"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, October 28, 2008

Depa Habaq......

Mat Najib habaq - perbuatan berkempen menggunakan khidmat pesanan ringkas (SMS) berbaur ugutan menjelang pemilihan Umno Mac depan sebagai budaya tidak sihat.

TP habaq - Mende-mende gitu datang dari UMNO/BN je...dalam Pakatan Rakyat tak de mende-mende gini sebab puaka-puaka UMNO/BN je yang gila kuasa, hat dalam Pakatan Rakyat memang dok ikut suara orang bawah je...

Mat Najib habaq - "Saya tidak tahu siapa yang menghantar SMS seperti itu, tapi perbuatan mengugut melalui SMS ini membawa satu budaya buruk yang tak patut dilakukan oleh sesiapa sekalipun.

TP habaq - memang la hang tak tau sape punya angkara tapi yang pasti dan terangnya semua tu penyokong-penyokong UMNO/BN...pemimpin dia sape?tak kan tak tau jugak?

Mat Najib habaq - "Kita mesti ingat, kita mengamalkan demokrasi yang sihat di negara kita,"

TP - Kah kah kah kah kah kah kah...!!! "demokrasi yang sihat"??? kah kah kah kah kah...!!!

Rambut putih habaq - penghantar SMS itu yang menggunakan nombor telefon bimbit 012-8242902, dengan angkuh meminta Umno Johor Bahru menyokong pencalonan pemimpin berkenaan atau bahagian itu akan dikenakan tindakan.

TP habaq - Rambut putih pun kena ugut? kah kah kah kah kah... depa tak Respek hang dah tu... pasai apa depa tak Respek hang? lu pikir la sendiri...!!!

Rais Yatim pulak - menyarankan Umno menyerahkan siasatan kes itu kepada Badan Pencegah Rasuah (BPR) atau badan lain yang bertauliah kerana Lembaga Disiplin parti tidak mempunyai prasarana mencukupi untuk mengendalikannya secara berkesan.

TP habaq - aik?haritu masa PRU12 kecoh hangpa dok habaq "UMNO/BN sahaja yang mampu"... kalau hal dalam parti sendiri pun tak leh nak handle, apa pulak asas kenyataan "UMNO/BN sahaja yang mampu" tuh? Khah Ptuih..!

Rais Yatim habaq lagi - "Parti kita belum lagi nampak mampu menangani gejala seperti budaya ugutan, politik wang dan beberapa amalan buruk lain yang boleh menghancurkan Umno.

"Tapi saya sedar cadangan saya ini mungkin tidak dapat diterima banyak pihak, terutama yang cenderung kepada budaya ugutan dan politik wang. Namun, Umno perlu naik setapak lagi untuk menjadi lebih matang, jika tidak saya berani meramalkan parti ini menuju ke arah kehancurannya," katanya.

TP habaq - orang Malaysia dah tau lama dahhh...

No comments: