"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, January 07, 2009

Presiden GGMM mohon ahli PAS

Baru-baru ini, Presiden GGMM telah hadir ke Pejabat Agung PAS di Jalan Raja Laut Kuala Lumpur bagi menyerahkan borang keahlian PAS.

Permohonan beliau di sokong oleh sahabat karib beliau, Abdullah Abdul Karim, Exco Pemuda Pas Pusat (gambar)

Ketika menyerahkan borang permohonan, Presiden GGMM juga telah bertemu dengan Ustaz Nasaruddin Mat Isa, yang juga merupakan bekas pensyarah Undang-undang Syariah kepada Presiden GGMM ketika beliau menuntut di tahun 2 Fakulti Undang-Undang UKM pada tahun 1998.

Pertemuan 4 mata antara Presiden GGMM dengan Timbalan Presiden PAS selama 35 minit itu ternyata mengimbau kembali memori perjuangan bersama di UKM suatu ketika dahulu.

Presiden GGMM berhasrat menyertai PAS kerana ingin menjadikan PAS sebuah Parti yang berkuasa dan berpengaruh. Presiden GGMM telah melahirkan kekecewaannya kepada Ustaz Nasaruddin Mat Isa kerana tidak sepatutnya Anwar Ibrahim menjadi PM jika PR menguasai Parlimen dalam PRU-13 nanti.

Presiden GGMM yakin akan menyumbang tenaga dan usahanya memulihkan PAS dan yakin bahawa PAS mampu melaksanakan Undang-Undang Hudud di Malaysia, kepada seluruh rakyat Malaysia tanpa mengira kaum dan agama.

Ustaz Nasaruddin kelihatan bersetuju dengan iltizam dan semangat yang di tunjukkan oleh Presiden GGMM dan berharap dengan penyertaan Presiden GGMM ke dalam PAS akan menjadi aset penting kepada perjuangan Islam.

Sambil berseloroh, tetapi dalam nada serius, Presiden GGMM berhasrat untuk mencabar YB Sallehuddin Ayub sebagai Ketua Pemuda PAS dalam pemilihan parti yang akan datang.

Semoga dengan penyertaan Presiden GGMM ke dalam PAS, Pas akan mendominasi Pakatan Rakyat melebihi PKR dan DAP.

Takbir!!!!!

-GGMM

3 comments:

Anonymous said...

bolihlah join...jadilah ahli yang baik2 dulu....baru bolih naik atas...ikut giliran...hehe.saya yg lama ni pun nak lawan tok guru....tapi x layak.ilmu didada kurang....nk piket tepi jalan pun tak berani...nk lawan FRU...agak2 saudara pengerusi ggmm berani ker dgn dugaan ni???lagi satu ...gi lah kuala terengganu bantu...gantung poster,raih undi umah ke umah,bawak kete wakil calon ke sana sini,jadi poling agent,bak kata org semua kena buat dlm tempoh seminggu ni....saya dh buat tu semua tugas itu serentak.ada berani.....jangan nk duk atas je....(dun johol N9)

Anonymous said...

org kuat UMNO masuk PAS nampaknya... jadilah ahli yang baik, jgn jadi mcm sepol.. makan tuan.

Anonymous said...

jaga-jaga!!!!!