"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Monday, November 10, 2008

UMNO Dan Wang Berpisah Tiada.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengingatkan bahawa tidak ada tempat dalam UMNO bagi pemimpin parti itu yang terlibat dalam gejala politik wang.

Tegasnya, UMNO memerlukan pemimpin yang memiliki kredibiliti dan bersih daripada amalan politik wang untuk meneruskan perjuangan parti ke peringkat tertinggi.

Kata-kata yang sama dengan Pi Em terdahulu... tindakan jugak sama macam UMNO yang dahulu.

Abad ini, siapa yang tak kenal UMNO? abad ini siapa yang tak tahu satu-satunya "Universiti Cepat Kaya" ialah UMNO? tanyalah sesiapa sahaja baik yang bergiat dalam politik secara aktif atau tidak aktif pasti tahu UMNO dan wang tak dapat dipisahkan.

Sebutlah satu nama pemimpin dalam UMNO yang tak pernah dikaitkan dengan wang.sebutlah satu mesyuarat mana-mana cawangan atau bahagian dalam UMNO yang tak melibatkan wang.sebutkan juga UMNO tanpa wang, pasti janggal bunyinya kan?

Tolak pemimpin yang terlibat dengan politik wang?sebutkan pula satu nama dalam senarai pencalonan Mac ini yang tak terlibat dengan wang.ada?

Kalau ada pasti itu bukan UMNO, tapi "hantu" yang menyamar sebagai ahli UMNO.

Tak percaya? tanyalah ahli UMNO sendiri.


No comments: