"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, May 24, 2009

N-12 Penanti: Gambar Sekitar Ceramah Perdana Berapit - malaysiakini

Penampilan khas Dato' Zaid Ibrahim di pentas politik Pakatan Rakyat bukan perkara baru semenjak beliau meletakkan jawatannya dalam kabinet Pak Lah kerana protes dan tidak bersetuju dengan dasar-dasar UMNO/Barisan Nasiyonal yang lebih banyak menindas rakyat dan hanya menguntungkan "jerung-jerung" peliharaan UMNO/Barisan Nasiyonal.

"UMNO/Barisan Nasiyonal hanya pandai mencipta slogan tetapi tidak pernah mentafsirkan slogan-slogan tersebut didalam pelaksanaan"... "tolak UMNO/Barisan Nasiyonal, negara akan bertambah kukuh bersama Pakatan Rakyat..!" - pesan Dato' Zaid Ibrahim kepada para pengundi N-12 Penanti...

Menteri Besar Rakyat Perak Dato' Seri Ir Nizar turut hadir memberikan sokongan kepada calon N-12 Penanti. walaupun tidak dapat meluangkan banyak masa di Berapit kerana mengejar masa untuk ke ceramah seterusnya di Kubang Semang, namun kehadiran Menteri Besar Rakyat Perak amat dinanti-nantikan oleh para hadirin.

Negara Malaysia bukan milik UMNO/Barisan Nasiyonal, tetapi anugerah Allah untuk rakyat Malaysia. cukup negeri Perak dilacurkan oleh UMNO/Barisan Nasiyonal, benamkan terus UMNO/Barisan Nasiyonal dalam mana-mana PRK/PRU yang ada.

Hidup rakyat..! Bubar DUN Perak..!

Ribuan hadirin memenuhi kiri kanan pentas ceramah, kehadiran tak kurang dari 3 ribu hadirin.

Tian Chua, Ahli Parlimen Batu turut hadir memberi penerangan situasi politik terkini kepada para hadirin.

Dari Melaka, berdemo di atas jalanraya memperjuangkan hak seorang gadis yang dirogol oleh seorang Ketua Menteri, disumbat kepenjara bertahun-tahun, ISA Kamunting pernah menjadi rumah ke-2 beliau dan akhirnya dinobat sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang.

Siapa tak kenal wira rakyat saudara Lim Guan Eng. Rakyat Pulau Pinang lebih terbela dibawah ketua Menteri berbangsa Cina tetapi memahami Islam lebih daripada seorang melayu yang memegang jawatan Perdana Menteri Malaysia.

Musuh ketat UMNO/Barisan Nasiyonal. buat la PRK dimana-mana ceruk pun di Malaysia, letak la sape-sape pun jadi calon mewakili Pakatan Rakyat, parti ngok UMNO/Barisan Nasiyonal tetap dok serang DS Anwar Ibrahim... tak paham aku... nampak sangat gila UMNO/Barisan Nasiyonal ni...

Calon PRK N-12 Penanti Dr. Mansor Othman. kalau menang, bakal dilantik sebagai Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang. ingat... undi calon no-1 N-12 Penanti untuk kesejahteraan anda..!

18 comments:

Anonymous said...

Saturday, May 23, 2009
AnWAR CUBA MERASUAH?
1. Puan Aminah Abdullah, calon bebas di Penanti adalah bekas ketua Wanita PKR Pulau Pinang. Beliau meninggalkan PKR pada tahun 2007 kerana tidak 'sebulu' dengan kepimpinan PKR terutama AnWAR dan isteri Dr. Wan Azizah. Beliau juga sering 'membelasah' AnWAR dan Wan Azizah dalam mesyuarat PKR Pulau Pinang.

2. Sejurus setelah Puan Aminah menyatakan hasrat ingin bertanding di Penanti menentang PKR, AnWAR menghantar Puan Suzana Manja, bekas Timbalan S/U Agung PKR menemui Puan Aminah. Puan Suzana membawa mesej AnWAR dan Wan Azizah agar Puan Aminah tidak turut serta dalam p/raya kecil Penanti nanti.

3. AnWAR tahu keupayaan Puan Aminah, namun kerana tidak mahu maruahnya tercalar, AnWAR berusaha keras memujuk Puan Aminah melalui utusannya. Malulah jika bekas Ketua Wanita PKR menentang calon PKR yang didukungi AnWAR. Pastinya juga Puan Aminah tahu 'serba sedikit' perihal dalaman AnWAR dan Wan Azizah.

4. AnWAR cuba menawarkan 'sesuatu' yang cukup besar kepada Puan Aminah agar beliau tidak menyertai p/raya di Penanti. Kesilapan Puan Suzana, utusan AnWAR, ialah beliau menyatakan bahawa 'sesuatu' itu akan datang dari AnWAR. Cubaan Puan Suzana ini juga bukan sekali, tapi berkali-kali. Pelbagai cara digunakan, panggilan telefon, SMS, emel dan juga faks.

5. Setelah Puan Suzana gagal dalam misinya, AnWAR menggunakan PKR Pulau Pinang untuk memujuk PAS kawasanJelutong untuk memujuk Puan Aminah. Puan Aminah punya hubungan akrab dengan PAS Jelutong kerana beliau tinggal di kawasan ini w/pun menjadi Ketua Wanita PKR di Bukit Bendera.

6. Mungkin 'segan' dengan pimpinan PAS Jelutong untuk bermain 'sesuatu', AnWAR menawarkan jawatan senator kepada Puan Aminah dengan syarat beliau tidak bertanding serta mengumumkan kembali kepada PKR. Puan Aminah juga ditawarkan memiliki sebuah rumah mewah di Bayan baru selepas dilantik sebagai Senator.

7. Puan Aminah seorang pejuang sejati. Tawaran demi tawaran gagal mengaburi mata beliau, matlamat perjuangannya jelas! Beliau juga pasti kenal siapa AnWAR sebenarnya. Manusia yang akan berbuat apa saja demi memenuhi matlamat peribadi. Puan Aminah telah mengumumkan beliau akan mendedahkan perkara ini dengan BUKTInya sekali, sama-sama kita nantikannya.

Salam Hormat.
Posted by x-pkr at 11:24 PM 3 comments Links to this post
Labels: anti anwar, anwar hipokrit, anwar pembelit
Friday, May 22, 2009

Anonymous said...

baik, kalau begitu yg dikata, mari kita sama2 nantikan. jgn pula tahi anjing UMNO yg saudara bawa kesini utk dipalitkan kpd kami!

-PPSMI-

Anonymous said...

macam2 la minah ni...nanti da abis Pilihanraya,konfirm terus senyap...nyalak la ko sorg2..

Anonymous said...

benda macam ni dah biasa. menyalak je lebih, pastu nanti tiba2 je senyap. bukti ke mana, apa ke mana.
aku rasa tu tawaran dari bn la supaya dia masuk jd calon. kalau menang bn akan bg smua 2. 2 yang gila babi sgt nak bertanding dan nak menang. muka mamak ni biasa la. x pecaya, tgk la si zambry 2

Anonymous said...

cakap tanpa bukti umpama bg pendapat je la.

pendapat blh diterima / di tolak.

aku menolak pendapat anon 19:12

armzeli said...

Laa....hang ada kot lerong ni ka TP..awat aku x nampak kelibat hang pun kat sana...

madkrie said...

Cik ANON (9:12) tak yah nak buat turning over lah...1Malaysia dah tahu UMNO suka main kotor...Kalau rasa UMNO kuat suruh Zamry Mugabe mengadap Sultan bubar DUN Perak...selagi tak buat..selagi tulah UMNO akan di gelar Parti Pengecut..

saripah said...

tengokler bongok sesangat ler kalau BN nak serang Anwar kasi masukk jel balik, hemm tunggu je lah bicara ngan Saiful nanti,..nak heran apa, takdak DSAI nanti pon(harap tidakler..), rakyat dah saksikan sendiri berapa ramai pemimpin berkaliber ada dlm PR, tu tak masuk habisss golongan muda yang duduk bel;akang PR lagi..hmm,..pada anon yang bwk story kak minah nih,..syabassslah, kerana menguatkan sokongan kitorg pada PR heh..heh..

Anonymous said...

patah tumbuh, hilang berganti...

xde anwar, ramai lg yg akan muncul.

bro TP pon blh nih!!!

hihihi...

Mohd Kamal Adzrin said...

Takat ezam bekas ketua angkatan muda pkr malaysia@balaci UBN pun boleh dicincang. apatah lagi bekas ketua wanita pkr penang...

CUPING MERAH said...

setakat mina dola nk cari glamor ngan cara camtu tk payah la..
orang bn klau cerita yang betul pon xde orang percaya dah..

orang bn ingat klau dia sumbat anwar ke lokap pakatan rakyat boleh jatuh ke?sorry la tanggapan itu salah..
sekarang pengganti anwar dah ada apa nk heran..
sekarang dia power macam anwar
cakap hebat cam anwar
semua bangsa suka ngan dia..

kafe kenyalang said...

LA NI AURA NIZAR LAGI KUAT DR DSAI..AWAS UMNO!!PATAH TUMBUH HILANG BERGANTI..INSYAALLAH,KAMI AKAN TERUS HANCURKAN UMNO@BN DR SEGALA SUDUT..SAMA2 LAH KT MENDOAKAN KEHANCURAN FAHAMAN UMNO DAN TAUFIK SERTA HIDAYAH BUAT MEREKA!!!ALLAHUAKHBAR!!

Anonymous said...

Ramai yang layak menjadi pemimpin Malaysia untuk Pakatan rakyat ...

Ana pilih yang boleh menguasai Agama paling baik...

Masing2 ader kelebihan ..

Anwar sebagai watak pejuang Islam dari keupayaannya dan pengalamannya.

Harap2 ader daripada kalangan Ulamak kiter

Anonymous said...

Byk lagi kisah anwar ni akan didedahkan,..tuggu je ler,.

Pakatan Haram berperang sesama sndiri,..kehkehkeh

TP celaka sial said...

alamak gua dah miss la,.

kan gua dh ckp ni la blog paling best utk gua krn byk anjing2 dan babi berkeliaran kn sini,.

bleh menembak membabi buta

wa respek lu TP celaka haram jadah puki mak hang,. krn dh jadi penternak anjing dan babi yg berjaya,.

wah!!! dh gemuk2 babi ko

anak haram jadah puki mak hang busuk mcm celaka

May 25, 2009 10:03 AM

Fisabilillah said...

Salam,

Adoi ni sapa la bengong sangat dok spam kat komen2 ni. Dah la bahasa cantek bukan main. Ni la anak didik Amno yang diorang bimbing. Baguih sungguh dok ada.
Bahasa anda mencerminkan keperibadian anda...

wassalam.

Anonymous said...

TO tp c****ka s**l

munkin bukan Islam...

Munkin bangsa siam kot..

memang nak mati org itu

memang mati menyebut s**l agaknya dia

sedih walau dia bukan Islam

Anonymous said...

Aku takkan percaya kata2 orang suruhan umno termasuklah penyokongnya...

Bukan apa diorang buat tuduhan tapi tak ada bukti dan tak lojik....

Sehingga kini aku masih tertanya2 kemana perginya bala... nalakarupan... saiful... dan ramai lagi...