"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, July 08, 2009

Tiada Minyak Di Kelantan: Pusat Bohong Atau Saifuddin Tipu..?

UMNgOk?Barisan Nasiyonal cakap di perairan Kelantan tak ada Minyak dan Gas. katanya kenyataan Saifuddin Nasution tu salah.

Cuba korang pergi ke Lapangan Terbang Pengkalan Chepa lepas tu korang cari apa yang ada dalam gambar dekat bawah ni... lokasi - berhampiran pintu ketibaan.
Lepas tu korang cari yang dekat bawah ni pulak... tak jauh dari lokasi dekat atas tu...
Kalau dah jumpa, korang masuk dekat dalam pejabat tu, korang tanya dalam seminggu, berapa Trip Helikopter bawak kru pelantar minyak...

Lepas tu tanya lagi, pelantar minyak tu dekat mana...

Lepas tu tanya lagi, semua sekali ada berapa pelantar minyak dalam perairan Kelantan...

Lepas tu tanya lagi Kontraktor Carigali dari Kemaman & Kerteh selalu tak datang naik Helikopter untuk ke pelantar minyak di perairan Kelantan & sempadan Malaysia - Thailand...

Kalau rasa segan nak masuk dan tanya semua tu, korang fikir la sendiri, buat apa Syarikat Oil & Gas nak kena bukak pejabat di Lapangan Terbang Pengkalan Chepa kalau tak de pelantar di perairan Kelantan..?

Orang Siam naik Heli dekat Kelantan ke kalau nak pergi Pelantar Minyak di Siam? Siam tak de Helikopter ke?

Sikit info TALISMAN di [sini]...

9 comments:

IndukYati said...

salam semua
Bukan ore siam tak nak gi naik heli kat siam..tapi diorang suka masuk m'sia nie..jln2 cari makan..
Hebat keja mu abe...teruskan kerja hebat anda...bongkarkan segala ketirisan yang berlaku..jujur dan ikhlas!!

matakepe said...

projek tak boleh tipu rakyat kelantan. bangkitlah petronas dan berilah hak kepada yang berhak menerimanya. tindakan anda akan disoal diakhirat kelak.

Anonymous said...

Ko sibuk pasal minyak ye. Apa ko ingat ulama munafik ko yang menipu dan manyesatkan umat Islam di Malaysia tu tak kena soal di akhirat ke? Hebat..Hebat.. dijamin syurga la kata kan.....

Anonymous said...

abang aku pernah dihantar kijer kat pelantar kat thailand tu...
mmg abang aku akui mmg minyak thailand tu dikongsi dengan kelatan....kirenya telaga minyak tu bertindih...belah kelantan lbh bnyk dr thailand...
dengar kata minyak kat situ jenis lain skit...lebih berharga...
bnyk bercampur dngn gas asli...

aku said...

aku yakin BN bohong, itu hak rakyat kelantan dan aku yakin rakyat kelantan tak halalkan penyalahgunaan hasil ini oleh BN. Sebab ni la BN gila meroyan nak menang kat kelantan supaya blh menyamun hasil kelantan. Bn memang celaka!!!Kuburkan BN!!!

Anonymous said...

mmg wa penah npk pekerja pelantar myk kt airport PC. Mula2nya wa hy bersgka baik dgn pk yg pekerja2 tu keja kt pelantar Ganu. Sbb wa mmg tk penah th Kelantan ade myk. Tp, rp2nya, rkyt Kelate di tipu selama ni.

CAKAP2BOLA said...

dulu setiap minggu saya dari tahun 2005-2007 saya guna airport Pengkalan Chepa utk balik KL, kdg2 naik satu flight dgn staff Talisman ni. Mmg benar mereka gi pelantar dari KB.

mangkukhayun said...

Salam...
Kawe selalu guna airport pengkalan chepa tu... pernah gak sembang dengan pekerja Hess Carigali...betul minyak dan gas ada...kalau sesiapa yang tak percaya tu pergi lah airport...pukul 6 pagi lagi diaorang dah check in dah...

Inilah yang dikatakan satu malaysia...
Sanggup bagi duit kat Thailand daripada bagi kat orang Kelantan yang 90% adalah bangsa melayu...

Juak2 Umngok pikirlah....

bodik said...

woi anon 6.32...ko ni betul bahalol le. kalau akei ko letak kat kepala lutut mmg jadi mcm ni...ko x tahu nak bezakan halal haram. belajar lg!!!