"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, August 03, 2009

Perhimpunan Bubar DUN Perak: Bagan Serai

7.39 am - FRU datang dgn 7 trak berhenti dihadapan tapak perhimpunan bersiap siaga berhadapan kemungkinan (2 hari kerahan tenaga).

8.20 am - Komunis moden tu berangkat meninggalkan lokasi perhimpunan, dipercayai ke IPD Kerian untuk mengangkang..! haha.!

- Sebanyak 7 sekatan oleh polis bermula di Parit Buntar hingga Taiping. kawasan Bagan Serai tok sah cakap la... jln kpg suma roadblock.!

- Orang ramai termasuk para peniaga serta unit amal masuk ke kawasan perhimpunan.

- Ketibaan pimpinan tempatan dan luar.

- Para peserta telah memenuhi perkarangan markas dengan baju hitam & lilitan Bubar dun. meriah.!

- Sekali lagi 4 anggota polis terdiri dari Timbalan Ketua Polis Kerian & konco2nya masuk ke perkarangan markas di celahan ribuan pemuda hitam dengan menimbulkan provokasi. perbincangan antara ketua keselamatan PAS Bagan Serai - Polis bersetujuan untuk tidak memasang speaker menghala ke jalanraya... dangdut@karaoke open kat kedai makan boleh lak melalak sampai 4pagi.!

- Ketibaan tetamu jemputan & kehormat dimulai dengan Ustaz.Nasaruddin Tantawi (Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat), Ustaz Idris Ahmad, DS ir Nizar & isteri, Shamsul Iskandar Akin (Ketua AMK), Hj Asmuni Awi, YB Ramli Tusin, YB Mohsin Fadli, YB Drs Khalil Idham Lim, YB Yunus Jamhari serta EXCO2 Dewan Pemuda PAS Negeri & Pusat.

- Laungan Bubar DUN bergema di Bagan Serai apabila DS Ir Nizar memberi ucapan.

- Sekali lagi semangat terpacak semasa Ustaz Idris Ahmad laungkan slogan tu selama 3minit.

- Kehadiran luar jangkaan (pecah panggung kalau filem, kutipan derma jihad pun box ofis)...

- Jamuan makan tengahari & solat zohor di masjid bersebelahan.

- Sambungan program dengan amanat dari Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat dan ikrar pemuda.

- Acara makan buah buahan dari seluruh kawasan Perak seperti rambutan, langsat, durian dan nangka madu... tak habis boleh tapau...

- Bersurai (4.20ptg) waktu tempatan.

Laporan Khas - Pengliporlari

7 comments:

nijar barua DAP said...

1 syurga, DAP didahulukan, Derma diutamakan!

Anonymous said...

hang dok kalut apa.derma nak bagi boleh tak bagi pun boleh,kalau kerajaan pusat bagi duit minyak tak apa le.bukan nak bagi ambil lagi ada le.walaupun ditekan oleh ekonomi bn tapi kami boleh hidup dan mampu lagi nak sumbang derma untuk menggagalkan umno.kami tidak kedekut duit, hanya kerajaan bn yang kedekut.kalau boleh memerintah malaysia insyaAllah semua akan dapat hasilnya.

IRON MASK said...

tuan punya blog ada ka kat perhimpunan tu....aku teringin sngt nak jumpa hang ....hehehehe....wak banjar n sya ader la aku nampak....org lain aku tak kenai.

Mr Joker said...

IRON MASK - Base aku di KL, tapi aku suka merantau merata-rata... dulu aku di Perak, sekarang aku di KB, lepas ni mungkin akan ke Permatang pasir pulak.

Kalau nak jumpa, ok je... call aku... no aku ada dekat atas website ni...

fiqasaiful said...

tuan pny blog ni nk trun p.pasir ke..
sy nak jumpa jugak..sbb sy berminat sgt..ari2 bca blog ni...
menarik...

Anonymous said...

selagi ada bn dalam malaysia selagi tu aku tetap akan jatuhkan bn,walau pun aku di ISAkn.takbirrrr.

Anonymous said...

Dah bersurai dah hari tu..masa dok tunggu komuter jam 6 petang,polis datang tangkap lagi kawan aku 2 orang..bangang sungguh,kata suruh balik rumah,dok tangkap lagi buat apa.
Lapar duit raya sungguh polis ni..