"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, November 11, 2009

Ketua DP PAS Shah Alam Letak Jawatan

KENYATAAN MEDIA KETUA DEWAN PEMUDA PAS SHAH ALAM, BERHUBUNG PERLETAKAN JAWATAN.

1. Saya merujuk kepada dua laporan media pagi ini ;

1.1. TheStar : Youth Chief Ahmad Sayuti Quits Posts In PAS

1.2. AgendaDaily : Ketua Pemuda PAS Shah Alam Letak Jawatan

2. Pertamanya ingin saya tegaskan pihak Barisan Nasional sedang berusaha bersungguh-sungguh untuk melakukan apa jua tindakan demi merosakkan kestabilan Pakatan Rakyat (PR), khususnya di Selangor. Perkara ini amat dirasai dengan kesungguhan UMNO khusunya menimbulkan pelbagai masalah terutamanya di Parlimen Shah Alam yang menjadi ibu negeri Selangor.

3. UMNO cuba menggangu-gugat pentadbiran parti dan kerajaan dengan pelbagai usaha bermula dengan isu hiburan, pengekatan penjualan arak yang diluluskan secara bersama oleh barisan Ahli Majlis MBSA, isu perarakan kepala lembu, isu penghinaan dan ancaman terhadap wakil rakyat, permit khutbah dan lain-lain.

4. Selaku Ketua Dewan Pemuda PAS Shah Alam (DPPSA), saya memandang semua perkara yang dilakukan ini adalah untuk merosakkan kepercayaan rakyat terhadap Pakatan Rakyat, seterusnya menunjukkam sikap sebenar mereka yang masih berada dalam keadaan penafian (state of denial) terhadap kebencian rakyat yang bertambah terhadap Barisan Nisoanal pada masa ini.

5. Laporan media yang saya rujuk hari ini menunjukkan satu lagi memanipulasi berita yang dikuasai oleh Barisan Nasional yang jelas cuba memberikan gambaran palsu terhadap apa yang berlaku, antaranya;

5.1. Perlepasan semua jawatan saya di peringkat Pemuda PAS Pusat dan Pemuda PAS Selangor adalah disebabkan tekanan yang diterima berhubung rakaman ucapan Pesuruhjaya PAS Negeri Selangor, Dato’ Dr Hasan Ali yang sedang dikaji oleh Jawatankuasa Tatatertib PAS Pusat.

Saya ingin tegaskan kenyataan tersebut adalah fitnah dan berniat buruk. Ingin saya nyatakan hingga kini tiada apa pertanyaan atau sebarang tekanan diterima berhubung rakaman. Saya yakin Jawatankuasa Tatatertib PAS Pusat masih dalam siasatan berkenaan rakaman tersebut, dan akan menghubungi saya jika memerlukan maklumat lanjut berkenaan rakaman yang dimaksudkan.

5.2. Kekesalan terhadap tindakan melakukan rakaman dan penggunaan media untuk melaporkannya.

Ingin saya nyatakan rakaman dan serahan bahan tersebut kepada pimpinan PAS dibuat dengan penuh tanggungjawab dan beramanah untuk melihat PAS lebih berjaya di dalam gabungan Pakatan Rakyat, khususnya di Selangor, tanpa sesekali timbul isu kesal. Ingin saya tegaskan tidak langsung wujudnya elemen penyebaran maklumat tersebut kepada mana-mana media, melainkan ianya hanyalah untuk perhatian pimpinan tertinggi PAS Pusat sahaja.

6. Sebagai Ketua DPPSA, saya menyokong penuh keputusan Mesyuarat Khas PAS Pusat pada 28 Oktober 2009 lalu untuk menyerahkan isu berkaitan PAS Selangor dan tindakan Pesuruhjayanya kepada keputusan yang akan dibuat oleh Jawatankuasa Tatatertib PAS Pusat. Saya berharap siasatan dilakukan dengan segera dan terperinci terhadap semua bahan bukti yang telah dikemukakan oleh mana-mana pihak kepada Jawatankuasa Tatatertib, dan tindakan tegas hendaklah dikenakan kepada mana-mana individu yang terlibat di dalam menimbulkan polemik tersebut.

7. Saya ingin menegaskan perletakan jawatan saya di peringkat negeri dan pusat sebagai Pengarah Jabatan Pilihanraya Pemuda PAS Selangor, Ketua Lajnah Politik Pemuda PAS Selangor, Timbalan Pengarah Jabatan Pilihanraya Pemuda PAS Pusat, Timbalan Pengarah Jabatan Pilihanraya PAS Selangor dan Setiauasaha Lajnah Antarabangsa Pemuda PAS Pusat langsung tiada kena mengena dengan apa jua krisis dalaman parti yang sedang ditangani sekarang.

8. Seperti ketegasan Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Ustaz Nasruddin Hasan, keperluan utama perletakan jawatan saya hanyalah kerana tawaran pengajian di luar negara yang diterima oleh isteri saya dan saya turut mengambil keputusan untuk turut mendapatkan tawaran pengajian di negara yang sama selama menemani beliau.

9. Jawatan saya sebagai Ketua Pemuda DPPSA pula akan dipangku oleh Timbalan saya selama ketiadaan saya di dalam negara.

10. Saya berharap kenyataan ini akan memberikan gambaran sebenar terhadap DPPSA dan PAS Kawasan Shah Alam (PKSA) yang menggesa setiap Ahli Parti mendukung penuh keputusan Muktamar PAS baru-baru ini untuk berusaha memperkukuhkan parti dan kedudukannya di dalam Pakatan Rakyat dan menghindarkan segala bentuk polemik yang boleh merosakkan pencapaian tersebut.

11. Saya juga menggesa agar pihak media bersikap amanah dan beretika di dalam melaporkan apa jua berita, tanpa terperangkap di dalam permainan politik Barisan Nasional.

Sekian. Terima Kasih.

Ahmad Sayuti Bin Bashiron
Ketua,
Dewan Pemuda PAS Shah Alam,
Selangor Darul Ehsan.

10 November 2009 / 22 ZulQaedah 1430H

Sumber - jiwo kelate

56 comments:

Anonymous said...

Takpe, rakyat dah faham dengan perangai Barisan Najis yang tak menghormati undi rakyat. Kita hapuskan mereka menjelang PRU 13.

PUTRA MERDEKA said...

hi dah tertutup?

Anonymous said...

tahniah ahmad sayuti dan selamat meneruskan pengajian

Anonymous said...

Ini sama mcm kes fairuz,.ambil jln mudah nk lari dri masalah

Dah bergelar mahasiswa ke dia??

Anonymous said...

dia belum dpt tawaran lagi,.baru "bercadang,."

tapi awal2 dh letak jwtan,..

ade apa2 ke??

joostspring said...

anom 7.39

sapa yg akan dihapus ni...kawe tgk ko gaya lani PR yg akan dihapus..dikelate org duk kecek dah pasal nantu nik ajis tu..nsb baik nik ajis tok tua..kl org umno gak,mesti kecoh dah puak2 pas ni...

UMNO jatuh PRU12 hr tu pun sebab nantu hantu dolah la..skrg ni plak jangkit ko nik ajis,sikit2 org bleh hormat lg kat dia..tp kl benda ni melarat xmustahil org pas yg ada otak akan tolak nik ajis...

Masyarakat luar kelantan amnya sendri pun dah tgk betapa hodoh dan busuknya perangai org kelate@pas mse final piala malaysia hr tu,tambah2 lg org n9..mmg bungkus la pas di n9.

ni la akibat berpolitik guna nama islam tuk raih undi...nik ajis wei!!!isle puak2 mu tu isle plastik!!!!!

Anonymous said...

jootspring yg cerdik dan cendekiawan : pnyokong klate tu sume org PAS jer ke? statement x msuk akal. bab PRU13 tu mngkin btul mngkin salah. org malaysia x selembu engko utk prcaya Najib bulat2...ade paham...

Anonymous said...

anon 9.39am. dia dh jd mahasiswa ke belum ke xde kaitan ngan ko. ape barang nk bgtau ko...ko ingat ko mak bapak dia ke...patut ko tanye Najib tu btul ke dia dn Rosmah ade kaitan ngan pembunuhan Altantuya sbelum ko sokong dia...

broooo... said...

tahniah ahmad sayuti

langkah bijak & terpuji ini patut dicontohi.

sepatutnya dlm situasi sekarang beberapa org pimpinan tertinggi, yg telah mencalarkan imej baik PAS dlm gabungan Pakatan Rakyat mengambil langkah yang sama. baru lah akan dilihat PAS bersungguh2 dan komited berjuang bersama rakan2 dlm Pakatan Rakyat.
langkah ini bukan akan menyebabkan nama pemimpin tersebut akan menadi busuk & hina, malah jika mereka brani mampu melakukan ini, mereka akan digelar & dikenang sebagai WIRA pejuang rakyat sepanjang zaman. dan akan termaktub dlm lipatan sejarah sebagai pejuang sejati.

pikir2kan lah...

Anonymous said...

ada seperkara nak diperbetulkan, rakyat semakin membenci Barisan Nasional? Silap2... rakyat sebenarnya sudah muak dan jemu, bosan dan jelik dan juga benci terhadap pakatan rakyat yg kononnya bersepakat membawa berkat tetapi bersepakat membunuh rakyat.

mmg isle plastik, jgn kata plastik, plastik sampah agaknya.


http://unitmediasiber.blogspot.com/

Anonymous said...

anon 10:54

rakyat yg undi fairuz dulu nk tahu le apa yg jadi dgn bekas wakil rkyt deme

kan dia letak jwtn sbb nk smbung study,.bukan sbb arahan,..oppss

Getik Kat BN Umngok said...

Saya seru semua Menteri Besar dan Ketua Menteri serta YB2 dari Exco, YB Parlimen dan NEGERI...DEDAHKAN semua PENYELEWENGAN TANPA KOMPROMI LAGI...sama ada dalam BLOG atau LEBARAN KERTAS kepada orang ramai...BIARLAH BN UMNGOK nak saman sampai mahkamah DUNIA sekali pun...BIAR KITA PENUHKAN SEMUA mahkamah dI MALAYSIA ni..gunakan AKTA BEROK RAHSIA tu..

joostspring said...

anom 10.49

sebab penyokong pas la jd hura2 di stadium bukit jalil hr tu...

dgn cat muka bendera pas,pakai bju gmbr nik ajis,bwk bendera pas tapi perangai mcm beruk dan setan..konon2nye islam tp perangai tak mencerminkan org islam...

anom 10.49..

kau tgk tak perangai penyokong pas provoke org n9 dr lrt nak ke stadium hr tu..dgn yg pakai kopiah pun ada duk maki hamun,herdik,baling botol malah ada yg tampar org n9..ni semua ni budaya yg dibawa oleh penyokong pas mse ngundi r ni..

pade dah dgn muka nik ajis bleh rakyat perangai serupo dgn beruk..

Ahmad Sayuti Bashiron said...

Tahukah anda bahawa surat yg dibuat adalah bukan daripada saya. Perletakan jawatan saya adalah kerana hilangnya kepercayaan saya pd pimpinan PAS Selangor. Justeru, saya memohon agar penulis blog ini dapat membuang segala surat ini kerana ianya ditulis menggunakan nama saya tanpa kebenaran. Harap maklum sebelum tindakan tegas akan diambil. Jangan sesekali menyebarkan fitnah, membuat sebarang pengumuman tanpa kebenaran daripada empunya diri. Harap maklum.

zali said...

haa bagus...

lebih ramai keluar pas lebih baik untuk kesejahteraan ummah satu malaysia...

Ahmad Sayuti Bashiron said...

Ingin saya maklumkan.
Tahukah anda bahawa surat yg dibuat adalah bukan daripada saya. Perletakan jawatan saya adalah kerana hilangnya kepercayaan saya pd pimpinan PAS Selangor. Justeru, saya memohon agar penulis blog ini dapat membuang segala surat ini kerana ianya ditulis menggunakan nama saya tanpa kebenaran. Harap maklum sebelum tindakan tegas akan diambil. Jangan sesekali menyebarkan fitnah, membuat sebarang pengumuman tanpa kebenaran daripada empunya diri. Harap maklum.

Anonymous said...

zali said...

haa bagus...lebih ramai keluar pas lebih baik untuk kesejahteraan ummah satu malaysia...

itu kata kau zali oii...
kata org pas pulak..gi jahne mu
dok ngan puak2 kepala lembu..kekeke


i'm no king

Anonymous said...

Apa awak ingat org2 PAS suka ke dgn bai'ah cerai bini talak tiga..mintak maaf, saya dulu 'hard-core' PAS dgn ini mengistiharkan diri keluar PAS serta-merta!Dah ramai org tak suka dgn PAS semenjak PAS berkompromi dgn DAP. Harap maklum bahawa di peringkat akar umbi dah ramai yg tak sokong lagi. Tak percaya, turun dan bergaullah dgn kami golongan akar umbi ni...yg pasti Kelantan takkan berada di bwh PAS lg..tengoklah PRU13 nanti!

Anonymous said...

anon 10.54. org tu dh xde jwtan. pengundi pun dh dpt YB baru ape nk sibuk2?? atas arahan ke ape ke yg pnting ape yg sdang brlaku dan akan brlaku tu jer. xyah nak cucuk jarum..

BOLOS said...

Buat jootspring bangang..xyah nak tegak benang basahlah..benda tu it's up to individu..ok..tgk masa pr-kat bagan pinang bru nie..heh..mcm beruk perangai org2 BN...dekat kandang sendiri bolehla..pukul org tu..pukul org nie..heh..sekali dtg kat bukit jalil..bru depa tau..bru pucat lesi belaka..haha..org kelantan memang terlampau fanatik tang bolasepak nie..walaupun fanatik tetapi bijak berpolitik haha..tak mcm org nogori..bangang sampai ke kiamat...pemimpin yg sudah terang2 rasuah pun nak sokong lg..heh..bodo!!..kat akhirat esok2 nanti jawapla..biar mampus kat akhirat esok2!!!

Anonymous said...

jootspring yg terlalu cerdik. setakat pakai baju, pakai kopiah, cat muka bukannye bukti kukuh. mcm kt Bagan Pinang ari tu ler. yg serang bilik gerakan PAS pakai baju BN tp BN kata setakat pkai baju blum tentu lg org dia. Baju boleh beli kat mana2 bro. kalu mcm tu AJK kg aku yg diperintah oleh BN pakai kopiah makne nye dia org PAS ke? tolong jgn nk bodohkan org lain kalu sendiri dh bodoh dan jumud..

BN FOOL said...

segala apa yg berlaku skrng nie... berpunca daripada UMNO kimak!!Habis huru-hara di buatnya skrng nie..mujurla..tuan guru masih ada..dapatla dia mengesan serba sikit segala aktiviti-aktiviti najis balaci umno tu..buat pemimpin PR yg laen..diharap jgn berpecah..BERSATU KITA TEGUH...BERCERAI KITA ROBOH!!Hapusan BN menjelang pru-13 nanti...insya-allah.

BOLOS said...

...MCM kat kg aku kat kelantan nie...jiran sebelah rumah aku pakai kopiah..tapi dia tu penyokong hardcore BN dulu,,kini dan selamanya..xsemestinya org yg pakai kopiah tu org pas lah bodoh!!..Kou xyah ckp pasal bolala..bola tu laen cerita..xde sangkut paut langsung dgn politik..kat akhirat esok2 nanti malaikat takkan tanya pun soalan mcm nie "pasukan bola manakah yg anda sokong" tetapi solan ini.."Siapakah pemimpin yg telah anda sokong@undi" lebih kurang begitulah..berbalik pada bgn pinang..para pengundi yg telah mengundi ISASAMAD..tahniah..tpi boleh mampus kat akhirat esok2..kehkehkehkeh..

Anonymous said...

anon 2.43.betul ke ko hardcore PAS? ape nbr ahli? setakat ckp jer aku pun buleh. ko cuba baca aku bohong org pula: "Saya dulu adalah penyokong umno yg tegar tp disebabkan tuduhan bunuh yg melibatkan Najib membunuh wanita monggolia sya dh keluar dari umno sbb saya xnak bersengkongkol dgn pembunuh." ko buleh percaya x aku org umno???

BOLOS said...

HIDUP TUAN GURU!!

joostspring said...

anom dunggu 2.51

org yg g stadium hr tu bleh bc dan th stara mana angin penyokong tu..pas ko umno..time gambar husam muso msk tv,puak2 jumud pas ni tepuk tangan kononnye tanda hormat..puak2 hok tepuk tangan ni la jgk yg duk baling bedil aku tgk..base jenis celaka wat salah xse ngaku..

yg mase ngundi di BG hr tu yg puak2 pas tuduh org2 umno tetak org smpi darah pala tu ape cite????(mamat kulit cap boya mandi air sirap)..yg si nasrudin siap sms konon ajak g jihad..puak2 mu ni mmg bodo..gn agama tuk kepentingan dri sendri.

mu th gp nik ajis mu jawab ble tanya sbb ape lantik nantu dia jd COO PMBK??????meta ko pndi agama hbs nyo rujuk kitab dan hadis nak sokong ape yg dia buat..xlama lagi jatuh dah nik ajis mu tu...jadi serupo dolah bodo tu..

Nik ajis mu diri wat tubik fatwa dah dalam isle ni bleh nak amalkan kroni..

xlama lg tubik r pulak fatwa dr mulut nik ajis mu tu fatwa yg bleh kocak ikut lube jubo smta2 nak sokong nuar brahim..

Anonymous said...

Anon 2.43. PRU13 ko nak sokong sape? sokong BN yg bekerjasama dgn MCA? ape bezanya MCA dgn DAP? oh... aku tahu MCA mintak jawatan TPM2 dari MCA ialah semangat satu malaysiakan. tapi DAP xpernah mintak ape2 jawatan dari PAS dan PKR. sayang ko ni terlalu bijak nk bodohkan org...

BOLOS said...

anon 2.43..tu bARUA UMNGOK TU...jgn percaya..beselah..nak buat cerita la tu..aku pun boleh buat la..:assalamualaikum..saya dulu bekas penyokong hardcore umno..tpi oleh kerana umngok skrng sudah tidak lg menjaga kepentingan ORG melayu..maka dgn rasminya saya telah keluar dari umno..dan masuk pas..saya sudah hilang kepercayaan pada umngok parTI YG PENUH dgn amalam rasuah..kahkAHKAHKAH..ambik kou!!

BOLOS said...

bangang btol jootsprinng nie..woi..jootspringg kimak..spt apa yg aku kata tadi..BOLOS 3.03"Kou xyah ckp pasal bolala..bola tu laen cerita..xde sangkut paut langsung dgn politik..kat akhirat esok2 nanti malaikat takkan tanya pun soalan mcm nie "pasukan bola manakah yg anda sokong" tetapi solan ini.."Siapakah pemimpin yg telah anda sokong@undi" lebih kurang begitulah..ISASAMAD tu rasuah lah bahlol!!..memang terbukti dia bersalah, bahlol!..yg pengundi bgn pinang tu undi lagi isakimak@tahik tu buat apa bahlol!!..Mana harga diri org bgn pinang??Layak mkn tahik aje org bagan pinang nie..yg kes menantu tuan guru tu pulak..dia tu bersih dari tuduhan rasuah!!Hahaha..kau nie buat aku gelak aje..apo ko hal..bukak tajuk bola sepak pulak dalam nie..xde modal dah ke..kimak??bodoh btol..baek maen telo aje la!kahkahkahkahkahkah

joostspring said...

bolos...

kl demo kata bola tu bola xsoh duk campur dgn politik...

knp mlm sebelum game tu puak2 pas duk berarak di jln raja laut dgn bwk dera pas..?????(kl demo kata ni keje org BN,mmg sah la demo ni ahli syurga nik ajis)

lpas tu ada ura2 mlm tu kl kelate mng akan diadakan perarakkan diketuai oleh geng black 14(geng nuar berahim)..geng ni th yg rmi org2 yg ada di stadium mse tu jenis2 ahli syurga nik ajis blako..

Anonymous said...

jootspring oh jootspring panas ker? aku bukan org kelantan dan aku bukan org PAS. tp ape yg aku lihat skarang ni dari tulisan ko. aku boleh rumuskan yg org kelantan ni memang cpat panas. so xyah ler ko nk ckp org PAS kelantan jer yg suka buat hal.perlantikkan pemimpin dari ahli keluarga Islam x larang tp org yg dilantik itu yg penting samada amanah ke x? jgnler perasuah dan penzina mcm altantuya tu ko jadikan pemimpin. bijak ler sikit brader...aku pengundi atas pagar dan ramai member aku pun sama dan kami pun masih mnyokong PR sbb pemimpin BN 100% x bersih. xde golongan ulamak yg memimpin dan menegur diaorang ni. sbb tu sukahati diaorang nk buat ape kt malaysia ni mcm negara ni milik makbapak diaorang punyer.

joostspring said...

wei bolos jubo taik mase..

mu xpayah nak nafikan la yg pas akn hancur di kelate PRU13 nanti..

mkn komisyen tu org panggil gapo????wat projek dan we ko org2 tertentu tu org panggil gp???

lu ni kl xth duk snyap2..jgk duk menyalak je..

isu PMBK ni bkn isu main2 di kelate..ada byk tangan dlm isu ni..org kata serampang dua mata..ni la jadi kl guna nama islam tuk tarik undi tapi perangai serupo syaitan

joostspring said...

anom 3.23

kl demo anggap peliwat si aljuburi sbg pemimpin anda gak..sorry r..demo xlayak nak ceramah kawe..

lurus said...

anon 3.23. wah engko pun sama ngan aku atas pagar. kita pun sama sokong PR. btul2 org atas pagar masih ramai sokong PR. untuk jootspring kes PMBK SPRM belum habis siasat ape engkau nk bising2. aku rasa bukan sekali ni aje keluarga TGNA kene sisat. x silap aku Nik Abduh pun prnah kene tahan atas tuduhan ekstremis at last mahkamah kata dia x trlibat pun. kita org atas pagar xprcaya pada blogger terutama mcm ko yg singkat akal dan jumud..cuma kami gunakan blog PR utk menyatakan sokongan dan pandangan.

Anonymous said...

jootspring ape bukti ko kata anwar meliwat orang. dulu mahkamah bebaskan dia sebab kesilapan teknikal so xde kes. skrg satu lg tuduhan dan masih dibicarakan jd belum tahu sama ade btul ke salah si anwar ni. sama mcm altantuya punye kes. aku x kata najib bunuh dia sebab xde mahkamah yg mengesahkan tp yg buat pelik tu org yg g bunuh kena hukum tp sape yg suruh? xkan ler mamat tu suka2 g bunuh altantuya ye x?

joostspring said...

anom 3.45..

mmg sah la lu ni jenis kaki liwat jugak...2/3 hakim percaya mmg terjadi kes liwat juga tp xleh nak dakwa sbb kesilapan teknikal..sbb tu si juburi takut sangat nak cara skali lg krana kes yg bru ni akan direfer kpd yg dlu...smpi skrg duk main tarik tali dgn mahkamah nak tangguh kes..lpas tu g sebar cerita yg org lain nak tangguh..konon2 xpercya ke mahkamah..tp pde mse yg sama saman jgk org lain di mahkamah(xke bodo tu org panggil)...

mse kes altantuya hr tu..mana si RPK tu menyorok..knp xdibawa dokumen2 yg didakwa sblm2 ni konon2 ada mengatakan najib terlibat???mana pergi peguam2 PR yg hebat2 blake???time tu xtimbul lak isu nak mintak bukti kes mcm aljuburi tgh buat skrg ni....najib dah bersumpah dgn Allah kl dia btul dia buat,xpayah la korang duk bising2..ALLAH sendri yg akan hukum najib....aljuburi kau ape cite??ustz asri pun mintak nuar bersumpah menafikan kl dia betul2 xterlibat dgn liwat..

lurus..

isu PMBK tu pecah lubang pun sbb org2 dalam tu jgk..xdenya org2 umno sibuk2 nak jaga tepi kain PMBK ni..

Anonymous said...

jootspring yg cerdik. sebelum PRU12 Mahathir ade buat ceramah kt Kedah. dia kata semua pertuduhan keatas anwar tu rekaan jer. aku g tengok ceramah dia sebab tu BN Kedah jatuh paham...bab atantuya tu aku x tuduh najib pun cuma aku tulis knape yg bagi arahan tu x dihukum..xkan ler mamat tu bodoh nk g bunuh org yg ada kaitan dgn urusan negara betul x? ko tahu kenapa ko susah nk terima kenyataan? sebabnya ko ahli parti dan TERPAKSA patuh dgn parti ko. cuba ko duduk kt atas pagar mcm aku ngan kwn2 aku mesti ko nmpak sesuatu yg ahli parti x nampak.

BOLOS said...

alahai...jootspring..jootspring..benda yg kau ckp kat aku tu..its up to individu...yg sbnarnya tuan guru sendiri sudah bg nasihat jgn bwak bendera parti politik masa tgk bola ..bola bukan wadah utk berpolitik ttpi sbgai sukan riadah..nahh tengok..nik aziz yg kau benci selama nie..walaupun tahu..ramai org pas pergi malam tu..tpi dia bercakap ikut keadaan semasa..bukannya bercakap ikut nafsu politik...aku dah kata it's up to individu..dalam 65,000 tu..kalau nak ikut logik mestilah ada kelompok2 tertentu yg bwk bendera..kita xboleh halang..itu hak mereka..heh kaloulah semua penyokong kelantan bwak bendera pas pd malam tu..alamatnya bertukar hijau lah stadium bukit jalil..haha..mujur tidak sume..yg bwak bendera pun boleh dinisbahkan 1:5000.penyokong..bukannya bnyak..sikit aje..dah xyah nak menyalak....

Aku nak gelak tgk kau kecek kelate..mcm kimak..aku bukannya asal kelate totok..aku asal pahang..tpi menetap di sini..

BOLOS said...

mahathir sendiri dah dedahkan tuduhan liwat terhadap anwar tu..rekaan semata2..itu hanya perancangan@konspirasi nak menjatuhkan dia..kahkahkahkahkahkah..jom masuk PR LA PULAK..sahabat...masih blom terlambat...

lurus said...

hai jootspring. mcm aku tulis td PMBK tu masih dlm siasatan SPRM x kiralah sape pun yg mengadu. kalau aduan tu betul aku bangga dgn org yg buat aduan kalau aduan palsu paham2 dh ler..aku x ckp umno yg punye kerja ok.

joostspring said...

anom 4.19..

confirm kau ni dunggu mcm keldai..

kau xpyh ckp la pasal ceramah tun tu..kau xpergi tp ckp pergi..xpyh nak tipu la..kata2 dia tu sindiran..benda ni pun kl xfhm mmg sah la kau ni bodoh..lpas tu puak haram ni pergi buat video klip dan tayang dlm youtube kononye tun ngaku aniaya anwar..tun sendri dah buat press conferennce pasal ni..

wei anom 4.19

si juburi saman tun sbb cakap dia peliwat...tp bru2 ni kes tu digugurkan sbb kesilapan teknikal peguam juburi sendri..(peguam juburi tu terdiri dr org yg berpengalaman ttp kenapa boleh terjadi kesilapan teknikal bodoh mcm tu..seolah2 juburi tu sendri xnak kes dibicarakan???)

saman tu gimik juburi je sbb kl dah jd kes mahkamah benda tu xboleh dibicarakan lg oleh org yg disaman(tun)..


xtimbul pun soal patuh atau tidak..semasa BN dibawah dolah kaki tido dulu rmi akar umbi umno yg bencikan dolah badawi tu...dan dgn desakkan akar umbi dolah terpaksa berundur..

joostspring said...

lurus..

mmg masih dlm siasatan,tp kes tu akan beri impak yg besar kepada kepimpinan pas kelantan...pas pun pndi main cas keting dah skrng ni.

kalau mikir panjang gak, imej siapa yg akan buruk nanti dgn isu ni???

Anonymous said...

jootspring ko spring le mcmana ko nak spring. dari td ko menipu jer. memula ko tipu aku psal bola lah skrg ko nak tipu lg ker? buang masa layan ko ni. dasar ahli parti totok.

lurus said...

ko ckp pasal imej? imej sape yg ko tkut tercalar? imej umno ker? kalu umno dh lam rabak bukan calar lg. selagi BN x membariskan pemimpin yg bersih aku xkan percaya ngan BN yg diketuai oleh umno. setakat ni aku masih lihat PAS sebagai parti politik yg mempunyai pemimpin yg bersih.ok wasalam..

joostspring said...

tipu ke atau kenyataan yg pahit tuk ditelan..hohohohohoho.

pasal puak2 pas yg baling botol,maki hamun,sumpah seranah dan tampar org n9 tu aku tgk dgn mata kepala aku sndri hr sabtu hr tu..

pasal isu PMBK tu mu g baca sendri la..baca dua2 belah pihak(geng2 husam@kickdafella dgn blogger bkn pro husam)

kes saman juburi terhadap tun mmg confirm dah digugurkan sbb kesilapan teknikal(memang sengaja) peguam juburi..

pasal juburi tgh main wayang tuk lengahkan kes pun terbukti dah dgn peguam juburi tgh guna kesempatan terhadap kelemahah sistem penghakiman...

siapa yg tipu siapa skrn ni????

BOLOS said...

kata2 mahathir tu sindiran??..aik..pandai pulak kau teka ye??...Yg si Ajis ketua pemuda umno beruk tu..claim kena tumbuk semasa proses penamaan calon di bgn pinang tempoh hari..kau xboleh baca pulak..sama ada dia serius ke..main2 ke..buat lawak ke ataupun saja nak bikin gempaq..??...Memang dasar munafiq la kau nie..jom pakat sokong PAKATAN pulak..udah2 la tu sokong BN..xde bnyak manfaat..

joostspring said...

wow...

bersihnya parti pas ni!!!!

lawak22...wei,di kelate tu dah heboh la pasal yb dun peringat yg mkn duit balak tu...bersih taik kucing mu..

knp la otak kau ni bodo sgt lurus...

imej tok guru nik ajis mu la yg akan terjejas...

puak2 husam skrg ni tgh duk canang se kelate yg perangai arif fahmi ni..kl busuk arif fahmi,nik aziz la bleh nama buruk sbb nik aziz yg endorse arif fahmi jd COO..

benda ni pun kau xleh nak baca lg...

joostspring said...

bolos...

kl bab azeez rahim keling tu..

aku sokong kau..si keling tu bangang nak cari nama..

BOLOS said...

..aku berani cakap...pemimpin BN bnyk yg rosak akhlaknya...yg pertama sekali penyakit rasuah..memang dah membarah penyakit nie dalam unmo dan sekutunya..kalau nak di bandingkan dgn pihak PAKATAN pulak,,, ibarat langit dengan bumi...pasal kes liwat anwar pulak..biarlah mahkamah putuskan..tpi boleh percaya ke mahkamah kita nie...??Hahahaaha..benar2 bebas ke badan kehakiman kita nie??...Sedangkan tun salleh abbas dulu pun kena pecat...fikir2kanlah!

Anonymous said...

ha bagus la DP Pas shah alam letak jawatan.....buat apa nak sokong orng yg suka2 hati sokong baiah talak 3........tanya muslimat pas diorang setuju sangat ka baiah talak 3 tu...klu setuju bagus la.....rasulullah sendiri letakkan maruah pompuan tinggi tapi bahalol2 yg bertopengkan ulam nie plak yg duk rendah2kan maruah pompuan......sapa yg sokong org mcm nie bagus la.......ramai2 la penyokong Pas baiah ceraikan isteri talak 2......hahahaha MP Pas Shah Alam tu dah baiah ceraikan isteri dia cerai talak 3 la tu..........korang yg bodo2 nie ikut la sama

atuk sayang said...

pemimpin UMNO zaman atuk dulu pun baik2 mcm cucu2 atuk yg jadi wakil rakyat PAS karang ..tak de yg rasuah,tak de yg kawin lebih dr sorang..tapi atuk percaya..kuasa dan pengaruh politik tidak pernah memisahkan manusia..kalau dah berkuasa empat lima penggal..yang baik pun akan jadi sebaliknya..atuk dah nampak dah...

BOLOS said...

baiah cerai talak 3??Tiba2 pulak timbul isu nie..zaman Tunku..mahathir dan dollah dulu xde pulak timbul isu nie..skrng dalam kekalutan masalah dalaman pas..tiba2 pulak timbul isu nie yg spt sengaja mahu di ciptakan..nie sapa punyer cerita yg sengaja mau raih publisiti nih??Tuan guru sendiri pun pelik..dan telah menegaskan tiada pun peraturan baiah cerai talak 3 nie..yg ada baiah taat setia pada parti!..Mak aku pengundi PAS dan ayah aku orang PAS pun gelak aje..kahkahkahkahKAHKAH...

Anonymous said...

betol.. betol.. betol...

cucu atuk pun dah nampak cuma ada 2-3 ekoq lagi yg masih buta tuli..

betol kan atuk..

p/s: cucu atuk ni...

Anonymous said...

hahaha... kalo pyokog klantan tak bakar kerusi tu rakyat msia takkan tahu kos sebuah kerusi tu.. RM500 se.. huhu.. mahal. kalo beli seat bucket kereta dpat sepasang..

Anonymous said...

hahaha klu MP shah alam sendiri x mengaku dia baiaah mcm tu xkan dia nak bohong palk kot....nampaknya ada plak orang yg suka cakap bohong ya.....kejap kata dan mengaku seluruh malaysia dah baiah talak 3 tapi ada palak yg kata x.....mmmm yang mana betul nie.......tuan punya badan sendiri terang2 mengaku ada plak orang lain nak "tolong" mengaku kata x da palk baiiah mcm tu....hai dunia2.......meniaga manusia lebih untung dari meniaga unta.........

Anonymous said...

biasa la tuan guru sendiri pun pelik dan terkejut dgn kes baru baiah talak 3 nie...

tapi orang2 dalam sendiri yang nak tunjuk hero dan bagus...biasa la bla dah diri rasa lebih "ulama" dan lebih "ustaz" dari orng lain mcm nie la jdnya...tolak jer manusia mcm nie...mencemarkan islam ja...malu pada yg non muslim...non muslim bergelak ketawa ja tgk drama bodoh nie...xpenah dgr pun zaman rasulullah ada baiah talak 3 nie...

wassalam