"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, June 07, 2009

Muktamar 55: Pimpinan Iktiraf Bloggers Tapi Urusetia Tidak... - malaysiakini

  • Sumbangan media baru khususnya media siber termasuk portal berita dan blog memainkan peranan untuk menyediakan maklumat alternatif kepada rakyat yang selama ini di cengkam oleh media arus perdana yang dikuasai kerajaan UMNO BN telah berjaya mencelikkan rakyat sehingga memilih Pakatan Rakyat dalam pilihanraya kecil yang diadakan selepas pilihanraya umum lalu, kata Presiden PAS, Dato' Seri Abdul Hadi Awang.
  • Sebenarnya, walaupun tiada majlis penghargaan khusus untuk para blogger dan wartawan internet pada majlis muktamar pada tahun ini. Namun pengiktirafan yang diberikan oleh Presiden PAS itu telah lama ditunggu oleh para blogger sekalian yang telah bertungkus-lumus selama ini memperjuangkan kebenaran dan keadilan melalui alam siber membantu Pakatan Rakyat mencapai kemenangan. Moga-moga ibadah dan perjuangan kita ini dapat membantu kita berhadapan dengan ALLAH SWT di akhirat kelak.
Betul lah pimpinan atas menghargai bloggers ni..tapi hakikatnya blogger tetap dipandang sebagai 'nobody'...kalau benar seperti yang TGHH sebut..blogger ini diiktiraf kenapa bila kita nak mintak pas media dari urusetia tak dilayan..

''Kami tak berikan pas media kepada blogger..hanya media perdana sahaja diberi pas media muktamar''..alasan mereka,"kalau beri kat sorang blogger nanti semua blogger nak.." susah sangat ke kalau berikan untuk 2 @ 3 orang blogger pas media..? blogger bukan nak mintak keistimewaan apa sangat..dapat masuk semasa PC pun dah cukup la...

Kalau kita dengar ucapan dari perwkilan negeri Melaka disebut bagaimana media perdana ini mensensasikan akhbar mereka dengan memburukkan pimpinan PAS..tapi mereka2 ini juga la yang diiktiraf..blogger2 yang membawakan liputan yang benar tak diberi keistimewaan seperti media perdana..apa ni...

Bila ummi tanya ada wifi ke? pakai password ke..?..."ha'ah ada password..hanya unit IT aje yang boleh guna line wifi ni..orang lain tak boleh.."hangin tol ummi bila dia jawab macam tu...tapi sebagai muslim kita telah ditarbiyyah supaya bersabar...takpa lah ummi tetap ucapkan terima kasih...bukan kebuluq sangat pun pasal ummi ada bawak broadband sendiri..cuma ummi saja tanya tapi jawapan memang menghanginkan hatiku...

Ummi telah mengikuti 2 program besar oleh 2 parti..satu semasa Kongres PKR di tempat yang sama Stadium Melawati Shah Alam...dan yang terkini Muktamar Tahunan PAS ke 55...2 parti yang besar..ummi sebagai ahli PAS tapi tidak menjangka ini cara pengurusan PAS ..berbanding dengan PKR..kami blogger mendapat tempat bersama media perdana...memang ummi kecewa dengan pengurusan PAS..untuk mendapat pas media kami telah ditolak mentah2 apatah lagi untuk mendapat liputan di dalam sidang media ... kami memang tak dapat..nak mintak letak recorder pun tak kasi..hina sungguh blogger ni rupanya..

Ummi tunjuk kad media yang ummi dapat dari kerajaan Pakatan Rakyat di Perak oleh DS Nizar sendiri..tapi tetap tak diiktiraf..

"Akak ni ada pas media tapi pas yang bukan dari media perdana.."kata petugas

"Ni pas dari kerajaan PR Perak ..DS Nizar yang iktiraf blogger sebagai media kerajaan PR"

"Kami tak kisah siapa yang beri..Nizar ke siapa ke..tapi akak bukan dari mana2 yang boleh kami beri pas media"..aduiii hangat hati betul la dengar ayat tu...kalau nak bukak cerita dalam kain PAS ni memang banyak sungguh..tapi disebabkan sayangkan jemaah ummi tak sanggup nak bukak buruk parti sendiri..seperti bukak pekung di dada la pulak...

Tapi ummi luahkan ketidakpuasan hati ummi kerana perkara in tak sepatutnya berlaku terhadap blogger jemaah sendiri..kerana pimpinan sendiri telah memberi pengiktirafan kepada blogger kerana sumber berita yang kita sampaikan tidak seperti media arus perdana yang bermuka2..

Bak kata MSK sapa suruh gatai jadi blogger...sendiri tanggung la...kalau Topeng Perak pulak cakap..blogger ni dapat apa..dapat maki aje..kalau Cenangau kata pulak..blogger ni macam daun kari..untuk menyedapkan bau masakan hang buh la..masa nak makan hang kena tolak ketepi...

Ummi mengharapkan agar perkara ini diberi ruang sedikit untuk dipertimbangkan..permintaan blogger tidaklah besar sangat..tidak minta dilayan seperti media perdana pun sekurang2nya beri sedikit ruang untuk kami blogger berdiri dibelakang para media perdana pun tak apalah..jangan dihalau terus jauh2..sebelum para blogger rasa bosan dengan layanan yang begini harap ada sedikit perubahan minda dalam pengurusan pada majlis besar yang akan datang..

Wallahua'lam...

Dicatat Oleh - (`•.¸♥ UmmiAnni ♥ ¸.•´)

TPU - Aku malas nak sembang panjang-panjang... cuma nak bagitau, tiap kali berurusan dengan parti PAS, memang masalah macam ni akan berlaku.

5 PRK selepas PRU-12...

1. Permatang Pauh - PKR bertanding... masalah ni tak timbul... blogger dapat kerjasama penuh dari pihak urusetia penerangan PKR.

2. Kuala Terengganu - PAS bertanding... blogger... ha..? blogger tu mende..?

3. Bukit Gantang - PAS bertanding... blogger..? hangpa sapa..? pas media..? pooorah..! sampai team BloggersNetwork@Perak bengkek sebab dapat "KEJARsama" penuh dari urusetia penerangan PAS... cit...

4. Bukit Selambau - PKR bertanding... blogger..? full acsess ke semua sidang media... pas media geng BloggersNetwork@Penang pun dapat. semua PC berjalan dengan kehadiran para blogger yang bekerja secara sukarela... untuk liputan pulak... siap dapat pakai streamyx lagi. langsung tak de rungutan dari para bloggers.

5. Batang Ai - PKR bertanding... walaupun jauh diseberang laut, tapi rakan-rakan bloggers yang berada di Batang Ai memaklumkan bahawa semuanya berjalan dengan baik... dapat kerjasama penuh dari urusetia penerangan PKR... good job... walaupun kalah, tapi tetap berbaloi sebab semua kemudahan yang ada telah digunakan sebaik-baiknya.

6. Penanti - PKR bertanding... aku pergi masa penamaaan calon je... tapi akses semua 1st class... siap dibagi sebijik rumah untuk blogger... nak cerita lebih-lebih aku tak reti pasal aku tak de kat sana... kalau nak tau, tanya geng-geng BloggersNetwork@Penang... yang aku tau, sampai hari ni tak de rungutan.

7. Manek Urai - PAS bertanding... harap-harap masalah-masalah yang berbangkit diatas tak de...

Jangan sampai PAS di cop sebagai parti yang hanya pandai bercakap tapi tak pandai nak praktik. aku risau kalau-kalau dikemudian hari nanti bloggers boikot mana-mana event yang melibatkan PAS sebab cuma bloggers yang beri komitmen tapi PAS tak pernah berminat untuk beri komitmen pada para bloggers.

36 comments:

zul mamak png said...

broo... hang tak masuk 1 lagi tempat prk... N12 penanti.... blogger pun dapat kemudahan sama dengan wartawan... tu pun bila pkr bertanding.......

Anonymous said...

hang buat apa sibok? hang bloggo jahanam..pungkok! kaki fitnah.. tak malu! majoriti blogger tak suka hang tau..bodo!

Bikir Perak said...

Kesiah dekat hampa tu la baik duk kat rumah goyang kaki tengok TV3 kah..kah..kah

nasir kampar said...

hang blogger sial. siapa nak layan hang. parti yg hang support pun tak layan hang. apa lagi org lain.

ada hati nak bercakap hang lapor berita benar. kepala hotak hang lah.

blogger mcm hang ni lah yang akan menjahamkan pr.kita semua dok kata blogger umno jahat.tapi org kita sendiri lebih teruk lagi.

kpd pas,saya berharap dapat siasat betul2 siapa topeng perak ni.silap2 mamat ni musuh dlm selimut.org mcm ni boleh merosakan organisasi kita.

satu lagi ialah pasal dia kutip derma sebagaimana dia iklan di header blog dia.ini boleh jadi isu juga.dia tak pernah keluarkan penyata.berapa wang masuk,berapa wang keluar dan utk perbelanjaan apa.

mulai hari ini saya cadangkan kpd pr pusat,supaya periksa & pantau semua blogger dan hanya iktiraf blogger yg menepati piawaian shj dan beri mereka pas khas utk sebarang majlis melibatkan pr.

kalau ckp blogger,semua org pun boleh.mlm ni ada mamat umno seorang register 1 blog,kemudian buat artikel mengenai pas.dua tiga hari kemudian dia istihar dia adalah blogger pr.sampai satu hari dekat2 p.raya nanti dia terbalik dan buka semua rahsia dalaman.

lagi satu,saya pun dah dengar byk cerita pasal si fauzi ni@topeng perak@perisik rakyat. byk org dah cerita pasal dia ni tak boleh harap sikit. suka laga dan cucuk sana sini.

kalau blogger mcm si fauzi ni diberi pas media dan semua kemudahan sbg wartawan,saya rasa berlambak lagilah org lain yg layak dapat. mencemarkan industri kewartawanan shj.

pasal nizar iktiraf blogger di perak tu jgn salah anggap. nizar tak iktiraf semua dan 100 %.nizar sendiri pun tahu yg blogger2 ini semua pun ada udang disebalik batu juga bila buat baik dgn nizar semasa nizar mb.kita faham-faham ja lah.

sebab tu bila nizar tak jadi mb ni mereka meroyan.

awas ! jgn dok jual nama nizar sesuka hati

Topeng Perak® Unmasked said...

nasir kampar - kau celik mata kaau luas-luas kat atas header tu... yang kaler merah tu menatang hape..?

Kau nak kenal aku ke..?

Ni no hp aku - 0139739721.

jangan dok melalak je dekat ruangan komen ni.

meh jumpa aku face to face.

amacam..?

Anonymous said...

ok cukuplah ..jgn dok godam lebih2..bloggers tak dak kalu aku juga susah..sebab aku jenis tak tengok berita 3 suku,aku ni harap pas berilah muka sikit pd bloggers sudut tepi2 pun tak pa jgn megah sangat dgn media perdana talam 2 muka atau kaki ampu..baru 2 3hari ni aje kenal siapa pas dulu hentam habih meloya aku..bloggers teruskan agenda menentang kezaliman dan penyelewengan umno..dan kuncu2nya.

pemerhati muktamar said...

awat dok kat bahagian pemerhati tak boleh buat liputan ka?

Tinta Hitam said...

Nampak gaya PAS masih lagi belum mencapai tahap yg diharapkan.Keluhan Ummie Hanie tu betul.Kalu nak ceritakan pasal PAS ni byk yg kita boleh rungutkan.Salah satu daripadanya tahap pengurusan.Keduanya adakah mereka tidak mengiktirafkan peranan bloggers?

WIFI sepatutnya disediakan sebanyk mungkin dimerata pelusuk persidangan muktamar.Boleh langgan talian WIFI sementara dari TM.Takda masalah utk TM approvekan.

perakra spt ini perlu diperbaiki lagi

Anonymous said...

aku rasa blogok blogok pas semua sok sendirik. nampak gaya memang cerita2 yg indah pd pas semua mengarut. aku ingatkan aku leh percaya plogok pas, rupenye hampeh!
baik aku risik2 umno plak.

ksahirin said...

Bagi saya, jasa blogger sangat besar. Lebih benar dan terkini, berbanding dengan media arus perdana... Jika liputan berita berdasarkan siaran langsung, blogger sendiri merasa suasana peristiwa dan terus melaporkan dari lokasi tanpa tapisan.... Media Arus perdana, hemmmm... lebih banyak putar belit dari benar.... kalau boleh, ada baiknya dan ada hikmah, jika semua blogger terutama dalam PR tidak dikenali atau dalam kata lain, buat kerja di belakang tabir.... Kerana kerja seperti inilah, bagi saya nampak keikhlasan anda semua... Keikhlasan itulah yang dinilai Allah S.W.T... Alhamdulillah, kerana itu, semuanya berjaya setakat ni.... Kejayaan inilah sebenarnya kepuasan kita... Kepuasan, apabila kebenaran itu terserlah... Teruskan kerja anda semua blogger kerana Allah....

kenyal said...

ADA LA WIFI... FREE JE... BOLEH ONLINE.. TAK YAH PASSWORD.. TP KENA DUK DALAM LAA... BELI LE TAG PEMERHATI.. RM 5 SATU..

koyengtempur said...

awat dok kat bahagian pemerhati tak boleh buat liputan ka? -> ni statement tak sekolah. org bodo.

mencemarkan industri kewartawanan shj.? kah kah kah
nasi kampar syg benar ye ko dgn industri kewartawanan. wartawan malaysia ni ikut etika kewartawanan ke?kah kah kah ko ni bangang berantai kan?

ni kpd yg bangang2 ni, ni lah sifat2 kebebasan maklumat. tetapi mesti ada pemantauan. kalu rase fitnah, tak betul, saman la. paling lemah pun lu bole kutuk blogger2 ni.

slama lu idup, lu bole kutuk Butusan Malaisia ke? kah kah kah..lu mkn nasi pun tak betul..mcm la brani sgt. dgn bloger2 marhaen ni lu bole la kutuk

bang TP, wa tak tau lu org yg baik ke tak...tp teruskan je la keje lu mcm org2 lain. mcm la keje kat opis tu baik sgt. ramai je kaki jilat pungkok.

zali said...

bagus la kalau pas buat begitu
pada awak orang blogger yang tak
boleh harap dan kuat kencing.

sepatutnya awak orang siasat dulu
kenapa pas buat begitu dan bukan
terus nak menghentam secara
terbuka begini.

mesti ada sebabnya.

nak melenting tak tentu hala pegi
mampus la!

faridshah said...

Jika benar begitu, aku cadangkan Blogger tak kira ahli parti atau bebas. Lepas ni tak payah lapor atau siarkan perkara yg baik2 pasal parti berkenaan, biarkan media2 perdana yg diiktiraf oleh mereka siarkan 'kebaikan' mereka.
Blogger (terutama Topeng Perak&MSK) siarkan perkara/berita semasa yg benar dan tepat. serta bongkarkan hal2 yg buruk dan keji dalam parti.
Biaq depa ada akai sikit..
Padan muka !!

Yang benar itu benar,
yg salah tetap salah.

Teruskan Perjuangan..

Gedung Akal said...

1. AKU SOKONG BLOGGER YANG BERTEMPUR SECARA SIHAT TIDAK KIRA PR atau BN.
2. Sepatutnya SEMUA PARTI POLITIK patut berikan ruang untuk blogger bekerja kerana media baru ini amat penting dan perlu kepada semua yang terlibat.
3. Kalau korang blogger berperang ikut emosi sama sahaja korang dengan politikus murahan itu!

Anonymous said...

ader gak blogger luga mcm ko...ni....hahahah

faridshah said...

Undian dalam edisi 7, 71% TIDAK SETUJU dengan cadangan 'kerajaan perpaduan'. Alhamdulillah..

Salam Perjuangan..

Anonymous said...

Para blogger...,
Aku tukang komen "anonymous", menulis bukan kerana nama.

Tanpa gaji dan elaun anda berkejaran kesana kemari kerana ingin melaporkan kepada pembaca blog tentang berita terkini dan kita berterima kasih kerana khidmat anda itu.

Apa yang kita lihat, penulis blog dari kalangan penyokong dan ahli PAS memang ramai tetapi mereka tidak ada persatuan. Dan pergerakan mereka pula adalah bersendirian. Jika tiada penulis blog dikalangan penyokong PKR ada kemungkinan blog dari fahaman PAS mempunya pembaca yang terhad.

Sekiranya urusetia parti tertentu tidak melayan secara berhemah pada para penulis blog seperti anda adalah kerana mereka tidak dapat arahan dari pihak atasan untuk memberi apa-apa kemudahan yang diperlukan oleh penulis blog.

Oleh kerana itu sebelum memulakan tugas para penulis blog hendaklah bertemu dengan dengan orang "betul" untuk memohon sesuatu kelulusan atau keperluan.

Jika penulis blog masih tidak dapat layanan dan kelulusan dari orang yang betul maka kita nasihatkan penulis blog hendaklah tarik diri dari mencampuri urusan mereka secara jelas.

Kita sokong penulis blog dan disamping itu kita juga tidak mahu penulis blog dilihat sebagai "hidung tak mancung pipi tersorong-sorang."

pengliporlari said...

jangan double standart la nasir kanpar oi...topeng perak bukan nak manjahanamkan PR,tapi menegur dan memberi pengajaran pada PR yang menimbulkan permasalahan untuk meningkatkan kawalselia parti!dah banyak taburan bakti para blogger terhadap parti.


TP suka berterus terang untuk dari gambar dan artikel utk bg orang paham!terus ke point!tak payah kias.pembaca susah nak understand

Anonymous said...

Tu la kata perangai pelik2 mai dari PKR saja..sama lah jugak PAS pun..selagi manusia tu perangai sama ja..tak kira pakai kopiah ka serban ka..yg best lagi tu siap nak berpeluk cium dengan UMNO lagi tu...Presiden dan TP..org bawah PAS xdak apa pun kalu boleh nak bagi tergolek lagi UMNO adala!!

don mufasha said...

salam semua

apa sebenarnya tujuan anda semua inginkan pas media. apa yang nak dilaporkan. PAS dah ada harakah dan kalangan pimpinan pas pun ramai yang buka blog.

kenapa tidak dihubungi mereka mereka ini untuk dapat berita. Ust misbah, yb idham dan yang lain2(sekadar 1 , 2 nama)boleh di hubungi untuk dapat berita.

Mengenai akhbar arus perdana yang diberi pas media, satu persoalan berapa media arus perdana ada di malaysia???. sedangkan jumlah media yang dibenarkan masuk ke PC lebih dari 300 pemberita.

Dalam laman web muktamar telah disediakan senarai j/kuasa kerja program muktamar serta nombor yang boleh dihubungi dan the person incharge. ada cari ke tu semua.

Janganlah kita cepat menghukum sesuatu perkara terlalu cepat.

Selama 55 tahun pas berjuang dah berapa tahun blogger bagi sumbangan??? yang ni kita kena tanya diri masing2.

PAS bukan sebuah parti yang tumbuh macam cendawan lepas hujan. ia mempunyai sejarah perjuangan yang panjang dan perit. Banyak pengalaman sepak terajang politik yang dilaluinya.

Alhamdulillah berkat usaha dan kesabaran semua pihak PAS berada pada tahap hari ini, tapi barang diingat, bukan dengan usaha yang dimulakan beberapa tahun lepas tetapi sejak dari awal penubuhannya dahulu sehinggalah kita yang memperjuangkannya hari ini.

Satu perkara yang kurang baik bagi yang memiliki blog seperti tuan2 & puan2 semua, bila kita tidak berpuas hati kita luahkan didalam blog yang [asti akan dapat diakses oleh banyak pihak, dan selalunya ketidakpuasanhati kita itu pasti akan memberi imej negatif kepada parti yang kita sokong dan dokong.

jadi dimana sebenarnya perjuangan kita?????

untuk perjuangan menegakkan agama Allah atau nak dapat pas untuk masuk PC.....

Fikir2kan lah semua....
pesanan untuk diri ana yang daif lagi hina....

RENUNG2KAN DAN SELAMAT BERAMAL

Anonymous said...

Ismail,
This is the problem with PAS. Whenever PAS got a bit of power, overconfidence went over the head. Now, Hadi talks about unity government. Thank God, PAS got Erdogans in the midst

People,
Like I say before, I am quite wary of the "ulama" folks in the PAS camp. Furthermore, they are playing with the devil by having talks with UMNO. TGNA has said before, UMNO must be exterminated.
I felt that all component parties within the Pakatan Rakyat should be equally strong. PKR still need to clean his houses. With Hadi in power, not good of having PAS too strong. Frankly, it might end up with disaster like those in Terengganu
Hence, DAP should be strenghten with more malays joining in. Like or not, among 3 component parties, DAP is the most principled party......The best party that represents all Malaysians including the malays. Tunku Abdul Aziz knew it. I believe Zaid Ibrahim knew it too.....

Malay brethens,
Join DAP. Strenghten DAP with malays members to counter balance within Pakatan Rakyat. Particularly the Pro-UMNO gangs within PAS.

looes74

kenamengena said...

jgn risau topeng perak..kami para pembaca mengiktiraf bloggers macam hang ni.mmg komen korang keras,tp dlm dunia skrg dah xbleh tegur lembut2.kerana hidup ini terlalu keras utk kita berlembut.apa pun truskan melaporkan berita yg benar walaupun kadang2 menyakitkan utk dibaca.kepada pengurusan pas.harap berubahlah.harus diakui para bloggers memainkan peranan penting di sebalik kemenangan PR di PRU 12 dlu.

Anonymous said...

saper yg terasa tu, mmg jenis hati lembut la.. baru kena tegur keras sket, dah meloncat..eh, zali tu dah muncul semula la... - Neo

Unknown said...

bro TP.....troskan perjuangan....jgn cpat mengalah...anggap ni sume ujian....idop ade sng,ade kale susa....para bloggers,kami sentiasa menantikan maklumat dr korg....brite hairan n utusan meloya,sket pn xbley pakai...kaki jilat pungkoq n penjahanam perjuangan PR....aku sokong perjuangan para blogger....korang dedahkan ape yg patot bg 1malaysia tu taw....

Anonymous said...

Siapa anggap PAS tak boleh dikritik sila isi borang UMNO.

Anonymous said...

Bloggers dok khak ptuihh mcmana org nak bagi masuk...asyik2 satgi dok meludah dlm dewan muktamar je..huhu

kelate said...

zali lembu tu mmg tadak kija..spesis sampah tepi jalan...tulur pun tadak...

pemerhati muktamar said...

alhamdulillah mengatakan statement aku tu statement orang bodo. cuma aku tak paham la dengan statement koyengtempur ni. ada je aku tengok blogger buat liputan dari bahagian pemerhati tu. jadi apa masalahnya?

macam kenyal cakap la.. ada wifi. cuma kena beli tag pemerhati. RM5 je pun.. isk pelik²... bahagian pemerhati tu di bahagian atas sket je dari media dan perwakilan. nampak macam tak umphhh sket la tempat tu kan... tapi kat mana pun dalam dewan tu bleh je buat liputan. dok kat pemerhati tu pun boleh je blogger nak kutuk ke nak puji ke.. so apa masalahnya? aku tak tau la sama ada koyengtempur ni join muktamar ke idak

Kyra's Bundle said...

UMNGOK telah mencipta satu lg alat untuk menjadi ikutan oleh pemimpin2 PAS... mereka ni lah yg mencipta pada mulanya di perhimpunan UMNGOK, iaitu jangan beri kerjasama dgn Bloggers... dan kali ini PAS pula cuba menggunakan alat yg di cipta oleh puak2 UMNGOK ini utk di gunakan dalam Muktamar 55... dan hasilnya mmg berkesan... Syabas PAS sbb kemaruk dgn Pas media... PRU-13 ada lagi ker Pakatan Rakyat???

Anonymous said...

Pada dasarnya saya setuju blogger memain peranan dlm menaik atau menjatuhkan sesebuah organisasi. Tapi kita mesti ingat bhw blog ni milik persendirian di alam maya. Rmai blogger mengiystiharkan diri spt dan dikenali spt che det dll, tapi lebih rmai lagi yg sembunyi identiti.

Dri segi kredibiliti kita lihat blog yg dikenali lebih bertjwb dan tidak mnemfitnah sesuka hati,.tapi blogger hantu lebih cenderung utk fitnah dan maki hamun.

Blogger hantu cenderung ikut mood sndiri,.bila suka dan happy mrk puji tpi kecewa oleh sesuatu sbb yg mrk sndiri tahu,.mengutuk dan mencaci pemimpin tertinggi parti,..coth kes Ustz Hasmuni Alwi

Anonymous said...

Salam,saya juga merupakan blogger.dan saya tidak mungkin sama sekali meminta2 untuk dihargai.Saya menggunakan pas pemerhati untuk masuk ke dewan.tahukah berapa ramai blogger yang masuk ke dewan muktamar PAS ke 55 , 15,000 pengunjung.ambil hanya minima 1% blogger.Izinkan 1% blogger dengan PAS media. 150 blogger = 150 perakam suara?.Sebenarnya penghargaan media perdana adalah circulation.Bagi saya anugerah blogger adalah hits!.Banyak lagi cerita tentang ramah mesra petugas PAS.Adalah tidak adil hanya seorang blogger yang tidak mempunyai hak pada suatu2 event diperbesarkan.Jika boleh Alhamdulillah , Jika tidak boleh Subhanallah.Pertamanya jika beliau benar2 blogger yang ikhlas,tidak timbul langsung masalah.Blogger perlu faham tugas2 keselamatan.Saya mungkin merupakan satu-satunya blogger yang ingin memberikan setinggi-tinggi penghargaan kepada urusetia & petugas2 muktamar PAS ke -55 semoga jasa dan pengorbanan antum hanya ALLAH sahaja yang membalasnya!

pengliporlari said...

jangan berbicara tentang 55 tahun terdahulu..apakah ada ruang sesawang maya begini pada 1957??peti radio pun chin peng rampas!

Anonymous said...

salam...

awk ni spm pn xde..tp kite kene fikirkn pasal prosuder keselamatan..
walau sehebat dan terkenal mana pun kita hndaklah mngikut prosedur..
sy rase YB Idham lim pn mngikut prosedur sbg seorng blogger..kak ummi xsepatutnye melatah spt itu..ape2pn sy suke kt kak blog kak ummi..k..lg skali "awk ni spm pn xde.."

-ORG LUMUT-

Anonymous said...

any changes coming ?

Unknown said...

daftar situs judi sabung ayam online