"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975)

Tuesday, March 23, 2010

Pandangan "Mr. X" Mengenai Najib

Perubahan-perubahan yang diharapkan daripada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak akan berlaku dalam sekelip mata tetapi akan mengambil masa untuk mencapai sasarannya.

Sehubungan itu Najib perlu diberi masa supaya segala usahanya sejak memegang tampuk kepimpinan membuahkan hasil.

"Sudah hampir setahun Najib memegang jawatan Perdana Menteri tetapi pembaharuan yang cuba dibawa beliau tetap akan mengambil masa bagi menunjukkan hasil yang jelas.

"Namun, kita tetap memerlukan pembaharuan berterusan, terutamanya dari segi polisi dan tindakan yang bersesuaian dengan permintaan semasa anggota masyarakat,".

Beliau turut menekankan pentingnya pengumuman Model Ekonomi Baru yang akan diumumkan pada penghujung bulan ini dalam mengembalikan keyakinan pelabur terhadap Malaysia.

Tegasnya, tanpa kemasukan pelaburan langsung asing (FDI) baru, negara tidak mampu kehilangan dana sedia ada seperti yang banyak berlaku sepanjang krisis ekonomi tahun lalu.

"Namun jika rakyat Malaysia melabur dalam negara, berhenti meninggalkan negara dan mula kembali, kita akan melihat pembangunan mendadak walaupun tanpa FDI.

"Sehubungan itu saya cadangkan pendekatan holistik dalam membentuk potensi penuh masyarakat kita kerana negara tidak mampu terus kehilangan kepakaran dan bakat tempatan," ujarnya.

Kepakaran tempatan yang keluar ke negara lain juga tidak dapat ditampung dengan terus bergantung pada pekerja asing berkemahiran rendah demi mengurangkan kos.

Dalam perkembangan lain, beliau menyatakan bahawa Pakatan Rakyat kini menghadapi sedikit kekusutan tetapi sukar untuk menilai sokongan di peringkat akar umbi.

"Publisiti yang diterima Pakatan Rakyat juga mungkin memburukkan situasi mereka," katanya.

Sementara itu pada sesi soal jawab selepas majlis tersebut, Beliau berulang kali diminta oleh hadirin untuk meninggalkan UMNO dan menyertai Pakatan Rakyat.

Beliau yang hanya tersenyum dengan desakan daripada orang ramai itu berkata, dia akan mengambil masa untuk memikirkannya terlebih dahulu kerana masih mahu kekal dengan UMNO "buat masa ini".

22 comments:

life4hire said...

kalau btol ni statement mr X, senang jer la jawapan sape mr x ni..hehe..patut la ibrahim ali marah sangat..mmg btol dia byk invest utk mr x naik jd PM..hehe

Anonymous said...

adun TITI BN (MCA) da tender resignation letter..

so, pada PKR,PAS & DAP - balunnnnn...

aku nak dgr dari perspective PR dalam kes ni..

aku rase adun TITI ni resign sbb dia da tak tahan tahap ke"rasuah"an yg berlaku kat BN perlis, mungkin juga sbb tidak boleh terima penganiayaan kepda Anwar, ataupun, ia ada kena mengene dgn puak pro UG dalam PAS? ataupun kerana setelah meneliti kandungan fatwa Yusof Qardawi tentang fitnah terhadap anwar atau mungkin juge kerana si ADUN ni da "sedar & insaf" dari kesilapannye masuk BN..

mari kite sama2 nantikan..

anti-firaun

p/s: mengarut sekali skala ape salahnye kan?..hehe

Anonymous said...

Power cut, roofs collapse in major Australia storm

http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2010/3/23/nation/20100323094344&sec=nation

teringat aku pasal solat hajat PR yg meminta kebenaran ditegakkan esp kes isu liwat anwar dan sokongan2 MP2 Australia..

anti-firaun..

matkambing said...

nanti akan keluar statement bahawa adun titi tinggi telah tersilap hantar surat pada speaker. selesai masalah tak jadi prk! dalam surat khabar umno yang online tak da pun berita ni keluar?

Anonymous said...

matkambing..ade la..cuba tgk kat mstar.com.my..

kau tunggu sat lagi, byk la tuh..aku nak ko baca thestar punye version yg berdasarkan factual, pastu kau compare kan dgn version harakah daily or suara keadilan..pastu kau nilai sendiri, berape jauh sumber berita PR ni dia "spin"..(itu pun kalu ade la)>.

aku rase bukan yg kau ckp tu tu..adun TT hantar resignation letter dalam keadaan "under duress"..so ketika itu dia terlalu emo sampai menjadi tidak rasional..so, resignation letter ditarik balik, sambil tersenyum..

bagi aku la kan, mamat ni da taknak berkhidmat lagi so dah la tu..takyah pujuk2..kite tak perlu pemimpin yg camni utk membela rakyat..da jelas resignation letter da diantar ape lagi nak pujuk2..cari calon baru..so ape lagi, by election la..kalah menang adat pertaruhan..jgn takut..lawannn!

anti-firaun

Anonymous said...

adun TITI BN (MCA) da tender resignation letter..

so, pada PKR,PAS & DAP - balunnnnn...

aku nak dgr dari perspective PR dalam kes ni..

aku rase adun TITI ni resign sbb dia da tak tahan tahap ke"rasuah"an yg berlaku kat BN perlis, mungkin juga sbb tidak boleh terima penganiayaan kepda Najib, ataupun, ia ada kena mengene dgn puak pro UG dalam UMNO? ataupun kerana setelah meneliti kandungan fatwa Harussani Zakaria tentang fitnah terhadap UMNO atau mungkin juge kerana si ADUN ni da "sedar & insaf" dari kesilapannye masuk jamban BN..

mari kite sama2 nantikan..filem lucah aku

anti-firaun

p/s: mengarut sekali skala ape salahnye kan?..hehe

ower cut, roofs collapse in major Australia storm

http://nizamahamad.com/wp-content/uploads/2009/02/masalah-babi.jpg

teringat aku pasal solat hajat Zambry yg meminta kebenaran ditegakkan esp kes isu MB perak dan sokongan2 hakim-hakim persekutuan malaysia 5-0..

anti-firaun..

Anonymous said...

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0323&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_06.htm

dewatawanberapi said...

Pukimak kau Poji!!!!

Berani ko delete komen aku...

Kau memang pukimak...butuh bapak kau..

dewatawanberapi said...

Pukimak kau Poji!!!!

Puki emak kau memang sial...sebab lahirkan kau...

Anonymous said...

apalak carut-carut ni..bosan...takder yang manasabah langsung

mankeldai said...

awat tulang besi menyamar mencarut-carut ni? udah terer hack blog orang ke?

MR X said...

AKU HARAP JANGAN LAGI ADA SESIAPA MENCARUT-CARUT DI SINI... BERDOSA...TAK TAKUT KENA CILI KE?

Anonymous said...

yg mnencarut 2 mungkin hasil tarbiyah dari hadi awang geng perpaduanggg teranungggg,tiru nick org n burukkan tulang besi..YA ALLAH YA TUHANKU KAU HANCURKAN LAH GENG PERPADUANG..

Anonymous said...

Wahai mangkok2 tepen yang reka citer tahyul pasal Mr X. Korang ni aku cadang tukarlah pofesyen jadik penulis skrip filem atau drama. Buatlah cerita seram mcm "Jangan Pandang Belakang" tu, capi tukarlah tajuknya sikit. Contohnya "Jangan Tibai Belakang". Gerenti box office. Cantekk.

Anonymous said...

hehehehhh.... ramai juga geng PR dengar orang UMNO berceramah yea.... ingatkan dah tak suka sangat dengan UMNO. Benci tapi rindu agaknya.

Anonymous said...

Nampakya, duit punya pasal, ader jugak yang sanggup jilat bxntxt orang UMNO.

Anonymous said...

1.Maafla!kalau nak cakap!kalau mr X tu orang kelantan!sapa pun tak akan ikut la!kecuali puak kelantan je!
2.Bukan persepsi tapi fakta!tenguk dalam pas sendiri!mana pemimpin pas kelantan dari dulu hingga sekarang yang diterima pada peringkat negara!tak dak!
3.Nik aziz pun!kalau bertanding pada peringkat negara akan kalah!la ni peranan nik aziz ialah tukang "tembak" je!!

Anonymous said...

Wahai mangkuk hayun penyokong UMNO Baru...sebenarnya x jadi masalah kalau MR X tu ada atau takde pun...sama je.. tapi kalau baca tajuk ni dah tau sangatlah sapa MR X sebenarnya..

Anonymous said...

hahah.. masih lagi nak berpaut pada khayalan tentang Mr. X. Teruskan bermimpi....

Anonymous said...

pala hotak ampa laa....sapa dia mr x tu?

Anonymous said...

Nak buat perubahan dalam negara bukan susah, kenape mat monggol ni bodoh sangat. Yang pertama rakyat mahu pastikan pencuri wang negara sepert khir toyol dibawa ke mahkamah dulu sebab sebat wang rakyat. Begitu juga dengan gerombolan umno yang lain, termasuklah PM sendiri.

Kalau tak boleh berubah takpe, nanti rakyat boleh ajar PM bodoh tu bagaimana nak selesaikan masalah. Tak lupa juga menyiasat pemimpin umno yang rumahnya di masukki pencuri dengan kerugian ratus ribu ringgit tu. Patutlah dia melenting sangat rupanya dia pun serupa khir toyol.

Unknown said...

Syabas PAS kerana berjaya bersaudara dgn DAP dan cuba mengislamknnya selepas mengkafirkan Melayu Islam.Sememangnya PAS berada dilandasan yg selesa bersama DAP tetapi landasan itu menuju ke kehancuran.Akhirnya Nik Aziz tetap terompah kayu yg digunakn Anwar utk ketandas dan kdg2 dipinjam oleh DAP utk membaling anjing..Xsabar menunggu NikAziz melangkah mayat Karpal Singh utk wujudkn Negara Islam..Takbeerrr dan TigerBeeer utk Khalifah Guan Eng..