"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Friday, March 26, 2010

Air Mata Melayu Di Johor "Darul UMNO"...

Apabila hujan turun teringat trajedi semalam..

Kisah pertama : "Terlihat kelibat seorang surirumah yg sedang 'mengendong' anak lalu sy bertanya: Belum pindah lagi ke kak.. dia menjawap: tunggu masa je dik.. tu dah dengar jentera berat menderum.. kejap lagi runtuh la rumah ni.. sambil mengemas barangan dlm rumahnya...

setengah jam kemudian bila saya ke situ lagi.. jentera rumah sedang meruntuhkan rumah yg telah didiami lebih 20 tahun.. beliau hanya mampu melihat sambil air matanya tumpah.. tangisan anak yg didukong semakin kuat...

Kisah kedua : seorg surirumah baru hendak mengemas barangan rumahnya.. sepontan si-suami melarang seraya berkata ..'dah la tak payah kemas barang tu.. biar la .. dulu kita mula duduk sini tak ada pa yg kita bawa.. biarla kita keluar pun dgn kosong tangan'.. si isteri terkedu.. maka bercucurlah air mata..

Kisah ketiga : 'seorg kanak2 yg masih mentah lagi bertanya sepontan kpd si-ayah setelah rumahnya ranap diroboh.. 'Ayah malam ni kita nak tidur kat mana....".. kat sini la.. kata si-ayah dalam keadaan kalut dan binggung.. dan sempat berkata kpd sy.. kita serahkan kpd Allah utk membalasnya..

Kisah keempat: Dalam tangisan kanak2 berpakaian sekolah dgn diiiringi hujan dan dentuman guruh semasa rantaian manusia dibena utk menghalang ratusan polis menerpa demi mempertahankan rumah dan surau.. ada seorang insan yg berlainan agama dan kaum (seorg watrtawan india).. betul2 dihadapan sy .. dia mendakap kanak2 tersebut utk meredakan tangisan dan tidak terkecuali air mata insan tersebut turut tumpah atas kekejaman dihadapannya..

kisah kelima : "dalam keadaan yang agak kecoh semasa trak polis bersedia utk diisi oleh insan2 malang dan pembela insan.. polis dan anggota PTD seramai lebih 200 org berkeras utk merobohkan rumah penduduk yg berbaki 12 rumah ..

hujan terus mencurah namun semangat penduduk serta pembela penduduk tidak luntur.. terus membuat rantaian manusia utk memepertahankan hak.. bekalan elektrik dan air yg masih berfungsi utk surau dan beberapa rumah dah mula dipotong.. kanak2 mula menangis ,tidak kurang juga linangan air mata ditumpahkan oleh penduduk dan sesiapa juga yg berada disitu..

Lokasi: Denai Pinggiran Johor ..

Sumber - SharpShooter

57 comments:

Rawang said...

RAKYAT DI DAHULUKAN...
(Maksudnya.. Rakyat mesti kena belasah dulu..Nak roboh rumah rakyat ...nak rampas tanah rakyat...any time aja.... tak payah bayar apa2....)

PENCAPAIAN DI UTAMAKAN....
(maksudnya...yg penting pulus mesti masyuk dulu dalam kocek pemerintah...utk buat satu2 projek.....)

Anonymous said...

Apa sebabanya mereka kena pindah? Adakah mereka warga negara ini? Apakah status tanah yg mereka diami itu? Kalau mereka menduduki secara tidak sah adakah notis telah diberi untk mereka mengosongkan tempat tersebut? Adakah rundingan dibuat dan apa keputusannya? Adakan pampasan dan tempat tinggal ganti disediakan?

Amat simpati sekali pada mereka Memang sedih bila melihat rumah tempat mereka berteduh telah dirobohkan. Nampak seperti penganiayaan dan kekejaman telah berlaku.

Pemilik blog ini hanya memaparkan apa yg teradi dan ia mampu membangkitkan perasaan marah dan kecewa. Tapi adakah kes ini betul-betul satu kes penganiayaan spt yg telah dipaparkan?

Selagi tiada latar belakang dan fakta kes tersebut dihuraikan, ini mungkin salah satu usaha utk mengaibkan sesiapa yg berkenaan. Ia juga boleh dianggap sbg satu fitnah yg sengaja direka untuk memburkkan seseorang atau sesiapa saja.

Awas dan berhati-hatilah dgn propaganda dan dakyah dari golongan subversif ini.

Anonymous said...

kah kah kah . . . kah kah kah . . .

ketuanan melayau!

kah kah kah . . . kah kah kah . . .

idop melayau!

kah kah kah , , , kah kah kah . . .

Anonymous said...

KESIAN SAYA NAMPAK BUDAK2 TU ANGKAT BANNER MENAGIS... SAKIT hati saya.... adui... PI MAMPOS LA UMNO !!!!!!! PACK YOU !!!!!

ANUAR said...

HARAMJADAH!!!LEBIH GANAS DR YAHUDI.LAHNAT KPD SEMUA YG SUBAHAT.

Anonymous said...

semoga rakyat bersabar dan mengawal kemarahan kerana semua itu ada hikmahnya. Bersabarlah orang Denai Johor. Kerajaan pasti bantu anda.

Bebal said...

SYABAS MALAYSIA

I MALAYSIA....I YAHUDI

DI PALSATINE....YAHUDI MENGHALAU DAN MEROBOHKAN PENENMPATAN RAKYAT PALASTINE

DI MALAYSIA....BN MENGHALAU DAN MEROBOHKAN PENEMPATAN RAKYATNYA.


HIDUP MALAYSIA...HIDUP YAHUDI...

Anonymous said...

utk anon 1.23pm. kalu dah angkat banner pasal x dpt pampasan ape nak diragu lg. xkan org kampung tu semua bodoh biarkan anak2 mereka buat kerja fitnah..rakyat didaHULUkan, penCAPAIan diutamakan.
kalu kerajaan johor betul2 ikhlas kita tengok rtm1. diaorang ade ketengahkan ke x isu ni...kalu xde maksud dia mesti ade cerita yg xbaik dibelakang isu ni....pikir2kan...

Anak Lenggong said...

Mek dan awee kelate jom pakat2 kelik ari & esok sebab leh belaga bontot kat stadium,leh nengok konsert dan ajak tok ajis bergelek sekali..dalam konsert jom heboh.

Dulu punya la nyalak..sekarang udah tukar kee..aku ingatkan dok pakat nak buat solat hajat supaya disembuhkan penyakit paduka sultan kelantan yang tengah gering tu tapi rupanya nak bergelak dan bergelek sakan...ini lah rupa sebenar pak lobai pas disebabkan takut kehilangan penyokong sanggup buat apa sahaja..

AIII..POJI NGAN RAHMAN TAK NAK SEBARKAN BERITA NI SAMA KE..ISH2...KALAU KO SOROK BAWAH TIKAR PUN ORANG TAU JUGAK..

Anonymous said...

stadard la.....orang melayu memang ramai yang bodoh piang.....kena tipu ngan pemimpin bangang pon masih nak undi lagi dalam pru....

tgk kg buah pala,penang....sebab diperintah dap,maka cite diperbesarkan dan kata penduduk diianaya...bukan takat pemuda mic,hindraf nak tjk hero,malah geng2 gerombolan pon nak tumpang sekaki..kononya prihatin pada rakyat....tiap2 hari masuk tv,paper...

yg kat johor nih,memang sah bn macam yahudi....

Anonymous said...

Saya rasa ramai umat Islam mengalu-alukan usaha kerajaan Kelantan untuk membenarkan penganjuran JOM HEBOH di Kota Bahru bermula 26 hingga 27 Mac 2010 ini.

Sokongan umat Islam mungkin ada yang disebabkan memandang dari aspek hiburan atau perniagaan semata-mata. Bagi pengamat dakwah dan sosial Islam pula, penganjuran Jom Heboh di Kelantan yang penuh kelainan ini perlu dinilai sebagai indikator keanjalan Islam dalam meraikan hiburan dan kehendak massa tanpa mengabaikan peraturan syarak. Tahniah kepada kerajaan Kelantan yang mengutamakan agenda islah dan muslih dalam aplikasi pentadbirannya.

Jika di negeri lain Jom Heboh akan menjadi gelanggang hiburan tanpa batasan, namun, lain pula dengan Jom Heboh yang akan diadakan di sini pada 26 dan 27 Mac ini, tiada artis wanita ditampilkan pada konsert yang akan diadakan atas sebab mengelakkan mudarat dan kesukaran mengawal aurat dan sebagainya.

Konsert itu pada malam 27 Mac hanya menampilkan artis lelaki termasuk Jay Jay, Jamal Abdillah, Kumpulan Raihan dan Megat Nordin.

Selain itu, difahamkan tiada siaran langsung dibuat bagi konsert berkenaan seperti dilakukan TV3 di negeri-negeri lain sebelum ini.

Kelainan juga dapat disaksikan apabila tempat duduk di antara lelaki dan wanita diasingkan pada persembahan konsert terbabit. Sebenarnya aplikasi pemisahan tempat duduk adalah antara cara termudah bagi mana-mana negeri di malaysia untuk menganjurkan program yang penuh bermoral dan beretika tanpa mebgira program agama atau sosial.

Pegawai Khas kepada Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Pelancongan dan Kebudayaan, Nasruddin Mahmud Muhaidin berkata, pihak penganjur Jom Heboh telah memberi jaminan akan mematuhi segala peraturan yang ditetapkan kerajaan negeri iaitu Enakmen Kawalan Hiburan 1998 yang dikuatkuasa di negeri Kelantan.

Tambah menarik apabila Produk islamik berupa ubatan tradisional, perawatan Al Quran seperti Produk Tok Guru mengambil peluang juga untuk menjadi penganjur bersama. Nilai komersial yang berunsur dakwah terhasil apabila produk yang berlambangkan Guru agama, simbolik kepada institusi pondok dan Islam bersaing bersama jenama biasa lain dalam program ternama sebegitu.

Dakwah tadarruj (berperingkat dan berhikmah) yang diamalkan oleh Tuan Guru Nik Abdul Aziz bukan perkara baru. Malah sejak penganjuran Konsert Mawi oleh kerajaan Kelantan, pengunjungan para artis dan selebriti ke Kelantan berjumpa sendiri dengan beliau menjadi satu fenomena baru. Tuan Guru Nik Abdul Aziz berjaya memecah tembok pemisah antara golongan seni dengan golongan ulama’. Inilah petanda sunnah dakwah Rasulullah berjaya diamalkan di Kelantan hasil kebijaksanaan dan kesabaran pemimpinnya.

SPAQ mengalukan lagi usaha sebegini dalam memartabatkan syariah sebagai penyelesai permasalahan masyarakat malah masyarakat tanpa mengira kaum boleh berpaut dengan syariah Islam di negara ini.

Anonymous said...

kisah ke-enam:

dilihat sebuah keluarga merintih kerana harapan utk membeli lcd tv 40 inch dilengkapi home theater tidak kesampaian kerana kerajaan Johor tidak mengendahkan tuntutan pampasan mereka..

fakta: hanya 12 buah keluarga dari 50 buah keluarga yg telah ditawarkan rumah PPR Kempas (yg lebih selesa dari setinggan) enggan berpindah dan masih mendiami rumah setinggan mereka dgn harapan dapat "bargain" wang tunai (in addition to rumah PPR) dari kerajaan..

Kanak2 diperalatkan utk menagih simpati kerajaan dan juga menjayakan propaganda PR demi tujuan politik sempit..

anti-firaun

Anonymous said...

weh umno
kampung buah pala dap nk bagik bungalow

yg kampung kat johor tu umno nk bagik pangsa 17 tingkat yg xdek lif

klau tiap2 hari ulang alik naik tangga 10 tingkat boleh slim

inilah langkah kerajaan nk mengurangkan kencing manis
exercise banyak2

Anonymous said...

inilah dasar ekonomi baru najib

1malaysia yeahh, rakyat dimmapuskan..kroni diutamakan

tahniah melayu kerana undi UMNO CILAKA LAKNATULLAH!!!

undilah lagi...

PRU 13 UMNO BAKAL MAMPUSSSSSSSSSSSS!!!

Anonymous said...

"kampung buah pala dap nk bagik bungalow"

da bagi ke belum..?

perghh baik betul DAP ye, nanti aku nak wat rumah setinggan haram pastu agak2 kerajaan DAP nak robohkan pastu aku mintak claim bungalow sebijik!..

melopong la ko yg duduk rumah sendiri rumah tgk aku rumah banglow tang kau camtu gak rumah jamban bakang umah..hahaha

aku nak wat rumah setinggan atas tanah ko bleh? untung2 ko kasik sebijik banglo utk suh aku pindah..

anti-firaun

p/s: syukur nikmat tuhan, ade jugak rumah free dari dok merempat atas tanah haram..

Anonymous said...

orang melayu johor yang sokong umno memang bodoh!

MK IV said...

bila nak tulis skrip drama pula, sharpshooter memang ada bakat buat skrip drama...

Anonymous said...

"orang melayu johor yang sokong umno memang bodoh!"

masalahnye yg membantah perobohan ini adalah penyokong PAS..

http://www.freemalaysiatoday.com/fmt-english/news/general/3716-200-block-demolition-squad

Anonymous said...

slalunyer benda macam ni berkaitan dengan PBT.. namer korang tak rujuk PBT?? macam la wakil rakyat kat situ arah kerja2 tu... wakil rakyat situ arah robohkan ke atau roboh atas arahan PBT??

*pihak berkuasa tempatan..

Anonymous said...

lagi satu wakil rakyat situ tau ke rumah kat situ kena roboh??

Anonymous said...

cam rumah setinggan jer...yg aku tau..kerajaan takkan roboh rmh kalau notis tak dikeluarkan...lg satu..rumah setinggan ni bahaya oo...kena jilat api..hangus semua...pastu umno dipersalahkan...kui kui kui

Anonymous said...

lagi satu kerajaan kadang ada wat pelan siap2 kat satu2 kawasan tu.. pastu siap wat survey pastu die wat seranta utk org ramai datang kasi komen.. tapi kurang kerjasama dari masyrakat camno jang?? bilo dah buek perancangan elok bilo maso nak melaksanakan time tu la korg nak bantah la...
pastu setinggan... macam kg bharu tu aku leh trima la sbb macam2 khazanah ada kat situ.. kat johor ni tak tau r.. safety setinggan mmg takdak...
tlg tanyekan notis braper lamer da bagi?? pastu tak bincang pasal pampasan ke org kat situ??
lagi satu lu nak jadik wartawan biar la fakta padat sikit.. ni tak.. rumah dirobohkan.. org nangis pastu umno salah.. tah pape tah...

Anonymous said...

da byk kali aku tgk rumah setinggan kat area kl kena roboh..but sufficient notices was given..yg enggan berpindah hanye segelintir je..dgn harapan dapat "demand" lebih..

pampasan dia mmg vary..ikut tempat la..mcm kat kl ni diorg dapat rumah PPR la + cash..apartment 3 bilik, bodoh la kalu ade org kata takde lift..

bezanya dgn kes buah pala ni, nuar da janji da nak resolve kan isu diorg ni (tgk video kg buah pala) sblm pilihanraya la kan..tp ape yg terjadi? sama2 saksikan..

http://www.youtube.com/watch?v=eEZ4shM2lks

anti-firaun..

Anonymous said...

aku satu saja nak kata....
KALAU BENDA NI JADI KAT MANA2 NEGERI BAWAH PAKATAN RAKYAT SAHIH MASUK TV...BOM SANA ROKET SINI...TAPI KALAU NEGERI BAWAH PUAK2 LAKNATULLAH UMNGOK AL YAHUDI TARAK PULAK KAT TV.....PARIA SUNGGUH PUAK2 NI....

Anonymous said...

aritu khalifah guan eng wat menda ni gak kat kg buah pala, but korg takde plak kata guan eng zalim la, itu la ini la..sbb ni kawasan depa kan?

aku tak sabar nak tgk harakahdaily cakp ape pasal ni..pastu kite sama2 tanye, nape mase kg buah pala punye kes aritu harakahdaily takde belas kasihan pun dgn rintihan penduduk2 kg buah pala dulu..

pilih bulu biar la berpada2..kalu hangpa cakp org tu teruk, hangpa tgk diri sendiri, hangpa baguih sgt ke? ke 2 x 5..ckp tak serupa bikin la..

anti-firaun..

Anonymous said...

wakakaka....hang kata anti firaun,tapi sebenaqnya hang la kaliamput firaun....tengok fakta hang pun serupa org bangang yg mana akiqah puak2 kafirun suka pesong fakta...lidah serupa bewak...cakap pun ceramuk.....kan dah bgtau puak2 banjingan hangpa ni kalau kena kat hangpa takdak dlm media massa serupa bapak hangpa punta...tp kalau apa yg pakatan rakyat buat riuh serupa beruk kena sula....mmg dah sokong agenda kafirun puak ni...tak boleh terima hakikat

Anonymous said...

oww camtu ker anti piraun
aritu yg org kg. buah pala mintak smpai rm300k tu x demand lebih2

bukan main lagi umno sokong
skrang senyap jer kt tv

mankeldai said...

orang melayu akan menolak umno pada pru 13 nanti! hayat umno dah sampai ke penghujungnya!

Anonymous said...

standard umno bagi komen2 serupe karat...rasanya kat media umno xde pun highlight pasal ni...memang de something..tp x pe lg korang simpan lg tu la de org korek hehehe... macam ne pun aku sebagai manusia memang rasa sedih tengok nasib dyall...
aku doa kat tuhan supaye org yg taksub sgt kat umno terutamanya yg memBABI bute ni terima kesusahan yg dyall rasa...time 2 baru dyall senyap x menyalak...
kalau korang ingt kesenangan korg tu kekal selamanya korang cube la pelekeh org yg kne zalim ni..
insyAllah...korg akan paham...

I help you, you help me wakakaka... said...

anti firuan dengan umnonya...

bolos501 said...

ambil parang aje senang!!halau..polis anjing tu dgn parang....badigol btol...

Anonymous said...

anti-firaun...

Bulan ni berapa banyak dapat upah sebagai pencacai...?

Aku tengok tulisan kau dalam blog ni menyondol sama macam anak lenggong. Spesis babi mencari cacing dalam lumpur.... hujah dan fakta yang kau tulis macam sial. Bodoh tak boleh diajar, bijak tak boleh diikut.

Orang yang dalam gambar tu sedang bersedih kerana rumah yang diduduki selama ini sedang dirobohkan.

Walau pun penduduk disitu status setinggan tapi mereka adalah warganegara Malaysia. Sebahagian dari mereka adalah pembayar cukai.

Kalau pun penduduk disitu dikategorikan sebagai menumpang namun tunjukkanlah sedikit simpati khususnya wakil rakyat yang mereka pilih agar kekecewaan mereka terhadap pentadbiran kerajaan tidak berpanjangan.

Diatas pentas, berbuih mulut bercakap kononnya UMNO memperjuangan hak bangsa melayu.. ketika ini penduduk disitu dalam kesusuahan. Mana pergi nya "ketuanan melayu..?"

Jika ahli UMNO membuka blog perisik-rakyat ni dan membaca semua komen anti-firaun berkaitan tajuk diatas konform mereka memberi undi kepada calon Pakatan Rakyat.

Semuga pengundi Hulu Selangor sedar bahawa UMNO hanya untuk bangsa DKK

"Aku adalah pencacai"

Tinta Hitam said...

Kemana perginya pejuang pejuang bangsa PERKASA,PEKIDA,PPIM,GPMS,Pemuda UMNO dan lain lain NGO melayu dibawah naungan IBrahim Ali?

Jelas sgt mereka cuma balaci UMNO.Hanya akan bersuara bagi pihak UMNO..Pooraahhh.

Mengapa storm troopers UMNO enggan nak komen kat sini? INilah kumpulan yan gtidsak mempunyai sebarang maruah dan harga diri

Anonymous said...

Banggang betul la pencacai ni...korang ada datang kb tak tgk jom heboh? Cuba bandingan dgn jom heboh di mana2....memang lain la banggang!!!! Ni baru jer pergi smlm...tak nampak pun cam jom heboh tv3...tv3 ilang terus...haha...tak caya datang tgk....

Anonymous said...

Mana brahim? Aku tanya ni..mana pak brahim? Pak Brahim? Mana kau pak brahim? Tolong wat banner dakpun sponsor baju....olong pak brahim..TOLONGGGGGGGGGGG!!!!

Anonymous said...

A'kum semua,

Memangla meraka yang duduk diatas tanah Kerajaan tu kita istilahkan setinggan. Tapi Kerajaan yang mengambil berat perit jerih Rakyat kena la berkompromi sedikit. Mereka tetap rakyat Malaysia, orang MELAYU pulak tu dan juga mereka pembayar cukai.

Kalau ye pun disuruh keluar dari tanah yang kununya hak Kerajaan, pertimbangkan lah mereka dah tinggal disana berapa generasi berapa puluh tahun?

Kenapa tak boleh berbincang, bagi sedikit kelonggaran seumpamanya kes yang sama di Penang. Di Penang mereka dapat rumamh baru dapat duit lagi apa bezanya Melayu di Johor?

Mungkin bezanya MELAYU nie BODOH! walau ditendang di hina tapi masih akna tetap MENGUNDI um-NO!

um-NO selalu mengingatkan generasi muda dengan lagu ANAK KECIK MAIN API, tapi pengajaran dari lagu tu, air mata darah Melayu disebabkan um-NO bukannya DAP.

Kepada pengunci Parlimen Hulu Selangor pikir-pikirkan lah.

-madir-

Duwanz said...

kenapa tak ada dalam tv pun yer

Anonymous said...

takat setinggan apa cerite bro .. nun mesjid bujal pun dia orang ranapkan.. serba serbi runtuh ..depa dan runtuh ni x boleh dipisahkan lagi, ibarat kentut dengan tahi..

Anonymous said...

salam...

kenapa x de belas kasihan dari kerajaan pd rakyat miskin...bagi tanah kt tokeh cina 22 ribu ekar boleh....siap bagi pulau lg....carilh kebenaran selagi masih hidup...ingat kita semua akan mati...

Anonymous said...

anti firaun memang sengal. kg buah pala dah kena jual sblum PR perintah...ko ni nak bangkitkan isu biarlah yg ada point. nikan dah kena btg idung sendiri..kg buah pala dah kena jual dgn buah sukun bodoh.....melayu umno mudah lupa...

anti-dajjal...

Anonymous said...

aku tngok tv pagi ni pasal jom heboh kat kelantan. aku nak ucap syabas kat kerajaan kelantan sbb suka atau x suka selebriti wanita tv3 yg islam mesti pakai tudung. pastu ada aktiviti utk anak2 yatim..syabas2. utk anti-firaun dgn anak lenggong. ko tngok bila undang2 dikuatkuasakan rakyat mesti ikut punya....x mcm jom hboh kat negeri umno hancossss...


anti-dajjal

Anonymous said...

alo en duwanz. mana berani umno nak masukkan dlm tv. kalu masuk tv jawabnya lagi cepatla bn mampos....

Anonymous said...

UMNO memang pantat.

melayu benci umno said...

klu org melayu terus2an sokong umno juga,tunggu aje le saat kehancuran bangsa melayu

Anonymous said...

UMNO johor nie dah sampai tahap zionis

Anonymous said...

perisik rakyat...
di terengganu pun bakal berlaku perkara yang sama.. cuba cuba la risik isu jalan baru/ jambatan baru telok pasu...

yang terlibat bukan setinggan tapi kampung halaman yang boleh telah diduduki beberapa keturunan ..dimana, jiran jiran juga adalah saudara mara..


yang terlibat juga penduduk kampung yang telah berusia, yang tidak mampu lagi untuk berpindah, yang tidak mampu lagi untuk mencari KAMPUNG yang baru.. itu kampung mereka sejak turun temurun

dengar dengar cerita, jalan tersebut ada kepentingan peribadi yang maha dasyat..

tanah puak puak firaun yang terlibat telah pun ditukar status dari tanah pertanian ke tanah kediaman awal awal lagi.. dimana dengar khabarnya.. harga bagi satu kaki persegi tanah pertanian hanya RM5.. manakala tanah kediaman jatuh kepada rm50/kaki persegi..

dengar cerita juga.. alignment atau jajaran jalan tersebut turut diubah bagi melalui tanah tanah firaun tersebut hingga menyebabkan jalan yang sepatutnya lurus.. menjadi bengkang bengkok..

lagi dasyat.. kononya dengar cerita, jika jajaran tersebut lurus, tiada rumah yang terkena kerana kampung tersebut dikelilingi oleh sawah bendang.. tapi oleh kerana ingin juga lalu dikawasan tanah tanah milik firaun. makan hampir separuh rumah dikampung tersebut hilang..


dengar cerita juga, rakyat kampung tersebut tidak menahu apa apa.. sedangkan bila dirujuk dengan pejabat besar firaun dipekan..rakyat kampung telah diberitahu dan perkara ini telah dibincangkan.. dan rakyat kamput kononnya turut bersetuju
MASYALLAH..

dan apabila ingin dibincangkan kemudian didalam dalam mesyuarat JKK kampung, dengar cerita, penduduk kampung telah diherdik agar diam..

dengar cerita juga... wakil rakyat (huhuhu wakil rakyat??) juga ada terlibat sama dalam pembinaan jambatan tersebut..

oleh yang demikian, minta tolong laa perisik rakyat panjang panjangkan risikan tuan kesana pulak..

saya pun cuma dengar cerita..

Anonymous said...

Baguslah ramai-ramai buat fitnah di sini..

Kalau cakap tapi tak betul sepenuhnya.. jadi tak payahlah cakap tu dah nama bohong namanya..

Untuk makluman semua keluarga telah diberikan rumah sebagai ganti.. cuma ada yang tamak.. rumah nak , pampasan pun nak...

Kebanyakan pula bukanlah penduduk asal.. semuanya dari luar johor khasnya Kelantan.. dah datang Johor, kerajaan Johor siap bagi rumah.. lepas tu nak ludah pada rkayta Johor.. Ptuuih!!

Laporan ini pun x de ceita latar belakang yang sebenar... ceriatalh kronologi.. jangan nak sembunyikan fakta..

Anonymous said...

Satu lagi projek kerajaan BN/umgok untuk kencing rakyat Malaysia. Tahniah kerajaan 1Malaysia saudara kembar 1Isreal. Umno memang cilakak!

Anonymous said...

oww yg mintak pampasan x sberapa tuue ko ptuiiih ludah yer

yg india kg. buah pala mintak smpai duit beratus ribu
x ker tamak
ko org umno tk ptuihh

siap sponsor baju banner berarak satu malaysia
masuk tv

ptuiih utk ko laaar anon 8.03

Anonymous said...

stuju dgn anom 28 march 8.03..

kawasan setinggan situ mmg ramai terdiri dr org kelate...nak2 lagi kawasan pandan..kl g pandan gak serupo duk kelate doh2...

dah la yg xse pindah tu kena beli dah dgn org2 PR supaya dapat dijadikan drama bila time kerja2 tu dilakukan...notis dah keluar lama dah,bkn main sodok je....yg kesian adlh rakyat yg menjadi mangsa mainan politik bodoh PR, last2 puak2 yg dicucuk hidung oleh PR ni xdpt aper2...PR pun hilang tah kemana...lpas tu mula la nak menyesal sbb xpindah ke tempat yg disediakan oleh kerajaan negeri...

Anonymous said...

Rakyat johor baik-baik.. mereka tak kecoh pun.. mereka menerima rumah yang diberikan sebagi ganti rumah setinggan yang dirobohkan.. sebeb mereka faham dengan keprihatinan Kerajaan negeri..

Ni apa cerita pula si orang Luar Johor ni khasnya Kelantan.. nak kecoh-kecoh...dahlah berhijrah.. tak sedar diri pulak tu.. nak pampasanlah, nak tanah lah..

Ai.. orang johor pun tak dapat tanah sebagai pampasan.. inikan orang kelantan.. meluatlah aku!!

kalau hang rasa kelantan tu baik sangat baliklah ke kelantan.. jangan nak menyusahkan orang johor..

habukayu said...

bangang nak mampuih...hangpa punya 3 line ayahanda,tok ayah,kekanda...geng 30 36 pi mana...PI MAMPUIH LA....kata jaga melayu sangat,bodoh tahap babi puak2 umngok johor ni.....awat tak sua muka tunjuk hangpa tu hebat sangat....KEBAI KAPLA B####H.....hangpa mampuih kena kapan kain putih jugak...bukan kapan pakai color BOB MARLEY hangpa tu.....

habukayu said...

bangang nak mampuih...hangpa punya 3 line ayahanda,tok ayah,kekanda...geng 30 36 pi mana...PI MAMPUIH LA....kata jaga melayu sangat,bodoh tahap babi puak2 umngok johor ni.....awat tak sua muka tunjuk hangpa tu hebat sangat....KEBAI KAPLA B####H.....hangpa mampuih kena kapan kain putih jugak...bukan kapan pakai color BOB MARLEY hangpa tu.....

Anonymous said...

cukup malu tengok bahasa orang/ bangsa melayu sekarang... penuh dengan sumpah seranah maki hamun cacian dan kejian..

Anonymous said...

tak payah nak jadi hero... yg bercakap maki hamun kerajaan tu... orang kg denai pinggiran ke? tak tahu hujung pangkal nak carik salah orang maki umno la kerajaan la...jangan tunjukkan kebodohan sendiri...

Anonymous said...

sumber dari-->http://www.forumair.org.my/v1/index.php?option=com_content&view=article&id=92:kadar-tarif-air-di-malaysia&catid=42:water-tariff&Itemid=79

Takrif air Malaysia mengikut negeri
Perlis: > 40.1m3 = RM1.1
Kedah: >60m3 = RM1.1
Penang: >200m3 = RM1
Perak: >20m3 = RM1.03
Selangor: >35m3 = RM2.00
N.Sembilan: >35m3 = RM1.40
Melaka: >40m3 = RM1.33
Johor: >100m3 = RM2.23
Pahang: >45m3 = RM0.99
Terengganu: >60m3 = RM1.00


yang ini pulak setiap Negeri Purata 20m3
Perlis: RM0.55
Kedah: RM0.37
Penang: RM0.10
Perak: RM1.03
Selangor: RM1.14
N.Sembilan: RM0.80
Melaka: RM0.67
Johor: RM0.45
Pahang: RM0.44
Terengganu: RM0.33

sape la yg bodoh dan gelap hati... rakyat johor berpikiran jauh.. pikir dulu sebelum berkata2...

org dun bandar maharani said...

pengundi umno bn memang bodoh tak kira di johor atau dimana mana.diaorg jadi talibarit yahudi.