"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, November 11, 2009

91% Menyokong Pegawai JAIS Di "SELCAT"kan

Kehendak melihat Pegawai JAIS di hadapkan ke prosiding SELCAT adalah amat menyeluruh sekali

Keputusan poll Malaysiawaves ini menampakkan niat dan kemahuan yang jelas dari rakyat Selangor yang mahukan Pegawai JAIS dihadapkan ke prosiding Awam atas tindakan beliau menangkap pendakwah bebas, Dr Asri Zainul Abidin tempohari.

Rakyat Selangor khasnya mahu mengetahui mengapa tindakan tersebut dibuat dan apa motif sebenar penangkapan Dr Asri, yang juga bekas Mufti Perlis.

Semalam, usul tergempar membincangkan penangkapan Dr Asri telah ditolak Speaker DUN Selangor. Oleh sebab itu, Malaysiawaves bagi pihak pembaca kami menyeru ADUN2 PR yang sedang bersidang supaya mengusulkan Pengarah JAIS dihadapkan ke SELCAT atas tindakan JAIS menangkap Dato Asri Zainal Abidin.

Rakyat Selangor seluruhnya mempunyai hak untuk mengetahui apa motif JAIS. Lebih-lebih lagi, gaji Pengarah JAIS dibayar oleh rakyat Selangor. Malahan, orang-orang bukan Islam juga mahu tahu kenapa pendakwah Islam boleh dimalukan dengan sedemikian rupa.

Tulang Besi bagi pihak pembaca Malaysiawaves

ps Saya pelik juga, ada 4 orang pembaca mengundi tidak berkecuali.

11 comments:

Roomai said...

Pengerusi SELCAT adalah apek DAP yg kurang ajar pernah melempar buku perlembagaan DUN tiga thn lps kini dilantik pulak jd speaker DUN..what do you think about this? Pakatan Rakyat dah takde ADUN lain ke yg layak jd speaker selain si bangsat ni?

Maaf ckp. aku menyesal undi PR!

Bidan Terjun Sukan SEA said...

Roomai BODOH...macam mana DAP boleh menang PRU12..kalau tukang jilat UMNO iaitu MCA tak buat PERANGAI BABI ajaran UMNO...tentu DAP tak menang...masalahnya UMNO dan MCA sama2 perangai BABI...sekarang bila DAP jadi Speaker kau salahkan orang PR pulak..KAU ROGOL..bila BUNTING kau nak cari Pak Sanggup...boleh BLAH..PENIPU..

Liza said...

JAIS = Jabatan Anjuran Iblis dan Syaitan... aku pernah dengar ayat ni masa dulu masa Selangor tak benarkan kuliah agama dibuat dimasjid @ surau... itu dulu masa pemerintahan Khir'zir, tapi la ni masih lagi ada Khir'zir dalam JAIS rupanya...

FaridShah said...

Jabatan Angkara Iblis dan Setan..
Tak berubah2 lagi ka..?!!

Kalau ada tauliah pun, baca teks khutbah tersangkut2 nak buat apa. Itu pun kena baca teks, tajuk: makanlah buah2an tempatan, takpun cintailah sungai kita !

Jemaah mahukan Khatib yg berkhutbah dgn lancar, terang, jelas dan terkesan. Baru menepati tujuan dan sasaran untuk menasihat dan memberi peringatan pada para jemaah.

Lawan Tetap Lawan

Anonymous said...

apa nak heran pun kalau 4 'mangkuk hayun' berkecuali.hak depa.drp poll dengan ilmu kosong d dada.baik berkecuali.salah poll masuk neraka.....

Anonymous said...

tu la bila dah suh DAP laknat tu yg terang2 musuh islam jd speaker.....dia speaker betul2 la tunjuk kata dia mmng benci Islam.....yang paling hina orng islam sendiri yg sengkokol dan sokong pakatan rakyat.....sokong PR sokong musnah Islam la......bodoh sgt korang nie.... korang suka sgt hina institusi islam tapi korang lupa korang sokong PR yg ada DAP yg terang2 hina dan musuh islam.....sama la korang hina islam sendiri.....pikir la sendiri wahai rakyat malaysia...........

Anak Bugis said...

korang ni tak abes- abes dgn isu kaum.. nak kata bodoh nt marah.. tp tulah kalau minda telah dikuasai oleh prasangka buruk pada kaum lain, seperti yg selalu dimainkan oleh umno, ingatlah kelemahan org melayu bukan pasal dap ke pkr, tp UMNO.. cube lah bukak mata tengok sekeliling, jgn bekukan otak, .. fikirlah wahai org melayu..

Anonymous said...

Dalam Barisan Nasiyonal (BN) tak ada non-muslim ker ??!

Anonymous said...

ak aaaa ekkk...

dlm Bn tak de non muslim ke???

nak tanya sikit je?

speaker haram Perak tu muslim ke????

apa slama ni Mca, Mic, Gerakan tu stuju ke ngan undang syariah???

sedangkan baru TPM kata nk wat skolah satu aliran, siang2 lagi Mca, Mic keluar kenyataan menentang keras secara terbuka di media, itu kira kesepakatan Bn ke????

lepas tu PM & TPM cepat kata "itu barau cadagan je" apasal takut ke???

yg umno plak (kononnya pejuang/pembela melayu) dok senyap sunyi, tak komen apa2 pun.
org2 umno dah tak dak teloq ke???

jawab jgn tk jawab...

Anonymous said...

Sebenarnya Jaislah penganut Wahabi, kerana menangkap orang yang pernah menjadi mufti lantikan kerajaan BN perlis.

Jadi perangai wahabi yang paling nyata seperti Jais ni sama dengan ulama wahabi Ibnu Taimiyyah 600 Hijrah selepas nabi s.a.w mangkat.

Ciri utama wahabi ialah suka mengatakan seseorang islam itu sesat walhal kesemua ahlul sunnah wal jammaah tidak sealiran dengannya dan mereka itu yang yang sesat sebenarnya.

Ciri-ciri Jais ni banyak bermotifkan politik dan sah mempamerkan sifat wahabi kerana melakukan tindakan dengan tujuan politik.

Jadi mereka2 ini masih dikongkong oleh pemikiran umno yang boleh di samakan dengan wahabi kerana menggunakan kuasa yang ada untuk mengatakan mereka yang betul walhal merekalah yang paling sesat lagi menyesatkan.

Jadi adalah perlu satu "SELCAT" baru ditubuhkan untuk pembawa ajaran sesat ini supaya wahabi tajaan umno tak menyesatkan umat islam di dalam negara malaysia ini.

Anonymous said...

mmng dalam bn ada non muslim tapi xda sampai berani mempersoalkan berkenaan agama islam.....diorang diam ja bukan mcm dalam PR terang2 menentang dam mempersoalkan agama islam.....apa korang dah buta hati dah ker sampai nak mempertahankan ssangat DAP tu......korang sendiri dok hina saudara seagama dalam umno tu x rasa malu ka mcm makan daging saudara sendiri.....apa la korang yg bodo nie x paham bahasa....aku komen pasal musuh2 islam yang terang2 duk hina islam dalam PR.....dah terang2 duk hina islam masih nak mempertahankan lagi ker?????? dalam bn ada non muslim tapi x brani nak hina islam terang2......tu pun buta lagi ka.....pikir pakai otak la brader bukan pakai lutut....klu kata mic dan mca x stuju ngan syariah islam......skrg nie yg dh 50 tahun geng2 bn yg ada non muslim nie perintah ada ker syariah islam x da langsung diamalkan dimalaysia nie.....ada tak mahkamah syariah....ada tak undang2 syariah diamalkan dimalaysia nie.........nie pun buta lagi ka x nampak.......ko ingat DAP yg terang2 ckp negara islam malaysia xkan diwujudkan akan sokong syariah islam tu?????? jawab ler......aku nak tanya DAP sokong sangat ker syariah islamiah dimalaysia nie????? jawab ler.........terang2 dia tentang negara islam yg dicanangkan oleh Pas tu pun korang x nampak lagi ker................cuba buktikan DAP sokong sangat undang2 syariah islam termasuk hukum hudud diamalkan dimalaysia.....

bukan pro umno atau sapa2 tapi, perjuangkan maruah agama islam yg suci nie......buka la mata buka la hati jgn emo ikut hati jer bla berckp...........ckp berdasarkan fakta dan hakikat................

jgn nak jadi jaguh Malaysian Malaysia plak.......aku pun x sokong 1 malaysia sbb 1 malaysia x mmperjuangkan islam pun.....hanya mmperjuangkan bangsa sahaja.........