"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, July 18, 2009

Layan Zali & TuNGOKlangit Kejap...

zali has left a new comment on your post "ISA: Tun Pak Lah Mahu ISA Dimansuh..?":

ni muhyiddin dah beritau dah...

IPOH 18 Julai – Kerajaan akan meneliti cadangan memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Timbalan Perdana Menteri berkata, penelitian terhadap akta tersebut sedang dibuat dan ia tidak akan kekal seperti status sekarang.

tak ada isu lain ke TiPU?

Ni komen zali dalam pos aku yang sebelum ni... jadi meh kita layan zali kejap...

Sesape yang rajin, tolong bagitau zali yang BoNGOK ni dari zaman Tun Che Det sampai zaman Tun Pak Lah dah berapa kali dah kajian dibuat keatas akta ISA... budak zali ni baru keluar dari gua... jadi pengetahuan Amnya agak kurang...

Tolong ya...

Kejap-kejap lagi TuNGOKlangit akan sambung dengan TARBIah ala-ala BTN... UMNgOk tak pernah dan tak payah di TARBIah oleh TuNGOKlangit, tapi Pakatan Rakyat asyik dok kena...

Soklan untuk TuNGOKlangit... apa hukumnya seorang pemerintah (Perdana Menteri) yang tidak memerintahkan isterinya menutup aurat sedangkan aurat itu wajib bagi seorang Islam..?

Jawab ya TuNGOKlangit... jangan kona baring pergi cerita hal lain pulak ya..!

15 comments:

tok iskandar said...

Rakaman video mendiang teoh disoal-siasat pegawai SPRM akan membuktikan sama ada beliau seorang saksi atau suspek.

Kebiasaannya kalau jatuh dari tingkat yang tinggi,mayat seseorang akan bersepai tapi tidak dalam kes mendiang teoh.Hanya sedikit tumpahan darah dan seluar yang koyak rabak dari belakangnya.Pakar patologi amat diperlukan dalam kes seumpama ini.Elok diupah pakar dari luar negara kerana tidak ramai yang mahir dalam bidang ini di Malaysia serta dikhuatiri tidak telus.

Sepatutnya ketika ini semua pegawai SPRM yang terlibat menyoal-siasat mendiang Teoh ditahan reman dan diambil keterangan mereka.

Rakyat meragui ketelusan polis dalam menyiasat perkara ini kerana awal-awal lagi pihak polis menafikan ada unsur foul play.itu belum siasat lagi.Tak dapat tidak satu suruhanjaya di raja wajar ditubuhkan untuk menyiasat kematian mendiang teoh.

kepada bloggers umno totok dan media totok pro umno,jika tak simpati terhadap kematian mendiang teoh,janganlah korang kutuk dia bukan-bukan.cuba bayangkan jika anak atau kaum keluarga korang sendiri yang jadi mangsa.....

Kepada pemimpin MCA,SUPP dan lain-lai parti berteraskan kaum Cina kenapa masih diam membisu?Hanya Koh Tsu Koon sahaja yang berani mencadangkan agar satu suruhanjaya bebas ditubuhkan menyiasat kematian mendiang Teoh.Sikap korang semua amat dikesali.

Eloklah cadangan DS Anwar agar jelajah negara diadakan bagi menerangkan isu mendiang Teoh.

Rakyat semakin meluat dengan SPRM.Kenapa kes PKFZ,mahligai mewah Khir Toyo,bumbung stadium runtuh,kes rasuah RM3 juta melibatkan MRR2 dan banyak lagi hanya dipandang sepi oleh SPRM.

Bukan UMNO sahaja yang bayar gaji mereka dan sebagai kakitangan awam,mereka sepatutnya berkhidmat untuk masyarakat.Kalau nak berkhidmat untuk UMNO,eloklah letak jawatan.Kematian mendiang Teoh di premis SPRM menjadi tanggungjawab SPRM sendiri dan jangan semudah itu untuk lepas tangan.

Rakyat tertanya-tanya kenapa najib tak pulang ke tanahair lagi...apakah takut menerima kecaman atau soalan wartawan.inilah one malaysia kalau korang semua nak tahu.

zaman sekarang canggih.boleh buat ucapan takziah dan rakam dalam tv3 ke,astro ke.....kan ada blog,apasal tak pakai.

tibalah masa untuk kita semua menumbangkan BN dalam apa sahaja PRK dan PRU kerana mereka tak layak lagi memerintah negara

sprm mmg sial said...

sprm umpama pembunuh...
terlau kejam kepada rakyat...
berat sebelah...
hanya menyerang pembangkang...
apa ni semua....
sprm mmg bangsat...

Anonymous said...

SPRM terhutang budi dengan BN yang bayar gaji mereka.Sebab tu membiarkan saja salah guna kuasa Bn.Tapi mereka lupa wangnya dari tenaga kerja rakyat..

ahbodolahman said...

Mana Si Jali ngan PungkokLangit nih...Bagi la sikik komen, baru meriah sikik...

Takkan sikit tu pun, dah tergamam dan menggelupoq dah. Tarakpaper yey...

Bagi la idea gempak2 sikik...Macam ni: aku rasa Si Teoh tu tengah stim, dia pun melancap sambil meloncat2...oleh kerana terlalu stim sangat, dia mengoyak2an seluar yang dipakainya. Maka jangan hairanlah dia terjatuh dari bangunan. Dia ingat dia melancap dalam tandas ker?

Aku rasa polis boleh terima punyer cerita cenggini.

Anonymous said...

Zali n Tungoklangit tgh bukak kitab 'WangMalaysia'.. Kitab hadhari dh lm buang dlm tong smpah.. ekekeke.. Aku th jwpn diorg, mesti diorg akn ckp, "itu dia py psl, dia dosa n itu hal dia dgn tuhan"...

CUPING MERAH said...

SATU LAGI PROJEK UMNGOK,ZALI DAN TUNGOKLANGIT..

SEWENANG-WENANGNYA MEMBUNUH ORANG

Anonymous said...

ZALI DAN TUNGGOKLANGIT,nick ZALI tu aku rasa aku nak TUKAQ la aku nak panggil ZALALI sebab aku tengok komen dia tu lali semacam jer.....macam mamun baru bangun tidur ajer.....BAB I.S.A tu depa dulu MATI MATI TAK MAU MANSUH SEBAB DEPA NAK PAKAI tapi bila depa dah turun TAHTA PEMERINTAH depa MATI MATI SURUH MASUH takut nanti depa pulak KENA.

si ZALALI = ZALI tu pulak MATI MATI percaya KAT DEPA BELAH SANA
KESIANNYA.....

-UNCONNOR

Anonymous said...

aik...senyap je si tuNGOKlangit ngan zali the bebal ni..mana menghilang..bukak kitab kuning ke??!!hahha,..kita tunggu apa lak alasan mamat tungau ni nak kasik!!!

Zali Pondan said...

Zali menyokong ISA..takpe bila pakatan Rakyat merintah nanti kalau dia buat kacau dan berhimpun,kita sumbat si Zali dan Tunggek langit ni kedalam pulak tak payah bicara..biar dia rasa pulak macam yang orang PR dizalimi..Masa tulah pula dia sibuk mintak ISA ni dihapuskan..

Anonymous said...

patutnya zali yg jatuh bangunan tu...baru aku percaya....kah..kah

sliey said...

Takdak pekdah ni buat posting tentang zali dungu tu..glamer le dia..komen copy paste bodo dia ni langsung takleh pakai..

Anonymous said...

barangsiapa nak masuk syurga mestilah ikut Allah dan rasulnya,kecuali mereka yg enggan..maksudnya hanya mereka yg tidak mahu sahaja yg sering berbantah2 apa yg Allah dan rasulnya sudah putuskan..termasuk bab2 tutup aurat ni utk lelaki dan perempuan..so bijan cepat2 pagi esok pakaikan bini rosmah tudung dan serulah utk bertaqwa kpd rakyat one malaysia..perkemas tugas sbg khalifah Allah.

Anonymous said...

zali anak haram ngan tungoklangit kaki pau duit umno!!!dua ekor ni sah2 jahil n pukimak haramjadah sialll..lagi bagus kalau diorg ni yg terjun dr bangunan sprm tu!!!! Suruhanjaya Pukimak Rogol Maknyahh

menantu org umno perak

cool said...

salam untuk semua..
kepada saudara2 ku..

harap tidak perlu beremosi dalam memberi komen.
kata2 kesat tidak memberi kesan kat diorg tu..mmg dh x lut..

chong said...

itu zali n tungoklangit bukan olang ma.... itu belok..gua cakap itu macam kelana hanya tala otak olang balu sokong itu bn...
halo zali n tungoklangit... lu olang otak mana letak? montot kah? gua cina olang meniaga tala kila halal halam tapi lu melayu olang ala halal ala halam, ini umno he gua tegok lagi manyak halam dali halal kasi buat itu pon lu lagi mau sokong kah? lu olang memang belok ma... otak tala.
gua ingat he.. kalau lu olang ala otak pon selupa otak bulung unta manyak kecik.