"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, October 30, 2009

Cybertroopers UMNO Baru Dapat Elaun Bulan Ni - Tu Yang Galak Sangat Tu..!

Nampak jelas sangat. Pada minggu2 terakhir dalam satu bulan, kegiatan Cybertrooper UMNO ni slow dan kita boleh nampak diorang slow. Saya nampak dalam blog saya ni, kegiatan mereka mengacau blog orang jelas slow apabila sesebuah bulan itu menghampiri penghujung.

Tiba-tiba dalam dua-tiga hari ni, kegiatan mereka tiba-tiba menjadi rancak laksana majlis tari-menari di waktu kemuncaknya. Maklumat saya dapat, UMNO baru sahaja melepaskan pembayaran mereka kepada malaun2 mereka aka cybertrooper UMNO.

Izinkan saya menukil satu komen dari salah seorang pembaca saya :

Anonymous said...
FUYOOOOO!!!

ramainya mangkuk dumbno kat sini.hari kat Bagan pinang depa tak perasan aku kat sebelah depa kat bangi kopitiam PD.depa 2 meja penuh, blogger sang kelebai pun ada.

depa dok discuss pasal duit dan elaun dan ada yg tak buat hati pasal ada cybertroopers yg dapat lebih dan ada yg kurang,depa dok argue pasal method yg di gunakan untuk mengetahui sipa yg aktif dan tidak.

ada sorang tu kata, dia aktif jadi penyamar dan komen byk tempat di pro pas punya blog.

panjang sangat aku pun belah, masa tu dah almost 2 pagi.
October 30, 2009 10:16 AM


Ertinya, mereka ini dibayar untuk bercakap benda2 yang mengarut dan mengacau ketenteraman blog orang.

Contoh2 kebodohan cybertrooper UMNO ini adalah seperti di bawah:

Anonymous said...
TB bersama dgn HUSAM sememangnya ejen PKR aka ANWAR dalam PAS...

Dia kata HJ Hadi GILA KUASA... tp sebenarnya TB and ANWAR geng lah yang GILA KUASA utk dpt kerusi kat putrajaya tu.. selagi boleh takburkan fitnah, jatuhkan orang sana sini, menghinakan dan membuat propaganda...
October 30, 2009 8:45 AM

2.0 Kepada TB ( Tulang Besi = Tulang Berkarat )
Balik rumah, kalau yang dah dirumah...panggil isteri dan anak-anak buat satu EGM kat rumah....bla...bla....bla...tubuh lah Parti baru sendiri punya polisi, pakai akal sendiri, sendiri punya dasar, sendiri punya pimpinan , sendiri punya ahli...semua nya sendiri-sendiri.....apa apa nak buat pun boleh sebab sendiri punya.

Buat apa lagi nak tunggu dalam parti yang kita dah tak percaya dengan presidennya, kita dah tak mempercayai timbalan presidennya, kita tak yakin dengan setiausahanya, dah hilang penghormatan pada ketua Penerangan, dah tak tahan perangai Ketua Dewan Ulamaknya, dah berbulu dengan Ketua Pemudanya...organisasi tertinggi parti dah hancur, kita dah tak percaya.Kalau aku lah ada sikap sedemikian, sah aku dah cabut, aku tak tunggu lagi dah....tiada lagi Parti @ jemaah lagi dah kalau dah gitu....
October 30, 2009 7:31 AM

Anonymous said...
Confirm TB lah petualang yg nak kucar kacirkan PAS. Agent PKR rupanyer.

Pengkianat PAS= TB
October 30, 2009 8:32 AM

Anonymous said...
TB = pencacai najis PKR
October 30, 2009 8:35 AM


Ni semua cakap2 orang yang dibayar oleh UMNO untuk menunjukkan kegilaan dan kesewelan mereka. Mereka takda hujjah, mereka hanya berani mengarut dalam blog saya.
Mulai dari hari ni, saya akan men”delete” komen2 Cybertrooper UMNO ini, terutama yang tak berani bagi nama. Adapun komen Blogger UMNO, saya takkan delete i.e. GOMO.

Tapi kalau ada komen bodoh diorang ni yang saya rasa bermanfaat saya akan kekalkan atau saya akan jawab.

Biar diorang ni susah nak cari makan sikit. Kalau asyik kena delete, boss diorang mesti marah sbb takda bukti diorang ni buat kerja. Alamat kena potong elaun la korang.

Lepas ni, terpaksalah diorang buat kerja jual barang2 kulit dari restoran ke restoran macam banyak2 mat-mat Afrika kat KL tu. Mat-mat Afrika tu 100 kali lebih mulia dari cybertrooper2 UMNO ni kerana mereka ada maruah dan kehendak untuk mencari rezeki halal walaupun bibir mereka lebih tebal dari kita orang Malaysia.

Last sekali, aku berdoa semoga Allah SWT menjatuhkan bala ke atas cyber2 trooper ini sebagaimana Allah SWT menurunkan bala ke atas Kaum Nabi Nuh dan Kaum Nabi Salleh. Tindakan mereka mengacau blog saya ini adalah satu bentuk kezaliman ke atas saya dan saya tahu Nabi SAW memberi amaran kepada umatnya untuk menakuti doa orang yang dizalimi.

Tulang Besi

26 comments:

tok iskandar said...

setelah gagal menarik PAS menyertai BN,umno kini beralih kepada PKR untuk bergabung atas alasan perpaduan melayu
persoalannya,PKR termakan atau tak alasan sebengap ini.kita sama-sama tunggu dan lihat.
khabarnya agen umno sedang bergerak ke serata malaysia untuk menarik tokoh-tokoh PKR.
Kepada PKR,mulakanlah kerja-kerja pembersihan dalam parti

tok iskandar said...

tok dapat kat blog xenan
Friday, October 30, 2009
JPN Perak Punca Tragedi Kem 1Malaysia Kuala Dipang?

Wa ade bersembang ngn cikgu2. Sekarang yg paling pening pasal Tragedi Kuala Dipang ni ialah JPN Perak.Ade yg kate ini adelah kifarah pada "kekejaman" JPN Perak pada guru2 Perak.

Mmg bukan rahsia sgt pon kes kekejaman kes JPN Perak ni.Ade satu kes cikgu yg menghalang guru besar dari melempang budak kelas die.Hasilnyer Cikgu ni "diblacklist" hampir 6 tahun.Blacklist ni maksud die, tdr kenaikan gaji hatta claim pergi kursus pon dibatalkan. Merana cikgu ni 6 tahun..gila betul.Semata2 GB die nih ade cabel baik ngn JPN.Kejam gile babeng!.

Balik pada Tragedi Kuala Dipang.2 point utama dr sembang2 cikgu ni yg wa sempat kutip:-

1. Sepatutnya 55 org guru pengiring dipanggil.Tapi hanya 13 org yg dtg.Bayangkan 13 org menjaga hampir 300 org murid.gila tak gila...sapa soh wat bukan time cuti sekolah?

2. Dari 13 org guru, hanya 2 jek yg menjaga bebudak tuh melintas jambatan pada malam kejadian.Apelah yg leh dibuat oleh 2 org guru vs 296 pelajar?

3. Pembinaan jambatan dan kem adalah directly under JPN.Hahaha..menjawab ler JPN.

Bg wa, JPN kene gi menjawab kat mak bapak yg tak pasal2 hilang anak ni.Ingat anak ni anak kucing ke?

N sile berhati2 dgn bangunan yg dibina oleh gomen.Chances runtuh adalah tinggi.Jadi elak kan berlama2 masuk pejabat gomen.Mungkin giliran anda akan tiba.wahahaha

Sakaratul Maut® said...

jgn lupa cypertroopers UMNGOK ni ada yg tergolong dari pompuan jugek

CUCUHAMKA said...

Bodoh betul JPN. JABATAN PENDIDIKAN NGOK

Anonymous said...

JPN - Jabatan Pundek Negara

JPN - Jabatan Pelacur Negara

JPN - Jabatan Perbabian Negara

JPN - Jabatan Peruntuhan Negara

JPN - Jib(naJIB) Pundek...!!!

Wakhakhakhakhakha...!!!

Anonymous said...

kahkahkah! blogsialan perisik rakyat camni pun korang nak percaya ? dia sendiri pun kena bayar la woiiiii!!! lain la macam aku ni langsung tak kena bayar punnnnnN!!!! kahkahkah! independent per! kahkahkah!

lawak la korang ni mengelabah! kahkahkah! hari tu korang hentam BN teruk2... kahkahkah! bila PAS dilanda masalah .. Korang plak membisu macam babi! kahkahkah! dasar bloggers penipu! kahkahkah! blogger pengecut bak kata anak pak nik! kahkahkahkah!


babai! kahkahkah!

Anonymous said...

Tu Media Cyber pun patut delete, biar dia susah cari makan

tok iskandar said...

sumber laman sesawang malaysiakini hari ni

Seorang kontraktor berpengalaman di Kampar berkata jambatan gantung yang runtuh dan mengorbankan tiga murid sekolah peserta kem 1Malaysia di situ malam Isnin lalu, mungkin dibina tanpa mengikut prosedur.

Pengarah urusan syarikat Jeram Bersatu Corporation, Mohd Kamal Rabaai berkata sekiranya prosedur itu dipatuhi, jambatan gantung di kawasan SK Kuala Dipang itu tidak mungkin runtuh dengan mudah.

Kalau tengok pada jambatan yang runtuh itu, saya rasa ujian tanah pun tidak dibuat," kata beliau yang juga telah meninjau kesan jambatan yang runtuh itu.

Mohd Kamal yang berpengalaman membina jambatan berkata, beliau mendapati tapak asas yang memegang sangga kabel jambatan itu, dibuat terlalu tohor dan tidak menggunakan cerucuk.

"Saya nampak ada yang tidak betul. Tapak asas pemegang kabel itu tak cukup dalam. Sepatutnya kena ada cerucuk, kurang-kurang pun 30 kaki," katanya.

Kontraktor berusia 41 tahun itu juga berkata, beliau percaya jambatan gantung itu direka bentuk sedemikian untuk menjimatkan kos.

"Kalau jambatan gantung macam ini saya ingat tak sampai RM30,000. Kalau dia bina jambatan konkrit mungkin cecah hingga RM200,000," kata Mohd Kamal.

Mengikut prosedur, katanya, seseorang kontraktor pada awalnya perlu memperolehi dokumen "surat mula kerja" daripada Jabatan Pelajaran Negeri Perak (JPN).

Dalam bidangkuasa JPN

"Ini kerana jambatan itu dibina dalam kawasan sekolah dan kawasan ko-kurikulum - kedua-duanya di bawah bidang kuasa JPN," kata Mohd Kamal yang berpengalaman sebagai kontraktor am selama 10 tahun.

Katanya lagi, seseorang kontraktor itu juga perlu membuat ujian tanah di kawasan terbabit serta ujikaji makmal.

Ahli perniagaan itu juga menjelasnya, khidmat ini disediakan oleh jabatan kerja raya dan juga oleh makmal-makmal swasta.

"Daripada ujian makmal ke atas tanah itu, barulah kita dapat tahu bentuk tanah di situ dan apa bahan yang perlu digunakan serta rekabentuk yang sesuai," kata Mohd Kamal lagi.
Setelah pembinaan selesai, tambahnya, JPN juga perlu mengeluarkan "surat boleh guna" untuk mengesahkan projek berkenaan selesai.

Menurut Mohd Kamal lagi, JKR tidak perlu menyelia projek berkenaan kerana JPN sendiri mempunyai unit teknikal untuk kerja-kerja kejuruteraan sivil seperti ini.

Dalam pada itu, beliau turut menjelaskan bahawa beliau tidak terlibat langsung dalam pembinaan jambatan maut itu.

"Saya tidak kenal siapa yang bina. Ada yang kata dari Kuantan, dari Pahang, macam-macam...," katanya

tok iskandar said...

TP,lepas kau siarkan komen depa ni satu sehari biar depa payah cari makan.yang lain tu kau delete je.tokpun meluat baca komen macam sampah ni

Anonymous said...

Sekiranya betul tak halal duit haram tu.

dulukini said...

ko ingat ko sorang berjuang aje tak kena bayar/ aku berjuang demi meruntuhkan BN yang amat rasuah dan penipu bangsa Melayu termasuk ko.

nobody said...

hahahaha....perisik rakyat da takut dgn bolger pro gov,x sangka tewas jugak akhirnya...

kebebasan bersuara...(pakatan rakyat)

Anonymous said...

bro, jangan delete aku bro..
aku geng kau..hehehe


i'm no king

Anonymous said...

hahaha kalau kena bayar pun memang patut sebab menang

lu cibai kene sponsor macam-macam
tapi tak menang

kah kah kah..balikla woiii

pegi jilat ketiak husam kusam mintak duit lebih

Anonymous said...

TP n TB BUSUK HATI....jeles ngn blogger bn coz elaun lg tinggi dari magkuk 2 ekor ni.........org skg xmacam dulu seronok bace blog ko coz byk informasi tp skg da lain org seronok menggelakkan posting dalam blog ko....cerite bodo,lawak,fitnah n menggelikan ketiak hahahhahahahha

tok iskandar said...

totok umno kat sini memang sangap.hujah mcm sampah..meraban tak tentu pasal.korang dah tukar lampin ke...geng kencing tak tus.

ngakupun korang makan upah ye..berapa sejam kau dapat?malaun

tok iskandar said...

kalau x seronok x adalah totok umno kat sini menyemak kat blog TP.apasal blog korang x laku ke

Anonymous said...

pencacai BN semakin mencacai sebab semua makan duit haram. perangai mereka dah macam binatang sebab duit tak berkat yang mereka dapat. korang seronoklah sekarang kat dunia, akhirat kelak sendiri mau ingat. daging semua dibakar hangus.

Anonymous said...

contoh terbaik perangai macam binatang Zali bangsat.

Anonymous said...

PR BAKAL TERHAPUS TIDAK LAMA LG..
TUUNNGGGGGGUUUU...

Aslina said...

apa? ada elaun? huhuhu...jahilnye saye tatau apape...bape ah dorang bayar semata2 nak letak komen2 kat blog2 cenggini?

siyes tak penah tau. ni first time cuba2 follow blog2 politik sebab laju gila update.

nampak la blog reading list tu bergerak je sentiasa... :D

PASker? said...

Tok Iskandar tu pandai mengomen jer..senang2 awakla jd PM byk sgt yg xpuas ati kat Malaysia nih. Sebuk sgt ngn citer rasuah UMNO tuh..

Sorryla org Mesia nih da muak citer rasuan nih, kalo x mcmmane calon rasuah bole menang kat BP haha..

Puak2 PAS jer yg hadap sgt ske kalo citer bab2 rasuah nih. Tp Citer2 rasuah ni da basila bro, Kat TV ari2 keluar berita org kene tgkp sebab rasuah2 kat Mesia nih. So rasuah ni mmg xheran pun haha.. Kalo xder yg kene tgkp rasuah, karang korg kate SPRM xbuat keje plak. Yerla SPRMkan cbuk pegi tolak Cina kat tingkap.

Sebenarnye puak pro-BN lg ske citer bab2 korg jd talibarut DAP. Byk citer yg korg boleh kupas utk menarik pembace2 pro-BN antaranya aku bg contoh:

1)Isu Nizar semayang Lilin dgn khusyuk
2)Isu Beer kat SA, ala yg korang hentam DHA sbb xsupport Ronnie Liu soh anta balik beer tuh.
3)Ustad Ronnie ngn Ustad Gobala yg skrg da pandai guna ayat AlQuran utk berpolitik
4)Citer pasal Pembinaan kuil kat SA utk dewa Khalid Samad he..
5)Statement Jefry Oi pasal Islam tu pengganas
6)Paling best isu kes TBH. Respekla PAS support giler kat Arwah Cina tuh yg da bongkarkan seme kegiatan kongsigelap DAP.
Byk lg bole kupas..mcm kes EliWong tekangkang..dan sbgnyer (Tu blom citer DSAIyg xberani besumpah lg..)

Lg satu, xpayahla nak buat EGM ker, seminar politik ker, sebab da kalah kat BP. Korg sedarla..pasai aper Kaum India xnak undi PAS? Sbb member karib DAP korg tuh da buat taik pasal isu Kg Buah Pala. So xheranla Kaum India undi BN semula. Ini dok sbuk sbb perjuangan DewaKhalidSamad xdimainkan mase bekempen.. Haha lawak btol la PAS nih..

Selamat Berjuang PAS! Syurga menanti anda semua...

HangNadim® said...

PASker? kata:

"Selamat Berjuang PAS! Syurga menanti anda semua ..."

Aku kata : TAU TAK PER

Komen laen2 tu macam hampeh sbb semua dah dijawab sebelum. Aku rasa elok nko posting komen ni kat blog GOMO, dia mesti terloncat2 baca komen nko.

HangNadim® said...

Ralat:

Komen laen2 tu macam hampeh sbb semua dah dijawab sebelum ni. Aku rasa elok nko posting komen ni kat blog GOMO, dia mesti terloncat2 baca komen nko.

Anonymous said...

BN akan dapat terkejut lagi tunggu kisah baru akan didedahkan. TUNGGU.

Anonymous said...

lama sangat tunggu!!! xklua2 pun apa yg dikata diatas!!!

errr blogger pro krajaan saya pun nak join korang boleh? nak rasa elaun... nti tgk la hasil sderi
me at DJKalED@gmail.com