"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, June 13, 2009

SAH..! Dato' Zaid Ibrahim Sertai PKR - malaysiakini

Dato' Zaid Ibrahim hari ini telah mengesahkan penyertaannya ke dalam Parti KeADILan Rakyat seterusnya telah dilantik menganggotai Majlis Pimpinan Tertinggi Parti KeADILan Pusat.

Mekasih.

23 comments:

Anonymous said...

Salam,

Saya mengalu-alukan sebarang komen dari semua pihak tidak mengira fahaman. .
Idea anda saya hargai .Saya tidak kisah apa yang anda tulis.


http://penpusaka.blogspot.com

C4U said...

Harap-harap beliau insaf dengan kesilapan lalunya yang menkondem pelaksanaan Hudud oleh PAS.

Pape pun, Way to go Dato!!!

tok iskandar said...

Perlu ubah segera kaedah pemilihan pimpinan tertinggi dalam PAS.Zaman dah berubah,gerak kerja dan segala-galanya mestilah up to date dan sistematik.

Tok amati idea kerajaan perpaduan ini dah tamat isunya.tak perlu kita ulaskan kerana sedar tak sedar BN yang sedang hadapi krisis keyakinan ketika ini.

UMNO dengan krisis dalamannya di Terengganu dan Perlis.Khabarnya 2 pemimpin kanan dari Terengganu telah ditangkap baru-baru ini oleh SPRM Selangor kerana rasuah.Ada risikan mengatakan mereka ini team Ahmad Said.Tempohari kem Derih Jusoh kena balun ekoran isu bumbung stadium sultan Mizan runtuh.Pergolakan menanti belah UMNo Terengganu eloklah dimanipulasikan oleh blogers semua di sini.Penyertaan beramai-ramai ahli UMNO ke dalam PKR di Perlis menambahkan lagi perit luka UMNO.

MCA pula parah dilanda skandal PKFZ.dalam soal selidik blog seorang pemimpin kanan MCA,lebih 70% ahlinya desak MCA keluar BN.Khabarnya seorang ADUN Selangor,Abdul rahman Palil turut terseret dalam skandal ini.Pakatan rakyat kena korek dalam-dalam isu ini.

PPP pulak Kayveas dan Murugiah tengah bergelut dan berebut nak jadi ketua.semalam dalam paper,isteri Kayveas telah dilantik jadi duta ke Papua New Guinea.Kayveas kena ikutlah bini.Nampak sangat Najib sebelah Murugiah selama ini dan cara inilah yang terbaik untuk buat Kayveas pencen sebagai Presiden PPP.Apa pulak tindakan Kayveas.tak bengang ke dia kena tipu di Najib?

MIC termengah-mengah menjawab isu skandal MAIKA HOLDINGS.Siapa yang tembak samy vellu kali ni?

berhentilah kita berperang sesama sendiri seketika kerana musuh kita adalah BN.buatlah gencatan senjata.ok.janganlah pulak salah tembak.tok dapat info terkini,beberapa ADUN PR di selangor nak melompat.blogers semua tolong siasat.ada kemungkinan operasi tawan selangor telah bermula.Najib bimbang jika lewat rundingan air akan berjaya diselesaikan dengan baik oleh kerajaan PR di Selangor dan pengurusan air selangor akan diuruskan oleh kerajaan negeri PR.Tak boleh buat duit brothers.Marilah kita sama-sama pertahankan kerajaan PR di Selangor daripada dirampas oleh Najib dan gerombolan

BTS said...

TP:
cerita 34 MP & Tentera dikuarantin tolong RE-CONFIRM.

Anonymous said...

tahniah ler PKR...
harap2 pemimpin PKR dan PAS yang baru tak abaikan perinsip sebagai seorang umat islam...walaupun nak kejar kuasa dan kekayaan.kerana pegangan islam itulah membantu semua aspek2 masalah.itu saja jalan penyelesaian....jangan jadi parti umno...bila susah baru nak dekati rakyat....mungkin ada muslihat mereka ini utk dekati rakyat..bila rakyat bersatu..mereka akan kembali lupa rakyat...utk kumpul kekayaan.....FAHAMILAH>>>>KATA2 KU INI>>>>

Anonymous said...

Syabas utk Zaid Ibrahim...pilihan yg tepat bersama Pakatan Rakyat...

dia da byk berubah sejak peristiwa hudud tu....alhamdulillah...

arekey said...

Takde faedah pun dia tuhh

tok iskandar said...

selalunya musuh kita akan ambil kesempatan atas kelemahan kita untuk memusnahkan kita.expext no mercy.bukan senang nak perjuangkan PR dapat memerintah dan takkan senang macam tu je nak bagi semula kat umno.

tentang hasan ali…tok tak nak ulas.tapi tok dengar citer lepas kes Anwar dibicarakan,ada spekulasi mengatakan Anwar akan dipenjarakan semula.makan tahun.kalau makan tahun apakah PRK di Permatang Pauh akan diadakan?Kali ni UMNO nak masuk or tak bukanlah persoalannya.Jika Anwar dipenjarakan,lebih mudah kerja Najib yang kini Ketua Perhubungan UMNo Selangor untuk jatuhkan kerajaan PR di Selangor.Sasaran ditujukan ke arah PKR kerana mereka tiada ketua.Ada dah khabar angin mereka cuba pujuk beberapa adun PR lompat parti seperti adun pelabuhan kelang,adun yang baru keluar ISA dan beberapa adun lagi.

Bukannya masa untuk kita berputus asa.UMNO dah tak relevan dan kita tak mahu balik ke zaman silam dengan retorik pemimpin umno menipu kita

tok iskandar said...

Operasi tawan Selangor yang dikepalai Najib dan gerombolannya sudah bermula.Hari ini 1 Malaysia berkata,rundingan air tertangguh kerana kerajaan negeri Selangor kemukakan harga yang tak munasabah kepada kerajaan persekutuan untuk ambil alih pengurusan air negeri.
inilah putarbelit 1 malaysian.setahu tok dan rakyat selangor,syarikat konsesi air yang kemukakan tawaran tak munasabah dengan keuntungan lebih 300% kepada kerajaan negeri Selangor jika hendak mengambilalih pengurusan air negeri.syarikat judipun tak boleh dapat untung banyak macam tu.

sebenarnya yang tamak ialah kerajaan persekutuan dan syarikat konsesi air.jika pengurusan air negeri selangor berjaya diambilalih,harga air di lembah kelang akan dinaikkan sehingga 30%.jangan haraplah time tu nak dapat air free.kena bayar lebih adalah.

sekarang kerajaan pusat BN tak boleh tipu rakyat sewenang-wenang dengan menaikkan harga minyak dan tol sesuka hati.terpaksalah najib beralih kepada air yang tidak disedari ramai boleh mengembungkan kocek tokey-tokey konsesi air.kerajaan dah nampak dan sedar perkara ni.eloklah rakyat selangor buat demo besar-besaran bantah pengambilalihan air ni macam demo BERSIH atau PPSMI.

Khabarnya,kem najib melalui ezam and the gang dah mula memujuk adun-adun PKR melompat parti.sebaik sahaja anwar didapati bersalah dan dipenjarakan,huru-hara akan berlaku dalam PR dan PKR.Siapa pula pemimpin PR waktu itu?inilah yang ditunggu-tunggu oleh najib yang juga ketua perhubungan umno selangor.

zali said...

tempat loser adalah bersama loser.

dalam umno dia tak ada buat menda
dan dalam pkr apalagi sebagai salah
seorang majlis pimpinan
tertinggi...makan gaji buta je la...

kemuruk nak jadi hero la tu...

jalan daa!

Unknown said...

Politik sentiasa bergolak...

kelate said...

zali bengong lombu dah keluar kandang!!!!

bodik said...

zali...biasalah dia tu pun org umno jugak dulu. tp nasib baik dia ni dah sedo x mcm pemimpin umno yg ada skg ni. semua nya kaki jilat aje.

Anonymous said...

Lepas ni Hadi join UMNO pulak kot? huhu

zali said...

nate berok kelate and bodik...

dah tak ada ke pemimpin yang
berwibawa dalam pkr hingga
terpaksa ambik bekas umno yang
selekeh tu?

duduk dalam majlis pimpinan
tertinggi pulak tu...apa dah buta
ke mata pemimpin pkr yang lain?

hanya pentingkan kuantiti dalam
pkr dan bukan kualiti.

selekeh + parti selekeh = selekeh berganda

Anonymous said...

Zaid Ibrahim ni baru masuk dalam PKR, kenapa terburu-buru dilantik dalam Majlis Pimpinan Tertinggi PKR pusat? Beliau sepatutnya bermula dari bawah supaya nampak gerak kerja parti dan mendapat sokongan dari semua pihak dalam PKR dan Pakatan Rakyat.

farah said...

Selamat datang Zaid. Semoga ada beribu berjuta zaid selepas ini. Selamat Datang Selamat Datang....

Anonymous said...

HARAP2 MORE LAWYERS AKAN MASUK PAKATAN RAKYAT supaya PR akan lebih mempunyai ahli2 yg berilmu tinggi utk memimpin negara dgn jujur

kelate said...

zali nate bewok mari doh..baru tubek gok tu..hahahhahahaaa..lombu minum todi kaaa...

C++ said...

Bhai... elok ler tue dier join...

Cuma mamat sorang nie.. gua tak berapa percaya sangat... dulu pon boleh saman PAS kelantan pasai hudud...

Anonymous said...

Kalau Tun Mahathir join PKR agak2 dia akan dilantik di dalam Majlis Tertinggi PKR tak? Hmmm....

bodik said...

zali bangang tahap tungkik bernanah...zaid ibrahim yg nak join pkr kenapalah bangang berganda2 budak zali ni. apa pun pemimpin pkr yg lbh memahami untuk lantik dia memegang jawatan.

eXception said...

Syabas Pakatan Rakyat kerana sudi mengutip sampah dari tong sampah UMNO... Kerana sampah itu tidak berguna untuk UMNO apa lagi nak disimpan kerana ianya sudah luput tarikh. He he he he... Kesian Zaid...

http://exception2008.blogspot.com/