"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, July 08, 2009

Gambar...

Tiba di Lapangan Terbang Pengkalan Chepa lebih kurang jam 7:50 malam.
Menunggu Kenderan yang akan membawa dan mengiringi DS Anwar Ibrahim ke lokasi program ceramah di Cucuh Puteri, Manek Urai.
Sempat singgah untuk solat Isyak dan juga solat hajat di Masjid Al-Amin, Mukim Kerawang, Pulai Chondong.
Solat Isyak dan solat Hajat bersama para jemaah Mukim Kerawang, Pulai Chondong.
Makan-makan.

16 comments:

Lebai Mangkuk said...

PAS cuma mengharaf pertolongan dari DAP.

Pemimpin2 PAS semua tahu siapa itu DAP - serpihan parti PAP yang sedang berkuasa di Singapura.

Kedatangan Lee Kuan Yew bermakna besar bagi Lim Kit Siang. Sokongan padu diantara satu sama lain.

Sanjungan LKY terhadap Tn Guru PAS juga bermakna besar - kerana kesudian PAS berkerjasama dengan DAP@PAP.

Kini kita harus sedar bahawa kuasa politik melayu Singapura sudah berjaya dihapuskan oleh LKY.

Sekarang mereka sedang berusaha untuk menghapuskan kuasa politik melayu di Malaysia pula.

'InshaAllah, mereka akan berjaya dengan berkat pertolongan PAS dan PKR'.

Fisabilillah said...

Salam..

Udah2 la tu lebai mangkuk, ko ni tak abis2 dgn isu perkauman. Aku pun pelik la org UMngok ni, tak abis2 nak mainkan isu perkauman.
Cuba ko jwp tgk isu royalti minyak kelantan tu. Ada gak pekdah. Nak gak aku tau ape yang korg nak putar belit lagi.

salam perjuangan...

Anonymous said...

Setanumno jangan mendusta orang lagi dengan permainan politik perkauman dan ungkit isu Lee Kuan Yew. Nak tipu rakyatkah?

Setanumno sudah menipu rakyat selama 52 tahun, jangan mainlah isu ras. perkauman lagi!

Kami sudah insaf kejijikan dan komplotan kotor setanumno!

Anonymous said...

Setanumno paling pandai bekerjasama dengan Utusan Malingsia dan BH dalam penipuan dan permainan isu ras!

Kini tiada sesiapa ingin mempercayaai berita yang disiarkan dalam Utusan Malingsia & Berita Harian!!!

Segala penipuan/pendustaan sudah diketahui, maka tiada kepercayaan & keyakinan langsung pada setanumno, Utusan Malingsia & Berita Harian!!!

Satu pengisafan yang amat bermakna!!!

C5 said...

kalau tak silap Lee Kuan Yew datang Malaysia pegi jumpa Perdana menteri malaysia yang ke 6.5 iaitu Rosmah Mansur... iaitu 'suami' kepada Najibi...

ye jelas lah Rosmah dan Lee Kuan Yew sedang berusaha untuk menghapuskan kuasa politik Malaysia dan cuba menegakkan politik kebinatangan dan kejadahan...

Anonymous said...

zali bangang,tungak langit bodo piang...

roastmah said...

buat lebai mangkuk ....nah lu tengok la sendiri siapa yang LEE KUAN YEW pegi JUMPA

http://marhaen.info/v2/1malaysia_dah_tahu1.jpg

UMNO BONGOK...UMNGOK

Man Singapore said...

Salam sahabat.Cukuplah kami orang Melayu di Singapura terseksa kerana kesilapan dulu. Kami di Singapura ditindas dlm banyak aspek terutamanya dlm politik dan jawatan tinggi dlm kerajaan. Orang Melayu hanya menghuni flat-flat shj dan majoritinya menjadi kuli kpd kerajaan dan taukeh2 Cina.
Saya setuju dgn pandangan sdra lebai.Sebenarnya ini bukan penipuan, satu hakikat bahawa kaum Cina sedang beruaha membentuk kekuasaan di Malaysia, Singapura dan Indonesia dgn penguasaan kuasa politik.Singapura sudah berjaya, hanya menunggu masa menakluki Malaysia..Kalau ak percaya, datanglah ke Singapura dan carilah kami orang2 Melayu yg kian terhakis bangsanya. Yang ada Melayu yg perangainya mengalahkan Mat Saleh!!! Nauzubillah..Maaf andai ada yg terasa hati, tetapi inilah realiti yg terpaksa kami, Melayu Singapura tanggung.Kesensaraan kerana Singapura keluar drp Tanah Malaysia!!

Anonymous said...

Tongong punya pecacai pelacur agama ni. Ko ingat PAS PIS PUS ni tak pernah menipu rakyat. Bukan setakat menipu, merompak kekayaan rakyat, rakyat miskin, pemimpin kaya raya, bini bertambah, kes sumbang mahram bertambah, penagih dadah bertambah, negeri kotor, bagi peruntukan masuk poket kroni, Ish..ish..ish.. Islam ke macam tu? Itu bukan cara Islam tapi cara hidup PAS yang melacurkan Islam untuk kembungkan tempolok kroni PAS. Lagi satu,LKY jumpa Pm je ke...? LKY salam ngan BullShitDull HamPAS N.Ajis tu apa? Otak kau berjambul..????? Dah la tongong, bongok pulak tu.

aku said...

anon 6:26,

lu mmg sial la, yg aku tau kroni umno jea kaya raya. Lu org mn? klu bkn org kelantan dan tak pernah duk kelantan, lu x yah ckp byk la...dahla bodo piang,bingai plak tu..Ksian org2 umno ni....benggong nak mampus!!!!

saya said...

katalah apa saja kepada kami orang umno... dan kami akan jawab alhamdulillah hanya allah yang berkuasa di atas segalanya


lihatlah topik mereka berbicara!!!!
wang wang wang///kroni,kroni,kroni//kaya kaya kaya itu saja ...api kemarahan mereka bersandarkan kpd maklumat yang salah..lalu mereka mesti maki untuk kepuasan dan maki untuk kesenangan hamPAS

Tun Bangsat said...

lebai mangkuk,

apa tunggu lagi? ajaklah melayu bersatu bawah PAS..

Anonymous said...

Bukti jelas PAS bukan jaminan masuk syurga :
* Tiada tercatat undi PAS sebagai salah satu rukun Islam.
* Tiada ditulis dalam Rukun Iman wajib mempercayai PAS.
* Rasulullah dan rasul serta nabi2 yang lain tidak pernah mengundi PAS malah PAS tiada pun pada zaman tu.
* Para sahabat yang dijamin masuk syurga bukan kerana mengundi PAS.
* Allah menjanjikan syurga kepada golongan manusia yang beriman dan bertakwa kepada-NYA bukan kepada golongan yang mengundi PAS.

Umar said...

banyak juga yg ak tilis kat sii kena delete..pasal apa.pasal si perisik rakyat @ poji takut fakta yg dibuat akan dikethui umum bahwa dia ni menipu....kaki dam, takyah lah lagi ko menipu rakyat malaysia ni.cuba ko ingat masa ko elajar dulu apa ko buat...main betina kan..kan sambil hisap pit...lepas tu buat blog, minta sumbangan dan berlagak baik bg mengaburi org ramai terutamanya geng2 PAS pasal mereka ni murah hati nak derma duit.....alangkah malangnya mereka yg telah ditipu si poji ni..kakakakakakakakakakkaakakaaa

Mr Joker said...

Umar 2:14 PM - aku tak de masa nak delete komen2 dekat sini, kau tak payah nak jual minyak...

semua orang tau komen dekat website ni "UNMODERATED"... nampak sangat kau bangang...nak menipu tapi tak reti.

Aku cabar kau bukak satu blog untuk dedahkan apa yang kau tau pasal aku.

Berani..?

Ramai jugak dekat sini yang nak tau pasal "Suasa..."...

Ramai jugak dekat sini yang nak tau pasal "projek makmal komputer" yang terbengkalai dulu...

Ramai jugak dekat sini yang nak tau siapa "Main Kontraktor" dalam projek "Makmal Komputer" dulu...

Ramai jugak dekat sini yang nak tau siapa "Ahmad Sazali"...

Ramai jugak dekat sini yang nak tengok gambar Estima...

Amacam..?

bodik said...

woi anon 6.26 bangang...umno bangang yg isi perut sampai memboyot sebat duit rakyat. mengaji pun x reti...terang2 melawan Allah SWT. puak2 umno yahudi menentang hukum Allah 100 peratus...anak bini dedah aurat, kalau lu punya pemimpin umno yahudi berani...laksanakan hukum islam 100 peratus. berapa byk pemimpin umno yahudi mkn rasuah...ini d akui sendiri org2 umno yahudi. duit zakat pun kena kebas... siapa lg kalau bkn puak2 umno adik kpd yahudi. ada pemimpin umno yg jadi imam dan sanggup habiskan separuh gaji utk tiap2 bln utk bersedekah. apa punya bangang campur bengong anon 6.26. aku rasa ko pun mengaku org islam kena tutup aurat apatah lg perempuan...anon 6.26 bingai, bini2 pemimpin umno mcm mana???. jgn ingat lu hebat...ketahuilah sesungguhnya seksaan dr Allah itu terlalu pedih bg org2 yg berani9 menentang hukumNya. siapakah yg lbh hebat percaturan d muka bumi ini????....adakah Najib dan koncu2 nya ataupun ALLAH SWT!!!.