"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, July 23, 2009

Rosmah: 1Malaysia Kecewa..!

Hari ni aku kecewa lagi... bukan aku je yang kecewa rasanya, tapi mungkin jugak 1Malaysia turut sama kecewa...

Sebab apa aku kecewa...?
Bukan sebab gambar ni... aku tak kecewa pun bila gambar keluarga 1Malaysia melakukan tawaf menegelilingi kaabah keluar dalam banyak media, malah aku pun gembira dan aku pun berdoa semoga keluarga 1Malaysia akan pulang dengan wajah baru... wajah penuh cahaya...

Tapi hari ni aku kecewa sebab...
ISTERI Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor bermesra dengan salah seorang pesakit kanak-kanak ketika melawat Wad Pediatrik, Hospital Kuala Lumpur sempena hari lahir suaminya, Datuk Seri Najib Tun Razak, di Kuala Lumpur hari ini. Gambar UTUSAN

Ceh... ingatkan dah insaf... rupa-rupanya belum... "Puaka" betul..!

Khak Ptuih..!

24 comments:

tok iskandar said...

Anwar ditabal Ketua Imam Khalifah Besar Pusaka Gayung Malaysia

Tuesday, 07 August 2007
Oleh Mohd Sabri Said

BEKAS Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim, ditabalkan sebagai Ketua Imam Khalifah Besar Persatuan Seni Silat Pusaka Gayung Malaysia di Yayasan An Nahdhoh, Kampung Petani, Kubang Semang, Bukit Mertajam petang semalam.

Majlis pertabalan itu diberikan oleh Setiausaha Agung Pertubuhan Seni Silat Pusaka Gayung Malaysia, Cikgu Majid Mat Isa yang disaksikan oleh anak pengasas Seni Silat Gayung Malaysia, Dato' Mior Abdul Rahman Daeng Kuning Mohd Hashim iaitu Siti Fadhilah.

Menurut Cikgu Majid, ada dua aspek utama kenapa Anwar ditawarkan ke pangkat tersebut iaitu pesanan Dato' Mior Abdul Rahman dan bekas Ketua Imam Khalifah Besar pertama pertubuhan ini, Dato' Haji Harun Idris.

"Tindakan menabalkan Anwar bukan saya pandai-pandai lakukan sebaliknya amanat daripada Dato' Mior Abdul Rahman sebelum meninggal dunia pada tahun 1990 akibat sakit tua. Dia kata kamulah yang diharapkan jagalah gayung ni baik-baik dan pimpinlah adik-adik kamu terutamanya Badekul Zaman iaitu anak angkat Dato' Mior, " tegasnya.

Maka sebab itu katanya, sesiapa pun yang cuba menghalang tindakan ini kena ubah persepsi agar jangan mengaitkan politik sempit dengan perpaduan yang hendak dilaksanakan menerusi seni mempertahankan diri.

Lagipun, semua yang terlibat seperti anak angkat Dato' Mior, Badek dan isteri kedua Dato' Mior mempersetujui cadangan itu,katanya.

"Selepas Dato' Harun meninggal Ketua Imam Khalifah Besar Persatuan silat ini kosong sehinggalah amanat ke dua datang dari mulut Dato' Mior sendiri supaya Dato' Seri Anwar diangkat menduduki singahsana itu, " katanya lagi.

Seramai 700 ahli persatuan silat ini berkampung di Yayasan An-Nahdhoh selama dua hari bermula petang Jumaat 3 Ogos lepas.

Selain dari seminar mereka berqiamulail, mendengar kuliah perdana oleh Ustaz Mutalib Maarof, persembahan seni gayung pusaka dan pembarisan gayung.

CUPING MERAH said...

sekejap je pakai tudung...

memang dah tkleh insaf dah ni..

Anonymous said...

Saja je tu,bila masa nak ngundi nanti diorang gantung le poster Najib sedang tawaf dan gambar almukminah rosmah bertudung tu..maka dilaungkanlah dalam tv mereka inilah pemimpin islam contoh yang harus rakyat pilih.Inilah pemimpin yang boleh kita sembahyang berimam dibelakangnya.

Puaka said...

yang ini sure zali kena jawab ... bagi aku dah sah dah tak betul, kalau tak pun prof zuhdi bolehlah tolong jawabkan, diakan pandai bab-bab atau kes-kes yang seperti ini, nizar pun dah kena 'smash' olehnya.

Anonymous said...

hajjah rosmah al-tantuya

hehehe

Anonymous said...

sisters in Islam kot

Anonymous said...

Tungak langitlah orang yang paling layak nak tarbiah .....

ke tengah dok dengan zali,joostspring,Anak lenggong...

aku PAS said...

bik mama kembali....jg2...

Lin said...

salam kepada semua yang dikasihi

sebagai seorang Islam bagilah masa dan peluang untuk beliau...

lagipun hidayah hanya datang dari Allah kita hanya hamba yang tiada upaya untuk mengubah sesuatu...

Insyallah dengan berkat doa saudara2 sekalian ianya akan berlaku dalam masa tertentu... insyallah

bersangka baiklah kita sesama Islam insyallah semuanya akan mendapat keredhaan Allah...

salam

Mr Joker said...

TuNGOKlangit - Malang sungguh mereka-mereka yang ko tarbiah...

Dari kecik merah sampai akil baligh tak cukup ke masa untuk sorang muslimin atau muslimat sedar akan suruhan agama Islam..?

Dari akil baligh sampai dah kawin tak cukup ke masa untuk sorang muslimin atau muslimat sedar akan suruhan agama Islam..?

Dari dah kawin sampai dah dapat anak tak cukup ke masa untuk sorang muslimin atau muslimat sedar akan suruhan agama Islam..?

Dari dah ada anak sampai dah dapat cucu tak cukup ke masa untuk sorang muslimin atau muslimat sedar akan suruhan agama Islam..?

Rusak kau ni...

Agama Islam punah ranah sebab orang-orang macam kau ni...

Ulama Bisu..!

Anonymous said...

Hai...bini si Azmin colour rambut merah beb! bini si Naib Presiden Komunis PKR pun sama...jadi korang nak kata orang lain tengoklah dulu beb..Nuar tu nasib baik kak wan pakai tudung tapi anak dia yg no. 2 tu pulak...

iskh..iskh apa kata ulama PAS. Tak boleh tanya PKR pasal dia parti Keling memang takde ulama...

aku : sedar juga diri pasal dosa pahal ni keje Tuhan.

sasaudengo said...

Takkan la pakai tudung tu masa mengerjakan Haji/Umarah di Tanah Suci je.... kerana takutkan ALLAH!

Tapi... aku dah agak dah, belum sampai Msia lagi, dlm kplterbang dah dicampaknya tudung tu!

TP.... Ape kate suruh je Perempuan Puaka tu pakai je tudung saji je la! Memang tu pun yg selayaknya utk dia.... takpun tudung tong sampah ke, tudung mangkuk jamban ke, ape2 tudung yg mangkak la!

Anonymous said...

Untuk dilihat seseorang itu cantik maka orang itu perlulah membuka dan pamerkan tubuhnya kepada orang lain agar yang memandang akan teruja dan memuji akan kecantikan yang mereka miliki.

Aku terpaksa guna Siti Norhaliza sebagai contoh....Sebelum berkawin, dia tidak bertudung kepala dan dia amat popular tetapi setelah berkawain, dia bertudung walau pun nampak cantik dia sudah tidak popular seperti dulu. Untuk popular dia terpaksa bogelkan semula apa yang ditutup sebelumnya demi menarik perhatian penonton dan peminat....

Kita perlu sedar bahawa Datin Seri Rosmah Mansor sudah tua. Untuk tidak dikatakan dia sebagai perempuan tua maka dia perlu memperlihatkan apa saja mengenai tubuhnya asalkan orang lihat dia sebagai perempuan yang tidak tua dan malah memberahikan....

Apakah Datin Seri Rosmah Mansor dilihat cantik tanpa tudung...? Kita percaya Puteri dan Wanita UMNO ada jawapannya....?

Man Pit said...

Poji@TopengPerak..pkena ganja lagi baguslah bro.Buat apa lu layan mende mcm ni bro. Aku tahulah ko tengah melobi nak jd calon PKR nanti tapi lu kaki ganja beb. Baik kita pegi massage lagi best bro....mesti lu delete nanti kan komen aku ni pasal ko takut rahsia ko terbongkar tak boleh jd calon PKR! hahahaaaaaa poji kaki ganja!

Unknown said...

sapa kata bini azmin tak pakai tudung beb? jgn buat fitnah,, tu lah perangai umno suka buat fitnah,,, tanya sikit pada blogger umno pegang lilin dgn tafakur depan tugu mana dosa besar?

bodik said...

inilah yg di namakan berlakon depan Allah. masa dpn kaabah pakai mini tudung aje...mcm cerita indonesia tu...apa ke namanya solehah. org pakai le telekung. kesian puak2 ni, belajarlah ilmu agama nak ke mekah. org yg x pandai pun berbulan2 mengikuti kursus agama inikan pulak rosmah. balik mekah buka tudung jadi woody wood packer. betul x aku kata...dia ni berlakon aje depan Allah.

bodik said...

oiii tungaklangit!!! yg haram pasti haram. pakai tudung pun nak bg masa. apakah hak Allah kita nak menafikan???. apakah solat juga kita nak bg masa dan peluang???...apa punya ngok le tungaklangit. mati x kenal usia tua muda, kecil besor. tungaklangit kalo ko ade anak apakah ko nak bg masa pakai tudung sampai umur rosmah!!!...jwb le. jadi le org2 mukmin yg beriman. jgn jadi mcm umno yahudi sesat. menolak 1 hukum bererti menentang Allah. jgn berdalih yg haram tetap haram. tungaklangit aku nak tanya ko 1 soalan aje!!!...dlm Al Quran ada x Allah suruh laksanakan hukum hudud bg pemimpin2 islam d dunia ini???.

Anonymous said...

Datuk siti pun dah mula buka dah...tunjuk rambut dah..

Bik mama ni pulak...jgn harap nak pakai tudung, x glamour gitu.

Isteri pemimpin sepatutnya tunjuk teladan kepada org...

Anonymous said...

beruntunglah mereka yang memilih Badok Neraka{BN},kerana merestui dan melantik Pie Eim dari yang pertama ke enam akhlak islam mereka tidak di ambil kira!maka segala yang berlaku selama lebih 50tahun ni pertanggungjawapan sudahpasti hasil pemerintahan Badok Neraka{BN},mereka berjaya memperbodohkan ulama dan sewaktu dengannya.Hasilnya sebahagian rakyat dengan mudah juga diperbodohkan..kan...kan...kan kenapa?????tak percaya???? tepuk dada tanya iman pasti selamat punye!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!tepuk dada tanya selera pasti tersesat selamanya!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! waallahualam.

Anonymous said...

tungak langit
hang bila HIDAYAH nak sampai kat hang
takan tunggu PRU 13 kot?

Anonymous said...

isteri agong pun pakai tudung...najib punya kuasa utk menyuruh isterinya pakai tudung... betul la tu...rosmah bkn budak kecik yg blm baligh lg nk dibagi masa utk berubah mengikut syariat Islam..

Niena said...

Bini Azmin apa citer beb? Bini Syed Husin al-Komunis dan lain2 dlm PKR tu? OoooooooooH!

Kawan Razali said...

Razali,

Aku rasa ko ni yang tak baca kot, bini Azmin ko tak kenal???


Ni aku kenalkan, nama dia SYAMSIDAR yang ade kes dengan bung nuar dulu...ala, mcm skandal2 mcm tu..

Pakai tudung ka???ke transparent??

jgan cakap je ok!!

Berasap said...

Laa...tengok muka dia pun sudahla,sah-sah memang muka jahat.