"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, October 31, 2008

Razak Bebas, Najib Terlepas...BRAVO - malaysiakini

Akhirnya keputusan perbicaraan awal kes berprofile tinggi pembunuhan gadis Monggolia Atlantuya Shaariibuu pun memutuskan bahawa Abdul Razak Baginda dibebaskan dari pertuduhan.memang dari awal dah kita agak perkara tu akan jadik macam tu kan?

Bukan susah nak baca keputusan kes-kes berprofile tinggi dalam Malaysia ni.kalau libatkan politician pro KERAjaan, sure keputusannya agak menjengkelkan.perbicaraan akan dipenuhi dengan fakta-fakta yang diputarbelit atau lebih tepat lagi "auta", bahan bukti yang kejap ada kejap tak de, saksi-saksi yang kejap ok kejap ko dan macam-macam pertunjukan silap mata lagi.

Paling bagus dalm perbicaraan berprofile tinggi ni ialah bila ada saksi yang menimbulkan mana-mana nama yang "hot".ingat tak kes arwah Norita dulu? (Al-Fatihah) bilamana sorang saksi mengatakan wujudnya orang ketiga atau "anonymous" kata depa...hakim buat pekak, pendakwaraya pro KERAjaan buat tuli.

Kalau yang jenis tak buat pekak atau tuli, sah tak lama lepas tu sure kena pindah pi mahkamah lain...silap-silap depa transfer pi mahkamah juvenil...kah kah kah kah kah...sarkis betul Malaysia ni.

Teringat aku dekat hakim cekelat hacks...mana dia ya?lama betul tak dengar berita...dah arwah ke belum?

Balik pada Razak Baginda...aku dok nampak dalam hal ni, Razak terlepas atau dibebaskan supaya dapat mengelakkan dari nama Najib bergema dalam perbicaraan yang seterusnya.

Tak kan korang tak tau apa kerja Razak sebelum ni?dia kan orang kepercayaan bakal Pi Em...dengan tersingkirnya Razak dari kes ni maka nama Najib tidak akan lagi dapat ditimbulkan dalam penghujahan yang seterusnya.sebab yang 2 orang lagi tu sure tak de kena mengena dengan Najib sebelum ni kan?

Jadinya aku rasa perbicaraan lepas ni pun sekadar perbicaraan kosong je.sekadar nak menyedapkan hati semua pihak.supaya "kununnya" Malaysia ni dipandang "sikit" baik dari israel.hehehe...kasar jugak tuduhan tu tapi dah aku rasa macam tu, korang nak buat macam mana?

Korang-korang yang dok dalam Malaysia ni, kalau rasa-rasa ada niat "jahat" nak buat benda tak elok, nak langgar undang-undang, nak langgar suruhan agama, elok sangat kalau korang buat baik dengan menteri-menteri KERAjaan...

Terjamin masa depan...!!!

Khak Ptuih...!!!

3 comments:

Anonymous said...

betui tu,.

kalau nak meliwat dan rasuah seks plak, baik masuk PKR cepat2,..

byk blogger yg akan bela,.

hehehhe

Anonymous said...

Hakim yg dimaksudkan tu sekarang dah jadi hakim mahkamah persekutuan. Sihat walafiat lg :-)

Anonymous said...

Yang jeyles kat PKR ngan Anwar tu pasal tak dapat liwat ke?? Kalau iye pon nak sokong BN, terus terang tulis besor-besor, yang kau tu sokong BN,sokong Pak lah,sokong Najib..sebab tu malaysia hancus,semamang terlalu banyak orang cam nie ha..akai kat bontot..