"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, February 03, 2009

Tanda-tanda Awal PRK Akan Berlaku...!!! - malaysiakini

Tindakan tidak membenarkan pihak tabika menggunakan bangunan Desa Taman Nelayan Kuala Sungai Pinang itu didakwa dilakukan oleh Jawatankuasa Keselamatan & Kemajuan Kampung (JKKK) Kuala Sungai Pinang di bawah kelolaan kerajaan negeri.

Penyelia Kanan Tabika Kemas Balik Pulau, Rozhan Che Din berkata, tindakan pihak berkenaan mengunci pintu pagar sekolah di bangunan tersebut bukan kali pertama tetapi kejadian itu merupakan kali ketiga berlaku kepada mereka tahun ini.

Katanya, pihak tabika tidak faham mengapa ia berlaku sedangkan kerajaan negeri telah mengeluarkan arahan melalui pejabat daerah untuk tidak mengganggu semua tabika Kemas di Pulau Pinang dan ia dibenarkan beroperasi seperti biasa.

-Utusang Natang

TP - Hah... apahal pulak? haritu dekat Perak, konon kerajaan negeri punya kerja, last-last kantoi, sabotaj diri sendiri....

Ni dekat Penang pulak??? wah... hebat propaganda ya?

Ini tanda-tanda awal PRK akan berlaku dalam masa terdekat...

Lepas ni anak Perak yang terlibat dalam 2 kawasan yang bakal mengundi tu akan jadi hebat... bantuan datang mencurah-curah, lopak-lopak dijalanan akan dikambus dengan kadar segera.

Lembu kanbing akan ada Dr. Haiwan datang bagi perubatan percuma... kalau ada bulb lampu dalama rumah terbakar, x payah pasang lampu terus... akan ada insan yang sudi hubungi TNB, jenerator akan terpacak depan rumah.

Gula habis? jangan risau, gula akan datang terus dari kilang ke rumah anda.

Tak ada kerja? jangan takut... banyak syarikat-syarikat baru sedang mencari pekerja sekarang (di Perak sahaja melalui Rasuah).

Dan banyak lagiii...!!!

2 comments:

Anonymous said...

sapa2 yang nk kemajuan...sila2 lah harap wakil rakyat anda letak jawatan atau meninggal...mcm2 kerajaan BN bagai...khikhiki8khih...harap2 kepada wakil Bn je....

Anonymous said...

Bro, SPR dah umum pilihanraya tidak akan diadakan di dua DUN Perak disebabkan oleh surat perletakan jawatan dua ADUN tersebut meragukan..Ini juga membuktikan dakwaan RM50juta yang kononnya ditawar oleh Najib tidak benar. Lagipun, mana logik RM50 juta seorang. Banyak sangat tu...