"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, October 31, 2009

Kumpulan Profesional..?

KUMPULAN PROFESIONAL UMNO?

Agak kelakar bunyinya... biarpun isu ini agak jauh untuk diulas, kini kerana perkataan ini timbul dalam PERHIMPUNAN AGONG UMNO yang baru sahaja selesai. Gelihati tatkala mendengar perkataan ini keluar dari kepimpinan tertinggi UMNO, KUMPULAN PROFESIONAL UMNO? HABIS YANG LAIN SEMUANYA KUMPULAN BANGANG UMNO la ye setelah ditampi-tampi, ditapis-tapis! Jangan jampi-jampi sudaaaaaaaaaaaaaaahh..........

Sejauh manalah KUMPULAN PROFESIONAL UMNO yang diwar-warkan oleh mereka?

Teringat pula dalam PAS, Suatu masa dulu wujudnya KUMPULAN PROFESIONAL & KUMPULAN ULAMA'. Sejak bila wujudnya kumpulan ini? Siapa yang menyebarkan wallahu'alam... Setelah bertanya terus dengan kepimpinan tertinggi PAS, YANG PASTI TIADA KUMPULAN PROFESIONAL & KUMPULAN ULAMA' DI DALAM PAS!

Ini hanya chop dari golongan tertentu yang mahu memecah belahkan parti tersebut. Kini isu itu sudah tiada tetapi tidak disangka-sangka digunapakai pula oleh UMNO! ADAKAH MEREKA YANG MEWUJUDKANNYA SATU MASA DULU DI DALAM PAS MELALUI ORANG-ORANG TERTENTU? ATAU MEREKA SEKADAR MEMINJAM PERKATAAN YANG PANAS INI SEPERTIMANA MEREKA MEMINJAM PERKATAAN "PAS FOR ALL"..........?

11 comments:

orang susah said...

pulaukan orang BN..

kalau kita tahu mana-mana peniaga pro BN jangan beli di kedai dia

biar dia tahu erti kesusahan.

jom TP kita lancarkan anti-BN pemulauan barangan BN

jangan bagi muka..

pasal depa kita susah..

haprak punya penyokong BN..

Hasbullah Pit said...

SPARTAN!

What's your Profession?



Ahu! Ahu! Ahu!

Tinta Hitam said...

Yang menyebarkan kumpulan professional dan kumpulan ulamak didalam PAS adalah agen agen UMNO didalam PAS dan disambut pula oleh sebahagian orang orang PAS yan gbersikap semberono

HangNadim® said...

Setuju dengan Tinta Hitam, puak-puak UMNOBN ni memang dari dulu suka melabel2kan orang lain. Ini adalah hasil dari cara pemikiran penjajahan British. Tujuan mereka mencipta pelbagai label adalah untuk mengadakan jurang di antara rakyat.

Contohnya rakyat yang menyokong pembangkang akan dilabelkan sebagai pengkhianat bangsa manakala yang menyokong kerajaan pula akan dilabelkan sebagai pembela bangsa.

Barua2 UMNOBN ni perasan yang dia adalah kerajaan selagi BeerEnd memerintah. Punya laaa bodo. Kalau label pengkhianat dan pembela ini diimplimentasikan di 4 negeri yang dikuasai oleh Pakatan Rakyat, tidak kah si bebal2 ni pula yang akan dilabel sebagai pengkhianat bangsa? Ceh!! Punyaaaa la bodo!!

orang susah said...

betul lah tuuu hang nadim

pro BN pembela bangsa penipu,perasuah,zalim

manakala pro PR penkhianat kepada bangsa penipu,perasuah,zalim

apa bn buat selama 50 tahun nie kat rakyat??? said...

kawan2 aku 2 ramai lagi yg makan nasi dgn Laut seminggu sekali je...
sebab bn bagi gaji kat dia org sikit!!! fikir lah apa kitaorang kat sini makan!!!!! (setiap hari....)

tengala said...

UMNO mencipta istilah ini semata2 hendak memerangkap PAS.
Jika blogger yang masih tak berpuas hati isu yang menghambat PAS sebelum ini maka tercetuslah kembali serangan kepada pimpinan PAS.Maka berlanjutanlah serangan sesama sendiri.
Jadi rapatkan saf kita halakan meriam kepihak lawan yang sebenar..

Kuda Kepang said...

YB2 BN Umngok memang Bagus...sebab itulah PRU12 dulu BN Umngok HILANG LIMA NEGERI..pastu RAMPAS KUASA satu negeri...itupun pasal rakyat BANGANG asuhan BN Umngok selama puluhan tahun pi pangkah KERA2 yang berlambangkan DACING..orang bangang memang suka LAMBANG aje..

Nanti PRU13...aku sarankan BN Umngok calonkan ORANG UTAN tapi Lambang Dacing BESAR supaya tak nampak orang Utan tu..kau orang tengok BERAPA NEGERI pulak PR perentah...aku rasa BN Umngok akan menang kat PULAU BATU PUTIH yang dah terlepas kat Singapura aje..BN Umngok bijak memerintahkan..kan..kan..kan..

Sakaratul Maut® said...

UMNGOK DULU KINI DAN SELAMANYA...

Azmin Ali said...

PAKU DULANG PAKU SERPIH, KATA ORANG KITA YANG LEBIH.....

Ingatlah bahawa satu jari kita tunjukkan pd org maka sepuluh jari ditunjukkan pada kita!

Jgn ingat diri bagus kalau anda sendiri pun makan hasil drp usaha dan idea org2 BN.

Nak harapkan Pakatan Rakyat..samada pemimpin atau pengikut yg bangang mcm u all ni hanya tahu mengata, mengutuk, buat fitnah, salahkan org dan mcm2 perangai buruk lagi lah!

Cermin2kanlah diri korang ya!!!

CiA said...

BLOG SIAL TAJAAN YAHUDI YG NAK MENJAHANAMKAN AGAMA DAN PENYATUAN UMMAH!!!KUTUK PAS DAN UMNO.

AWAS DAN BOIKOT DGN BLOG2 TAJAN ZIONIS INI...TQ