"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, December 13, 2008

Larangan ditarik, kakitangan awam Melaka boleh lawat Kelantan - malaysiakini

Petik kata-kata Mat Ali Ketam dalam mSTAR Online :-
  • Kerajaan Negeri Melaka hari ini menarik balik arahan yang dikeluarkan April 2000 yang melarang semua kakitangan agensi kerajaan negeri itu mengadakan lawatan rasmi ke Kelantan.
  • Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd. Ali Rustam ketika mengumumkan perkara itu berkata, larangan itu ditarik balik berikutan beliau berpuas hati dengan sikap pemimpin PAS yang tidak lagi menuduh anggota Umno sebagai tidak Islam.
  • "Bermula hari ini agensi kerajaan negeri Melaka boleh mengadakan lawatan rasmi ke Kelantan tanpa sebarang masalah dan berpuas hati tidak ada lagi kenyataan orang Umno tidak Islam.
  • "Bukan itu sahaja Ketua Menteri Melaka sendiri telah datang ke sini hari ini, sebelum ini ada kita ada datang tetapi bukan atas nama kerajaan negeri tetapi parti," katanya ketika berucap pada majlis pelancaran Promosi Pelancongan Negeri Melaka di sini, hari ini.
  • Pada April 2000, Mohd Ali mengeluarkan arahan semua kakitangan agensi kerajaan negeri Melaka dilarang mengadakan lawatan rasmi ke Kelantan berikutan isu kafir mengkafir ketika itu.
Aku quot balik - "Bermula hari ini agensi kerajaan negeri Melaka boleh mengadakan lawatan rasmi ke Kelantan tanpa sebarang masalah dan berpuas hati tidak ada lagi kenyataan orang Umno tidak Islam".

Betul ka macam tu ketam? aku tak rasa pun penarikan balik larangan ni adalah disebabkan tidak ada lagi kenyataan orang UMNO tidak Islam...

Apa yang aku nampak ialah bulan Mac dah dekat... sokongan perwakilan dari Kelantan pun nak kena tarik jugak...

Tak gitu ketam?

1 comment:

kulatlapok said...

salam Peisik Rakyat:

Telahan anda memang tak salah lagi tepat kena sasarannya. Tak ada pun PAS atau orang Kelantan yang mengatakan UMNO itu tak Islam. Kalau semua pakat macam kata dia tu.. seluruh rakyat negara ini yang ahli UMNO Tak Islam tak akan pegi ke Klantan. Tapi sejak tahun 2000 orang Melaka paling ramai buat rombongan pegi ke Kelantan khususnya kat sempadan untuk membeli belah beli periuk belanga....