"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, June 24, 2009

TGNA: Ikon Pendokong Keadilan - malaysiakini

Ikon rakyat Malaysia pendokong keadilan... sebutlah apa bangsa sekalipun dan tanya pada mereka apa pandangan mereka pada TG Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Yang cacat akal sahaja yang tidak dapat berfikir dan menilai dengan betul. korang tau siapa "mereka" tu kan..?

Salam dari Manek Urai.

57 comments:

Anonymous said...

Begitulah..
Keturunan Raja Jembal rules!!

Skuad Peninjau said...

Tok Guru rock!
Sayang Tok Guru!

We will stay united with u, my tok guru!

Seronok tengok wajahnya yang tenang.

Anonymous said...

Tok Guru memang ok cuma ari tu je tersasul.Maklumlah dah berumur.Yg bengongnya pengikut Anwar Al-Juburi yg buta mata hatinya mengikut je telunjuk dia nak jadi PM...termasuklah si mangkuk hayun tuan punya blog perisik rakyat ni.Sedih tengok org PAS yg dah jadi lembu dicucuk hidungnya...auwwww.Sokonglah DAP demi menjadikan Malaysia sbg negara Cina...Hidup Cina! Hidup Negara Cina.Hahahaaa!

Anonymous said...

Biar duduk bawah Cina daripada duduk bawah firaun laknatullah....

Anak Lenggong said...

KESIAN KAT ORANG TUA NIE..DAH NYANYOK DAH WEIII...SURUH LAA DIA DOK RUMAH JEE..IKON PEBENDA ASYIK CAKAP SERING DOK BERUBAH..PASTU LAK SANGGUP JADIK PACACAI DAP..

Anonymous said...

Oooo...kitalah bangsa yg bengong
bagilah negara pada Cina
biar jadi maca Singapura
Oooooo..Malaysia jadi Cinasia..
biar lah kita terus jd hamba
melonjak2 melaung baring tengah jalan...Oooo..bagi kXlXXg jadi Speaker...nak terberak pun tahan2 takut kerusi dirampas orang..Ooo Sivakumar kaulah pujaan hatiku..pujaaan selamanya..marilah bersidang bawah pokok.samakita liwati bandar buntot...auwwwww pakai jeli lah pulak...sedapnya menjilat jari..ada YB telanjang oh telanjang tapi kata takpe.nak bawak komunis ChinPeng babi balik Malaysia..Ooooo..habislah negara ini..mesyuarat PKR dah mula baling kerusi sekarang ramai lobi nak jadi YB..Anwar dah letakkembali adiknya di KDEB! tapi masih ramai yang puja al-liwati..mulut diletak pisang, jubur berlengaih dengan tahiiiiii!!!!auwwwwwww sodap pak!

Anonymous said...

TGNA cakap x serupa bikin....
ikut sangat telunjuk DAP & Anwar
PAS dah x releven lagi..

Casa Saujana Home & Property said...

HIDUP TOK GURU!!

www.pahlawanrakyat.blogspot.com

serupasekala said...

UNTUK BLOGGER DAN PELAYAR BLOG.

TOLONG DENGAR CERAMAH USTAZ ABU BAKAR BIN ABDUL AZIZ DARIPADA JOHOR BERTAJUK KONTROVERSI MAYAT BERULAT.

KALAU TAK JUMPA DALAM INTERNET BOLEH HANTAR ALAMAT EMAIL ANDA KE wdmokhtar@yahoo.com.sg UNTUK MEDAPAT CERAMAH TERSEBUT UNTUK MENJADI PENGAJARAN SAYA DANG ANDA SEMUA.

WASSALAM.

Unknown said...

hmmm ... memang benarlah kata TP hanya orang cacat akal yang tidak dapat berfikir dan menilai dengan betul termasuk lenggong kat atas tu yang bagi komen "asyik cakap sering dok berubah", lihat ketegasannya menentang UG dengan umno, mana ada berubah !!!

kelate said...

biasa le ASAL...lombu mana ada akal untuk berfikir???

C++ said...

hahahahaha...

tak sangka banyak betul OKU kat Malaysia nie... terencat akal... tak dapat menilai yang mana baik dan yang mana buruk....

kesian...

Kepada TGNA.... gua respek lu..

Anonymous said...

Itu orang umno dah 50 tahun diberi peluang dan kuasa utk buat hukum Islam ..x buat2 lagi ..mmm sampai masa kita bagi peluang pd yang mampu berfikir dan berani ..sebab umno x ingat mati kok ..sebab tu x lupa nak laksana hukum Allah ..jadi kalau melayu yg mengaku Islam dan solat ..agak2 nya kalau unmo cakap Islam tapi nak tutup aurat pun x sanggup ..agak sampai 100 tahun pun dia sanggup ke laksana hukum Allah di Bumi Malaysia ? tanya Iman kita ..kita nak mati nak pergi kemana ...ada dua pilihan sj so pilihlah sendiri..

Anonymous said...

Tok Guru Nik Aziz Ulama dan Pemimpin sebenar!!!!

anak gerik said...

to anon2.12pm

cakap macam tak de iman, kesian!!!!!!!!! Di doakan beroleh ketenangan, Anak lenggong pun sama!!!!!

ANESTHESIA890 said...

kesian sunggoh dgn penyokong UMNO dua orang di atas tu....dah memang macam tu perangai orang UMNO...ingat bumi malaysia ni bapak mereka yang punya...dia orang aje lah yang betul..yang kaki perasuah pun dia orang jugok...kaki betino pun dia orang jugok..kaki temberang pun dia jugok....kaki maki hamun orang pun dia orang jugok yang champion...hidup melayu tu setakat kat dunia je ke...hidup kat akhirat ape citer...

tok iskandar said...

penyokong umno dah jadi golongan kecewa pasal tak jadi UG.maka dihantarnya mereka yang spastik maki hamun kat sini.rendahlah martabat umno pada kaca mata pembaca blog di sini.
terima kasih kepada cybertroopers umno kerana menumbangkan parti sendiri.lupa tok nak tanya...dah tukar pampers ke belum.busuk dah bau korang kat sini.Eloklah korang keluar.tak perabih duit bos pasal tok tak nampak kewajaran korang berada di sini kalau setakat nak mencarut

tok iskandar said...

Pesuruhjaya Tinggi British telah mula bersuara mendesak DUN Perak dibubarkan dan pilihanraya diadakan di Perak.

Bagi mereka yang dangkal fikirannya,kenyataan pesuruhjaya tinggi British ini sebagai keterlaluan,celupar dan cuba mencampuri urusan negara lain.

Bagi mereka yang rasional,kenyataan ini bakal merudumkan lagi ekonomi negara dan keraguan akan timbul sehingga pelabur asing menarik diri melabur di negara ini.

Kenapa pemimpin UMNO sekarang tidak berfikir dahulu sebelum bertindak dan akibatnya kesilapan yang dilakukan sukar untuk diperbaiki.Inilah pandangan majoriti rakyat Malaysia.Kegilaan dan kerakusan terhadap kuasa menjadikan pemimpin UMNO mula lupa diri dan hilang akal.

Ramai rakyat Malaysia sudah mula mempersoalkan kredibiliti Muhyiddin sebagai Menteri Pelajaran.

Kenyataan beliau agar subjek SPM dikurangkan kepada 10 dan nak import guru BI menjadi bahan gelak ketawa warga pendidik.Apakah hanya ini sahaja masalah besar di dalam kementerian pelajaran.

Ketika negara menghadapi kegawatan ekonomi dan masalah pengangguran yang semakin meningkat,Muhyiddin tergamak mengeluarkan kenyataan nak import guru BI.

Ini bukan sahaja merendah-rendahkan kebolehan para guru tetapi juga menidakkan peluang pekerjaan kepada rakyat tempatan.

Pembangkang sekali lagi mendapat political mileage untuk berkempen di Manek Urai.

Masalah besar Kementerian Pelajaran bukan sahaja berkisar kepada isu PPSMI tetapi juga reformasi menyeluruh perlu dilakukan terhadap kementerian pelajaran dari peringkat sekolah hinggalah ke peringkat kementerian kerana sebahagian daripada mereka ini menerima kenaikan pangkat kerana menjadi ahli UMNO atau penyokong kuat UMNO sedangkan kebolehan dan prestasi macam hampas.

Inilah yang perlu dititikberatkan oleh menteri pelajaran yang juga TPM.Jika TPM boleh keluarkan kenyataan yang tidak sensitif dan prihatin terhadap nasib rakyat,apa lagi perlunya UMNO kepada mereka.

Lain kali fikirlah dulu sebelum berkata-kata.Kelak diri sendiri yang akan mendapat malu

Anonymous said...

Tahniah ..utk para guru jangan le takut umno ..terutama kat manik urai tu ..pilihan ditangan anda..tgk lah pejuang Islam ..Ingat kita akan ke alam akhirat ..jangan takut pd manusia zalim ..kita tergadai janji kita pd allah .Yang kita berjanji pd Allah setiap hari pd Solat ..Umno tu ,,renunglah ..Umur kita makin pendek ..80tahun tu bonus je Allah bagi.kalau perbuatan n tulisan kita kalau orang pandang x betul tu dan kita rasa dah ok ..itu alamat Allah dah tutup hati ..bala tu ..sy minta jauh2 le ..benda ni .terutama penghujung usia.

Anonymous said...

anak lenggong tu keturunan babi ke

Anonymous said...

UMNO jadi pencacai MCA,MIC, PPP tiada bangku bagi Kerusi baik punya layan...

Anonymous said...

Saya setuju dgn Anon 7.45PM Umno Lupa yang jadi tunggangan MCA,MIC,danPPP orang takde kerusi pun dapat jadi Menteri, mungkin anak lenggong berkiblatkan MCA kut.

tok iskandar said...

Hari ni masuk hari ke 2,MP mengundi akta dna 2008.Keputusannya 99 MP BN menyokong dan 57 MP PR menentang beberapa seksyan yang terdapat dalam akta ini.

Memang tidak dinafikan kalau semua 82 MP PR hadir,akta ini akan tetap diluluskan tapi kehadiran hanya 57 MP PR amatlah mengecewakan.

Eloklah nama-nama MP PR yang tidak hadir itu dipaparkan di blog-blog pro PR dan mereka perlu memberikan alasan yang munasabah mengapa tidak dapat hadir.Jika gagal,eloklah kita cari calon baru untuk PR pada PRU akan datang.

Akta DNA 2008 sangat penting bukan sahaja pada Anwar yang akan menghadapi perbicaraan pada 8 julai depan tetapi kepada kita semua agar sebarang unsur penganiayaan atau salahgunakuasa dalam akta ini dapat ditolak.

sangatlah mengecewakan jika ada MP PR tidak hadir tanpa alasan yang munasabah.sudah sampai masanya PR mempunyai sekratariatnya sendiri.Apakah usaha yang dilakukan oleh PR untuk menarik 2 MP bebas ke dalam PR setakat ini?
PR perlu agresif dan kreatif bagi mendominasi BN dalam segala aspek dan ini akan meyakinkan rakyat untuk menerima PR sebagai alternatif kepada BN

tengala said...

bila la nak tengok gambar bekas2 pemimpin UMNO yang begitu tinggi imannya...menjadi imam kepada masyarakat..yang duk dengar mati terkejut sakit jantung...

tok iskandar said...

ada sumber dalam umno memberitahu antara sebab umno ghairah membentuk kerajaan perpaduan dengan PAS kerana DUN Perak bakal dibubarkan tidak berapa lama lagi.
najib terpaksa berbuat demikian kerana desakan pelabur asing yang ingin melihat kestabilan politik terlebih dahulu sebelum berhasrat untuk melabur di negara ni.
sibuklah one malaysian dan timbalannya two malaysian ke sana ke mari untuk menonjolkan imej bersih umno.
apabila PR menolak idea yang akan menguntungkan umno ini,najib sangat kecewa yang amat sangat.keesokan harinya akta dna 2008 dibentangkan di parlimen.apakah satu kebetulan atau bertujuan untuk menghukum anwar yang akan menghadapi perbicaraan di mahkamah pada 8 julai terpulanglah kepada rakyat untuk menghakiminya.

seorang penganalisis politik meramalkan anwal bakal di penjarakan dan gerakan reformasi akan memasuki fasa kedua.kali ini umno dan BN akan tumbang dek kebangkitan rakyat yang tidak kunjung padam.

one malaysian akan tinggal kenangan.two malaysian pula tak boleh berangan nak jadi one malaysian.rakyat bertepuk tangan kerana sandiwara umno telah tamat.

Anonymous said...

Nik Aziz Ikon Pendokong Keadilan? Rentikanlah...
Dia ni tamakkan kuasa, tak kasi chance orang lain nak bersuara.
Dia ni jilat Lim Kit Siang dan Karpal Singh walau pun dua orang DAP tersebut terang-terang anti Islam dan memusuhi Islam
Dia ni memusuhi UMNO lebih daripada memusuhi musuh islam.
Dia ni berdendam dgn UMNO sejak sekian lama. Dendam kesumat dari hati sanubari selama lebih 30 dekad.
Dia ni berhasad dengki dgn UMNO. Sikap begini tidak mencerminkan dirinya sbg ulama konon.
Dia ni membenarkan yg mungkar mengatasi ukhuwah umah dgn membenarkan elemen musuh islam menguasai keadaan spt tunduk kpd tekanan dari DAP dan PKR.
Dia ni sebebarnya perosak agama islam dengan memutar belitkan kandungan dan maksud ayat suci al qur'an utk kepentingan peribadinya
Dia ni telah memecah belahkan umat islam dinegara ini dgn memberi berbagai-bagai tafsiran salah, terpesong dan sonsang supaya orang ramai mempercayainya.
Dia ni diluar nampak beriman dan tenang. Tapi dlm hatinya penuh dgn hasad dengki khianat dan dendam kesumat.
Dia ni juga boleh dikategorikan sbg munafik kerana cakap tak serupa bikin.
Dia ni sebenarnya perosak masyarakat dan agama islam dinegara ini.
Inilah Nik Aziz dari dulu, kini dan selamanya sehingga keakhir hayatnya.

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 said...

apapun dakwaan dan cacian kalian semua, dia tetap MENTERI BESARKU yang paling hebat pernah Kelantan dapat.

Anonymous said...

Inilah Nik Aziz dari dulu, kini dan selamanya sehingga keakhir hayatnya...Anonymous 9.31pm
-----------------------------------

Sah2 ayat standard daripada penjilat umno yang tidak habis2 dengan dendam kesumat dan pemikiran yang fuedalistik dan jumud.

Syeikh YB said...

TGNA, dari segi politik aku nak kata begini.dia mungkin ada silap dah salah.maklum lah politik termasuk dalam soal-soal pengurusan.disana sini ada cacat cela.Ilmu agama dia tidak dinafikan.aku banyak menelaah ilmu Fiqh sirah nabawi syarahan TGNA. Lepas dia mati atau sebelum dia mati tolong cari sorang pemimpin politik dari UMNO setanding dengan TGNA.Najib? dia hanya pandai syarah Feqh Sirah tantunya.cari lah.

http://rajapayungnegara.blogspot.com/

Anonymous said...

sokong ampun tuanku,

mana2 penjilat umno tlg sebut pemimpin2 umno yg lebih baik dr TGNA???

mrL

Anonymous said...

rugilah manusia sekiranya mengagung2kan nik ajis...

jgnlah kita suka merosakkan atau dirosakkan...

diriwayatkan daripada Anas bin Malik, bahawa Rasulullah saw bersabda yang bermaksud: “Tidak beriman dikalangan kamu sehinggalah aku lebih dicintainya melebihi ayahnya, anaknya dan manusia sekeliannya” (Riwayat al-Bukhari,

Anonymous said...

TGNA jilat bontot LKY..hidup Cina..melayu mcm TGNA mampus!!!

zali said...

nike lajis ikon pendokong
keadilan...aduh jijik nya ayat nih...

tapi...
tahukah awak siapa ikon nike lajis?

tak lain tak bukan mahathir mohammad
lah ikon nike lajis.

tak caya tanya la nike lajis.

zahidi hamidi said...

umno menentang SIS disiasat...UMNO memang haram jadah! ada kepentingan dengan SIS ke??...tempat rujukan fatwa UMNO dari SIS ke?? oooo anakbini orang umno banyak dalm SIS patut la.... tokoh muslimah liberal anda....shahrizat, nori, marina mahathir...kah kah kah

zambri mandela said...

kalau al arqam bole disiasat....kenapa SIS tak boleh disiasat pulak??? umno nak pakai fatwa fatwa songsang SIS rupenye.... kalau SIS kene siasat,kene haram...sape nak bagik fatwa 'islamic' pada umno....kah kah kah zali kah kah kah ....al arqam takde kepentingan pada umno....sis banyak kepentingannya pada umno....anak bini siap join SIS gitu...

Anonymous said...

anon 10:36

wah2... pandai ye kamu cari ayat Al-Quran.

ayat2 pasal menutup aurat ade x anon? ayat pasal judi, rasuah??? emmm... xde ayat agaknya...

udah le anon, kamu mendokong parti yg mengutamakan maksiat... cian ustaz2 cam ko ni sebab masih sokong umno.

disebalik kebangkitan rakyat sekarang ni masih ada ustaz2 bawah tempurung yg dok sokong umno...

khak ptuiih!!!

Anonymous said...

“Janganlah kamu saling benci membenci, dan janganlah kamu saling berdengki-dengkian, dan janganlah kamu saling bermusuh-musuhan. Jadilah kamu sebagai hamba-hamba Allah yang bersaudara.” (Hadits riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

inilah yg akan berlaku dan ini tidak akan berkesudahan selagi mana mereka BERIMAN pada parti dan pemimpin parti.

bukan ke hadis ini menyeru kearah penyatuan ummah dan hanya syaitannn yg menyeru pada perpecahan dan hanya syaitann yg tidak mahu melihat ummat islam bersatu.

sila rujuk dgn tok2 guru yg muktabar yg berjiwa islam dan bukan berjiwa syaitann utk mendapat kesahihan.

Anonymous said...

anon 1157

anon bodoh nak mampus,,, itu bukan ayat quran itu hadis le ngok.

napa le ngok sgt ko ni ..ko yg tanya soklan dah tu ko lak yg jawab,,, banganggg !!!

sebenarnya ko yg katak bawah tempurung, tak reti keluar2 lagi tempurung tu.. sampai ayat quran dgn hadis pun tak kenal..apa punya mangkok le ko ni..
ko ckap psal kebangkitan rakyat.,ko tu sapa ko cuma habuk je,org tak pandang ko ni sapa, ko hanya pencacai angkat najis jer.

pegi blaja dulu ler mengabihkan borehhh mak pak jer.

Anonymous said...

rugilah manusia sekiranya mengagung2kan nik ajis...

jgnlah kita suka merosakkan atau dirosakkan...

diriwayatkan daripada Anas bin Malik, bahawa Rasulullah saw bersabda yang bermaksud: “Tidak beriman dikalangan kamu sehinggalah aku lebih dicintainya melebihi ayahnya, anaknya dan manusia sekeliannya” (Riwayat al-Bukhari,

Anonymous said...

Dalam cerita UG, kita pandang adalah fitnah umno/bn....tetapi selain itu juga bagaimana berpunca dari dalam...kita tak kaji...TGHA menjadi mangsa.....sebenarnya idea ini bukan dari TGHA.....2 orang yg berperanan bersungguh2 iaitu Ustaz Nasha dan Mustapha Ali....kejap cakap A, kejap cakap B....kejap cakap C....akhirnya yang menjadi mangsa TGHA dan TGNAA

Kalau kita cakap itu strategi pemimpin...lain kali kita bincang....tapi sekarang kita tak sedar 2 orang nie.....adakah di "plan"kan utk menggodam PAS dari dalam? mungkin tak benar...tapi kita check.....Dan saya menyokong kedua TGHA dan TGNAA ...kerana mereka berdua dapat menyelamatkan keadaan...

Kenapa Ustaz Nasha di plan utk melawan keluar Ustaz Hassan Shukri....bukankah Ustaz Hassan Shukri juga Ulama? kenapa perlu berlawan sesama ulama..kalau masa tu Ustaz Hassan masih mampu dan waras...jadi digunakan hal Kohilal utk menjatuhkan dia...kenapa pula Ustaz Harun Taib berlawan utk ganti Timbalan Presiden sessi 2007, kenapa ulama perlu berlawan dengan ulama lagi....dan kenapa kali ini pula Husam dan Mohamad Sabu bertanding untuk berlawan dengan Ustaz Nasha?

Sejak bila TV3, Utusan Malaysia berminat dan membela serta memberi ruang kepada Ustaz Nasha nie.....kita kata kita tak percaya dan boikot kedua media tu?

Tapi duri dalam daging sebenar...kita kena siasat...bukan untuk memecah belahkan parti atau ahli2 kita....sebab kita bercakap kerana kita sayangkan parti kita....adakah betul ada atau tidak?....kenapa Ustaz Nasha sekarang hilang....dah berapa hari tak datang parlimen? Dia ke mana? hanya muncul dalam sessi jumpa TGNAA masa tarik balik dakwaan hari tu.....lepas tu hilang, mesyuarat AJK Pas Pusat pun tak hadir.....kenapa takut? kalau berani kerana benar...muncullah....segala apa yg berlaku tak perlu takut sebab dia benar....berhujah lah dengan kenyataan kebenaran....kalau TGNAA salah (sebab ada orang kata TGNAA dah nyanyok macam penghujung hayat Imam Bukhari).....

Dan kenapa pula setiausaha akhbar TGHA dipecat? mana pergi Roslan SMS....apa kaitan mereka berdua.....? Kenapa Roslan SMS dikeluarkan dari YDP Kelana Jaya oleh ahli2 di kawasan itu?

Dalam kemenangan PR2008 dan PRK akhir2 ini kita dimenangkan oleh ALLAH dengan cara ALLAH mengubahkan hati2 Cina dan India kepada menyatakan sokongan kepada kita...(tak kiralah kalau ini strategik politik mereka) tetapi boleh ke jadi kalau bukan kuasa ALLAH untuk mengubah hati2 mereka? dan sekarang nie hati mereka mula kendur kepada kita, kita tak dapat nafikan....pergilah buat study dan tanya kepada Cina dan India satu Malaysia....mereka udah mula "cuak" dengan PAS...."hati mereka terluka dan kepercayaan mula kurang" atas cerita UG ini....

Adakah ini kita katakan kesilapan strategik kepimpinan (Ustaz Nasha atau Mustapha Ali) yang ahli tak faham apa maksud sebenar UG ini.....atau ianya di "plan" kan oleh orang luar yang lebih pandai ber "strategik" untuk memporak-perandakan PAS?

Strategik apa yg digunakan? kerja amal jamaei apa yg dia ikut.....?Tarbiyah marhalah takrif dan takwin mana yg dia guna....kerana dia .....PAS telah porak peranda sekejap.....?

Kalau betul kesilapan Ustaz Nasha....dia kena dan wajib untuk letak jawatan.....demi memulihkan imej PAS dan meredakan kekalutan serta pandangan serong kepada PAS....dia boleh jadi ahli biasa....pulihkan imej dirinya dulu baru nanti dia naik semula....

Wallahu A'lam

Semuga kita menjadi orang yg berfikrah dan beramal......

Kemaafan dipohonkan pada semua..yang tersentuh dan terguris....

Salam Perjuangan Demi Memartabatkan Islam

Allahu Akbar, Allhu Akbar, Allahu Akbar

Anonymous said...

Tahniah Umno dah pandai sebut Al quran dan Hadis .. PAS dah dakwah umno 50tahun dah ..tapi masalahnya hadis dan alquran yg dibacanya yg baik utk umno je di hafal ..yang haram ..tentang hukum yg wajib x jugak di ambil ...jgn pilih2 je @ amal separuh .Islam mana ada amal pilih2 ..masuk le sepenuhnya ..mana ayat tentang haram judi..maksiat lain ..hudud mana2.. siapa yg bertanggungjawab? utk laksanakan? dah 50 tahun ..jgn ada alasan itu ini ..sapa nak jawab di liang kubur nanti ..jgn cakap bukan2 ..Islam kita ada akidah ..kita boleh sesat bila2 masa ..sy cuma bagi ingatan ..semua kat sini Allah beri akal berfikir ..dan berlandaskan Iman..satu soalan sy nak tanya ..Agak2nya anda boleh tahu x anda boleh bernafas esok hari ? Kalau x mampu ..sebelum tulis yg bukan2 ..ingat Allah dulu.

Anonymous said...

“Janganlah kamu saling benci membenci, dan janganlah kamu saling berdengki-dengkian, dan janganlah kamu saling bermusuh-musuhan. Jadilah kamu sebagai hamba-hamba Allah yang bersaudara.” (Hadits riwayat Al-Bukhari dan Muslim)

inilah yg akan berlaku dan ini tidak akan berkesudahan selagi mana mereka BERIMAN pada parti dan pemimpin parti.

bukan ke hadis ini menyeru kearah penyatuan ummah dan hanya syaitannn yg menyeru pada perpecahan dan hanya syaitann yg tidak mahu melihat ummat islam bersatu.

sila rujuk dgn tok2 guru yg muktabar yg berjiwa islam dan bukan berjiwa syaitann utk mendapat kesahihan.

zali said...

anon 5:15 kata : bukan ke hadis ini
menyeru kearah penyatuan ummah dan
hanya syaitannn yg menyeru pada
perpecahan dan hanya syaitann yg
tidak mahu melihat ummat islam
bersatu.

jadi...

apakah nike lajis yang berikon kan
mahathir muhamad itu syaitannn?

Anak Lenggong said...

nie pun ulamak gak..

Ketua Dewan Ulama Pas, Perlis Didakwa Mendera Isterinya. 10 Tahun Khawin Isteri Hanya Diberi Nafkah RM300 Dan Pernah Dipukul...

Macam-macam dah cerita tentang Pakatan Pembangkang kita dengar hari ini. Shahboy yang baru balik dari kampung ni pun dibuatnya tak senang duduk. Hari ini kalau rakan-rakan membaca Surat Khabar Berita Harian m/s 12 tentu akan jumpa artikel ni. Seorang ustazah yang merupakan Isteri orang kenamaan PAS mendakwa hanya menerima nafkah RM300 daripada suaminya, Abdul Rashid Rahman, 59, yang juga Ketua Dewan Ulama Pas Perlis, sepanjang 10 tahun mendirikan rumah tangga. Apa dah jadi dengan Orang-orang PAS ni.. Cakap mengenai ISLAM cukup gah.. tetapi perangai macam orang yang tidak ada akal!!!

Dakwaan itu dibuat Siti Rosmala Mohamed, 37, di hadapan Hakim Mahkamah Rendah Syariah Kangar, Mohd Zaidi Abdullah, pada hari pertama perbicaraan kes tuntutan fasakh yang difailkannya, semalam. Menurut Siti Rosmala lagi, nafkah RM300 itu diterima pada bulan pertama iaitu September 1999 dan tiada lagi nafkah sehingga hari ini. Tidak cukup dengan itu Abdul Rashid juga dituduh mendera Isterinya juga.Siti Rosmala turut mendedahkan suaminya juga bertindak kejam dengan memukulnya termasuk di kepala, selain dirotan hanya kerana kesalahan kecil.

"Dari luar dia memang kelihatan baik dan warak, tetapi sebenarnya dia lelaki yang kejam dan panas baran," katanya.

Menjawab soalan peguamnya, Shazril Khairy Mustafa mengenai nafkah batin, Siti Rosmala berkata suaminya tidak pernah lupa menunaikannya.

"Dari segi batin dia tidak pernah lupa. Kalau boleh setiap hari dia mahu sehingga kadangkala dia tetap memintanya walaupun saya dalam pantang," katanya.

Hakim menangguhkan perbicaraan dan menetapkan 24 Ogos sambung bicara. Siti Rosmala, ustazah di Sekolah Menengah Tunku Bendahara di Kodiang, memfailkan tuntutan fasakh di Mahkamah Rendah Syariah Kangar bagi menuntut perceraian daripada suaminya selepas mengakui tidak tahan lagi dipukul dan didera.

Permohonan itu difailkan melalui Shazril dengan menamakan suaminya yang juga calon Pas bagi kerusi Dewan Undangan Negeri Santan pada Pilihan Raya Umum ke-12 sebagai defendan. Bagaimanapun, defendan tidak hadir dan diwakili peguamnya, Zulmi Sabry. Terdahulu, Siti Rosmala menghadiri prosiding dua lagi kes berjalan serentak di Mahkamah Tinggi Syariah berhubung hak penjagaan tiga anak berusia dua setengah tahun dan sembilan tahun. Ia membabitkan sebutan semula kes yang difailkan Siti Rosmala pada 10 April tahun lalu. Mahkamah Tinggi Syariah Kangar pada 14 April 2008 memutuskan hak penjagaan sementara diberikan kepadanya.

Sementara satu lagi kes membabitkan permohonan difailkan Abdul Rashid pada 25 Julai 2008 untuk mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi Syariah Kangar pada 14 April tahun lalu.

Anonymous said...

semua orang islam bersaudara..

EQUILIBRIUM said...

hahaha org amno pun takut dgn mca hahahaha mca baru bantah polisi maybank pasal ekuiti dlm tahun 2007 trus amno kecut tarul hahahahahha

kalau pasal islam jgn cakap le...kalau baca website mca baru tahu sapa itu mca

Anak Lawin Papulut said...

bUAT Anak lenggong...memang ramai pemimpin yang tak berguna.....tak kisah la dari pakatan rakyat atau Bn- UMNo...tapi yang paling ngok dan pemimpin barua tentnya umno- BN..rasuah( tak kena tangkap pun....siasat aje lebih)......sex.....curi duit rakyat.....derhaka kepada sultan....hina hukum Allah....hina Nabi SAW......robohkan masjid dan rumah bangsa sendiri..... ingat lihat video robohnya masjid bujal di kemaman...begitu dendamnya umno..kepada pas hingga tak boleh beza..itu markaz pas ke atau masjid...memang bangang!!!


sekat pembangunan di negeri paling ramai melayu contohnya dikelantan.....siap dengki nak rampas negeri kedah sebab ngoknya umno.....bangsa sendiri perintah mandat dari rakyat biar la kerajaan kedah dengan tenang.......


jual tanah kat bangsa asing....bagi tanah kat bangsa lain ikut suka hati.....ban ceramah dan tazkirah..tutup masjid macam kat selangor....sudahla anak lenggong......baik ko tengok balik kepimpinan umnongok ko tu.........ya memang orang takut dengan MCA dan MIC...contohnya menteri mca hantar memo kat paklah suruh sekat kuasa bidang mahkamah syariah.....

konsep 1 malaysia...????...kat bukit gantang dulu umno sudah lukakan perasaan orang cina.....blogger umno pun ngok sama...retorik cakap tak serupa bikin.....orang cina dikatakan komunis...sama dengan babi.....woiii anak lenggong sampai bila-bila pun orang India kan ingat di dalam DUN perak DUn Sungai Rapat kata ..kalau jumpa india dan ular bunuh India dulu.....

umno memang ngok...anak lenggong memang ngok...bila nak balik ????

Anonymous said...

jangan maki memaki sesama sendiri..

marah-marah sesama saudara Islam..

bawa-bawalah mengingati Allah banyak-banyak..

Perak Melayujati said...

Sebenarnya penyokong PAS lah yang membantu DAP dan PKR memenangi banyak kerusi di P. Pinang.

Akhirnya PAS diketepikan macam sampah. Pakatan Rakyat kunun - Pakatan Kepala Butuh!

anak gerik said...

Ade juga yg sependapat. Sokong anak lawin papulut. Biarkan anak lenggong tension sorang-sorang.

::BeDuK:: said...

orang PAS & PKR sila bagi pandangan.Mesti kata bini dia kena bayar oleh org UMNO kan..oh teruknya korang.kalau org lain semuanya salah api korang punya part...liam2 saja cakap Kit Siang.

Pemuda PAS kemahang buat cerita sendiri dikejar org yg dah menyampah dgn PAS...itulah buktinya...wargh buka pekung di dada!

huarghhuarghhuargh!

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Ketua Dewan Ulama Pas, Perlis Didakwa Mendera Isterinya. 10 Tahun Khawin Isteri Hanya Diberi Nafkah RM300 Dan Pernah Dipukul...

Macam-macam dah cerita tentang Pakatan Pembangkang kita dengar hari ini. Shahboy yang baru balik dari kampung ni pun dibuatnya tak senang duduk. Hari ini kalau rakan-rakan membaca Surat Khabar Berita Harian m/s 12 tentu akan jumpa artikel ni. Seorang ustazah yang merupakan Isteri orang kenamaan PAS mendakwa hanya menerima nafkah RM300 daripada suaminya, Abdul Rashid Rahman, 59, yang juga Ketua Dewan Ulama Pas Perlis, sepanjang 10 tahun mendirikan rumah tangga. Apa dah jadi dengan Orang-orang PAS ni.. Cakap mengenai ISLAM cukup gah.. tetapi perangai macam orang yang tidak ada akal!!!

Dakwaan itu dibuat Siti Rosmala Mohamed, 37, di hadapan Hakim Mahkamah Rendah Syariah Kangar, Mohd Zaidi Abdullah, pada hari pertama perbicaraan kes tuntutan fasakh yang difailkannya, semalam. Menurut Siti Rosmala lagi, nafkah RM300 itu diterima pada bulan pertama iaitu September 1999 dan tiada lagi nafkah sehingga hari ini. Tidak cukup dengan itu Abdul Rashid juga dituduh mendera Isterinya juga.Siti Rosmala turut mendedahkan suaminya juga bertindak kejam dengan memukulnya termasuk di kepala, selain dirotan hanya kerana kesalahan kecil.

"Dari luar dia memang kelihatan baik dan warak, tetapi sebenarnya dia lelaki yang kejam dan panas baran," katanya.

Menjawab soalan peguamnya, Shazril Khairy Mustafa mengenai nafkah batin, Siti Rosmala berkata suaminya tidak pernah lupa menunaikannya.

"Dari segi batin dia tidak pernah lupa. Kalau boleh setiap hari dia mahu sehingga kadangkala dia tetap memintanya walaupun saya dalam pantang," katanya.

Hakim menangguhkan perbicaraan dan menetapkan 24 Ogos sambung bicara. Siti Rosmala, ustazah di Sekolah Menengah Tunku Bendahara di Kodiang, memfailkan tuntutan fasakh di Mahkamah Rendah Syariah Kangar bagi menuntut perceraian daripada suaminya selepas mengakui tidak tahan lagi dipukul dan didera.

Permohonan itu difailkan melalui Shazril dengan menamakan suaminya yang juga calon Pas bagi kerusi Dewan Undangan Negeri Santan pada Pilihan Raya Umum ke-12 sebagai defendan. Bagaimanapun, defendan tidak hadir dan diwakili peguamnya, Zulmi Sabry. Terdahulu, Siti Rosmala menghadiri prosiding dua lagi kes berjalan serentak di Mahkamah Tinggi Syariah berhubung hak penjagaan tiga anak berusia dua setengah tahun dan sembilan tahun. Ia membabitkan sebutan semula kes yang difailkan Siti Rosmala pada 10 April tahun lalu. Mahkamah Tinggi Syariah Kangar pada 14 April 2008 memutuskan hak penjagaan sementara diberikan kepadanya.

Sementara satu lagi kes membabitkan permohonan difailkan Abdul Rashid pada 25 Julai 2008 untuk mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi Syariah Kangar pada 14 April tahun lalu.

________________________________

Apa lagi, bagi la komen beb!
Jgn duk alih2 isu...hahahaaaa

Unknown said...

oh suruh komen kes itu ...

... kes bunuh dato' taha dulu macam mana? ada baikkah pemimpin anda? ke nak suruh bilang satu persatu? Buat masa sekarang ini peratus kejahatan pemimpin umno dengan peratus kejahatan pemimpin pakatan jauh langit dengan bumi !

maskadove said...

tenang diluar merobak didalam...
nanti tolong panngil Karpal Singh dgn Lim Kit Siang yang belum malam tolong taburkan bunga rampai dipurasa pemimpin PAS bila demo dah mati...
bila hari raya nanti anak orang PAS jgn pi rumah UMNO... sebab demo tu kapir... duit demo haram belako...

Anonymous said...

ni asal mangkok.. rupanya ada juga yg tak betul dlm saf pujaan kau tu dah tu knp mengutuk saf org lain bukan ke sekarang ni 2x5,5x2..sama shj.

dgn ni rentikan ler menjaja ttg kebaikan saf kau tu..satu malaya sudah tahu lakonan politik skrang...hehehe.

Anonymous said...

Aiya...Orang PAS kuat sex, jimak bini bagai nak rak, masa bini datang bulan pun nak tibai. Tapi bagi nafkah RM30.00 setahun. Lepas tu pukul bini, hina bini. Ini ke islam PAS yg di ikon kan oleh Nik Aziz?

PKR lak, kaki main jubur lelaki..inikah islam dan perjuangan PKR yg di ikon kan oleh de facto al juburi DSAI?

Anonymous said...

BN = Babi Negara
Babi Negara = BN

Anonymous said...

duhai anonymous June 26, 2009 3:31 PM, mangkok ke pinggan ke atau pun pasu ke, kan asal dah beritahu tu, kes kes berkaitan dengan pemimpin umno jika dibandingkan pemimpin pr jauh langit dengan bumi, itu pun tak paham ka? dlm pas adalah seorang dua yang tak betul, bukannya semua baik, yang teruknya pemimpin umno tak ramai yang baik, hanya seorang dua saja yang baik ... Berbeza tu !