"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, March 28, 2009

Majlis Makan Malam Anjuran DAP - malaysiakini

Malam ni rasa malas la pulak nak menaip... korang tengok gambar je lah...

Lain-lain gambar korang klik dekat [sini].

25 comments:

Anonymous said...

kat mana ni?

saper masak makanan?

Anonymous said...

LAPORAN POLIS

Tarikh laporan : 27 Mac 2009
Nama Pelapor : YB. Drs. Khalil Idham Lim Abdullah
Jawatan :ADUN Titi Serong Perak.
No. Kad pengenalan : 641102-03-5125
Alamat : No.15 Jalan Wawasan 8, Taman Wawasan Jaya, Parit Buntar.
No. Talipon :019 4759697

Inilah adalah pembetulan dan tambahan Laporan Polis saya ( No Repot : CHANGKAT JERING /000300/09) :-

1. Semasa saya melayari internet pada pagi ini 26 Mac 2006 kira-kira jam 9.00 pagi di Markaz PAS Ayer Kuning, saya sangat terkejut dengan satu laman web http://perakbangkit.blogspot.com (seperti yang dilampirkan) telah menulis dan menyiarkan gambar dan tulisan yang melampau dan dengan tujuan yang tidak baik.

Di ganti dengan pembetulan tahun 2006 kepada 2009 pada perenggan pertama repot seperti berikut:

Semasa saya melayari internet pada pagi ini 26 Mac 2009 kira-kira jam 9.00 pagi di Markaz PAS Ayer Kuning, saya sangat terkejut dengan satu laman web http://perakbangkit.blogspot.com (seperti yang dilampirkan) telah menulis dan menyiarkan gambar dan tulisan yang melampau dan dengan tujuan yang tidak baik
Sekian laporan saya yang sebenarnya,

2. Saya juga ingin memberi maklumat tambahan mengenai pemilik blog: http://perakbangkit.blogspot.com/boleh di kesan dari blog : http://perisik-rakyat.com/

3. Maklumat pemilik blog perakbangkit ialah :

Kad Pengenalan 650805108057 / A0186427
Nama MOHD NAZMI BIN ROSLI
Tahun Lahir 05 Aug 1965
Jantina LELAKI
Alamat
LENGKUNG SRI SIANTAN 50
TAMAN SERI ANDALAS 1
SERI ANDALAS
KOTA RAJA 41200 KLANG
Negeri SELANGOR

Demikain sebenarnya laporan saya,

(YB. DRS. KHALIL IDHAM LIM)

AGS 20 said...

wa..kenyang ko perisik rakyat makan laksa kurakura..apapun tahniah penyokong PR kaum tionghua bukit gantang & taukeh2,tuociew taiping semua..baru betul2 HOT LIOW

tuan-komrad said...

wei topeng..nak tanya skit..aku tgk bkt gantang ngan bkt selambau ade laporan brita,ade laman web..tapi pasal kat batang ai takde...tolong jangan sisihkan kawasan berkenaan...takde pemberita@ bloggers yang wat laporan dari sana ke???jangan abaikan orang borneo..mereka juaga orang malaysia....

Lin said...

salam

kalau ikut ustaz aku dulu-dulu..

makan di kedai cina ni tak boleh sebab pinggang mangkuk, cawannya tak di cuci dengan bersih...

pinggan yang sama mungkin digunakan utk hidang babi atau makanan yg tak halal..


kalau makan akan adanya yang guna tangan kiri ambil lauk maka lauk itu akan dikencing syaitan..

org yang menyediakan makanan tu tak baca bismillah...

sumber duit utk sediakan makanan tu tak tahu sumbernya...

boleh pulak ustaz pas yg seorang ni makan kat majlis macam ni ye?

kalau org UMNO buat matilah kena tuduh macam2 tapi ustaz pas ok.. menghormati tetamu dan utk lembutkan hati DAP utk terima Islam

eloklah tu wahai si bengap ooii

Anonymous said...

tunggaklangit,

pemimpin PAS tahu halal haram,
bersalam dgn pompuan pun x, ni kan pula nak makan makanan haram.

ana harap tunggaklangit jgn la kutuk ulama'2.kalau nak kutuk ahli2 biasa xpe la tunggaklangit. takut ALLAH bg bala kat ko nnt.

harap tunggaklangit insaf....

mrL

Lin said...

salam mrl bengap

aku tak pernah iktiraf pemimpin kau org tu ulama.. faham

sebab mrk penipu politik.. pemecah belah umat melayu dalam malaysia ni...

kau tak tengok ke nizar salam dengan amoi cina... kah kah kah nampak sangat kau nak defend boss kau tu yg dah banyak melanggar hukum islam atas kepentingan politik...

mrl kau tu yg kena insaf ...

aku kalau ulama yg ada dlm pas ni tak kutuk org, fitnah org, kafir org, haramkan ahli pas makan sembelihan org UMNO dan bersikap adil.. insyallah aku hormat tapi belum ada lagi macam tu.. semuanya ke arah dunia sahaja..

minta maaf mrl..

Anonymous said...

hurmmm....

tunggaklangit,

aku blaja agama,aku blaja mana yang betul dan salah.

ko blaja agama sampai tahap mana ek?

org yg tolak AL_QURAN walau 1 huruf dah dikira keluar dari agama ISLAM.

AMM-no tolak hudud, dah banyak huruf diorg tolak tu.camne nak jatuh hukum. bukankah dah keluar dari agama ALLAH???

mrL

Lin said...

salam sdr mrl

baguih lah kalau kau belajar agama tu.. memang patut kita kena belajar pun tapi jangan belajar nak kafir dan murtadkan org.. faham bengap oii

siapa pulak yg tolak islam ni.. kau ni gila atau bengap...

jangalah tuduh tak tentu hala... cukuplah pemimpin bengap kau org yang gila kuasa .. kau insaflah..

kau ni tak jawap pun ulasan aku kat atas.. nizar ada salamtanpa lapik dgn amoi cina.. yg tu tak apa ke dlm islam

Anonymous said...

w'salam tunggaklangit.

aku tnya, ko blaja agama sampai mana?

klu belaja tahap rendah memg la ko x akan faham.

klu blaja tinggi, banyk mmbincangkan tentang agama dengan lebih mendalam.

ianya berkaitan sebenarnya. contoh judi n arak dimalaysia. lesen diluluskan oleh kerajaan bee-end so sape2 yg undi bee-end ade saham sama. itu yg kita xnak.

pasal nizar bersalam,mintak maaf aku x pernah tgk.klu ko ada gmbr tlg post kat aku.

tq

mrL

Lin said...

salam

lama2 nampak kebengapan tahap terlampau kau

dengar sini.. apa yg kau nak bangga dengan belajar agama setinggi mana.. itu ukuran dalam pas ke.. bodoh bengap kau ni..

kau cakap " ianya berkaitan sebenarnya. contoh judi n arak dimalaysia. lesen diluluskan oleh kerajaan bee-end so sape2 yg undi bee-end ade saham sama. itu yg kita xnak."

tu yg kat Kedah, Kelantan, dan perak kenapa tak batal semua .. api sambung dan bagi lagi lesen judi dan arak.. kau cita apa ni..

sedarlah pemimpin bengap kau dah tipu pemikiran dan kepercayaan kau..

pasalal salam tu kau tengoklah dalam blg BPN bersepah banyaknya .. jangan malas oulak bila kena batang hidung bengap kau tu..

satu soalan aku..

boleh tak kau kafirkan aku? jawap bengap jawap

Anonymous said...

bengap2 aku lepas gak blaja kat univ.

kira ok la bengap2 ada degree, klu x bengap musti aku blh buat PHD.
hahaha,

ko penah p kelantan x?ko tahu ape yg TGNA bt kat kelantan??

kla aku trima klu ko ckp nizar salam ngan pompuan.

klu nk bndingkn dengan pmmpin bee-end macam2 dh diorg buat. aku harap ko akui ape yg aku cakap.

aku bukan ulama' nak kafirkan ko. lain la TGNA dia hafal AL_QURAN. hadis cair dibibir. dia belajar agama secara mendalam,ada dalil2 samada AL_QURAN mahupun AS_SUNNAH bila dia mengkafirkan org.aku rs x patut klu ko ckp yg bukan2 kat dia.

mrL

Lin said...

salam

sdr mrl, baguslah kau belajar dan graduate dari U, aku bangga ada anak melayu yg dapat kemudahan yg UMNO buat pd kita di malaysia..

sdr mrl.. dulu aku suka juga dgn pas ni.. tapi bila dah kafir kan org (ni bukan TGNA tapi haji Hadi), cakap sekejap boleh sekejap tak seperti dulu UMNO kawan dgn bukan Islam bdosa tak boleh undi calon BN tapi skrg kawan dgn DAP boleh pulak..

semua ni buat aku bpendirian mrk ni bukan ulama tai ulama politik yg ada kepentingan duniawi sahaja.. kau tahu kebenarannya tapi kau dalam bulatan aku dalam barisan

bodik said...

woi tungaklangit bangang campur dgn sial, ko jgn guna agama. bini pemimpin umno israel laga pipi dgn shsh ruk han...mcm mana...hukum apa tu islam hadari...kepala hotak kau bernanah. mak bapak ko x ajar ke nak bg nasihat kat siapa...bangang x bertempat. perempuan2 umno telanjangkan rambutnya x pulak ko tegur...inilah bangangnya ko. sepatutnya ko masuk ruangan org2 bangang mcm ko ni.

Anonymous said...

Tungaklangit,

Pasal hal makan ni, hang tak periksa ke kat PWTC semasa PAU 2008 siapa sediakan makanan ??? CHEFnya siapa???.
Tolong selidik dulu...
lepas tu baru boleh nak pertikai orang lain...
Orang tua kata, tengok diri dulu sebelum perbetulkan orang lain...
Cuma pandangan....
Kalau telunjuk lurus kelingking mesti berkait....

Lin said...

salam

dah sah lah andaian aku selama ini bengap dan bangang juak pas ni memang macam tu,,

kalau kena batang hidung dia org mula nak kalih cerita.. suruh kita nasihat org lain pulak..

sekarang ni aku nak cakap pas pemimpin bengap pas yang menggunakan islam sbg alat politiknya bahalol bengap..ooiii

kalau kau tak cakap yg kau ni alim.. ikut sunnah nabi.. aku tak kacau kat sini.. tapi ngaku warak.. UMNO jahat .. sebab tu aku nak buka hati benagp kau org tu bahawa ulama pas bukan ulama tapi pemimpin politik yg gilakan kuasa..

macam tu kau tak boleh fikir ke budak2 pasti bengap ooiii

Anonymous said...

aku rs xsesuai la ckp UMNO yg sediakan Univ ni.

itu dh tnggungjwb krjaan.sptutnye krjaan blh bg prcuma utk org yg blaja nih.

ni x,krjaan rela bg makan banduan dr jg org cerdik pndai.sbb tu anak muda sekarang beralih arah kpd PR. aku blaja tp utang belambak2...

ptronas untung brp byk???krjaan bngga umum ptronas untung bilion2.tp ape rkyat dapt???

pasal kafir n undi dap memg aku x stuju. tp diorg blaja agama. harap diorg ada rasional trsendiri bt kenyataan cmtu.

tp... buat masa sekarang bg aku PR adalah yg terbaik wlaupun ada kelemahan....

mrL

Anonymous said...

Tungaklangit,
Aku tak tuduh, aku suruh periksa sahaja...
yang kau nak marah-marah, kata orang bengap kenapa....
Apasal terasa ke...
Siapa makan cili dialah yang terasa pedasnya...
Baru aku tahu siapa yang makan cili sekarang ni....

Lin said...

salam

sdr ku mrl.. kau ni buat aku rasa hormat kat kau.. walaupun kau bengap tapi tak sampai tahap terlampau..

bengap sebab.. U tu memang kerajaan UMNO buat sebab tangungjawab kepada rakyat nak bangunkan rakyat melayu islam.. kita kena bsyukurlah sebab kalau dap naik jadi macam singapore lah sebab dia org tu ideologinya sama bro..


insyallah pasal utang PPTPN tu insyallah, kita akan cuba desak pemimpin UMNO buat satu penyelesaian dalam masa Najib memerintah ni.. insyallah.. kita akan usaha kan.. walaupun lepas ni kau kata itu tanggungjawan kerajaan.. tak apa kita akan usaha kan..

petronas tu.. rakyat dapat banyak.. tu sekeliling kita.. cuma kita tak perhatikan..

kerajaan kita ni.. mempunyai banyak perbelanjaan.. bukan satu dua.. kalau sdr mrl jadi pemimpin pening jugak..

so far ok..

tapi tang kata PR ok tu aku kurang setujulah sebab.. org yg dalam PR tu lebih2 lagi anwar tu memang sah tak bersih..

ingat tak masa dalam umno dia kutuk pas tapi bila keluar dia kawan pas..

berhati2 org macam ni mrl

yg suruh aku periksa tu.. periksa lah pelayan yg sediakan makan kat majlis nizar tu sah2 cina siapa makan pakai chopstick lagi makan cina lah tu.. tak kan makan nasi lemak pakai benda tu..

bahalol bengaplah kau ni..

cuba bfikir macam mrl.. ada faedah sikit..

Anonymous said...

Tungaklangik,
Habis tu orang cina Islam tak boleh ke makan guna chopstik???
Kalau nak dikirakan Chopstik pakai buang ni lebih murah dari sudu pakai buang...
Jangan la terikut-ikut budaya samseng, guna kata-kata kesat seperti bengap, bahalol dan sebagainya...
Gunalah kaedah Islam....
Aku ni pun mualaf juga...
Kalau orang Melayu Islam dah guna kata-kata kesat, macam mana aku nak respek..

Aku nak tidur dulu, takut terlepas Subuh...
Salam

Lin said...

salam

saudara mmuaalaf ku

pergilah tidur dan sembahyang subuh ok tu...

aku cakap yg buat masakan tu adalah org cina bukan islam.. yg org pas ni cakap islam bergegar tapi benda asas macam tu pun dia org tibai.. lepas tu nak lantik pemimpin pas ulama islam

macam mana aku tak marah.. menyesatkan rakyat aje

doakan kebahagian dan minta keredhaan Allah buat aku dan seluruh umat islam di dunia ni dalam doa kau nanti


salam

bodik said...

tungaklangit bangang, siapa yg mempertikaikan hukum hudud...pas ke umno israel. siapa yg hina nabi???...pas ke umno bangang!!!!. bangang betul tungaklangit...aku rasa mak dia asyik gigit kuku lah masa mak dia mengandungkan dia...bangang betul.

Tungakbulu said...

Cakap pasal sesat, islam hadhari tak sesat??

boddo

Lin said...

salam

yg menghina hudud adalah pemimpin bangan bengap pas itu sendiri..

kenapa saya kata begitu.. sebab dulu bila nak pilihan raya mrk akan bangkit isu UMNO tolak hudud sebab apa.. senang aje sebab nak dpt undi melayu.. itu dulu..

tapi sekarang ..siap cakap..kita boleh melambatkan plaksanaan hudu di malaysia bagi memberi masa DAP memahami hudud dgn baik.. sblm itu, DAP kata langkah mayat DAP dulu sebelum buat hudud di malaysia.. takut dgn ugutan DAP maka tukar statement.. itulah penipu pemimpin pas

mrk tak takut Allah tapi lebih takut kehilangan undi penyokong DAP
itulah kenyataannya.. tapi org bengap yg sookong pas membabi buta tak nampak ini sebab iman mereka lebih cenderung kpd ceramah pas..

kesian mrk.. sayang sayangkan sahabat saya ini.. saya ingin nasihatkan mrk insaflah jangan percaya ulamak penipu dalam pas tu..

islam hadhari ni bukan islam yg baru diperkanalkan.. islam hadhari ni adalah pendekatan yg cuba diketengahkan oleh UMNO supaya org islam memahami bahawa islam ini adalah agama harmoni..

mesti ada framework utk org faham.. tapi juak pas dah guna isu ni utk serang UMNO.. itulah sifat menuafik.. bukan UMNO nak cipta islam baru.. itu gila namanya..

org yg ada kesedaran tentu tahu jaapan nya.. cuma org yg suka cari keslapan dan kelemahan org lain sahaja buat kerja keji macam ni..

Anonymous said...

kalau sekadar framework, tak perlulah adanya nama tambahan pada belakang perkataan Islam tersebut. bukankah lebih meneglirukan?walhal Islam yg sedia ada sudah cukup sempurna. kalau org ISlam Umno sendiri pun buleh keliru ttg hadhari ini,maka tak menghairankan Islam selain Umno mempertikaikannya. tu belum masuk yg bukan Islam..