARA 10 DAN 11 YANG MANA DENGAN UNDANG2 YANG DILULUSKANKAN OLEH PARLIMEN (AKTA POLIS) BOLEH MENIDAKKAN KEBEBESAN YANG TERMAKTUD DALAM PERLEMBAGAAN TERMASUK BERARAK, BERHIMPUN DAN BERUCAP SECARA BEBAS KALAU IANYA MENGANGGU KETENTERAMAN AWAM... WAHAI SI MUNAFIK KAJIA UNDANG2 BARU BERKATA2..

TB - Hujjah seterusnya,Perhimpunan tersebut menjadi haram kerana tiada permit ( yakni bertentangan dengan undang-undang negara). Ia tiada permit kerana UMNO/BN tidak mahu memberi permit tanpa alasan yang kukuh.

TL - ULASAN SAYA SAMA SEPERTI DI ATAS...

TB - Pihak Polis di Malaysia tidak lebih dari biro di dalam UMNO bertanggung-jawab mengekalkan kuasa Barisan Nasional di Malaysia. Mereka hanya mengikut arahan UMNO dan bertindak dengan begitu rakus menggagalkan sesiapa sahaja yang dikhuatiri merugikan Barisan Nasional.


TL - KALAU BEGITU DI NEGERI YANG DIKUASAI OLEH PR MAKA POLIS DI NEGERI TERSEBUT DI BAWAH KUASA MEREKA LAH... PATUTLAH MEREKA GUNA POLIS UTK TANGKAP PEMUDA MIC DALAM KES KG BUAH PALA... YANG TU BAGAIMANA... DASAE SI MUNAFIK YANG BERMATA SATU HANYA NAMPAK SATU HALA ITU PUN HALA YANG SALAH

BERSAMBUNG

Kerabat Panglima Bkt Gantang said...

Aku tengok dalam komen puak2 UMNOngok ni semua suka sangat sebut babi. Maklumlah UMNO = BABI atau BABI = UMNO. UMNO ni kalau tak bersama atau seru BABI dalam sehari agaknya tak sempurna hidup diorg. UMNOngok2.

Lin said...

TB - Biarlah perogol adik Nurin terus menerus memangsa kanak-kanak, tidak apa asalkan tugas mereka menjaga kepentingan Barisan Nasional dan UMNO tidak terhalang.

TL - KALAU POLIS GAGAL DALAM MELAKSANAKAN TUGAS MEREKA MAKA APA PULA USAHA PEMIMPIN DAN PENYOKONG PAS/PR UNTUK MEMBANTU DALAM KES NURIN MELALUI RANGKAIAN DI SELURUH NEGARA...???? KENAPA TAK LAKUKAN ... MUNAFIK YANG HANYA TAHU SALAH ORANG SAHAJA... SEDANG DIRI SENDIRI PENUH DENGAN DOSA MENGATA ORANG...

TB - Kasihan rakyat Malaysia seolah-olah tiada tempat lagi untuk berteduh dan berlindung.

TL - ADAKAH RAKYAT MALAYSIA NI MERANA DAN MATI KELAPARAN DAN TIDAK BERUMAH SERTA DILARANG BERSEMBAHYANG OLEH BN... APALAH BODOH DAN MUNAFIKNYA HUJAH KAMU WAHAI SI MUNAFIK TB... ANAK KAMU TAK PERGI SEKOLAH KERANA DILARANG BN...??? BINI KAMU TAK BOLEH BERANAK KE DI HOSPITAL SEBAB BN HALANG...???

TB - Saya tidak tahu bagaimanakah nasib anak-cucu serta keturunan saya selepas ini jika UMNO/BN terus menipu, memerintah dan menghancurkan Msia. Sekarang rakyat kena cepat bertindak dan lakukan apa yang betul bukan ikut nafsu yang hanya pentingkan keselesaan diri dan keluarga masing2 sahaja. Ramai yang perlukan pembelaan anda.

TL - SOALAN YANG SAMA SAYA AKAN TANYA PADA SI MUNAFIK TB INI... APALAH NAK JADI DENGAN ANAK BANGSA DAN AGAMA KU BILA PAS DAN PR MEMERINTAH MALAYSIA NANTI...

SEKARANG PUN ARAK TELAH DUHALALKAN OLEH RONNIE LIU TAK ADA SEORANG PEMIMPIN PAS BERANI TEGUR...

BANYAK PUSAT MAKSIAT DAN JUDI DI NEGERI PR TAPI TAK ADA PEMIMPIN PAS / ISLAM PR YANG BERANI ANGKAT MUKA DENGAN PEMIMPIN DAP...

BANYAK PENYELEWENGAN DAN SALAHGUNA KUASA BERLAKU TAPI PEMIMPIN PAS HANYA ANGGUK SAHAJA DI HADAPAN PEMIMPIN DAP...

PEMIMPIN DAP PAKAI GENGSTER TAPI PEMIMPIN PAS KATA ITU ADALAH BADAN AMAL DAP...

JAHANAM MALAYSIA DITANGAN PAS/PR

Anonymous said...

wei tungak langit.aku nak tanya soalan senang je..kalu tak bleh jawap,memang budus la ko nih...

time nizar pegang lilin,mengamuk zambry sama mufti perak...kata haram..

tapi apasal bila najib kalung bunga kat tugu negara,takde plak mufti2 umno n pemimpin "AGAMA" umno nak tegur???

cuba jelaskan skit...

Anonymous said...

tungau langit..cermin diri dulu la sebelom mengata kat orang ..ko ni sama la cam pemimpin umno..melalak tak habis2...tah ape benda merepek pon aku tak tau...ko ada sakit sifilis ke??

Anonymous said...

genting higlands sapa yang lulus lesen yek??

Anonymous said...

halamak tungau..dah tak bleh nak bahas,mula la koner tempat lain..hahahahahah.akai budak tadika la ko nih....hehehehehe
meh..meh isap puting nih meh...

Anonymous said...

wei tungaklangit..ko nak tulis novel ke,nak tulis pandangan nih??nak wat novel pegi hantar kat dbp la beruk...natang hanjing hape menyibuk kat sini...benda takde bukti ko nak bising2..bagi bukti la dulu bengong baru bercakap...ko ni sebijik pemikiran cam umno...

Anonymous said...

semua yang di komen ni ada banyak yang tak betul...
yang aku nampak betul ialah UMNOgok memang punyai pencacai yang ngok..

Anonymous said...

betul,betul,betul( nada ala2 upin dan ipin)

ghostWRITER said...

ISA adalah untuk menjaga keselamatan negara. Kenapa kita perlu tahan seseorang itu tanpa dibicara? Kita tahu, "prevention is better than cure". Kita juga sedia maklum negara kita ini mempunyai rakyat yang berbilang kaum dan banyak dari semasa ke semasa perkara-perkara yang sensitif yang ditimbulkan dan sejarah telah membuktikan peristiwa 13 Mei pada tahun 1986 kita hampir-hampir sekali lagi mencetuskan rusuhan perkauman dan negara kita ini juga darisemasa ke semasa tidak sunyi daripada menerima tekanan daripada golongan ataupun puak-puak yang boleh dikatakan puak pelampau yang boleh menyentuh soal isu-isu perkauman dan sebagainya.Jadi asas untuk menjaga keselamatan rakyat dan negara adalah lebih diutamakan dan untuk itu sekali lagi apabila dalam keadaan tertentu, masa tertentu, asas dan sebab-sebab yang kukuh dan mengikut prosedur yang diperuntukkan maka perludipertahankan.

arce said...

ISA kan sekali zali tu..penghasut paling besar...apabila mereka ini makan dari makanan sumber pendapatan yang haram, atau mak/bapak mereka tidak pernah mengajikan mereka dengan ayat2 ALLAH...maka hati mereka ALLAH telah tutup..hati mereka telah gelap hingga tidak dapat menilai kezaliman yang mereka buat pada rakyat...

Lin said...

Salam mohon mencelah:

Saya pun heran jugak, saya Cuma memberi ulas atas tulisan Tulang Besi tapi saya pula yang dimaki hamun.. kenapa ye... memang ini asas Islam dalam PAS ke...???

Sdr anon 2.12

Bab keluar fatwa ni buka kerja saya dan saya tak layak nak bagi pendapat mengenai sesuatu yang saya tidak tahu hukum nya..

Sdr anon 2.14

Takutilah Allah dan jangan mencerca seorang Islam hanya sekadar dia berkata dengan pendapatnya kalau salah maka perbetulkan dengan bahasa yang diajar oleh agama Islam kita iaitu beradab... kalau tak suka janganlah komen ulasan saya...

Sdr anon 2.15

Genting highlands tu untuk makluman saudara umat Islam tidak dibenarkan masuk maka mengapa nak bising2 biarlah kaum kafir dengan aktivitinya...

ini adalah hujah yang diguna pakai oleh nik aziz, haji hadi dan pemimpin pas yang lain bila tak menutup kedai arak, judi dan sebagainya...

Sdr anon 2.16

Tak tahulah saya siapa yang kamu katakana itu... kadang2 kalau dari cara kamu berkata ni rasanya akal budak tadika mungkin lebih cerdas dan baik dari kamu yang hanya tahu memburukkan orang...

budak tadika adalah golongan mereka yang belum dikira dosa pahalanya dan kamu tak tahulah kan...???

Sdr anon 2.19

Saudara pun satu lagi manusia tak tak baca habis tau-tau nak maki hamun orang.. saya hanya memberi ulasan terhadap artikel dalam psoting ni...

itulah yang sepatutnya kita bincangkan bukan hal lain...

Lain kali nak berbincang dalam sesuatu forum mesti tahu adabnya...

Dalam Islam kalau tak beradab maka kuranglah iman seseorang itu...

dalam sembahyang kalau tak diikut adab dan tertibnya maka tak sahlah sembahyangnya...matangkanlah akal

Salam dan maaf kalau terkasar bahasa

Tulang Besi said...

Tunggaklangit,

Kau kata nak dedah kesalahan fakta dalam sejarah.

Tapi apa yang aku tengok, kau merapu je.

Kau punya fakta pun salah.

Hahahahaha

Anonymous said...

KEHKEH TUAN PUNYE GOBLOG BTUL2 DH GOBLOK. MALAYAN UNION SAPE PUNYE? BKN BRITISH PUNYE? TANAH MELAYU SAPE PUNYE? BRITISH PUNYE? TANAH MELAYU SAPE YG JAJAH? BKN PORTUGIS?, BKN JEPUN? BKN BRITISH?

ZAMAN DULU ORG MELAYU ADE KE SENJATA CANGGIH NAK LWN BRITISH? TUNKU NAK DAPAT KEMERDEKAAN BKN PAKAI AKAL?

PAKATAN NK MERUSUH SBB APE? SEBAB ISA? BKN SEBAB KES ALJUBURI? KENAPA NAK MERUSUH? SBB TAKUT ALJUBURI KENE PENJARA? KENAPA MESTI NAK MERUSUH? SBB NAK TLG PENIAGA DAPAT UNTUNG BESAR KE RUGI BESAR? KEHKEHKEH

arce said...

mentaliti penduduk melayu malaysia hanya menjaga kepentingan sendiri sahaja (boleh makan, cukup bulan dapat gaji) pemimpin UMNO/BN telah memperbodohkan rakyat malaysia (UMNO/BN) yang sedia bodoh selama 50 tahun.rakyat malaysia (UMNO/BN) boleh di beli wang ringgit, sanggup menggadaikan maruah agama demi wang ringgit untuk sesuap perut dari sumber yang haram.kesenangan dunia tak kemana,dunia hanya sementara,yang kekal abadi akhirat.kita tuntut setiap perbuatan zalim UMNO/BN kepada rakyat walau sebesar zarah..

Tulang Besi said...

Tungak langit,

Kau ni tunggak kebodohan UMNO

Tulang Besi said...

Kita berdemonstrasi kerana UMNO/BN lebih zalim dari British

Lin said...

SALAM MOHON MENCELAH..

NAK KETAWA JUGA SAYA BACA KOMEN SAUDARA ARCE DI ATAS NI... DIA KATA DIA NAK TUNTUT SETIAP PERBUATAN ZALIM BN/UMNO KEPADA RAKYAT WALAU SEBESAR ZARAH...

KAMU TAK SEDAR KE NANTI KAMU JUGA AKAN DITUNTUT OLEH MEREKA YANG KAMU ZALIMI DAN MAKI, FITNAH DAN SEBAGAINYA...

MUNGKIN SALAH SEORANG YANG AKAN TUNTUT IALAH MAKCIK YANG RUGI REZKINYA TAK DAPAT BERNIAGA PADA HARI TERSEBUT SEBAB KAMU YANG MENGADAKAN DEMO MENGHALANG MEREKA BERNIAGA...

KAMU TAK FIKIR IKUT TU PULAK YE...

OHH MUNGKIN SAYA SILAP SEBAB SIAPALAH SAYA NI UMNO JAHAT DAN TOLAK ISLAM KAN...

SALAM DAN JANGAN SELALU NAMPAK SALAH ORANG AJE WAHAI SAUDARA ARCE

Lin said...

SALAM MOHON MENCELAH LAGI,

WAHAI SAUDARA TULANG BESI...

KALAU TAK BERSETUJU DENGAN SAYA MENGAPA PERLU MENGGUNAKAN BAHASA SEBEGITU... SAYA INGATKAN SAUDARA INI LAIN DARI PEMBACA PR YANG BIASA GUNA AYAT MAKI HAMUN RUPANYA SAMA AJE...

MAAFLAH MACAM TU ...

KALAU AWAL SAYA TAHU SIKAP DAN MENTALITI SDR MACAM NI...TAK LAH SAYA BUANG MASA MEMBERI HURAIAN ATAS ARTIKEL SAUDARA DI ATAS...

PESANAN SAYA IALAH KALAU NAK BERSAHABAT NI TENGOK ORANGNYA DAHULU KALAU KITA BERSAHABAT DENGAN PENJUAL MINYAK WANGI KALAU TAK BELI MAKA WANGINYA PUN KITA DAPAT...

TAPI KALAU KITA BERSAHABAT DENGAN PEMBUAT BESI KALAU TAK PUN MESTI BERBAU BADAN KITA DENGAN ASAP PEMBAKARNYA ITU...

SELIDIKI DIRI SEBELUM MENGATA ORANG...

SALAM

Pemuda PAS Kijal said...

Asslmu'Alaikum.

Syabas dan tahniah kepada semua pejuang-pejuang yang menghadiri Himpunan ISA.

Walaupun tidak berjaya berarak sehingga ke Istana Negara, namun mesej yang ingin disampaikam kepada Kerajaan Najib dan isterinya teleh berjaya disempurnakan dengan jayanya walaupun ditekan begitu rakus oleh pihak polis.

Ins'Allah ianya akan berterusan sehingga Akta ISA dimansuhkan.

Kepada semua Pejuang-pejuang, kita akan berarak pula ke PRK Permatang Pasir demi mempertahankan Keadilan dan Hak Rakyat.

ALLAHUAKHABAR.

Anonymous said...

tungau..tak payah buang masa la kat sini..kitaorang memang dah hardcore,takmakan nasihat nye..pesan aku senang je.ko tarbiah kan dulu pm ngan orang2 umno...suruh bini dia pakai tudung dulu...

lagi satu yek...sape jadi penaung kelab genting yek???tak salah aku orang melayu...ko pon tau sapa kan??dan orang melayu ramai masuk genting dan minum arak,ko taknak komen???

dan kalo tak suka dikritik,jangan la komen balik apa yang orang buat kat kau...mengata dulang paku serpih,kata orang ko yang lebih..cam la kitaorang tak tahu perangai ko nih...

lagi satu,nak komen ke hape,buat ringkas2 dah la...boring la aku nak baca artikel budus ko tuh...buang masa la...

Anak Lenggong said...

Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim mengesahkan dirinya sebagai pengkhianat kepada bangsa Melayu. Dialah pemimpin yang menjadikan rakyat kuda tunggangan untuk mencapai cita-citanya sebagai PM. DS Najib, semasa menjadi Menteri Dalam Negeri lagi telah minta ISA disemak dan semasa beliau menjadi PM telah berjanji akan menyemak ISA dan serentak dengan itu beliau telah membebaskan beberapa tahanan ISA membuktikan kejujurannya itu. Dan sekarang ini, sudah beberapa kali pemimpin-pemimpin negara berulang-ulang kali memberitahu kepada Ketua Pemimpin Pembangkang dan Gabungan Mansuhkan ISA (GMI) bahawa kerajaan sedang menyemak ISA dan akan dibentangkan dalam sidang parlimen yang akan datang. Sebaliknya pemimpin-pemimpin ini sengaja memekakkan telinga mereka kerana bukan itu yang mereka mahu dengar tetapi yang mereka mahu adalah demontrasi

besar-besaran mengujudkan suasana huru-hara supaya boleh menjadi isu politik negara disamping mencemar imej negara di persada antarabangsa. Dengan cara ini maka perhatian rakyat mengenai kes liwat Anwar Ibrahim, kes rasuah ADUN Selangor dan isu Kg. Buah Pala akhirnya akan lenyap.
Pemimpin-pemimpin pembangkang sedar bahawa persepsi rakyat terhadap kepimpinan DS
Najib selaku PM amat positif. Rakyat semakin yakin dengan kepimpinan DS Najib melalui konsep "Rakyat Didahulukan dan Pencapaian Diutamakan". Mereka juga sedar bahawa pengaruh golongan muda terhadap kepimpinan PR semakin menyusut angkara pelbagai isu berlaku dalam parti-parti PR seperti PAS, PKR dan PAS. PRK Manek Urai telah menyedarkan mereka. Untuk menghadapi PRK Permatang Pasir, mereka terpaksa mencari jalan supaya kerajaan pimpinan DS Najib kejam kepada rakyat. Dan kita percaya tangkapan pemimpin-pemimpin kanan PR dan penyokong-penyokong ISA melalui perhimpunan haram akan menjadi isu ciptaan pembangkang dalam PRK di Permatang Pasir nanti. Begitulah amalan demokrasi yang sering diperkatakan oleh

pemimpin pembangkang sangat gemar menggunakan perhimpunan haram untuk menyatakan rasa tidak puas hati. Mengapa pemimpin-pemimpin PR yang banyak menduduki kerusi parlimen tidak menggunakan kebebasan untuk bersuara dalam sidang parlimen tetapi mereka memilih untuk berdemontrasi. Apakah wajar kerajaan yang sah dipilih oleh rakyat melalui pilihanraya umum dijatuhkan melalui beberapa siri demontrasi jalanan. Sebenarnya demontrasi-demontrasi jalanan adalah budaya politik yang dibawa oleh Anwar Ibrahim yang bercita-cita untuk menjadi Perdana Menteri.

Anonymous said...

halamak tungau..mula2 tabur fitnah.kedian bila kena kutuk,mula la guna bahasa2 agama..fasik la ko ni..

pegi samak badan tu dulu

Anonymous said...

ni sekor lagi beruk mat nyeh anak lenggong nih...ko nak pengaruh kat orang lain,wat kat mykemut la...aku tau la kat sini syok tabur fitnah...

Anonymous said...

ko ada selidik dulu fakta ko tu tungau???atau ko hentam kromok je??

dah nak kalah,mula la buat baik...hahahahaha bengong la ko nih...
ada baik ko pegi nasihat parpukari dulu..aku masuk blog dia,nak termuntah hijau aku baca...

Anonymous said...

apa lebihnya Islam ko tungau??apa kurangnya Islam kitaorang??

hanya bersandarkan cara tulisan??ko tulis baik2,tapi pengisian penuh hasad dengki dan fitnah pon tak guna jugak..jangan berselindung disebalik ayat2 manis la...

bak kata orang,cermin diri sebelom nasihat kat orang,ok??

x said...

SALAM MOHON MENCELAH LAGI,

WAHAI SAUDARA TULANG BESI...

KALAU TAK BERSETUJU DENGAN SAYA MENGAPA PERLU MENGGUNAKAN BAHASA SEBEGITU... SAYA INGATKAN SAUDARA INI LAIN DARI PEMBACA PR YANG BIASA GUNA AYAT MAKI HAMUN RUPANYA SAMA AJE...

SAYAPUN SERUPA JUGA 2x5 5x2 =10

SAYA NI MMG BAHLUL AKA AKAL SEMPIT SIKIT> SAYA NAK NASIHAT ORG< TAPI SAYAPUN BENGAP

TAPI KALAU KITA BERSAHABAT DENGAN PEMBUAT BESI KALAU TAK PUN MESTI BERBAU BADAN KITA DENGAN ASAP PEMBAKARNYA ITU...

INILAH PERUMPAMAAN YG SAYA BUAT2 SENDIRI. BODOHNYA SAYA MCM KALDAI.

SELIDIKI DIRI SEBELUM MENGATA ORANG... TAPI SAYA TAK SELIDIKI DIRI SAYA SENDIRI...

BAPAK KETAM KOREA.

SALAM

Anonymous said...

kalau tak diprovokasi,terang2 ko tak kena kutuk wahai cik tungaklangit...

beringat sebelom kena..lain kali bagi la fakta yang terbukti benar dan sahih...

ghostWRITER said...

melayu sama melayu bertekak, sapa yang suka? Aljuburi, walcinari? Apa pekdahnya kita tolak ISA? pekdahnya nak tlg DAP?

Anonymous said...

apa kata ko masuk dalam Isa setahun,daaksaytunk??

kedian baru ko bagi komen,amacam??

Anonymous said...

yang jadi fru ngan polis tu,sape yek???bukan melayu ke???apasal nak hambat,nak pancut water canon sesama melayu??

woo..melayu yang diperguna oleh umno tak salah...
melayu yang membantah,melayu yang tak sedar diri??

bleh plak macam tu??

maknanya melayu yang suka tgk af,jom heboh,merempit,penagih,bohsia tu melayu sejati la ye???

apa2,pon terima kasih umno atas mendidik melayu hingga jadi sebegitu rupa...

jahanam melayu umno

Anak Lawin Papulut said...

Anak lenggong nak bagi orang lain bodoh macam dia....

GMI dah rancang demontarsi nie sejak tahun lepas sebelum kes liwat dan kg buah pala....ape le ko nie bodoh sangat...

tahniah sebab undi mca jadi wakil rakyat ahli parlimen lenggong....yang 99.999% melayu......nielah namanya 1 malaysia...

Lin said...

SALAM MENCELAH LAGI

KESIAN JUGAK KAWAN SAYA YANG DOK KATA MACAM2 KAT SAYANG KITA NI BUKAN KIRA NAK MENAG ATAU NAK APA...

KITA NI BERKATA ATAS TOPIK YANG DIBERIKAN OLEH SDR TP DI ATAS...

TAPI PASAL KAMU NI MEMANG SUSAH NAK BACA LAMA2 DAN TAK FAHAM KOT MAKA JADILAH MACAM NI...

KELUAR TAJUK MAKA BILA BERHUJAH KELUAR TAJUK APA YANG DAPAT KITA PEROLEHI ADALAH IAITU KUTUK DAN CACI MENCACI...

YANG KAMU SEMUA NAK KUTUK SAYA BERBAHASA BEGINI KENAPA...

KALAU SAUDARA SEMUA NAK BERBAHASA MACAM MANA SEKALIPUN BUAT LAH TAPI JANGAN MENCARUT ATAU MEMAKI SEBAB BUKAN ISLAM NAMANYA...

KITA NI ISLAM KENA JAGA ADAB DALAM PERBUALAN

KAMU KATA SAYA TAK BAGI FAKTA ... HUJAH SAYA BAGI TU KAMU TAK BACA HABIS ATAU TAK MAHU NAK AMBIL IKTIBAR SEBAB HATI KAMU DAH ANDAIKAN SEMUA BUKAN DARI PAS ATAU PR ADALAH SALAH MAKA INILAH JADINYA...

KAN SAYA DAH KATAKAN DAHULU

DENGAR BAIK2 NI

KALAU DITAKDIRKAN ALLAH MENURUNKAN DAJAL SEKARANG DAN DAJAL DATANG MENYAMAR SEORANG ULAMA MENYERU SUPAYA KAMU SEMUA BERDEMO MENENTANG UMNO MAKA KAMU SEMUALAH YANG AKAN MENJADI PENGIKUT DAJAL YANG SETIA KERANA TERTIPU DENGAN DAJAL...

KENAPA JADI MACAM TU...???

SEBAB DALAM HATI KAMU SEMUA PENUH PERASAAN BENCI, DENDAM DAN MARAH...TERHADAP UMNO

MAKA INILAH JALAN BAGI SYAITAN DAN DAJAL UNTUK MEMPENGARUHI SAUDARA SEKALIAN...

BERINGATLAH JANGAN MEBIARKAN PERASAAN MARAH MENGUASAI DIRI... MARAH ITU MEMBAWA BANYAK KEBURUKAN DAN ALAT SYAITAN DAN IBLIS...

SO JANGANLAH MARAH BILA BERHUJAH..

HUJAH BAIK2 ATAS TOPIK YANG DIBERIKAN KITA TUKAR PANDANGAN DAN INFO

KAN BAGUS MACAM TU...

SALAM

Anonymous said...

macam babi la ko pengodam rakyat... ko diam je la.. bila da kene parti lu, lu mula la bukak citer zmn silam.. lu orang putar belit je la kuat.. podahhh.. g mampos la korang.. - fuck politiking

Anonymous said...

PR dah minta permit buat kat Bukit Jalil di tolak, PR mintak buat permit kat Stadium MBPJ ditolak, pastu siap roadblock nak menuju ke Stadium MBPJ. Tak cukup dgn Polis kerah Tentera gak hari tu....so siapa kata PR tak pernah mintak kat Stadium??? Ni Najib kata nak bagi tempat...aku rasa tunggu kucing bertanduklah,,,,dah perangai puak BN/UMNO cakap berbelit2

Anonymous said...

skarnag hanya orang2 bodoh yg ikut pembangkang... kali ni tarak udahh.. len kali tarak.. cukup2 lah berpolitik tu wahai mlayu2 bodoh dan baghall..

Anonymous said...

anony 3;51...bunyi macam umno kecewa...kihhhk
kihh...
kihhh..

Anonymous said...

Dialog kaum lain: Bodohlah orang melayu ni..sama sama kaum pon bergaduh.

tengok sapa susah.. demo utk sesuatu yang buang masa!! CUKUPLAH MEMPERBODOHKAN KAUM MELAYU!!

TALAM 2 MUKA!!

ghostWRITER said...

aku suka nak gtau yang boleh dikatakan semua pembangkang buta perlembagaan negara kecuali peguam DAP yang bijak jalankan jarum untuk rosakkan melayu yang mudah terlatah bila dicucuk jarum. Kenapa peguam DAP bijak? sebab depa blaja perlembagaan negara. depa tau apa yang terkandung dalam perkara 159,macamna nak hapuskan akta 153. depa tahu macamna nak hapuskan melayu. melayu hanya ada kuasa politik saja...apala sgt...

Tulang Besi said...

tungaklangit,

Kau ni banyak mengarut la. Auta lebih fakta takda

Tulang Besi said...

Tungaklangit,

Hujah kau tu TAKDA HUJJAH. Menceceh je

UMNO Pembelit said...

UMNO dulu, kini dan selamanya menipu orang Melayu dan memperbodohkan orang Melayu. Bila tembelang dah pecah mulalah menunding jari menyalak mcm anjing menyalahkan orang lain. Perangai buruk berak bertabur-tabur tengah jln tak mengaku. Sudahlah oiii. Semua orang dah tau. Buta hati buta mata buta sejarah. Main sondol je. Buruk perangai mcm babi. Suka pulak tu klu dlm komen sebut babi and ju**r. Dah mcm jadi wirid pulak. Biasanya kalau selalu sebut tu memang kelaku dia gitu. Makin lama baca komen diorg ni makin menyampah aku.

Lin said...

SALAM MENCELAH

BUAT SDR TB...

MAAFLAH KALAU SAUDARA AMBIL KOMEN SAYA DI ATAS SECARA PERIBADI...

BUKAN NIAT SAYA NAK MENIDAKKAN TAHAP KEHEBATAN TULISAN SAUDARA TU TAPI MEMANG MAAF CAKAP TAK ADA YANG BOLEH DIAMBIL UNTUK TUJUAN PERBAHASAN...

KERANA HUJAH YANG DIBAWA ADALAH HUJAH YANG DIBUAT ATAS RASA HATI DAN TAK BERLANDASKAN FAKTA CONTOHNYA PASAL 13 MEI...

MAAF CAKAPLAH KIAMU NI GILA ATAU TAK TAHU SEJARAH SEBAB KAMU KATA UMNO PROVOKE...

ADAKAH KAMU NI PENULISAN UPAHAN DAP...???

BUDAK SEKOLAH YANG BARU BELAJAR PUN TAHU FAKTA TU SALAH...

MAAFLAH SAYA KATA MACAM TU SEBAB SAYA TERKENANGKAN MEREKA YANG TERKORBAN KETIKA MENYAKSI WAYANG DAN IBU SEDANG MENGANDUNG...

SEKARANG SEORANG BADUT MENGATAKAN PERISTIWA 13 MEI ADALAH ANGKARA PROVOKE UMNO...

NAK TANYA SIKIT UMUR KAMU BERAPA SEKARANG WAHAI MANUSIA BERGELAR TULANG BESI...???

DAH KERAS SANGATLAH TULANG KAMU TU...???

KALAU TAK TAHAP BODOH MAKA KAMU INI MEMANG MENULIS DENGAN MENGGUNAKAN AKAL DILUTUT MAAF CAKAPLAH WAHAI TB...

KAMU INGAT KAMU DAH HEBAT SANGATLAH...

JANGAN BANGGA DENGAN APA YANG SEDANG APA YANG KAMU ADA ADALAH HAMPAS SEMATA-MATA...

NASIHAT SAYA PADA KAMU WAHAI TB... INGATLAH KAMU TAK TAK KEMANA HEBATNYA...


SALAM DAN MAAF SEKIRANYA TERKASAR BAHASA

Anonymous said...

http://zul4kulim.blogspot.com/2009/08/yb-jeff-ooi.html <---- PAS 'HAMPAS'..DAP LG HAMPAS!!..KEHKEHKEH JAHANAM2!!..YEHAAAAAA!!!

Lin said...

SALAM MENCELAH”
WAHAI MANUSIA YANG BERNAMA SAMARAN TULANG BESI, ADAKAH TAJUK ARTIKEL DIBAWAH ADALAH TULISAN DARI KEHEBATAN PENULISAN KAMU...???

“ Kalau ada ulama yang boleh dikategorikan sebagai pelacur, namanya ialah Harussani Zakaria. Beliau adalah "pelacur" kelas atas untuk UMNO..”

BENARKAH ...???

shah85 said...

abg xpose video dari blog nie http://www.advocateviews.blogspot.com/
scara besar-besaran bang,dikatakn rkaman teoh beng hock,tp wlaupn bkn dia tunjuk kpd rakyat yg mmg macc n polis nie kurang hajar dlm tindakan mmbuat siasatan kpd rakyat...jahanam pnyer polis n sprm babi negara nie...celaka haram jadah.

DAP?PKR?=GILA KUASA? said...

Datuk Seri Anwar Ibrahim?

ISA kan DSAI!!!

Gadai Maruah Demi KUASA!!

YE CINA/INDIA MARI KITA KUDAKAN RAKYAT MELAYU SEMUA!!!

tengala said...

Tungaklangit kau nie banyak merapu..asap yang keluar...
kenapa banyak sangat UMNO buat fitnah kepada kerajaan selangor dan Kedah..
inilah perangai UMNO memang putar alam.Siap boleh buat laporan polis palsu lagi.Nasib baikla polis geng kauorang kalau tak dah lama masuk kubur

Anonymous said...

Yang Nyata UMNO akan ditamatkan monopli polotiknya pada PRU13 nanti, semakin mereka menzalimi rakyat mereka sendiri, semakin tinggi mereka meletakkan tempat jatuh mereka.. percayalah baculnya pemimpin umno sekarang kerana terlalu takut dengan isteri masing-masing.. benar atau tidak ? kehebatan UMNO sudah pudar bila meninggalnya TAR, semenjak itu UMNO perlahan-lahan menjadi milik keluarga...dan peribadi .. selamat jalan umno...

Lin said...

SALAM MENCELAH..

MANA PERGINYA SDR TULANG BESI KITA NI YEK..

ADA KERJA KOT... TAK APALAH SAYA TUNGGULAH DIA SEBAB ADA BENDA NAK SELESAI DENGAN DIA NI...
SALAM

Anonymous said...

tungaklangit babi

Lin said...

SALAM MENCELAH

MANA PERGI HERO TULANG BESI YANG HEBAT MULANYA TAPI BILA KITA NAK TANYA TERUS LARI NI...

MAIN PAKAI NAMA SAMARANLAH ...

MERIAMBULUH DAN MACAM2 ...

KAMU NI TB NAK BERTENTANGHUJAH ATAU KAMU NAK LARI DARI KEBENARAN NI...

OKLAH KALAU KAMU NAK LARI BIARLAH SAYA TINGGALKAN MESEJ PADA KAMU YANG MENGAKU HEBAT DAN HANDAL...

KAMU MENGATAKAN MUFTI PERAK SEBAGAI PELACUR OK....

KAMU RENUNG DAN FAHAMI KATA-KATA RASULLULAH UTK UMAT ISLAM NI...

Tidaklah seorang mu'min itu suka mencela, dan tidak pula suka melaknat, dan tidak keji mulut dan tidak berkata kotor - Riwayat Muslim.

Daripada Abu Hurairah r.a, bahawasanya Rasullullah SAW telah bersabda, maksudnya: "Jika ada seseorang berkata: "Orang ramai sekarang ini sudah rosak", maka orang yang berkata itu sendiri yang paling rosak di antara mereka." -H.R. Muslim

KAMU NILAILAH DIRI KAMU DAN HARAP SAYA KAMU MOHON MAAF SECARA PERIBADI DAN DALAM BLOG ANDA SEBAB APA YANG ANDA TUDUH ITU AMATLAH BESAR KESANNYA PADA DIRI ANDA...

MELIBATKAN SOAL DI DUNIA DAN SELEAS MATI...

SAYA TAK KENAL PADA MUFTI PERAK ITU SECARA PERIBADI TAPI DARI MELIHAT WAJAHNYA DIA NI SEORANG YANG BAIK...

SAYA TAKUT HIDUP KAMU AKAN DIHANTUILAH OLEH DOSA KAMU ITU...

INGATLAH DUNIA INI MILIK ALLAH WAHAI TB

SALAM

SS said...

Tak pernah mengaji ke atau ko ni memang tak berapa Islam...sedap-sedap je maki orang babi......nauzubillah.

zali said...

rentetan tungaklangit vs
tulangbesi...

tulang besi lari mencicit bagai
liPAS kudong...gagal!

gagal mempertahankan keberadaan
diri yang di dalam noda,dosa
bercampur penyesalan...

carutan tidak berguna lagi...
bantuan sokong hanya membawa
rebah...

hujah tungaklangit tidak dapat
dipatahkan lagi dan berpatah
hatilah tulangbesi menghabiskan
sisa-sisa hidup sebagai badut
sarkis...

bodik said...

zali tengin, ko ni mmg pelacur bawahan umno. asyik nak menjilat punggung puak2 umno.

Anonymous said...

salam,wa tolg jelaskan ttg mufti sbg 'pelacur'....mmg wa tak stju tp t.langit kena ingat bnyk hadis mnceritakan umpamanya tafsir surah luqman dr nabi sendiri ketika dtanya muaz b jabal maksud ayat 'pada hari ditiup sangkakala maka berkumpullah semuanya' nabi menceritakan ttg 10 gol.yg diasingkan dr mukmin dan antara yg paling teruk ialah orang yg menguyah lidahnya sendiri ditujukan kpd org alim yg tidak amanah.Begitu juga hadis masyhur ttg "ulamak mereka adalah makhluk yg paling jahat dibawah langit" ingat 'paling jahat'...so wa tak tuduh sesiapa namun jgn pelik org alim boleh jd lebih hina dr pelacur. osama laden.

Lin said...

SALAM MINTA MENCELAH

WALAU APA BURUK SEKALI ULAMA TU TAPI DIA TAK KACAU MANUSIA LAIN DAN BIARLAH ALLAH YANG MENGHUKUM ULAMA TERSEBUT...

KITA NI SIAPA YANG NAK HUKUM ORANG...

KALAU KAMU KATA DIA ULAMA PELACUR DAN DALAM MASA YANG SAMA DIA BUKAN APA YANG AKAN TERJADI PADA KAMU...

KALAU YA SEKALIPUN KAMU JUGA TELAH MENGAIBKAN SESEORANG ISLAM ITU PUN DILARANG DALAM ISLAM...

ADAKAH YANG BERKATA NI SDR TULANG BESI YANG MENYAMAR...???

Anonymous said...

bab fatwa ts harussani perlu dbncgkan lg sebab :1. ketaatan pd pemenrintah sifatnya tidak mutlak.
2.Kaedah keutamaan Qardhawi boleh dipakai apabila bertembung dua perkara maka dahulukan yg lebih utama 'keluhuran perlembagaan yg membenarkan kebebasan bersuara,demo,berpersatuan dll adalah rukun yg lebih atas dr ketaatan kpd raja dan negara,so yg bawah x bole membatalkan yg lebih atas...jd rkyt mengikut sumber yg lbh tinggi.
3.macm mana lak leh timbul fatwa mee segera padahal isu yg lebih penting (ISA) berpuluh tahun tidak difatwakan.
wat tg.langit setiap hadis jgn diambil dr matannya sahaja kerana ada asbab nuzul,keperluan sahabat yg brtanya dan kaedah nahu dan balaghah serta uruf ummat sekali baru dijd dalil.

Anonymous said...

adakah wa menyebut nama sesiapa sbg rujukan ...so jgn suu'dzan sangka buruk sabhgianya dosa..osama laden

Lin said...

SALAM MINTA MENCELAH SIKIT

KALAU KAMU MAHU BERHUJAH PANJANG LEBAR DAN BUKA SEGALA HUJAH YANG MAHU MENEGAKKAN KEBENARAN KAMU

SILAKAN SAYA HANYA MENASIHATI SAHAJA

KALAU NASIHAT SAYA ITU SALAH ANGGAPLAH IANYA TIDAK MEMBERIKAN KESAN...

TAK PAYAHLAH KITA MEMANJANGKAN SOAL INI LAGI SAUDARA BUKA YANG SAYA HAJATI...

TAK TAHULAH KALAU MANUSIA BERNAMA ABDUL RAHMAN ALIAS RAHMAN CELCOM ALIAS TULANG BESI YANG MENYAMAR PULAK...

MINTA MAAF SAYA TAK BERMINAT NAK PANJANGKAN HAL INI...

SALAM DAN MOHON MAAF ATAS KETELANJURAN SAYA DI ATAS

Anonymous said...

TS harussani seorg mulia,cuma kadg2 kita ni org awam yg tidak memahami adab berbeza pendapat. Hadis ttg zaman yg rosak perlu kpd rujukan kesahihan dan tafsiran ulama muktabar krana jika kita tidak memahami maksud sebeenar kdgkala kita nampak bertentangan dgn amalan ulama muktabar umpamanya amalan 'uzlah' dibenarkan oleh imam alghazali faktor kerosakn umat,begitu juga amalan kebnyakan wali yg menjauhi dunia...berdasar hadis nabi antara harta terbaik ialah kambing2 dimana pengembala akan mmbawa kambing ke cerun bukit dan ia trjauh dr manusia.bgitu juga tanda kiamat ialah maksiat berleluasa, bukankah ia tanda kerosakan.

Anonymous said...

alloooo zali....kahkahkah amcm kena kow2 dr osama.

Melayu Net said...

Buat semua komentar...tak usah la serang Tungak langit...sebab semakin kita serang dia....semakin lari fokus.....komentar mesti berdasrkan posting dari blog ini...tok sah dok layan tungak nie.....akibtanya dia defend diri dia aje....dah lari tajuk...defend pulak walaupun nampak penghujahannya pelbagai....tak usah layan .......

Anonymous said...

tungak langit and the gang semua nya penchacai.jgan lyan sgt.hidup mereka bergelumang dengan taikkk...busuk tak terkata..jgn biarkan diri kita tempalit najis yg mereka bawa..mereka hidup dalam kesesatan..pintu neraka terbentang luas untuk menanti mereka,ttp masih ada ruang utk bertaubat..pegi jahanamlah kamu semua..KEPADA TUNGAK LANGIT JIKALAU BAPAK KAMU SEDANG MENGONKEK MAK KAMU PADA MALAM HARI,TETIBA POLIS DATANG DAN TANGKAP BAPAK KAMU ATS TUDUHAN MEYEBARKAN AJARAN SESAT@MELIWAT WARGA EMAS@MENYELUDUP PELACUR DARI CHINA@TERLIBAT DALAM KUMPULAN MILITAN@MEROGOL KANAK-KANAK DAN DITAHAN SELAMA 6 TAHUN TANPA BICARA??SEDANGKN BAPAK KAMU ITU,TIDAK TERLIBAT LANGSUNG DI ATAS TUDUHAN ITU, BAPAK KAMU TU SEORANG YG BAIK DAN MCM JAMBU,APA KAH PERASAAN ANDA??KALU ANDA MENYOKONG ISA,SAMALAH SEPERTI KAMU MENGIAKAN SEGALA TUDUHAN ITU TERHADAP BAPAK KAMU ITU..KEKEKEKEK..

Anonymous said...

> KEPALA BAPAK TUNGAK LANGIT<
> KEPALA BAPAK ZALI<
> KEPALA BAPAK JEFFRY<
> KEPALA BAPAK ANAK HARAM LENGGONG<


SEMUANYA HARAM JADAH,MEMANG LAHANAT.

whatever said...

Portugis,Japanese,British and ...now our own "leaders" invade us.. What independence we had achieve?..Democratic shit!


What is the point of having different political parties? We finally end up with the forced choice. If Malaysia loves the current party so much there wont be a riot. A riot occur when the stupid leader doesnt hear the peoples voice!

Encouraging healthy competition will make politician improve themselves. But its the other way around.. they make their way to the top and stay there with dirty politics..that is why our politician act like primary school student.


The funny thing is they just want to stay as a leader just for the power and the citizens money. Spending here and there, like its their own. For the country my ass..

We r now lying to ourselves.. MERDEKA? Its like a blind bird in a big cage thinking that it is free..


P/S : rasanya ni je comment yg bernas drpd org yg sama tu.."buck up don't always lean on special treatment and others to live in your own country..."

Anonymous said...

weii bongokk yg tuliss nieee.... kloo x merdeka... koo maknn ubii laa ngok.........
penahh nenek moyang akuu berjuangg tuk merdeka.. ko ckpp cmm niee.... haramm jadahh ko

Anonymous said...

tolong lah tangkap pemimpin2 pr kalo bn berani...

aku nak tgk sejauh mana keberanian korang ....

nak tgk kebangkitan rakyat,cubalah..

zali,tungaklangit..plz..tlg bagitau ketua2 korang yang bacul tu agar lakukan operasi lalang 2009...

kot,engkau pon takde telor wahai zali n tungaklangit???

Anonymous said...

makna sebenar kemerdekaan..x payah makan ubi. bodoh.

The basic human rights is taken from us directly..in front of our very own eyes. N this is what you call merdeka?

arce said...

buat saudara tunggaklangit (terpulanglah saudara nak tergelak ke itu hak saudara),saya tidak kata saya ni betul. tetapi kita sebagai manusia kena menilai mana yang baik dan buruk.saya telah menilai UMNO/BN selama ini. bahawa UMNO/BN menolak ISLAM dan hanya berpura-pura menyokong Islam untuk meraih undi,,,selepas menang pilihanraya slogan islam ntah kemana dan maksiat pulak yang bermaharajalela.kalau UMNO/BN hendak membawa islam gunapakaila hukum ISLAM (al-quran) bukan undang-undang ciptaan manusia yang diagung2kan oleh pemimpin dan penyokong UMNO/BN selama ini.sesiapa yang menolak hukum islam yakni hukum allah maka dengan sendirinya jatuh kufur (bukan aku yg kata dan menuduh org itu kafir, allah yang kata)aku hanya menyampaikan sahaja,islam diturunkan kepada manusia dan bukan kepada binatang.tentang kerugian peniaga kecil tempoh hari, bukanlah salah pendemo.pihak berkuasa dengan sengaja menyembur water canon dan gas pemedih mata di khalayak awam dan dalam masa yang pihak media dari UMNO/BN dan pencacai cuba membuat fitnah dengan mengatakan pendemo merusuh, yelah diri penguasa merasakan mereka yang berkuasa dan boleh dengan sesuka hati nak buat apapun kepada rakyat dan ingat ALLAH lagi berkuasa dan menguasai seluruh alam semesta.ingatlah dosa orang yang membuat fitnah dan tunggu azab dan bala dari allah..kita minta semua bala dan bencana ini dijauhi.

Anonymous said...

ko kate aku..aku kate ko..ko kate aku bodo babi..aku kate balik ko pon bodo babi gak last2x dua2x xdpt apa...dapat bodo ngan babi je..haha..otak tuk bepikir mencari jalan penyelesaian terbaik..terbaik..terbaik..

buluh said...

kenapa pembangkang nak mansuhkan ISA???

buluh said...

kenapa pembangkang nak mansuhkan ISA???

arce said...

kepada buluh. pembangkang mewakili rakyat malaysia amnya dalam menuntut ISA dimansuhkan.kerana undang2 ISA adalah undang2 ciptaan manusia dan zalim, menangkap dan menahan tanpa bicara yang belum terbukti bersalah.hanya menggunakan andaian semata-mata

Anonymous said...

MUDAH JE NAK PATAHKAN SEMANGAT YG BG AYAT MAKI, KUTUK DAN SEBAGAINYA NI.

1. BELAJAR TINGGI2 TP TAK APLIKASI

2. TAU NAK MAKI ORANG, NAK SAMAKAN ORG DGN BENDA LAIN. KEMBALIKAN JE APA YG DIA CKP TU UTK DIA. SEDARLAH TU

3. HUJAH IKUT KEPALA OTAK, MMG PAYAH NK KALAHKAN. SATU JE, BUAT TAK TAHULAH. SELAGI MANA KEBENARAN TU MASIH TERPACAK.

4. PENULIS BLOG NI MCM TB NI, IKUT SUKA MAK LAKI BINI DIA JE NAK MENGULAS.

5. BN SALAH, FUH BUKAN MAIN NK KOREK SANA SINI. KLU PR SALAH, DOK DIAM JE. NI APA ISTILAHNYA? FIKIRLAH

6. HAKIKAT KLU DA SOKONG TU MMG AKAN SOKONGLAH WALAUPUN X MASUK AKAL, IKUT JE..

7. BANYAKKAN MEMBACA SEJARAH YE TB, KLU YG NI PUN NK PERTIKAI MMG DIA NI MANUSIA TAK MAKAN CKPLAH. DEMONTRASI MINTA ORG ASING KELUAR DR NEGARA KITA ITU SALAH YE? DEMO UTK ISA HAK RAKYAT YE? JADI HAK RAKYAT NAK BERNIAGA, NAK BERSAMA KELUARGA, ITU HAK SAPA PLAK? SEKECIK ISA PUN BISING, INGAT DLM PENJARA TU DAH BETUL2 SALAH KE, DAH BICARA ELOK2 KE? TAK PULA KECOH ORG KENA PENJARA SAMPAI 20 TAHUN, 6 SEBAT.

8. BISING SGT APA KES? PR NI MCM BUDAK2. PENGIKUT PR LGLAH. IKUT JE. HAK RAKYAT KONON NK BERHIMPUN, BODOH JE NK IKUT CKP PR NI, PADAHAL MATLAMAT PR NK JAGA POLITIK MEREKA. TAK PAYAH PERTIKAILAH. DEMO UTK DPTKN PERHATIAN. MINTA PUJI. INGAT ORG KT UMAH TU PUJI YE TIME BUAT DEMO, MEMAKI HAMUN ADA LE TB.

9. SUDAH2LAH TU PR N TB, TAK PAYAH NK TEGAKKN BENANG YG BASAH (FAHAM KE KATA2 NI). KLAU TB NI DAH UMUR 30 TAHUN KE ATAS KE, BAIKLAH DUK BUKA KELAS MENGAJI KE, PANGGIL ORG2 YG PI DEMO TU PUNGUT SAMPAH KE, KEBAJIKANLA SKIT. TOLONG RAKYAT KT NGERI PR YG RUMAH DA ROSAK,CARI KAYU API KE, ADA JG PAHALA.

10. CAKAP MMG SNG LA TB, CUBA KAU PRAKTIKKAN SENDIRI. XPUN KAU PUNYA PARTI, BLEH X PRAKTIKKAN. JGN CKP JE. JGN TAU NK CARI SALAH ORG. SUSAH JG KLU DIA NI PERTIKAI LG SOAL CARI SALAH ORG NI. ILMU TINGGI2 X FHM2 LG XTAULAH.MMG NAZAK SOKONGAN DAH.FANATIK PARTI.

11. AKU PELIKLAH, MCMLAH PR NI BETUL SGT2. ASYIK2 BN SALAH. PR NI DAH BETUL SGT KE, MEREKA KE NI YANG PEMBAWA KEBENARAN? KEBENARAN MUTLAK DAH KE? CEH.. MAKI HAMUN ORG JUGA, FITNAH ORG JUGA, KEBENARAN APA MCM NI. LYN SGT ORG PR N TB NI, BUAT GELI HATI JE SGALA HUJAH2 MEREKA NI. ASYIK2 CKP BKN2, LABEL BKN2. BERHUJAH PUN MCM BUDAK2. TAK MENJAWAB HUJAH PIHAK LAIN DGN BERHEMAH, YG TAHUNYA KUTUK, MAKI. BUKAN NK BERHUJAH DGN BAIK. TAU PULA MENULIS MCM2, BERHUJAH PAYAH KLU DAH KENA KSALAHAN DIRI TU. WAHAI TB, ALLAH TGK KAU TU. KALAU KAU PEJUANG MENGHURU HARAKAN RAKYAT, TANGGUNGLAH SENDIRI.

PAYAH NK BERHUJAH DGN AKAL YG PENDEK NI, MRH PLAK KLAU DIKATA AKAL PENDEK. TUNGGULAH PULA AKU KENA MAKI, KENA ANALOGI BODOH2 TU. HEHE..TIDAK APA.

APA YG KAMU KATAKAN KPD ORG TU TP TIDAK BETUL, KEMBALI JGLAH KATA2 KAMU KEPADA DIRI KAMU. KLU YG NI PUN X FHM, MMG HATI TU DA TAKSUB SGT DAH...PAYAHHHHH....HAHAHA
8.

buluh said...

kepada arce....adakah betul ISA ni hanyalah andaian semata2...yang jelas org yg masuk di ISA ialah mereka yang khianati negara...ISA x zalim tetapi menyelamatkan negara dari 'mereka' yang kejam sebenarnya...