"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Sunday, June 14, 2009

MB Rakyat angkat sumpah-Malaysiakini

Dato Seri Mohammad Nizar jamaluddin akan mengangkat sumpah sebagai Ahli Parlimen Bukit Gantang, Perak apabila mesyuarat Parlimen bermula jam 9.00 pagi esok (15 jun 09).

Semoga Dato Seri dapat mengukuhkan lagi kerusi MP Pakatan Rakyat di Parlimen serta menjalankan tanggungjawab kepada rakyat yang membawa gelombang 'Suara Rakyat' di sidang Parlimen.

SALAM TAHNIAH...!!!

21 comments:

Anonymous said...

salam bro2 semua...

ermm... knp pemimpin yg diagungkan bro2 ni semua sokong chin peng balik malaysia??? saya curiga ni...

sbb takot kat org cina atau takot pada DAP??? tapi sama2 jer kn???

saya ni mmg la xboleh mengundi lagi tapi suara mereka yg xblh mengundi lagi ni perlu didengar sbb lps korang semua mampos kami yg muda ni yg akan menentukn hala tuju negara kita...

hurmm... dari kecik kita bljr peribahasa berani kerana benar...

knp DSAI xnak bersumpah yg dia x liwat saiful?? knp menggunakan alsan ulamak xbagi???
yang kena fitnah(kalo betol fitnah) dia dan yang dpt malu family dia bukannya ulamak2 tu..

dalam fhmn saya saiful bersumpah sbb dia nak org percaya yg dia benar2 diliwat sama spt keadaan bila awak dituduh mencuri padahal awak xbuat.. mesti awak akan bersumpah didepan kawan2 dan keluarga yg awak tak mencuri.. betol x???

kenapa ramai orang yg sgt percaya Altantuya mati disebabkn arahan najib sedangkan 1 pun bukti xda.. knp??? knp percaya??? sekiranya perkara ni berlarutan saya takot negara kita ditimpa bala disebabkan fitnah2 ni...


hurmm.. saya akui DSAI seorang yg bijak..
dia bijak mengatur macam2 isu supaya org lupa psl kes liwat dia... apabila sampai hari perbicaraan ramai org yg spt baru bangun drp tidur dan reus kata AHHH!!! ni semua pembohongan kerajaan... biarpun ada rakaman video tp tu semua akan diktakan dicipta dengan teknologi

situasinya sangat mudah:

1. apbl anwar didapati bersalah semua org yg taksub dgn dia kata ni semua bohong.

2. anwar tak bersalah, mahkamah sgt adil, keadilan telah menyebelahi kita..

renungkanlah...

penguinterbang@ymail.com ( hntr komen abg2 semua pada saya)

Anonymous said...

har har har..
ko nak suruh renungkan wahai si anon??
blajo amik upsr dlu la weih..
bikin lawak plak kat sni..

ManusiaTerpelajar said...

xde bukti la bodo...fitnah diagung2kan ==

dunia la semua org terpelajar kecuali org2 umno yg masih dok lepak kedai kopi dan baca utusan meloya..


mmg mcm tu la tahap pemikiran diorang yg x leh menkaji hanya ikot bulat2 apa yg org kata,,,bodoh btol laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

Anonymous said...

http://antichegupa.wordpress.com/

golokperak said...

sumpah di masjid bukan mahkamah terima .Malaysia bukan mengamalkan undang undang islam.Dalam kerajaan islam pun ada mahkamah,lainlah jika mahkamah yang perintahkan bersumpah dimahkamah.Kalau Anwar bersumpah boleh buang kes kah? Itu semua wayang tamil sisaiful saja. jangan kamu ikut bodoh macam dia sudah lah

Anonymous said...

belum baligh lg tu, dah mimpi ke belum? ha ha ha....mana bukti saiful di liwat?. ujian oleh doktor jelas bahawa tidak ada tanda2 dia di liwat. Kalau Najib atau rosmah tak bunuh antutuya, saman je semua org yg di katakan buat fitnah tu...napa tak saman?. cukup ke bersumpah di masjid?. Gini la dik...bagus la adik yg di bawah umur ini sekurang-kurangnya amik tau pasal situasi politik mcm ni, cuma hati2...takut kena caj bawah AUKU...he he he...

matgeramgiler said...

jika mengikut hukum hudud, anwar memang tak terlibat dengan jenayah liwat.tahniah pada yb nizar dengan resminya menjadi ahli parlimen bukit gantang. apeheinya semalam zambry mb mahkamah merayu lagi untuk sokongan di sungai siput? udah hangat pijau ke duduk dalam pejabat tu? sape boleh tolong jawab!

sasaudengo said...

Anak sape la ni.....
Anak orang UMNgOk kot?
Bagus la tu... ikut perkembangan politik. Tengok same dalam kain UMNgOk...ade banyak yg tak betul!

Kes Altantuya taknak soal ke...!
Ape motif Sirul dan Azilah bom C4 si Kak Altantuya ya? Kenal tidak, musuh tidak... tup-tup diletopkannya, gila kot mamat berdua ni? Cuba adik pikirkan dan cari motifnya. nape pulak yg kenal "rapat" dgn simangsa boleh terlepas...

Mahkamah M'sia selalunya boleh dirunding...! Takcaye cube tanya MB Mak-Kak-Mah kat Perak tu!

Anonymous said...

Nak tegur pun biar la berhemah dik oiii... siap cakap mampos lagi tu.. ni apahal nak bangkit isu sumpah2 plak? klu camni la gaya 'bakal pewaris' malaysia nih, makin teruk la jawabnya.. nak bg hujah pun biar la berhemah.. ni bahasa pun cam kurang ajar jek.. - Neo

primehonda said...

kpd penguinterbang & shbt2 semua..izinkan saya memberi sedikit penjelasan berhubung statement DSAI tntg chin peng. marilah kita semua mula berfikir secara global esp. as Muslims.

(1) semua pasti tahu di negara china ramai org2 Islam spt kita. mereka ini saudara2 kita semuanya. mereka ini tidak begitu bernasib baik hidup sebagai warga negara china.

(2) di India juga ramai saudara2 seIslam kita..yg dibunuh beramai2 oleh kumpulan militan tamil eelam selama ini.

(3) DSAI membuat kenyataan begitu kerana tidak mahu org2 Islam di china terus ditindas oleh komunis. ini satu bentuk dakwah halus utk bela nasib saudara2 kita di sana agar tak disiksa komunis lagi. biar ada give & take.kalau kita terus bernostalgia saudara2 kita di sana akan terus ditindas. fikirkanlah sejenak..

(4) nak harapkan k'jaan malaysia? cuma pandai main sentimen 'zaman komunis' utk tarik simpati melayu, pilihanraya punya pasal..nasib org Islam di sana langsung tak peduli. yg sudah tu sudahlah. datuk nenek saya pun ada yg kena bunuh. saya yakin penguinterbang pun ada moyang kena bunuh dek tentera jepun kan? kenapa agaknya mahathir x kempen pulaukan produk jepun dulu ye??siap kempen dasar pandang timur lagi.

(5)so please think out of the box penguinterbang.benarkah DSAI takutkan DAP? think again.

(6) pasal liwat saiful ni cerita yg sudah basi. mugabe@umno dok ulang cerita yg sama utk musnahkan musuh ketat mereka. bacalah sejarah mugabe memusnahkan karier politik timbalannya. anda akan dapat inspirasi baru. apa yg anda taip di komen di atas semuanya logik taraf kedai kopi saja.

sekian.

zali said...

terima kasih exedy dengan penjelasan yang serba daif dan tak masuk akal dan cuma sesuai di dengar oleh kerbau-kerbau di kandang dan nate beruk di blog ni.

adakah dengan membela nasib chin peng seorang maka china akan membela nasib beribu-ribu-ribu muslim di sana?

kerajaan bertindak sewajarnya dengan meletakkan keselamatan chin peng dan keamanan negara sebagai keutamaan...

setakat nak glamour main ikut cakap dap je pegi jahanam la.

el juburi memang dah nyanyuk dan expired dan sampai bila pun mamat ni tak akan tau apa-apa.

apa yang dia tahu cuma...sontot!

mahatma zambry said...

ehh bukan ke GERAKAN yang dok mulakan kempen chin peng ni....
dik oi dah sunat lom...Gerakan tu bukan ke geng Barisan Natang....

Anonymous said...

macam mana orang yang claim kene liwat tapi doktor check tak de tanda tanda liwat.... kene liwat dengan jin rosmah kot...

Anonymous said...

bala mane bala... macam mana orang yang ada dua akuan sumpah yang contradict antara satu sama lain boleh hilang macam tu aje...

jaisyul usrah said...

hari ni sidang parlimen ker?apa kejadah polis, fru besepah2 kat taman burung ngan lake garden?dah xde keje lain ke dok lepak saja?pastu parking trak kat tepi jalan wat semak je...

Anonymous said...

Generasi pengumpat, pemfitnah inilah yang akan menghancurkan negara...

beristighfar banyak-banyak..

Getik Teman Nengoknye said...

Glamernye mike nizar...seglamer AKhil Hayy dewasa ini....heee

ckp mmg murah said...

aduh..pasal politik pon nak wat blog..
hak masing2 ar nk pilih sapa..mcm2 isu de dlm ni,pasal chin peng arh DSAI arh,ds nizar arh..sentimen agama de sentimen kaum de..sapa yg salh tu xleh ckp manager blog tau ke?
najib xsalah or bersalah..tau ke DSAI xsalah or bersalah..tau ke ds nizar tu perjuangkan rakyat..
politik tu kotor,13 mei jadi psl DAP dpt 1 kerusi..dah besar pale..
skrg maen isu gunakan PR..de melayu
lau guna dap dah sah2 gaduh,,just tgk org melayu gak yg jd barua..hu ha sana sini..bangsa lain xde pon..
UMNO pada aku xsalah tp org yg menerajui tu yg byk way silap...sama gak ngan parti2 lain..bkn semua dlm tu bagus n xde kepentingan...skrg ni aku tgk yg bagus ibrahim ali..
semua yg xbetul semua dia bantai..xkira sapa n parti mane?
jgn jd melayu taksub nak crita psl agama,bangsa..
tkut sembang je..pape jd kat bangsa n agama wat diam je..pastu gelak..mane de cina yg berlainan parti gaduh kerana parti..aku byk eat keja ngan cina..MCA,DAP,gerakan..tu just parti bangsa yg utama..melayu x penting kan parti dr bangsa n agama..
jgn nk sembang psl seagama dr negara luar..yg dlm negara sndiri pon nk bercakaran..jgn kata org lain tu bodoh padahal sndiri yg bodoh..lau korang bijak pandai nape nk join politik..majukan bangsa ngan titik peluh sendiri tu lebih baik dr berpolitik..
wat bisnes jatuh kan negara asing..bantu rakan seagama..
sebenarnye korang laie bodoh dr org yg xsekolah..dlm kubur xde soalan akan ditanye oleh malaikat parti mane ko pilih..mmg dlm agama disuruh pilih pemimpin yg adil..tp korang pasti ke yg mane 1 akan adil ngan korang..anggap ar korang seorg bapa,de 10 org anak..dgn pendapatan yg sederhana..boleh ke nk tunaikan semua permintaan anak sekali gus..mesti de anak fav gak kan..
xyah nk gebang ar..
hgn ckp pandai tp sebenarnye bodoh..

rosmah 1malaysia said...

mungkin orang UMNO macam anon kat atas ni (7.19 am) boley tanya dan rujuk 'fatwa' Sister in Islam bagaimana menjadi seorang muslim sejati.... kih kih kih pemimpin umno dan sis umapama lagu dan irama

-madey sokong SIS-

Anonymous said...

eeeeeeeeeeeeeeeeee....

macam tu rupanya wakil rakyat hangpa....

ish!!!!!

lainkali bawa laa penyokong masuk dalam parlimen tu..menjerit kuat sikit..baru bagus..

TAHNIAHHHHH!!! NIZAR..dengan kalungan bunga..

Anonymous said...

ish!ish!

menjerit macam tu baru di katakan MB RAKYAT!!!

Patut menjerit sambil lompat-lompat
lagi ada gaya..

tak sia-sia jadi MB Perak..
cam tu la orang perak jadi sayang..dan sokong dukung..