"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Saturday, November 14, 2009

Putar Belit Geng UG & Pendedahan Pertama Rakaman Pertemuan Dengan Blogger UMNO..!

  • Pucuk pimpinan PAS mahu amalan bai’ah talak tiga yang didedahkan oleh Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad dihentikan serta-merta kerana ia bukan arahan parti selain boleh menjatuhkan martabat kaum wanita.
Aku heran... pucuk pimpinan PAS sekarang dah jadi macam pucuk pimpinan UMNO... semua kaki putar belit. aku tengok macam ada 1 penyakit gila babi dalam pucuk pimpinan PAS terutamanya geng-geng yang dikaitkan dengan UG a.k.a KERAjaan Perpaduan.

Seingat aku, isu "bai'ah" ni ditimbulkan oleh Hasan Ali dalam pertemuannya dengan blogger harapan geng UG iaitu blogger-blogger UMNO...*untuk rekod, Nasharuddin Mat Isa dan juga Roslan SMS pun hadir dalam perjumpaan tu.

Buktinya korang boleh dengar dalam rakaman disini dan ini adalah pendedahan pertama dari Tulang Besi berkenaan rakaman perjumpaan geng UG bersama blogger UMNO yang selama ini disembunyikan oleh Al-Banjari.

Dalam program tu jugaklah Hasan Ali menjelaskan kepada blogger-blogger UMNO akan kewujudan "bai'ah" dalam PAS, dan semalam dalam sidang media di Ibu Pejabat PAS JRL, nampaknya "Kepala UG" iaitu Mustafa Ali berjaya memutar belitkan kisah sebenar dan akhirnya Khalid Samad di kambing hitamkan.

Aku fikir virus UMNO dah makin parah meresap dalam kepala otak Pimpinan Tertinggi PAS pro UG.

Kena buat satu tindakan drastik sebelum keadaan makin parah...

Semalam jugak aku dapat mesej dari Tulang Besi -
  • Tulang Besi telah mendapat salinan rakaman Dialog antara Hasan Ali dan Nasaruddin Mat Isa dengan blogger (UMNO dan PAS). Saya akan mula mengeluarkan rakaman2 ini dalam fasa2 mengikut isu dan kepentingan.
  • Adalah amanah yang diberikan kepada saya mengeluarkan maklumat ini kepada ahli dan penyokong-penyokong PAS.
Al-Banjari tak leh diharap... tunggu...!!!

8 comments:

Anonymous said...

Hang tak baik cakap Albanjari tak boleh harap.

Dia pun mengharap MRK Banjari. Yg tak boleh harap MRK bukan nya Albanjari.

Kecik hati dia. haha

Mr Joker said...

Al-Banjari mengharap pada MRKBanjari, tapi dalam blog, cerita macam benda dah ada dekat tangan dia...

Jadi aku terpaksa pangkah "tukang kepoh"...

Hahaha...

Jangan marah wak..!

Anonymous said...

Pergi matilah UMNO ke sapa ke!
Babi ekonomi jatuh gila2 lagi nak sibuk pasal hal org.Woi org UMNO berlagak sombong dan berasa pandai!pergilah jaga ekonomi dengan elok,kalau tak boleh,bagi kat org lain je!kalau tak percaya try convert duit malaysia dengan negara lain.Fuck Najib and UMNO!Menjatuhkan ekonomi je pandai.Dasar jaga perut sendiri!

Anonymous said...

Sori la TP, yg disebut olih Dr Hasan tu cuma sign borang. Bukan baiah pon. Baiah ni kena sebut. Ni mcm borang akujanji je.

Dia xde lak cakap tu baiah pas or semua org kena wat. Dia cuma cakap 'kami kena'. 'Kami' ni maybe pas sgor je.

Then dia cakap, 'I think because of the pledge' yg mnyebabkan Kelantan kekal. Meaning, dia sndiri xpasti pas kelantan ade wat.

So, aku rasa ko yg xpaham isu ni beb. Ni jugak mmbuktikan ko TP and TB sbnarnya xpaham isu tp still nak sembang lebat. Ingat beb, setiap benda lu wat arini, ada balasan la kat akhirat.

Sorry..

Dgr gak:

http://tuanibrahim.blogspot.com/2009/11/isu-bai-satu-penjelasan.html

joejet said...

sy sokong tulang besi dan topeng perak...dedahkan semua segala kejahatan puak2 u.g ni...pecat mereka semua lg bagus..

Anonymous said...

Puak UG ni terutama kepala UG mustapha Ali ni dah jadi kepala wahabi. Balik2 nak berbaik dengan umno yng kafir tu.
Masa Anwar mengwar-warkan nak menjatuhkan kerajaan BN beliaulah manusia paling risau mengalahkan PM. Eloklah puak2 ni pi mampus dari buat kacau kat kerajaan PR. Kalau nak jadi asabiyyah dan wahabi pilah join umno yang rata2 rakyat dah meluat, dan lagipun umno ni memang kepala sesat keturunan wahabi.

Unknown said...

Terlalu banyak persepsi tentang pimpinan.
Firstly, aku nak ucap tahniah kepada TB dan TP kalau tujuan hangpa nak membaiki dan menyelamatkan PAS.
Secondly, bukan ke rakaman tu dah ada pada Jawatankuasa Disiplin, jadi sebagai ahli parti wajarkah engkau mendedahkan kepada public sebelum mendapat pandangan daripada Jawatankuasa Disiplin? Kenapa tak tunggu sehingga JKD buat keputusan?
Betul. Aku setuju kalau hangpa kata umno boleh guna rakaman ni untuk tembak PAS balik. Tapi hangpa dah bincang ke dengan mana-mana pimpinan PAS tentang tindakan yang sepatutnya sebelum upload benda ni? Takan xda langsung pimpinan tertinggi PAS yang hangpa percaya? Kalau xda langsung, lebih baik hangpa keluar dari jamaah ni.
Aku tengok mutakhir ni banyak tindakan blogger2 yang pro@ahli PAS berdasarkan persepsi.
"Adalah amanah yang diberikan kepada saya mengeluarkan maklumat ini kepada ahli dan penyokong-penyokong PAS."
Ini amanah daripada Parti, Pimpinan @ sendiri-sendiri aje buat tindakan?
Beri penjelasan.
Kita sama-sama bertanggungjawab sekiranya jamaah ini jatuh tapi jumlah saham kita tak sama banyak.

FaridShah said...

Rakaman ini bukan 'rahsia parti' rasanya. Salinan pada JK Disiplin adalah untuk siasatan dan penelitian oleh pihak berkenaan.

Salinan ini untuk umum terutama ahli dan penyokong PAS/PR.