"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Wednesday, December 16, 2009

"1Malaysia - Rakyat DidaHULUkan, Pencapaian DiuTAMAKan..!"

Kata Zahid Hamidi -
  • Kos pengoperasian dua kapal selam termasuk senggaraan dianggarkan RM290 juta setahun, kata Menteri Pertahanan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.
  • Beliau berkata nilai kontrak perolehan kapal selam berkenaan ialah Euro 1.084 bilion (RM5.382 bilion) meliputi harga pembelian dua kapal selam baru, latihan untuk warga kapal selam, pakej bantuan lojistik bersepadu dan alat ganti serta penyediaan kemudahan pelatih kapal selam dan tim projek.
Kata Freddy Fernandez -
  • Peruntukan sebanyak RM 57 juta bakal dilaburkan pada peringkat permulaan untuk meningkatkan mutu enjin yang sesuai buat memenuhi syarat paling asas dalam dunia pemotoran F1.
  • Ketua Pasukan F1 1 Malaysia, Tony Fernandez juga memaklumkan bahawa bajet tahunan projek ini ialah RM 308 juta, dengan RM 168 juta sebagai kos permulaan dengan masing-masing mendapat dana suntikan terus daripada rakan kongsi projeksi gergasi ini, Air Asia dan Naza Motor.
Kalau campur 2-2 kos tu dah jadik berapa juta..? Royalty Minyak Kelantan dengan Terengganu macam mana..?

"1Malaysia - Rakyat DidaHULUkan, Pencapaian DiuTAMAKan..!"

4 comments:

Mandor Bangla said...

Rakyat di HULU HULU kan..Pemimpin di TAMAK TAMAK kan..tunggulah pulak giliran rakyat Malaysia cari kerja beramai2 keluar NEGARA...macam ENDON dan BANGLA tu..tak lama lagi nak...sekejap lagi hilanglah sakit kepala rakyat..kata Pak Ali pada SARIMAH..

Anonymous said...

"..mendapat dana suntikan terus daripada rakan kongsi projeksi gergasi ini, Air Asia dan Naza Motor."

AirAsia..AirAsia..
Khabarnya hutang bertimbun2, banyak 'payment' tertunggak. Nak bayar hutang kat cafeteria pun berbulan2 sangkut !

Ni nak melabur/bakar duit kat F1 pulak.
Biar betul beb..?!

Jahanam..Jahanam..

Anonymous said...

biasa la..dasar H1N1Malaysia..

Anonymous said...

zahid gila ni mana tahu matematik. Yang dia tahu bila kapal TLDM terbakar, terus di buat pengumuman nak jadikan kapal tu jadi tukun. Lepas tu nak beli kapal baru. dia dan PM monggolia dia sama saje. asyik2 nak sapu duit negara saja.Busuk punya kepala otak.