"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, October 25, 2008

Najib Dah Ke"bodoh"annya

"Saya sedang berusaha melaksanakan liberalisasi (unsur-unsur DEB) beransur-ansur apabila Bumiputera sudah mempunyai keyakinan diri. Sukacita saya nyatakan bahawa semakin ramai daripada mereka sudah mempunyai keyakinan untuk bersaing dan berjaya pada peringkat global serta domestik.

"Dalam tempoh tidak terlalu lama lagi, kita dapat saksikan unsur-unsur DEB ini akan digantikan," kata Timbalan Perdana Menteri ketika diwawancara dalam program 'Bloomberg Voices' terbitan Bloomberg TV, yang disiarkan di sini, semalam.

"Saya berpendapat unsur-unsur DEB perlu dibuang secara beransur-ansur dan pada masa sama, sungutan yang berasas serta keperluan setiap masyarakat perlu diberi perhatian," katanya dalam program selama 30 minit itu.-petikan dari Berita Harian Online.

Kan aku dah cakap... bukan aku je yang cakap, ramai dah yang cakapKERAjaan yang ada sekarang memang tak mampu dan tak de idea nak mentadbir dan mengurus ekonomi rakyat dan jugak ekonomi negara.

Dulu depa ni la yang dok sibuk pertahan Dasar Ekonomi Baru, la ni lepas Pakatan Rakyat dok kecoh tolak pelaksanaan Dasar Ekonomi Baru, Mat Najib pun sama naik dah nak buang unsur-unsur DEB.

Hat masa awal-awal Pakatan Rakyat dapat pegang Pulau Pinang tu hangpa ingat geng-geng mana yang dok sibuk demo depan Komtar dengan bangunan SUK Shah Alam pasai DEB nih?bukan puaka-puaka UMNO ka?

Sekarang apa sudah jadi?puaka-puaka UMNO Pulau Pinang dengan UMNO Selangor tak mau buat demo depan Pejabat Mat Najib ka? pi la oi..!

Sekarang dah terbukti dah kewibawaan Pakatan Rakyat dalam menjana dan melaksanakan idea-idea baru yang lebih menjamin semua kaum di Malaysia.nak harap idea puaka-puaka UMNO?jangan harap la... kalau nak idea macamana nak "sepelet" pitis 200% memang depa pakar.nak idea jahat memang depa juara.

Senang cerita, daripada hangpa (puaka-puaka UMNO/BN) dok cebok 1-1 idea Pakatan Rakyat lepas tu dok tahan muka kena sindir dekat rakyat, baik hangpa serah je kuasa mentadbir dekat Pakatan Rakyat.

Najib? dulu hang habaq "negara akan bankrap kalau rege minyak diturunkan"... la ni apa jadi? berapa kali dah hangpa turunkan rege minyak?apa jadi dengan "negara"?Malaysia dah bankrap ka?

Khak Ptuih..!

*bodoh betul bakal Pi Em ni..!

5 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum bang... elok la kite tegur menegur kerajaan.. tapi ayat2 kasar tak payah la gune.. bukan ape.. abg gune ayat Quran.. pastu dlm blog bodoh la, itu la..

Kyra's Bundle said...

PAKATAN RAKYAT DAH TOLAK AWAL2 DASAR EKONOMI BARU [DEB]... NAJIB DAH NAK IKUT... APE KATA UMNO P.PINANG? SELANGOR? TAK NAK MARAH NAJIB KER? BUAT LAH RUSUHAN

Anonymous said...

Perisik Rakyat...
Nak tegur kerajaan mesti guna bahasa lembut...? Kerajaan bersikap kasar terhadap rakyat tapi rakyat kena berbahasa lembut..? Kalau bahasa kasar kerajaan buat tak paham, apakah bahasa lembut mereka yang berkuasa tu paham akan penderitaan rakyat..?

Mr Joker said...

anonymous & anonymous - cara menegur KERAjaan dan Kerajaan tak sama...

Kerajaan - kita guna bahasa yang lembut, berhemah dan juga tertib.

"KERA"jaan - pakai la bahasa apa pun tak pe sebab "baka" "KERA" ni dia tak reti bahasa.

Unknown said...

Kenapa ada yang pertikaikan segi bahasa yang digunakan?

Nak tegur, tegur dengan cara masing yang dianggap patut.

Kalau nak sokong kerajaan, sokong jerlah. Jangan berbelit-belit.

satu soalan saya. "Berhemahkah kerajaan sekarang dengan rakyatnya?"