"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Thursday, November 12, 2009

Sapa Kata Saya Tak Pernah Telefon Hasan Ali? SMS Saya Pada Beliau Tak Pernah Berjawab

Jawatan saya dalam parti masih lagi Pegawai Khas pada Pesuruhjaya Selangor. Saya sebelum ini biasa menghantar SMS pada Dato’ Hasan. Cumanya, saya tak pernah dapat apa-apa respon dari Dato. Juga, kalau telefon pun, ingat senang ke nak tembus pada Dato’? Biasanya kalau saya telefon pun jarang Dato’ Hasan jawab. Jadi, kita pun malaslah nak call sebab kita ni sapa. Orang kebanyakkan sahaja. Bukan macam Dato’ orang bangsawan.

Semenjak pendedahan saya pasal konspirasi menukar barisan ADUN PAS di Selangor, saya ada berkomunikasi dengan beberapa AJK Dewan Harian. Dan bagi saya amat bermakna kerana ada beberapa isu yang saya tidak publish selepas saya merujuk kepada sumber2 ini. Namun sejak akhir-akhir ini, sms saya sudah tidak berjawab. SMS saya sudah berhenti dari dijawab oleh orang2 dari Dewan Harian ini.

Sepanjang “review” Dato’ Hasan seluruh Selangor selepas Mesyuarat Khas, nama saya tidak lekang dari mulut Dato’. Dan, dalam perjumpaan dengan blogger UMNO di rumah beliau tempohari pun nama saya disebut. Dan, apabila disebut nama saya, selepas itu diberitahu saya tak pernah telefon beliau. Tak pernah hubungi beliau dsbnya.

Tujuannya hendak memberitahu bahawa maklumat saya ni semua tak betul sebab tak pernah rujuk pada beliau. Habis tu, yang jumpa kat Mekah masa 10 Ramadhan terakhir pada tahun 2008 tu apa? Bukan jumpa beliau?

Kita kalau sudah sms pun tak jawab, malaslah nak telefon lagi. Kita rujuk sumber lain. Tapi, sumber lain pun dah berhenti layan kita. Tiba2 keluar kata Tulang Besi tak telefon la, tak rujuk la. Sampai bila nak auta ni saya pun tak tahu.

Saya 100% yakin pendedahan saya dalam Malaysiawaves benar. Misalnya, pendedahan saya berkaitan dengan percubaan Usop Ludin hendak menukar barisan ADUN PAS di Selangor. Ada dari JK Dewan Harian Perhubungan Negeri mencuba menelefon saya dan saya telefon balik.

Tapi, telefon bukan sebab nak bantai saya kata saya salah dan maklumat saya ni bohong. Dia telefon sebab nak suruh saya bagitau mana saya dapat maklumat tersebut. Tak payah dedah semua perbincangan tersebut. Cukup saya kata, maklumat tu tepat sampai terpaksa mereka menelefon saya untuk mencari sumber maklumat.

Saya tarik artikel tu pun sebab atas permintaan sumber saya, bukan saya nak tarik sangat pun. Saya lindungi siapa sumber saya dan dimana sumber saya berada. Banyak lagi kalau saya nak dedah. Cuma dalam file saya lagi belum dedah. Tunggulah.
Jadi, tak perlulah nak bersandiwara lagi. Bila kita dah call dan sms pun tak layan, tiba2 nak marah kita sebab kita tak hubungi mereka.

Kalau dah jahat tu tetap jahat. Hubung atau tak hubung pun, memang tetap jahat. Minta janganlah bawak cerita yang bukan2 macam ni. Tak elok.

Kalau cerita saya tak betul, nah saya cabar pada Dato Hasan dan seluruh Dewan Harian PAS Selangor untuk membetulkan saya.

Kecil tapak tangan, nyiru saya tadahkan.

Tulang Besi

17 comments:

Anonymous said...

Pemimpin-pemimpin PAS sekarang dah kemaruk dan gila kuasa....

wirautama said...

apa ni main sorok2 pulok, dedoh ah.. ke saja je kata ada.. padahal tadok.. doh klu ada dedoh je lah.. hassan ali pun satu hal yg tak jwb dan bls sms TB tu kenapa.. kan dia tu raja segala raja bloggers.. patutnye jg tunggu dia call, hassan ali patutnya call dia dulu klu dok leh call sms.. kesian TB, apalah hassan ali ni

Anonymous said...

Blogger Media Cyber said...

budaya makan rasuah... rasuah dianggap halal dalam pas... biarpun si pemberi rasuah itu taja nik aziz ke makkah untuk kepentingan peribadi.. nak bodek nik aziz dapat projek kat kelantan kot?
-----------------------------------

ooii Media Cyber pecacai@barua umno!!!!!

untuk makluman anda duit yang anda terima skarang hasil menabur fitnah ini pun duit yang umno songlap dari sumber mana pun tak tau lagi...

lu ingat tu HALAL ka????

Anonymous said...

aik! Anak Lenggong.. trasa nampak..
u pun dapat skit jugak kot???

ooooohh kalau SEDEKAH tak pa la...

tapi confius gak kalau ada yang trima SEDEKAH sampai yg ada keta penuh laman umah macam use car la plak??? macam mana tu ekkk??? lu tau la sap tu ekkk, ala mantan mentri belia sukan tu la...

camna tu eekkk???

wirautama said...

TP sebenarnya dah jadi gila gelame..

Anonymous said...

TB. biarkan diorang dgn wala' dorang. Agaknya pada diorang TGHH, Hassan Ali, Mustapa Ali, Nasharudin Isa dan yg sekapal dgn mereka ni maksum. Dah jelas mereka berbohong. Hancurlah PAS kalau manusia hipokrik ni di biarkan memimpin PAS. Kalau aku...aku ludah je muka diorang terutama si Hassan Ali dan Mustapa Ali. ptuihhhhhhhhhh!!!...geram je nak lempang diorang ni.

Unknown said...

Aku percaya cerita engkau 'mungkin' betul tapi adakah cara engkau yang mendedahkan rahsia parti itu betul. Engkau ni memang tak layak duduk dalam jamaah Islam. Jadi api dalam sekam. Kenapa tak buat report secara bertulis kepada PAS Pusat apabila ada masalah dengan kepimpinan negeri? Kenapa perlu didedahkan di dalam media sehingga semua orang termasuk musuh pun tahu? Kesannya amat buruk pada jamaah ini. Kalau dalam peperangan, manusia seperti engkau ni la yang patut dibunuh dulu sebelum membunuh musuh. Engkau fikir le sendiri. Harap jangan sampai engkau mati kafir.

Anonymous said...

Mereka ni tak pernah bai'ah cerai bini talak tiga kot..sbb tu berani buat pendedahan dan berita fitnah nak menjahanamkan PAS!

Tak dapat habuan dan projek maka mulalah pimpinan diburuk2kan..inilah sikap gila dan lapar harta manusia bergelar Tulang Besi dan Topeng Keji!

Unknown said...

LLaaa..lain cerita keluaq..lain pula komennya tu.."bahasa klasik pulak tu"..
Bersabarlah TP..

Sayuti said...

AlBanjari tolong dedahkan sikap sebenar manusia bernama Topeng Perak@Poji ni!!Dah tak sabar ana tengok dia laga2kan org2 PAS ni! Manusia kurang ajar tak reti nak berterima kasih..dah lah habis duit sumbangan melalui blog yg dirembatnya! Ingat bhw Allah swt tahu apa yg anta lakukan syeikh!!!

Mr Joker said...

Sayuti - aku setuju..! mintak Al-Banjari dedahkan sape aku yang sebenarnya..!

Sila-sila..!

Aku pun nak tau jugak sape aku...

Hahahaha...!!!

Anonymous said...

jootspring lidah dan tangan yahudi memfitnah lagi....hati2

Anonymous said...

bangang punya Sayuti(komen di atas)...
ko reti baca ke idak..ngok oii?!

artikel ni..posted by Tulang Besi.

Apa punya lol lar ko nie..!

Bangang tahap gaban!
kah..kah..kah

produk UMNOjadah/BN

Anonymous said...

tp confirm masyuk bulan lepas dan ini bulan..2 bulan tanpe henti lu jilat Husam..

kahkahkah

Anonymous said...

jootspring dah tukar jadi anon. dan memfitnah lg hati2...

Anonymous said...

apa manfaatnya kepada pas dalam atikel tulang besi selama ni? takde.

pada aku, dia bukan seorang anggota jemaah islam. sejahil2 aku pon, kalau aku tau ada maslaah dalam kepimpinan pas, aku akan jumpa sendiri ngan org tu, kalau takde perubahan gak aku wat report secara bersemuka ngan pemimpin tinggi.

dan aku akan beusha selagi tindakan dan keputusan tak memuaskan hati. tak payah la aku nak heboh2 dalam blog serata dunia

sebabnya aku tau adab2 dalam jemaah, dan sebagai seorang ahli biasa aku takkan laga2kan sesama pemimpin

pada aku, tulang besi cuma seorang munafik dalam pas. aku tak kisah pon kalau dia dipecat atau dia keluar pas.

org macam tulang besi adalah sedara tak sepusat ngan ibrahim ali

Ubaidillah said...

betul2, adab dalam jamaah. sayang TB, benar perlu didedahkan jika berlaku masalah, tp kepada siapa? kepada yang berhak, tentu la pimpinan tertinggi, bukan dalam blog. tp jika tiada perubahan, barula ambik tindakan lain. bukan dengan cara dan sebab tak dapat call, maka didedahkan segala yang kononnya batil. kamu dah sampaikan, moga-moga doa orang yang membenci kamu disebabkan kamu la punca masalah ni, dimakbulkan Allah. tak di dunia, akhirat. senang kan? jgn tengok siapa yang berkata, tp tengok apa yang dikata.