"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, May 24, 2009

Double Trouble: Only In Malaysia..! - malaysiakini

Ya... inilah Negara Malaysia yang kita cintai. sejak bermulanya era pemerintahan Najib, macam perkara pelik mula berlaku di Malaysia.

Sebelum ni dalam era Pak Lah pun banyak jugak berlaku perkara-perkara yang pelik dan mengejutkan tapi tidaklah sehebat era Najib.

Hanya di Malaysia sahaja berlaku kejadian sebuah negeri mempunyai 2 orang Menteri Besar, hanya di Malaysia sahaja berlaku kejadian sebuah negeri mempunyai 2 kerajaan, hanya di Malaysia sahaja berlaku kejadian sebuah negeri mempunyai 2 team EXCO, hanya di Malaysia sahaja berlaku kejadian sebuah negeri mempunya 2 orang speaker dan yang terbaru pula berlaku dalam parti komponen Barisan Nasiyonal dimana parti PPP kini mempunyai 2 orang Presiden.

Ini semua adalah impak dari perbuatan bodoh Perdana Menteri Malaysia yang ke-6.

Semua perkara mula jadi bercelaru dari awal Najib memegang jawatan Perdana Menteri dan dalam masa tak sampai pun 2 bulan, berbagai kembar-kembar berjaya dihasilkan oleh Perdana Menteri Malaysia.

Dengan slogan 1Malaysia, semuanya mula menjadi retorik, bukan 1Malaysia yang berjaya dibawa oleh Najib sebaliknya lebih banyak "Twin Malaysia" berjaya ditonjolkan.

Bila sebut "Twin Malaysia" aku rasa ada lagi kembar-kembar yang boleh disepadankan dengan Negara Malaysia sekarang.

Mahkamah Malaysia bolehlah dipadankan dengan Mahkamah Bollywood. badan-badan penguasa di Malaysia termasuk PDRM jugak boleh kalau nak dipadankan dengan apa yang ada dalam filem Bollywood. semuanya bercelaru...

Apa bezanya Dewan Undangan Negeri di Malaysia dengan Taiwan? tak banyak beza kan?

Nikmatilah segalanya hanya di Malaysia...

Aku tengah kumpul info untuk 1 artikel bertajuk "Wang Malaysia not 1Malaysia"...

Tungguuu...

*September ni rege minyak naik lagi kan? kah kah kah kah kah ... !!! what a beautifool Malaysia...!

12 comments:

has@mykpgku said...

1 malaysia ni x blh jual mana2 pun
klu wang malaysia tu mkn kot..

Anonymous said...

apa yang boleh digelarkan pada najib..
klau tngku abdl rahman bapa kemerdekaan..dan seterusnya
klau pk lah bapa mertua khairy..

aku ingat nk gelarkan najib ni bapa luar biasa..keh..keh..

Anonymous said...

bapa luar nikah, ok x???

hahaha

madkrie said...

Gelaran yang sesuai ialah RAMSIS 2..jelmaan RAMSIS 1 (Mahafiraun).Mintak maaflah guna gelaran nie kerana PM Mahafiraun pun jatuh sebelum sempat PRU 11..jadi kepada PM 1Malaysia(RAMSIS 2) harap2 perkara yang sama berulang ,lari sebelum PRU13...
Tengku Razaleigh yang akan mengetuai PRU13 buat kem UMNO untuk menyelamatkan mereka.....

boyanis sos cili said...

blogger pakatan kalau kita lihat dalam scroowl google dimalaysia kini telah mula tampak lesu..

serangan dan keaktifan yang mereka punya kian menyurut sementara blogger ubn kian aktif

dan kian berkembang lebih banyak ..

kemungkinan itu disebabkan perubahan scrowl dari malaysiakini kepada scrowl kata yang popular
di google.

ia memberikan saingan yang adil buat kedua belah ihak ubn pr.

apa yang dibimbangkan dari keadaan ini ialah kekalahan perang persepsi yang coba kita bentuk.

alangkah baik kiranya ada sesiapa yang rapa dengan malaysiakini agar meminta scrowl itu ditukar kepada kata malaysiakini kembali seperti yang dulu.

Anonymous said...

Setakat retorik boleh la....memang UBN golongan bodoh dan bebal sebab tu PM boleh cipta slogan yang UBN sendiri pun dok bising hentam pakatan rakyat...sudahnya Malaysia memang luar biasa...tu yang geng UBN seronok dok tepuk tangan macam beruk bila bercakap kes Perak nie....bloger umno mana la nie? Memang depa tu kuda longkang betul...

bodik said...

aku tgk polis dan mahkamah msia ni dah jadi cerita tamil kat tv. penuh dengan rasuah dan tunduk pd pemerintah. wahai puak2 umno laknat...korang jwblah dengan Allah segala2nya. sesungguhnya Allah itu melihat segala perbuatan pemimpin dan puak2 yg sewaktu dengannya. sesungguhnya seksa Allah terlalu pedih!!!

Lin said...

SALAM SEJAHTERA

BELAJARLAH MENGASIHI SESAMA HAMBA ALLAH BUKANNYA MENDOAKAN KECELAKAAN DAN KEMUSNAHAN...

KALAU KAMU HENDAK DIKASIHI ALLAH MAKA KAMU KASIHILAH MAKHLUKNYA...

INGAT TU BODIK... KAMU BELAJAR TERLAMPAU TINGGI HINGGA YANG ASAS KAMU LUPA..

SALAM SEJAHTERA

Anonymous said...

Bro jgn lupa highlight jgk kenaikan tambang pengangkutan awam sbyk 60-100% yg akn di buat oleh kerajaan BIJAN. Bengong sungguh, ritu naik 30% smpai skrg tk trn2, loni nk tmbh plak.. Alasan manyak cantik, "klu tambg tk naik, cmne pengusaha nk cr mkn".. Rkyt di dahulukan paler hotak dia. Yg rkyt ni skrg mkn pn kna catu.. Syabas penyokong BN, anda mmg berjy nyusahkan bangsa anda sdri.. Yahuu.. Khak ptuihh..

Anonymous said...

Pasal tiada keberkatan dari Allah swt.

TP celaka sial said...

alamak gua dah miss la,.

kan gua dh ckp ni la blog paling best utk gua krn byk anjing2 dan babi berkeliaran kn sini,.

bleh menembak membabi buta

wa respek lu TP celaka haram jadah puki mak hang,. krn dh jadi penternak anjing dan babi yg berjaya,.

wah!!! dh gemuk2 babi ko

anak haram jadah puki mak hang busuk mcm celaka

May 25, 2009 10:03 AM

PelesitSelatan said...

hok ala...setakat menulis dalam blog nie...aku tengok korang nie dah macam syok sendiri..tak sedar diri lahir kat malaysia yang aman damai, tapi perangai macam sial...korang nie la jenis yang akan menghancurkan bangsa melayu...biadap...mak bapak korang amcam nie kot ajar korang!!