"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, July 18, 2009

ISA: Tun Pak Lah Mahu ISA Dimansuh..?

TPU - Pergh... biar betul Tun Pak Lah ni..!

Apasal masa dok pegang jawatan PM dulu tak de usaha langsung nak mansuhkan ISA..? ni dah turun takhta baru sibuk berkokok nak mansuhkan ISA..!

Ini mesti nak beli jiwa orang kampung ni..!

Akhirnya Tun Pak Lah akan berada sebaris dengan Tun Che Det... tanda-tanda awal dah ada dah ni..! bila nak declare keluar UMNgOk..?

9 comments:

zali said...

ni muhyiddin dah beritau dah...

IPOH 18 Julai – Kerajaan akan
meneliti cadangan memansuhkan Akta
Keselamatan Dalam Negeri (ISA), kata
Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Timbalan Perdana Menteri berkata,
penelitian terhadap akta tersebut
sedang dibuat dan ia tidak akan
kekal seperti status sekarang.

tak ada isu lain ke TiPU?

Mohd. Rizal said...

Assalam wbt.

Biase le tu.....bila ada & pegang jawatan tak mau buat sebab demi kepentingan, tapi bila dah tak ada apa-apa jawatan/kuasa dan tak ada kepentingan barulah, naluri kemanusiaan menampakkan diri..... Wallahu'alam.

Azril said...

Mau ingat sapa bagi jatuh Pak Lah..Lani siap plak Najib giliaq Pak Lah plak pejatuh dia...

CUPING MERAH said...

tu la keje umngok pelaga same sendiri..

Anonymous said...

Isa adalah bagi menjaga keselamatan negara dan terpakai terhadap semua orang. Dalam hal ini,orang politikpun tidak boleh dikecualikan kerana acapkali merekalah yang menghuru-harakan keadaan. Perlu faham falsafah bahawa negara tidak menjawab kepada orang politik, sebaliknya orang politiklah dikehendaki menjawab kepada negara bahawa tindak tanduk mereka tidak mengancam keselamatan negara. Sememangnya ISA adalah undang2 sah yang berkesan mengekang apa jua tindakan covert atau overt terhadap keselamatan negara. Maka mana-mana orang yang "corner baring" menghuruharakan keadaan ISA (bukannya mahkamah) adalah sebaik-baik kaedah mengekang perbuatan mereka. Perlu faham juga bahawa ISA adalah Undang2 Tuanku bukan UMNOpunya maka orang politik tak kira UMNO atau pembangkang sama-sama terikat dengan ISA - maka jangan ada sesiapa ada mana-mana golongan nak "corner baring", kesudahannya jatuh terbaring..

Dr Abdul Rani Bin Kamarudin

Angkatan Muda Keadilan Tangga Batu said...

undang2 yg diihamkan oleh penjajah inggeris yg dipuja oleh umngok!

CUPING MERAH said...

bagi aku mudah aje ....
bagi mereka yang masih mengamalkan dan menyokong undang2 kafir ini..
maka mereka tergolong dari kalangan orang2 yang kafir..

tk yah pusing jauh pendekkan je...

memang umnguok kapirr!!!!!!!!!

Anonymous said...

Baguih le kalau nak pinda ISA , kalau tak pinda pun salah jugak PaRia-PaRia dok bising satu dunia mcm orang PaRia aje kena tangkap ISA . Baru nak pinda ISA PaRia-PaRia dah takut sebab nanti tak ade modal nak mengonggong mcm anjing tak dapat burit

Anonymous said...

tungak langit and da geng barua umnooo..ulang sekali lagi"barua",hidup bergelumang dgn taik..haprak,pencacai..